Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zahynul další palestinský činitel

V pásmu Gazy zahynul další přední palestinský činitel. Při výbuchu auta byl těžce zraněn i jeho tělesný stážce. Palestinci viní z incidentu Izrael, ten se zatím nevyjádřil. Podle Palestinců se obětí stal vedoucí úřadu šéfa zpravodajských služeb Taisír Chatáb. Jde už o druhé úmrtí vysokého činitele Palestiny za tento týden. V pondělí Izraelci zabili při raketovém útoku šéfa Lidové fronty pro osvobození Palestiny Abú Alího Mustafu. Čin si vysloužil kritiku ve světě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ester

Fakta na vlastni oci
A v tom je prave ten veliky rozdil,ti,kdo pisi svoje nazory bez jakehokoli overeni primo na miste,to znamena v Izraeli,nemaji naprosto poneti,o cem mluvi.Ja zde ziji jiz 3 roky,nebudu opakovat to,co uz prede mnou vyslovili panove,co zde byli a videli situaci na vlastni oci...pouze se pripojuji k jejich nazorum.
0/0
1.9.2001 19:12

ahasver

palestinci jsou raději světem litovanými mučedníky než aby začali poctivě pracovat
Byl jsem v Izraeli a arabských zemích opakovaně, takže také vím, o čem mluvím. Je naštěstí vidět, že většina předřečníků má rozum. Na Palestince bohužel neplatí nic jiného než silná ruka a trpělivost Izraele je příliš veliká. Arafat musí mít pocit, že má co ztratit, ale vzhledem k tomu, že jeho vliv u Palestinců stále klesá a rozhodují militanti z Hamasu, Džihádu a podobných teroristických skupin, je nutno i jim ukázat, že mají co ztratit a na tyto skupiny nic jiného než násilí neplatí. Arabové často tvrdí, že sionismus je rasismu, ale ve skutečnosti zatímco Izrael likviduje militantní "bojovníky" (když někdo bojuje, musí počítat s tím, že padne), Arabové likvidují civilní obyvatelstvo, odvetou za smrt bojovníka je zabít jakéhokoli Žida, není to náhodou rasismus? Jedinou nadějí pro Palestinu je mír s Izraelem a ekonomická spolupráce (spíše pomoc Izraele), kterou by Izrael byl ochoten výměnou za mír poskytnout. Pro řadu palestinských bojovníků je ale džihád mhonem zajímavější než poctivá práce. Ostatní arabské země by měly místo dodávání zbraní a nesmyslných a bezcenných rezolucí Palestincům poskytnout Palestině ekonomickou pomoc (např. Kuvajt). Škoda, že militantní šílenci zabránili i slibně se rozvíjející spolupráci např. mezi Izraelem a Jordánskem.
0/0
1.9.2001 14:08

Petr Jirousek

At si svet rika co chce, souhlasim s Israelem
Jiz dva mesice jsem v Isreli. Zpocatku jsem moc nechapal souvislosti, ale cim dal tim vic si uvedomuji toleranci Israelske vlady a brutalni utoky Palestinskych teroristu. V den, kdy explodovala pizerie na prakticky nejfrekventovanejsi krizovatce v centru Jeruzalema, mne od tohoto mista delila asi hodina. Souhlasim s Israelem a podle meho nazoru je mozna az moc tolerantni.
0/0
29.8.2001 20:57

jindra marik

palestinci a israel
obavam se ze tu mluvime o vecech o nichz nemame ani poneti. jsme odkazani pouze na media, ktera nam situaci lici nekdy objektivne, jindy mene.drzme se faktu. sebevrazedne atentaty palestincu zacaly presne v tu dobu, kdy doslo k pokrokum v jednani o mirove reseni israelsko-palestinskeho konfliktu a mely za nasledek zmenu vlady v Israeli.kdyz pak se stal Barak ministerskym predsedou, nabizel Arafatovi znacne ustupky, ale ten ani s nimi nebyl spokojen.At se nikdo nedivi, ze Israelci nepocituji ani trochu naladu nechat se "zahnat do more" a vyklidit zemi Arabum.Ze si za cil svych utoku vybiraji iniciatory tech atentatu je lidstejsi, nez kdyby jako pomstu bombardovali civilni obyvatelstvo.
0/0
28.8.2001 19:56

Jirka

Tanky
Vsem co kritizuji Izrael za jeho akce mekne mozek.
0/0
28.8.2001 19:45

Jirka

Tanky
Vsem co kritizuji Izrael za jeho akce mekne mozek.
0/0
28.8.2001 19:45

Lukáš

reakce na pana lojzu
U pana lojzy se projevuje základní neznalost historie izraelsko-arabských konfliktů !!!
0/0
28.8.2001 13:23

kafík

Re: reakce na pana lojzu
Opravdu??? Nejsem sice hystorik, ale nebyli to poněkolikrát Arabové, kteří napadli Israel??? Nějak si nepamatuju, že by Israelci někoho někdy bezdůvodně napadli !
0/0
2.9.2001 21:35

Zdenek2

Nazor
Dobrý den Pouze kratce muj názor. O demokracii v Izraeli můžeme véct debatu, ale je jisté, že v demokratickém státě se koná s někým, koho obžalujeme z čehokoli soud, a ne že jej vyhodíme do vzduchu. Minulý týden proběhla v tisku zpráva, že Izrael přemýšlí nad likvidací rodin sebevražedných atentátníků, co to má společného s demokracií, nevím. Izrael již dávno, podle mého názoru, ztratil podporu veřejného mínění. Arabové na tom nejsou o moc lépe. řešení v tuto chvíli nevidím, roztáčí se zde kolotoč msty, jestliže zemřelo přes 500 Palestinců a přes sto Židů, je to pouze začátek, ve kterém si obě strany vyhranily právo na pomstu.
0/0
28.8.2001 13:00

Zdenek

Re: Nazor
Nevím,zda Israel přišel o ztrátu veřejného mínění,on ji spíš nikdy neměl.Alespoň ne v Evropě.Arabský svět je veliký,má naftu..Já tam tu demokracii opravdu cítím,samozřejmě můžeme polemizovat o těch metodách.Ale myslím,že je to třeba posuzovat v kontextu toho,že lidé v Israeli jsou denodenně konfrontováni s terorismem,jako v žádné jiné zemi na světě.Myslím,že největším neštěstím Palestinců je skutečnost,že ač jsou využíváni řadou arabských zemí k politickým cílům,nikdo je nechce.Přístup okolních zemí(Libanon,Jordánsko)je toho příkladem.Jeden moudrý kněz ze Slovenska,který v Israeli žije řadu let mi řekl,"protože jsou líní a bezbožní." A souhlasím s jedním z příspěvků,kdyby nebyl Stát Israel,sebevražední palestinští atentátníci jsou v Evropě.
0/0
28.8.2001 13:34

Honza

Názor
Arabové sou ksindl. Izraelci sou kulturní lidi. Kdyby nebyl Izrael jako nárazník tam kde je, už dávno by arabové podnikali teroristický útoky v Evropě.
0/0
28.8.2001 12:42

Zdenek

sáhnout na pravdu
Žil jsem jak v Israeli,tak na palestinských územích(v Bethlemě).Nejsem žid ani arab a než jsem se v Israeli ocitnul poprvé v roce 1993,o pozadí blízkovýchodního problému neměl ani ponětí.Dneska po řadě osobních zkušeností a přečtení hromady materiálů musím říci,že se jedná nejenom o vysoce vyspělý stát,ale i o stát velmi demokratický.To není klišé,ale při styku s každodenní realitou k tomuto poznání dojde myslím každý člověk.Ale uvědomme si,kde tato demokracie leží,široko daleko jediná.a povinností Státu Israel je chránit životy a svobodu svých občanů.Israel čelí nejhoršímu druhu terorismu,jako žádný jiný stát na světě.A ještě jednu poznámku,k israelské armádě.Moc dní jsem prožil na checkpointech v Bethlemě a na silnici Jerusalem-Bethlem a zažil čemu tito vojáci,později moji dobrý kamarádi,museli čelit.Provokace,útoky,provokace...neustále dokola.Přitom tak restriktivní opatření nemá žádná armáda na světě.Uvědomme si fakt,že v případě bombardování teroristického objektu,je palestinská strana vždy předem varována a srovnejme s bombovými útoky na nevinné lidi.Chce to jenom oprostit se od černobílého vidění světa,naslouchat faktům,vidět fakta a pochopit.To myslím stačí.
0/0
28.8.2001 12:22

marfy

Re: sáhnout na pravdu
myslim si,ze pan Zdenek zapomnel,ze vyspelost neomluvi toho co dela Izrael.podle toho co rikate jsou omluvitelne i sebevrazedne atentaty,taky Palestinci maji pravo chranit zivoty a svobodu svych lidu!a pro vasi informaci neni to poprve co Izrael zaotoci na civilni lide raketami,takze nejsou jenom dva!
0/0
28.8.2001 14:11

lojza

Svatá trpělivost
Myslím, že svět hodnotí blízkovýchodní problém již dlouhodobě nesprávně - podle jednotlivých epizod střetů. Za posledních téměř 50 let to byli však vždy Izraelci, kteří přicházeli s tolerancí, návrhy na spolužití atp., zatímco nekonečné arabské provokace a nesmiřitelná nenávist se vždy konaly v duchu "slavného " někdejšího (snad Násirova ?) výroku : "Utopíme Izraelce v moři !"
0/0
28.8.2001 8:22

farAo

Re: Svatá trpělivost
Vždy Izraelci. Hm, koukám že máte přesný přehled kdo a s čím kdy přišel. Jsem rád, že na tuto problematiku je tu tolik znalců, kteří se tím dopodrobna zabývají. Zkuste sem tedy taky vepsat za jakých podmínek Izreal mír nabízel.
0/0
28.8.2001 10:23

Jiří Havelka

Re: Re: Svatá trpělivost
Hele to je na zajímavej rozbor, myslím že by se na toto téma dala napsat slušná diktorská práce, takže nevím proč to chceš po jediném pisateli. Pokud tě sere že to nedělají novináři alespoň tak aby čtenáři pochopili o co jde tak mě to sere taky, ale tenhle článek je podle mě zcela jednostranej blábol. Nikdy jsem nebyl zastáncem židů, rozhodně oni dirigují převážnou část problémů na světě ale zrovna v tomhle sporu je dle mého názoru spíše pravda na straně Israele. Pokud máš jiný názory napiš je a podrobně vysvětli takový výkřik do tmy jako jsi napsal výše to nevyřeší a ani neosvětlí těm co nemají dostatek informací.
0/0
28.8.2001 12:10

Yaroukh

Richard Boucher
Chachachaaa. Pan chytry. Palestinci nemaji sebemensi zajem ukoncovat nasili. Copak to jeste nekdo nechape? Rýša je evidentne slepy nebo regulerni idiot. (Nebo zije na jine planete?) Primeri donekonecna vnucovane pseudohumanisty, (kterym v Izraeli nikdo neumira) dodrzovali VZDY POUZE Izraelci. Ten ubozak (stejne jako spousta dalsich) Boucher _IGNORUJE_ fakta; a takovi lide by meli byt zbavovani svepravnosti. To muzete do kresla ministra rovnou posadit opici - jeho houkani bude "k veci" podobne jako buceni ministra Bouchera.
0/0
28.8.2001 8:19

farAo

Re: Richard Boucher
Nemají zájem ukončit násilí? Proč myslíš? Usuzuješ dle toho, že se snaží vytlačit agresory ze svého území? Ale to jsme za války dělali taky. Ono se totiž ukazuje, že když se násilí ukončí, tak Izrea přitvrdí v podmínkách, které jsou pro Palestince prostě nepřijatelné, takže se kruh násilí zase uzavře.
0/0
28.8.2001 10:19

flash

Re: Re: Richard Boucher
palestinci nikdy v nicem neustopili, tak nevim o cem tady mluvis. jakykoliv ustupek izraele berou jako svoje velke vitezstvi :((
0/0
28.8.2001 11:13

Siky

Re: Re: Richard Boucher
Nepoplet sis strany ??? Zatim primeri dodrzoval jenom Izrael a kdyz byl vochotnej se cohodnout, tak Palestinci pritlacili a vymejsleli si dalsi nesmyslny pozadavky !!! Never televizi a americkejm politikum a jed se tam podivat, at vis, co se tam skutecne deje !!!!!
0/0
28.8.2001 11:46

farAo

Re: Re: Re: Richard Boucher
Americkým politikům nevěřím. Izreal se sice dohodnout chtěl, ale za takových podmínek, které prostě asi nešlo přijmout. Co považuješ vlastně za nesmyslné požadavky? Hlavní město Palestiny Jeruzalém? Samostatné palestinské území bez izraelských vojáků? Klidně buď konkrétnější.
0/0
28.8.2001 12:42

kafík

Re: Re: Re: Re: Richard Boucher
jistě - jediným opravdovým ústupkem s nimž by palestinci jistě souhlasili by byla asi jenom Izraelská hromadná sebevražda a zrušení státu Israel jako takového.
0/0
2.9.2001 21:43

kafík

Re: Re: Richard Boucher
Vytlacit Agresory ze svého území??? A jakpak k oné agresi došlo? Nebyli to náhodou sami Arabové, co na Israel zaútočili??
0/0
2.9.2001 21:40

marfy

Re: Richard Boucher
chtel bych se zeptat jenom co maji Palastinci podle tebe delat kdyz je Izraelci zabiji raketami!!!(to je podle me vrchol terorismu). podle tebe asi maji jenom koukat az zabiju dalsi a dalsi!budme trochu myslet hlavou,at nechame uz prehnanou sympatii a absolutni duvera v Izraelci.
0/0
28.8.2001 12:11

Zdenek

Re: Re: Richard Boucher
Raketami(dvěma)zabili jednoho z nejhorších teroristů.Nevím co proti tomu máš.Palestinská strana o něm byla informována a krom toho že ho varovala už nic jinýho neudělala.Jestli to není tím,že v řadě případů teroristické objekty a úřadovny palestinské policie jsou jedno a totéž.
0/0
28.8.2001 12:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.