Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Blokáda skončila po deseti hodinách

Blokáda před ministerstvem dopravy po deseti hodinách skončila. Účastníci čekají na výsledky jednání s premiérem Milošem Zemanen 27. srpna. Ukončení protestu bylo podmínkou pro zahájení rozhovorů. Protestující se však ještě před odjezdem dohodli na tom, že pokud by Zeman nesplnil slib a nepřijal je, nebo nevyhověl většině požadavků, sejdou se před ministerstvem opět 3. září.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

milan kovařík

dovozci ojetin-špinavost a podvody
vážení,laskavě si uvědomte že už 10let nežijete v socializmu,nevím sice jak nazvat součastný stav,ale každopádně každy z nás měl dostatek času si vybudovat pozici, aby nemusel jezdit ve 120 nebo ojetině z venku,mohli jste tunelovat ,pseudopodnikat,atd,ale laskavě nefnukejte,že nemáte na nové auto,váš problem,že jste socky,musím se smát,dovozci ve svých džípech blokují ministerstvo,protože jim skříplo jejich podvodný džob/1100000ojetin za 10let/ceny deklarované ve směšné výši,podvody na stk,policajtech,ted jsou jim jejich konexe na prd,a vás si berou jako štít,ubohé občánky,kteří nemají na nové auto...,ach jo žijeme v džungli,tak to tak berte,jinak budede socky až do smrti..
0/0
21.8.2001 14:44

Tyrolak

Re: dovozci ojetin-špinavost a podvody
Souhlasím
0/0
21.8.2001 15:59

Ladislav Mušuka

AUTOŠKOLA
samozřejmě jsem se taky zúčastnil na blokádě ministerstva dopravy .Sešli jseme se tam v hojném počtu a při příležitosti tohoto setkání jsme si vyměnovali vlastní zkušenosti s úřady při provádění zkoušek . Zjištění v právním státě je hrozivé . Co okresný úřad to jiný systém . Každý úředník si diktuje jak provádět zkoušky. Jak je to možné, že žák má po ukončení absolvovat zkoušky na dvakrát .Zvlášť teoretickou část/podotýkám od 7,30 do cca 12,00 h/ a zvlášť jízdy dle chuti a vůli úředníka. Jak je to možné , že jeden zákon lze vyložit jinak na každém okrese ???? My členové AA ČR nechceme aby testy byly lehké , ale kvalitné . Chtěl bych upozornit všechny motoristy současný i budoucí , že se Vás to týká . Vždyť jezdíte a budete jezdit poměrně často a budete školeni dle špatných zákonů a pod dohledem špatných úředníků.Naši řádně zvolený politici by jsi měli uvědomit že i řidič je volič a že každý volič je daňový poplatník ! Jsem zvědavý na setkání našich zástupců u pana premiéra. Pak se uvidí jak se zachováme my ! Mušuka Ladislav
0/0
21.8.2001 13:25

aba

dovozci vraku a paautoskoly
pochybuju o serioznosti valne casti podnikatelu z obou dvou oboru podnikani
0/0
21.8.2001 12:16

Ladislav Mušuka

Re: dovozci vraku a paautoskoly
Nevím kde jste si dělal řidičák a za jakých podmínek , ale si vůbec neuvědomujete ,že až jednou budete muset absolvovat školení řidičů ,ajk to bude příjemné dle stávajících testů .Jinak Vám přeji hodně štěstí ve vašem seriozném podnikání Mušuka
0/0
21.8.2001 13:29

usdoc

dodatek k jen tak na ne
prvni clanek je trochu vulgarni, tak jsem jej prepracoval do detske verze, takze pokud me vyhodite, tak by tam mel moj clanek zustat
0/0
20.8.2001 20:12

usdoc

jen na tak nane
jednoznacne se vytvari monopol na dovoz a prodej aut. "nekdo" asi na ministerstvu dostal neco do kapsy, tak aby ti velci eliminovali male podnikatele z obchodu. takze urednici, sedici na "pravych mistech" a pracujicich PRO LIDI, pro tu masu delaji. a proto dolu s nimi, s temi vsemi uplatnymi uredniky. dovez si auto jake chces, tady jsou podminky, co auto ma a melo by splnovat, podle techto jej priprav do provozu a pokud je vse v poradku tady mas osvedceni a provozuj. samozrejme, ze podminky musi byt schopne realizace, bez nejakych hacku a chytaku. hlavne musi platit pro vsechny stejne, ne ten co ma frantu na inspekcni stanici tam ani nemusi s autem jet, frantik mu potvrzeni doda, samoze to neco bude stat. a tak bych mohl jit dal a dal, s finalnim rcenim, ze do doby nez se ta korupce, zakorenena bolsevizmem, nevymyti z lidskych mozku uz na tom nejnizsim stupni, to znamena u tech STKcek, OTKcek, COIjek a vsech dalsich kontroloru a hlavne pak POLICAJTU, kteri se sami nabizeji k uplatku slavnou prupovidkou, TAK PANE RIDICI JAK TO UDELAME, jak udelame, tady je sazebnik pro vsechny stejny, ten hlasi ze za tento prestupek je 500.-KC, tak tady mas 500.- pokutu. jaka pravomoc policajta o rozhodovani primo na ulici KOLIK? To jsme ale trosku dal ve veci, a zaroven pozadu ve svete. a proto lide bdete, je treba vyjit do ulic, nejen vsak tehdy az zase vyhrajeme nejaky hokej, ale TED. at vlada a ty zrudy poslanecke zacnou neco delat, vzdyt to je bida a utrpeni se divat kam ten narod vedou a k cemu to speje.
0/0
20.8.2001 20:09

Standa Novák Praha 8

Re: jen na tak nane
Dost dobrý, plně souhlasím. Náš stát zjevně nestojí o daně, které má s dovozu oje. aut a všech těch úředů, které se na tom přiživují. Vždyt ty peníze v oje. autech nejsou přece jeho. No jo, úředníci tu hold nejsou pro nás, ale mi pro pro ně. Člověk si připadá jako u audience u pana Krále, když něco od nich náhodou potřebuje. Hlavně když mají v záloze tu svojí ohranou písničku " co si myslíte, že nemáme nic na práci. Sedněte si a čekejte, možná se na vás dostane. " .Je třeba vyjít do ulic. Taková Francie, tam se lidi nenechají opít nějakým tim blábojem " že se o tom bude jednat ".Když jednat, tak hned.
0/0
21.8.2001 9:20

Tyrolak

Re: jen na tak nane
Pane vy jste asi anarchista. Tak to tedy ne. Tady bude pořádek a pokud někdo chce dělat na ulicích bordel tak na to jsou policajti v brnění a nebo ještě lepší armáda. Jako v Janově. Tam to hezky ztřískali na ulici pak ještě na služebně a aji si vystřelili do živého. Pro všechny anarchisty stejně. Žě?
0/0
21.8.2001 15:54

usdoc

jen na tak nane
(Příspěvek zrušen)
0/0
20.8.2001 20:03

Tyrolak

Průměrná cena ojetin
Průměrná cena ojetin je podle údajů dovozců k proclení 35 000,- Kč? Nebo o deset tisíc víc? Nesmrdí to masovým podvodem a okrádání toho zbytku občanů, kteří nekradou? Mám k těm pánům dovozcům velikou nedůvěru. Individuální doprava je cesta do hrobu ať se to někomu líbí nebo ne. Stačí se projít kolem křižovatek třeba v Paříži nebo Ženevě. Několikahodinové kolapsy tam už dávno nikoho nevzrušujou. Jsou proti nim bezmocní. Jemi líto, ale pokud někdo svým autem (českým nebo německým) ničí vzduch k dýchání ostatním lidem je prase a někdo by mu v tom měl bránit. Třeba ministr. Že to vyhovuje Škodovce je sice pravda ale na věci to nic nemění. Přísné testy jsou v pořádku. Kdo nezná pravidla může na silnici zabít. Blb na silnici nepatří. Chce se to trochu snažit a ono to půjde. Nebuďme takoví sobci vážení.
0/0
20.8.2001 17:59

Prispevek

Blokovani hranic ???
Zda se mi, ze z toho zacina byt docela davova psychoza, kterou se podarilo rozpoutat dovozcum ojetin. Tem navic prece vubec nejde o nejake lidi, tem jde jen o to, aby mohli dal vydelavat, protoze jinak by mohli zavrit kram. Proti tomu ale vubec nic nemam, to by asi delal kazdy a zablokovani ministerstva, ktere je za situaci odpovedne, to je asi rozumna natlakova metoda, zvlaste neda-li se s takovym ministersvem jednat jinak. Ale blokovani hranic je samozrejme nesmysl (nastesti dnes uplatnovana jen nacistickymi volici Joerga Haidera v Rakousku). Jsem take obcan teto zeme a casto pres hranice jezdim a rozhodne nejsem zvedavy na to, aby me (cloveka ktereho se to vubec netyka) nekdo buzeroval proto, ze se nedohodl s nejakym ministrem. To uz by pak mela byt zalezitost policie, aby prujezdnost hranice zajistila a viniky potrestala.
0/0
20.8.2001 17:20

Tomáš Holec, Praha

Ojetiny
Mám Renault 19 1,8 16V z roku 1991. Pane ministře, pojďte si to rozdat se starou socialistickou Škodovkou na STK!
0/0
20.8.2001 16:55

usdoc

Re: Ojetiny
nebo trabant, wartburg
0/0
20.8.2001 20:14

karber

Re: Re: Ojetiny
Mám toho samého Renaulta a plně souhlasím.
0/0
21.8.2001 12:32

Petr

Re: Ojetiny
Nezlobte se na mě, ale auto stare 10 a vice let je nebezpečné už tím, že má zkorodované nosné části vozu a tomu se neubráníte.
0/0
21.8.2001 16:07

dan

jak funguje autoskola jinde
To co u nas vymysleli za testy pro autoskoly je neuveritelne,misto aby se snazili je zjednodusit a zrychlit,tak delaji presny opak.Vzdyt prece ten kdo si udela autoskolu plati ucitele,koupi si auta[zase plati]auto si pojisti[plati]necha si ho opravit[samozrejme zase plati]a tak dale,a tyhle ty penize se zdani a jdou do statni pokladny,ale jak se zda tak vlada je nepotrebuje,nebo je to nenapadlo!!!Vsechny je vyhodme!!!
0/0
20.8.2001 16:38

MP

NE blokadam
Vyměna ministra 10 měsíců před volbami nebude k ničemu, i když Schling je asi opravdu nepotřebný ministr. Souhlasím s protesty dovozců, ale rozhodně nemohu souhlasit s blokádou hranic a dopravních tepen, které obtěžují život všem ostatním, jen ne těm, kterých se protest má týkat.
0/0
20.8.2001 15:38

kejml

Re: NE blokadam
Vymena ministra kratce pred volbami je opravdu blbost, ale normalni slusny clovek, kdyz udela chybu, tak se prizna a vetsinou mu je odpusteno a dokonce se i snaze hleda reseni vznikleho pruseru. Na ministra to plati taky. Jestli ale stale tvrdosijne zapira, je to hajzl, co musi jit od valu ihned. Z principu. Kandidatu na vyhazov bych tu mel jeste par, napr. Kavan-Kato, ktery jezdi nality autem a jeste za nej neplati dane nebo silnicni pirat Fencl. Blokovat ministerstvo - ANO, hranice - NE.
0/0
20.8.2001 15:53

Martin

Re: NE blokadam
nemate tak doclea pravdu, ze se toto netyka nas vsech. Tyka vice nez si myslite. Prace MD je priserne mizerna, ministr je naprosto k smichu, prace je spatna a zmatecna prolezla korupci. A vsechna ta narizeni, ktera prijali, se natykaji jen tech, kdo si chteji delat nove ridicak. Vzpomente si na to, az pojedete se svym autem na STK nebo az budete preregistrovavat auto.
0/0
20.8.2001 16:37

Tomas

nevim nevim
Tak nevim,vsichni vime ze jak v autoskolach,tak na inspektoratech buji korupce,spousta vychcanku si udelala z dovazeni bouranych vraku ktera potom prodaji jako nebourane miliony - a kdyz se s tim nekdo snazi neco udelat tak se na nej vsichni vrhnou.U dovozcu to chapu,snizi se jim prijmy.Ale proc takhle prskaji ostatni? Nevim presne jake zmeny vlada uzakonila (a myslim si ze presne to nevi vetsina pisatelu) - ale myslim si ze natlakove akce vetsinou vedou k prijmuti jeste vetsiho paskvilu. A jeste k jednomu z argumentu - KDYBY SI MAJITELE OJETYCH STARYCH SKODOVEK CHTELI KOUPIT JINE KVALITNEJSI OJETE AUTO ZE ZAHARANICI - UZ BY TO DAVNO UDELALI !!!!
0/0
20.8.2001 15:21

Art

Re: nevim nevim
No pomuzu vam pochopit proc prskaji ti ostatni. Protoze si budou moct vybrat ze dvou moznosti, bud koupit nove auto za nejmene cca 250 tisic nebo mozna hodne novou ojetinu za 200.000. Podle toho co ctu se docasne nemuze dovest nic. Pak az se to vyresi a bude platit novy zakon si nebudou moct koupit ojetinu za treba 100.000 i kdyz je lepsi nez vetsina vraku co tady jezdi a do ted to mohli. Na argument ze by si uz koupili kdyby chteli musim jen poznamenat ze spouste lidem to chvili trva nez splasi tech cca 100.000 a tak zatim jezdi ve Skoda 105. Rekneme ze tech 100.000 nasetri za 5 let a kdyz si nebudou moct kopit slusnou ojetinu za 100.000 budou jezdit ve Skoda 105 dalsich 5 let nez nasetri na nove auto. Takze se tech kramu na silnici zbavime o hodne pozdeji dokud se uplne nerozsypou nebo lidi nenasetri na novy auta. Jezdit ve srotu moc nebavi ani ridice srotu ani neuspokojuje stastnejsi majitele novych aut kdyz prekazeji a zpusobuji nehody a zamoruji zivotni prostredi. Uz je Vam to jasnejsi ???
0/0
20.8.2001 16:59

Patrac

POKUD MATE CO RICT
Pokud mate informace k pripadu ztracenych sourozencu Vosmanskych nebo k likvidaci Terezky Cermakove, a bojite se mluvit, zaslete je jako SMS na 0776/175460. Ten kdo poda informaci vedouci k jejich nalezeni, nebo k dopadeni vinika bude odmenen 50,000 USD.
0/0
20.8.2001 15:13

Maf

Re: POKUD MATE CO RICT
To by me zajimalo, jakymu chudakovi to cislo patri a kolik duverivych debilu tam opravdu neco posle...
0/0
20.8.2001 15:19

Antiblb

Schlingova dokonala metoda
Musim rict, ze pana ministra Schlinga obdivuji. K naproste dokonalosti dotahl metodu pri ktere nemusi nic delat a pritom za nic nemuze. Staci pri projednavani jakehokoli zakona, ktery se ho muze tykat, zacit tvrdit, ze na uvedeni do praxe je malo casu. Nic vic delat nemusi. Pokud i dojde ke schvaleni zakona staci do zacatku jeho ucinnosti stejnou vetu opakovat, no a pote, kdy zacne platit ministerstvem nijak nepripraveny zakon s velkymi problemy staci uz jen podotknout - ja prece od zacatku tvrdil, ze se to neda stihnout!
0/0
20.8.2001 15:09

Jarek

Schling není jediným neschopným
Myslím, že každý z nás ví, nebo alespoň tuší, že blbec, lhář, zloděj ani podvodník se nikdy sám nepřizná, ani svou "neschopnost" neuzná... Pokud se takový člověk ještě ujme funkce,jak to je v naší vlasti zvykem, je to katastrofa!! V Portugalsku spadl most a ministr dopravy druhý den odstoupil..... U nás jsou někteří ministři, ale i premiér, veřejně usvědčeni ze lží a podvodů a nic se neděje... Dovede si vubec někdo představit tu TRAGEDII co by musela nastat, aby sami odešli?? Já NE!!! Asi budou muset "vymřít" a my doufat, že je přežijeme a dožijeme se doby, kdy se nebudeme muset za naše představitele stydět. Schling se asi udrží, ale už za rok jim to spočítáme, i když zatím není z čeho moc vybírat.... Schling (a ne jen on) by měl odstoupit - jsem pro, jsem pro i pro blokadu ministersva, jsem vsak proti blokádám hraničních přechodů!!! To je vydírání s nevinnými rukojmími.....
0/0
20.8.2001 14:43

pro ministra

pro ministra
0/0
20.8.2001 14:33

milovnik aut

duvody tu jsou ..
Prectete si interview se reditelem boleslavske skodovky v casopise Tyden , cislo 32/2001, stranka 54 a budete chytrejsi. Skodovka stoji a ma za sebou zed, unik zadny. Musi prodavat lacineji nez konkurence (kvuli dlouholetemu spatnemu image) , produktivita nizka , ceske subpodniky drahe. Nekteri blazni si vymysleli , ze udelaji v Cechach automobilovy raj a ted vidi, ze Cesi nemaji prachy na auta z vlastni vyroby. Tak se jednoduse vyda zakaz dovozu.
0/0
20.8.2001 14:27

MT

STOP OJETINÁM!
Ač Schlinga též nemám rád, nesouhlasím s argumenty dovozců ojetin. Bude jen dobře, když se příval těch šunek do ČR zastaví, protože ať si raději lidi kupujou nový (levnější) auta na leasing než ty plechovky, který nesplňou ekologický normy, a akorát nám tu tak smrděj. A pokud někdo nemá na nový auto na leasing, tak ať jezdí autobusem!
0/0
20.8.2001 14:24

Petr

Re: STOP OJETINÁM!
Debile!! 30 let stare skodovky, ktere jiz davno nesplnuji normy a kterych je na cestach spousta ti nevadi, co? Ale 6 let stare auto, ktere ma perfektni vybaveni, to je nutne zakazat.
0/0
20.8.2001 15:16

Z.M.R.D.

Re: Re: STOP OJETINÁM!
Přesně tak. Není podstatné, je-li auto domácí či dovezené, ale v jakém je stavu. Proč bránit např. dovozu staršího opla, když tu ve stejné chvíli jezdí rozpadající se sto dvacítky nebo dokonce trabanty a wartburgy?! Jde jen o to nastavit emisní, bezpečnostní a další limity na takovou míru, aby se zamezilo dovozu "železného šrotu", ovšem tyto limity by se měly nekompromisně vztahovat i na domácí vozidla (samozřejmě s výjimkou veteránů atp.). Jenomže je těžké představit si, jak socialistická vláda nutí občany, kteří provozem stoletých kraksen otravují životní prostředí nás všech, odstavit naprosto nevyhovující automobil a pořídit si novější či kvalitnější - třeba právě z dovozu.
0/0
20.8.2001 15:26

Risa

Re: Re: Re: STOP OJETINÁM!
To me opravdu mrzi, ze my se "stoletymi kraksnamy" Vam otravuje vzduch ve Vasich supernovych bouracich. Ale neco Vam poradim - poridte si klimatizaci s nejakym filtrem vzduchu nebo jezdite v kyslikove masce. Nepohrdnul bych ani hodne tmavymi kourovymi skly (ovsem na opacnou stranu, dovnitr vozu), abyste se na ty lidi, kteri jsou radi, ze na to nejakou korunu nasetrili, nemusel divat. Mam sice "jen" deset let stareho favorita, ale tyhle reci me stvou.
0/0
20.8.2001 16:37

Art

Re: Re: Re: Re: STOP OJETINÁM!
Mam auto s klimatizaci a pylovym filtrem, ale bohuzel kdyz jedu za coudicim trabosem, tak to nepomaha. Myslim ale ze to nepomaha ani tobe v deset let starem favoritu. Mimochodem vetsina lidi tady nadava na 20 let stare krumpy co neplni zadne normy a nevyjedou kopec a jejich prilis mnoho a ne na tvyho favorita.
0/0
20.8.2001 17:13

usdoc

Re: Re: STOP OJETINÁM!
presne tak, divim se stupidite lidi, kterym nevadi smradlave trabanty, silou vule drzici pohromade ziguli ci stara stovka
0/0
20.8.2001 20:23

Walda

Re: STOP OJETINÁM!
No jo, zase jeden chytracek, kterymu tatinek k 18-tym narozeninam naplnil ucet na 6-cifernou hodnotu.. Ovsem jsou tu i lidi, kteri musi pracovat a vydelany penize pouzit taky k necemu jinymu nez je leasing auta. Take vsak chteji jezdit. Takze omezenim dovodu tu vznikne paradox. Jedna cas lidi bude jezdit v novych autech a druha cast ve starych popelnicich, ktere vsak tehdy ziskali povoleni k dovozu.. No a neni lepsi tomu nechat volny prubeh???
0/0
20.8.2001 15:31

Darius

Re: Re: STOP OJETINÁM!
Konci Waldově příspěvku nerozumím... Tak seš PRO nebo PROTI omezení dovozu? S celkovým tónem příspěvku ale nesouhlasím, protože to bychom museli vycházet z předpokladu, že každý má NEOMEZENÉ právo na provozování automobilu dle svých finančních možností, z čehož by vyplynulo, že i bezdomovec by si mohl postavit nějakou motorovou tříkolku a jezdit třeba na petrolej... Je třeba připomenout, že svoboda jednotlivce končí tam, kde začíná svoboda (či obecně 'odůvodněná práva') druhého, tedy i já mám právo dýchat relativně čistý vzduch. Pokud někdo nesplňuje emisní a bezpečnostní limity, ať - i když to uchu socialistovu může znít tvrdě - svoje auto odnese do šrotu a jezdí tramvají či jiným prostředkem MHD. Nakonec ho to vyjde levněji než auto!
0/0
20.8.2001 15:48

JirkaF

Re: STOP OJETINÁM!
Vážený pane, je asi blbost tvrdit, že pokud někdo nemá na nové auto, měl by jezdit autobusem. Zdaleka ne každý bydlí ve velkém městě s plnou obslužností např. zdravotní po 24 hodiny denně. Pokud bydlí na vsi a onemocní mu o víkendu např. dítě, a pokud zrovna nemá na nové auto, pak asi nemá mnoho na výběr. Buď odveze dítě k lékaři starou šunkou (na kterou je schopen jakž takž vydělat), nebo nechá dítě chcípnout, protože dnes už autobusy na vesnice o víkendech nejezdí a doktor přijede, jen když je to hodně vážné (taky musí šetřit a provoz sanity něco stojí). A když si uvědomíme, že nezaměstnanost na venkově rozhodně není malá, pak nám vcelku jednoduše vyjde, že ojeté auto je jedinou možností, jak získat funkční dopravní prostředek. Ona totiž ani leasingovka není úplně blbá a pokud doložím příjem ve výši průměrné mzdy v ČR, uvedu, že manželka je na mateřské a že mám dvě děti, pak leasing na nové auto nedostanu ani omylem.
0/0
20.8.2001 16:08

Blafoun

Re: Re: STOP OJETINÁM!
Ale vždyť nikdo z těch přispěvatelů netvrdil, že je nutné, aby všichni jezdili novými auty!!! To by se i těžko definovalo, co je a co není "nové auto" (když si např. někdo koupí nový vůz a pak ho má pět let v garáži, rozhodně nebude tak opotřebovaný, jako kdyby s ním celou dobu jezdil, nota bene po těch českých výmolech). Jeden z problémů, o kterém zde lidi píší (a který jste evidentně nepochopil), je ten, že mají-li existovat emisní limity na dovážená vozidla, proč by se tyto limity neměly vztahovat na v ČR už zaregistrovaná vozidla? Když by si zájemce nemohl dovézt např. staršího forda ze Švýcarska nebo Německa, protože toto vozidlo nesplňuje emisní limity, proč ve stejnou dobu mají mít právo kazit nám vzduch majitelé již zmíněných trabantů a wartburgů??? Nebo obecně vozidel jezdících na bezolovnatý benzín? Člověk, který si (např. na leasing) koupí nové auto, je v podstatě diskriminován, protože za to, že státu z té koupě odvede daň, dále platí více za bezolovnatý benzín atd. atd., musí dýchat špinavý vzduch, který "vyrábějí" ti nezodpovědní trabantisti. A k tomu příkladu s umírajícím dítětem - nevěřím, že by v takovém případě nezasáhl lékař, protože to by se pravděpodobně dopustil trestného činu. Souhlasím s předchozími příspěvky v tom, že neexistuje objektivní ospravedlnění provozování "starých" aut, protože zdraví většiny by mělo být přednější!
0/0
20.8.2001 16:25

JirkaF

Re: Re: Re: STOP OJETINÁM!
Má reakce se týká prvního příspěvku zaslaného MT. On tam, bohužel, skutečně tvrdí, že kdo nemá na nové auto na leasing, tak ať raději jezdí autobusem. A pokud jde o to dítě, připouštím, že příměr umírající je poněkud nadnesený. Bohužel jsem se již ale setkal s tím, že lékař při pokusu přivolat jej k dítěti se zimnicí a horečkou výrazně nad 39 st. reagoval do telefonu slovy: "Dejte studený zábal anebo jej odvezte do nemocnice na dětské, já nejsem pediatr." A v tomto okamžiku o víkendu, večer, na venkově a bez auta - třeba jen osm let starého Forda dovezeného ze SRN? Také jezdí na Natural, do emisních limitů se vejde také, je výraqzně mladší než spousta toho, co zde po silnicích jezdí, jen se nesmí pro své stáří dovážet. Trabanty již dnes nikdo nedováží a zde jezdí třeba i proto, že na nové auto jeho majitel nemá a koupi staršího, tedy levnějšího a přesto rozhodně k životnímu prostředí šetrnějšího auta mu zakazuje zákon vymyšlený přihlouplým ministrem a bandou jeho stejně tupých úředníků.
0/0
20.8.2001 17:35

Ivo Horák

Re: STOP OJETINÁM!
Počet aut v ČR nebude, asi žel, klesat. Lidi, co auto už mají, budou mít nějaké i nadále. Koupil-li někdo cizí ojetinu, vždy byla méně ojetá než jeho dosavadní auto. Argumentujete ekologicky, důvod zákazu dovozů je však ekonomický protekcionistický (Škoda MB).
0/0
20.8.2001 16:26

Sláma

Re: Re: STOP OJETINÁM!
Ano, to je pravda. Schlingem prosazovaný zákaz dovozů ojetin má svůj kořen v ekonomickém protekcionismu, a to ve vztahu ke společnosti Škoda Auto. Proto také většina lidí zde v chatu argumentuje PRO povolení dovozů s přiměřeně přísnými emisními limity, které by se však měly - z důvodu rovnosti před zákonem - vztahovat í na domácí vozidla (např. ty již několikkrát zmíněné "rozpadající se stodvacítky"). Je mi líto, že zklamu některé snílky, kteří ani deset let po revoluci ještě nepochopili, že ne všichni "mají mít státem garantované právo pořídit si, co uznají za vhodné", ale je to bohužel tak. Například já bych si taky přál desetipokojovou vilu, ale nemám na ni, tak bydlím v činžáku. Analogicky: pokud někdo nemá na normu splňující automobil, má možnost jezdit veřejnou dopravou, stopem...
0/0
20.8.2001 16:42

Jerry

Re: Re: Re: STOP OJETINÁM!
Já nejsem snílek, ale nemyslím si, že by auta měla být privilegiem jen horních 10 tisíc. A ačkoliv mám plat slušný, na nové auto prostě nemám. A jestliže se zmiňujete o revoluci, čímž asi chcete říct, že je rozdíl mezi dobou před ní (stát se staral) a po ní (stát je demokratický), pak se podívejte za naše hranice. Máme kamaráda v Holandsku, který pracuje jako běžný administrativní pracovník a není pro něj nedostupné zakoupit si nový vůz. A má to snad státem garantované? A k tomu jinému druhu dopravy. Já osobně ho preferuji, ale zkuste vysvětlit starým rodičům, které potřebujete někam vozit, že mají jít na stopa...
0/0
20.8.2001 17:11

Risa

Re: STOP OJETINÁM!
Takovehle nazory mam nejradsi. Docela by me zajimalo kolik vydelavate. Asi urcite jezdite v nejakem super bouraku, mazde nebo BMW a patrite k tem, co vzdycky suverene predjedou celou kolonu cekajici na svetla a vmacknete se nekam dopredu. Spousta lidi je rado, kdyz si muze koupit nejaky stary vuz, protoze se svym platem na novy nemaji a maji zato treba dve deti a auto cas od casu potrebuji. A leasing? Ne komu se chce platit ty nehorazne uroky a ne kazdy ma na akontaci. Zkuste si jet parkrat rano nekterymi linkami MHD. Je to nezapomenutelny zazitek.
0/0
20.8.2001 16:33

Petr

Re: Re: STOP OJETINÁM!
Vazeny pane, nejezdim ani sueprmodernim bourakem, ale podminky by meli platit pro vsechny stejne. Nikdo tady netvrdi, abyste si nekoupil nejake starsi auto, akorat chceme, aby se limity pro STK a hlavne emise vztahovaly na vsechny vozy stejne (jak starsich zahranicnich, tak novych a ta starych skodovek). Aby neplatilo - nemam na nove auto, tak budu se svym srotem ohrozovat ostatni. mam ostatne na silnici radeji lidi v novych autem, kteri jezdi rychleji, nez pomale ridice, kteri nevedi reagovat na situace, brzdi kolony vozidel, obihaji v 60-ce na dalnici v tretim pruhu, nedivaji se do zpetaku a podobne. Rad bych videl statistiku dopravnich nehod a kolko z nich bylo zpusobeno starim vozu resp. technickymi zavadami, a hlavne starsich skodovek. myslim, ze by to bylo dobre vedet.
0/0
20.8.2001 17:16

Risa

Re: Re: Re: STOP OJETINÁM!
Statistika by mě taky zajímala, dost často totiž vidím právě ta nová auta někde omotaná kolem stromu, protože si to dost často koupí někdo, kdo prostě se silným motorem jezdit neumí nebo to napere do protisměru do nějakého staršího auta. Jemu se sice nic moc nestane, protože má airbag a pevnější kontrukci, zatímco ten dotyčný ve starém voze to většinou odnese.
0/0
23.8.2001 15:27

Art

Re: STOP OJETINÁM!
Vy jste asi nikdy nevidel statistiky co nam jezdi po silnicich. Vetsina aut jsou auta Skoda 105/120 + nejake dalsi kramy viz. trabanti, Lady apod. Bez katalyzatoru, zrezle, nevim jak to prochazi STK, asi maji nejake vyjimky. Vetsina dovezenych aut je podstatne lepsich z ekologickeho i bezpecnostniho hlediska. Kdyby se vsechny tuhle sroty vyrobene socialistickymi fabrikami zde i na vychode nahradily 10 let starymi "sunkami" typu Renault, Fiat, VW, BMW apod. z dovozu bylo by na nasich silnicich hej. Jedte si nekdy za coudici skoda 105 z roku 1980 do kopce a pak za sunkou napr. Renault 19 z roku 1990 z dovozu. Nepoznate rozdil ????
0/0
20.8.2001 17:08

Pavel Škorpík

Protesty = blokády???
Nechť si každý protestuje proti čemu chce (pan ministr rozhodně není mým favoritem). Ale osobně mě nezajímá problém ojetých aut a rozhodně nehodlám být někým omezován v pohybu. Koneckonců jak se nám líbila blokáda česko-rakouských hranic ...
0/0
20.8.2001 13:40

Ivo Horák

Nesouhlasím s omezením dovozů starších vozů
Nemám nic proti mladoboleslavské automobilce. Jsem naopak rád, že se stala téměř jediným dobře zprivatizovaným velkým podnikem. Zásadně však odmítám podporu tuzemské výrobě aut v podobě zákazů dovozu starších vozů. Ekologicky znějící argumenty nejsou zdůvodněné.
0/0
20.8.2001 13:39

Stefany

Ne vsichni maji na nove auto
Ministr si asi neuvedomuje,ze ne kazdy ma na koupi noveho auta a libi semu stare zrzave skodarny,ktere jsou prekazkou na silnicich.
0/0
20.8.2001 13:35

Kocicak

A jeste k technickemu stavu aut
K technickemu stavu ojetych aut dodavam toto: mam deset roku stare UNO a k me oblibene zabave na dalnici patri predjizdeni deset let starych favoritu, ktere jaksi nestihaji. A predjizdim-li skodovku 120-ku, rikam, ze jenom objizdim prekazku na silnici. A proto: pane ministre, umoznete nasim lidem koupit si lepsi auto, abychom se techto prekazek na silnici mohli zbavit.
0/0
20.8.2001 13:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.