Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Izraelské stíhačky trestaly za atentát

Izraelské stíhačky F-16 v noci bombardovaly palestinskou policejní stanici ve městě Ramalláh na západním břehu Jordánu. O případných obětech nejsou žádné informace. Útok následoval jen pár hodin poté, co izraelská vláda schválila ozbrojenou odvetu na palestinské cíle. Odpověděla tím na sebevražedný atentát Palestince, při němž ve čtvrtek odpoledne v Jeruzalémě zahynulo 15 lidí a přes sto bylo zraněno.
V článku najdete přehled sebevražedných útoků Palestinců. Podívejte se na fotografie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sunny_sun

Izrael
Palestince je třeba hubit jako divou zvěř, která se přemnožila.
0/0
15.8.2001 15:24

sunny_sun

Izrael
Myslím, že mír s Palestinci není možný. Fandím premiéru Šaronovi, který v zemi železnou rukou udělá pořádek.
0/0
15.8.2001 15:20

Honza B.

Izrael
Fandím Izraeli, který by měl Palestince s Arafatem ze svého území pěkně vypráskat. Arafat chce totiž být slavnej. Proč jen izraelská armáda nevezme tanky, rakety a ...
0/0
12.8.2001 4:48

xy

Arafat to nemá pod kontrolou
Můj názor je že ani Arafat to nemá dnes už pod kontrolou jen má strach že kdybi musel přistoupit na nějaké řešení že by to zbytek jeho party nerespektoval,tak rači mluví o tom že násilí jen podporuje násilí a o řešení není ani zmínka. Arafat už není politik je to jen figurka.
0/0
11.8.2001 11:41

Jarda

6-ti denni valka
Jedinym reseni je aby Izrael zopakoval 6-ti denni valku, ale tentokrat by ji mel prodlouzit tak na tri tydny.
0/0
10.8.2001 17:39

Dzihad

Atentat
Pekny masakricek. Dzihad, dzihad.
0/0
10.8.2001 15:28

Edie

Re: Atentat
Strasne vtipny. Je videt, ze stale existujou lidi, co maj misto mozku piliny.
0/0
10.8.2001 15:37

M@F

Palestinci ????
Palestinci jsou blízkovýchodní cikáni v tom nejhorším slova smyslu, kterým nejde o mír či shodu - jde jim jen a pouze o smetení Israele do moře. Toto je jejich jedinný motivační a spojovací článek, jen proto je drží jejich arabští "přátelé" v táborech aby z nich vychovali své fanatické vojáky. Využívají jejich faktické negramotnosti ohledně koránu a prezentují islám jako agresivní a fanatické náboženství (ačkoli islám je nejtolerantnější monoteistické náboženství zakazující násilné převracení na víru či náboženské konflikty). Je hanbou západních politiků, že dokázali bývalé a de facto i současné teroristy přijmout jako oficiální představitele. S teroristy se nevyjednává a nesmí vyjednávat - toto je stará pravda a i když mě davy novodobých humanistů budou virtuálně kamenovat, tak názor nezměním. Jistě se dozvím, že ne každý palestinec je stejný či jak moc jsou jejich požadavky zákonné. Píši jen to co jsem viděl a čemu věřím. Nemohu si vážit lidí, kteří jsou schopni zabít vlastní dítě jen aby ukázali brutalitu druhé strany. Východní logika - západní humanisty to pohorší a my - nas mnogo
0/0
10.8.2001 14:59

Art

Re: Palestinci ????
Abyste nepohorsil zapadni humanisty musite dodat vetsina Palestincu (ne vsichni) a pak co pisete bude uplne pravda.
0/0
10.8.2001 15:49

David

Židé?
Ano stojím plně za Izraelem. Je v právu.
0/0
10.8.2001 14:31

Ron

Re: Židé?
Mno, ne ze bych se chtel zastavat imbecilnich palestynskych chodicich bomb (to nelze ani nazvat lidmi), ale Izraelci na tom uzemi prvni nebyli.
0/0
10.8.2001 15:42

?

Re: Re: Židé?
My jsme snad take na tom to uzemí první nebyly a došli za praotcem Čechem ne?
0/0
10.8.2001 15:50

Art

Re: Re: Židé?
A neni to jedno v souvislosti s chodicimi bombami ?
0/0
10.8.2001 15:51

Eda

Taktika s strategie...
Dobrý den. V.I.Lenin napsal kuchařku, jak zatočit s buržoazií pod názvem " Taktika a strategie komunismu ". V podstatě se tam učí, že pro vítězství komunismu je vhodné se paktovat třeba i s ďáblem ( viz pakt Ribentropp - Molotov ), pokud to poslouží zájmu věci. Šiřitelé Islámu nedělají nic jiného. Jejich konečným svatým cílem je poislámštit všechny nevěřící psi na zeměkouli, po dobrém, nebo po zlém - ano, jednou i Vás, vášnivé zastánce teroristů...
0/0
10.8.2001 14:28

Pavel

schizofrenie
Při pročítání příspěvků se mi trochu tají dech, arabové jsou přirovnáváni k líným, neschoným lidem druhé kategorie, kteří jsou pouze loutkami, vyznávají špatné (slušně řečeno) náboženství a vraždí hodné židy, kteří přišli do jejich země ji zvelebit a tzv. pozdvihnout domorodé obyvatelstvo. Padají tady výzvy na sbírku sbraní pro Israel, a další podobné nesmysly. Dovoluji si trochu přopomenout naši historii, židy jsme částečně vybili při pogromech ve středověku a dále nám "pomohl" Hitler, Němce jsme vyhnali po válce, se Slováky jsme se rozešli před několika lety. Žijeme jako jedni z mála v národnostně jednolitém státě. Jedinní, kteří u nás zbyli jsou Romové, se kterými se nedokážeme sžít. Měli bychom se trochu více zamyslet nad problémem soužití tak odlišných národostí v jednom státě a i nad sebou. Protože my jsme při tom měli vždycky víc než štestí.
0/0
10.8.2001 14:01

David

Re: schizofrenie
Gratuluji, v prvních třech řádcích jste opravdu pochopil jak to je. Bohužel v dalších už vám to tak nejde. Máte pravu ve středověku se děli nepravosti ale dnes je již 21 století, a arabové se ze středověku stále nedostali.
0/0
10.8.2001 14:38

Art

Re: schizofrenie
1. Arabove-palestinci skutecne vrazdi nevinne lidi v Israeli, o tom je potreba diskutovat ? To je asi spatne, nebo podle Vas ne ? On je nejaky duvod jak ospravedlnit bombu na trzisti ? Jinak o te lenosti se da diskutovat, ale to neni to hlavni. On kazdy narod ma nejakou povest, my ji taky nemame nejlepsi. 2. Mate pravdu, zidy jsme vybijeli, nemce vyhnali - to taky bylo asi spatne. On nekdo rika ze ne ? 3. Slovaci se rozesli spise s nami nez my s nimi, mate kratkou pamet, nebo myslite ze bylo mozne vytvorit unii jak to chteli. A on u toho nekdo umrel ? 4. S Romy budu klidne zit pokud se budou chovat tak abych s nimi mohl zit. Me je uplne jedno jestli me dela v mem okoli bordel bily, cerny nebo zluty.
0/0
10.8.2001 14:46

Honza

Re: Re: schizofrenie
Plne Vam davam za pravdu. Jestli je nekdo neprizpusobivy, je uplne jedno je - li bily, zluty, cerny nebo jen osmahly. Dokud Palestinci nebudou respektovat rozhodnuti OSN z roku 1947, pak tam klid nebude nikdy. To ze budou dal provadet sebevrazedne utoky povede k tomu, ze casem nastvou i ten maly zbytek normalnich lidi, kteri se to nesnazi videt jenom jednobarevne. A take k tomu, ze Izrael bude v cim dal tim vetsim pokuseni, zopakovat 6 ti denni valku. Jenze dneska by asi byla delsi, dukladnejsi a nasledky daleko horsi.
0/0
10.8.2001 18:28

Art

je to jednodussi
Myslim, ze vec je jednodussi nez se toho na tomto chatu dela. Pouzuji selsky rozum : Myslim ze nejdulezitejsi vec je fakt ze tam dnes ziji zidi i palestinci at uz pravem, nepravem, jedno kdo od kdy a proc. Proste to tak je. Taky je snad jasne ze zadne historicke skutecnosti nikoho nemuzou ospravedlnit aby umyslne odnesl bombu doprostred mesta a zabil desitky nevinnych lidi (zidu i nezidu)a ospravedlnoval to cimkoliv. Dalsi fakt je ze kdyz nic dlouho nevybuchne a neumrou nevinni lidi, zidi na nikoho nestrili, hranice jsou otevrene a nic se nedeje. Teprve POTOM co teroristi spachaji atentat jako PRVNI, armada provede CILENY odvetny utok na teroristy a priznavam obcas a bohuzel umre i nevinny arab. Z toho snad celkem jasne vyplyva kdo je a neni v pravu. Dal je snad jasne, ze kdyz obe strany jednaly, tak dohodly radu veci a skutecne se pokrocilo kupredu. PROC najednou zase zacaly vybuchovat palestinske bomby. Je snad ospravedlnenim, ze nejaky zidovsky pako se prochazelo kdesi u mesity ? To je duvod treba k demonstraci, ale ne k bombovym utokum. Kdyby palestinci nechali svych bombovych atentatu bylo by davno vsechno vyjednano a obe strany by nasli kompromis, protoze zidi ani jednou nezacali bombardovat jen tak z niceho nic palestince aby je pritlacili ke kompromisu. Je to tak tezke pochopit ? A ti co tady oklikami tvrdi, ze palestinci maji duvody zabijet jakekoliv nevinne lidi by se meli zamyslet nad sebou.
0/0
10.8.2001 13:56

Václav Čermák

Palestinci si podřezávají větev
Na izraelsko-palestinský konflikt se dá dívat z mnoha různých pohledů, které se navzájem prolínají. Není snadné ho objektivně posoudit, když člověk vidí utrpení nevinných obětí na obou stranách. Mě alespoň to vždycky roztrpčuje. Osobně zastávám názor, že agresorem jsou v tomto konfliktu Arabové, tedy Palestinci. Že někdy Izrael odpoví neadekvátně se dá celkem pochopit. Mě by také rozzuřilo, kdyby fanatik zabil moje dítě po cestě do školy. Pokud někdo chce spolupracovat vypadá to trochu jinak než jak dělají Palestinci. Jenže muslimský fanatismus spolu s politickými a ekonomickými zájmy vysoce postavených jednotlivců vykonají své. Arabové mohli zvelebit palestinské území stejně jako to udělali Židé. Ale oni radši chtějí to co už je hotové. Dokud se židé nezačali do Palestiny vracet ve větších počtech, nikdo o to území nestál. Najednou kvůli němu umírají palestinští "mučedníci". Proč se ale divit. Když může šéf teroristické organizace, která má v programu vyhlazení Židů dostat Nobelovu cenu za mír, pak už se nedá divit ničemu. Je mi líto obětí konfliktu. Domnívám se, že kdo na intifádu doplatí budou především Palestinci. Riskují, že dojde k válce, která je může vymazat z mapy.
0/0
10.8.2001 13:36

Art

Re: Palestinci si podřezávají větev
Souhlasim s Vami.
0/0
10.8.2001 13:39

Bluff

Re: Palestinci si podřezávají větev
Sdílím podobný názor. K té Nobelově ceně bych chtěl poznamenat, že nechápu, proč nebyla Arafatovi ještě odňata. Pokud to nelze (neznám přesná pravidla), tak bych očekával alespoň politování nad jejím udělením. Nechápu, jak člověk jako on mohl tuto cenu vůbec získat. Že by se i tato instituce dala podplatit ?
0/0
10.8.2001 14:00

rostikator

viva israel
chce to sbirku na vice zbrani pro israel
0/0
10.8.2001 13:14

Myllys

Re: viva israel
Neutrpěl jsi v mládí úraz hlavy ?!
0/0
10.8.2001 14:24

BobSinclair

Fanatici proti zbytku sveta?
...jako by tady nekdo zapomel, ze je to prave Izrael, ktery od roku 1967 okupuje Golanske vysiny jenom proto, ze je to strategicke misto.... - ale s utoky teroristu se take neztotoznuji, je to mnohem hlubsi problem! Bob
0/0
10.8.2001 11:18

Art

Re: Fanatici proti zbytku sveta?
Mate pravdu, ze je to strategicke misto ale mel byste vedet ze Golany zidi okupovali proto, ze si na ne Syrie postavila artilerie a strilela skoro az do Nazaretu. Proto je okupovali aby si tam arabove nemohli postavit dela. Stoji za povsimnuti, ze z okupovanych Golan zidi na araby nestrileli.
0/0
10.8.2001 12:52

Petr Marek

Rada
Poprvé dnes jsem otevřel diskusní příspěvky a všechny přečetl.Teď je mi jasný, proč vlastně vznikají války a kde se vlastně bere v lidech nenávist.Můj názor je,že se nemůžeme vracet do doby,kdy Židé museli z tohoto území odejít,ale ani kdy se vratili.Prostě situace je taková, jaká je a bylo by naivní se domnívat,že se Židé znovu rozejdou do světa hledat si novou vlast.Myslím,že problém je ekonomický.Je škoda,že zrovna na tomto území není ropa.Izrael by nebyl odkázán na pomoc z Ameriky a Arabové by nedělali nic,tak jako v Saudský Arábii.Pozvali by si tisíce Pakistánců a Indů,kteří by na ně dřeli.Bohužel ropa není a Palestincům se tuze moc líbí zelený a ekonomický Izrael.Lidé arabský začněte makat.Prošustrovali jste už tisíce let času.Máte co dělat.A až příjdete strhaný z práce domů, tak ani tu nálož do pizzerie neunesete.Jednou začít pracovat musíte.
0/0
10.8.2001 9:55

Johnsson

Re: Rada
... jo tohle vypadá rozumně!
0/0
10.8.2001 10:23

Jiří Havelka

Re: Re: Rada
Nevím co je rozumného napsat na začátku článku že všichni okolní jsou zdrojem rasových a národnostních konfliktů a nakonec říct arabům že jsou líná pakáž neschopná ničeho jinýho než kořistit na nerostnejch surovinách. Jo řekl to jinými slovy ale význam je tentýž. Lidé uvědomte si že v každém z nás je kus nenávisti. Buď ji budeme schopni odhalit a popsat, přestaneme se za ni stydět a budeme o ní veřejně mluvit a pka bude možná zvládnutelná. Pokud ale budu hlásat že jsem spasitel lidstva a mír v duši pro všechny a ti co mě neposlouchají jsou špatní protože jsou verbež,... Sám bych vlastně danou svatou válku vyvolal. A nějaký takový příspěvek ohodnotit slovy konečně rozumné slovo? Jsem stokrát raději za vulgarismy, za vášně, pokud si ti co je používají uvědomují co dělají. Kdo ale hlásá mír a v srdci zášť tak od těch nám teroristo pomož.
0/0
10.8.2001 10:48

Petr Marek

Re: Re: Re: Rada
Pane Havelka,pokud máte rád vulgarismy napíši Vám je na vaší soukromou e-mailovou adresu,abych neobtěžoval ostatní účastníky diskuze.Mohl bych s Vámi polemizovat,kde je arabský stát,který nežije z ropy, ale ze svých technologií a umu.S Vámi, ale nelze polemizovat,protože z poslední věty Vašeho příspěvku,by ste mne nejraději vyhodil v mé oblíbené hospůdce do vzduchu.Možna,že by tam,ale mohla také být Vaše matka,otec,strýc nebo Vám někdo hodně blízky.O tom už,ale tolik nepřemýšlíte.Předpokládám,že pracujete u GE.V tom případě Vám nezávidím,až si jednou Vaše příspěvky přečte Váš nadřízený.
0/0
10.8.2001 12:44

David

Re: Re: Re: Rada
Pane Havelka. Myslím, že arabové měli mnohem blíž startovní čáru do cíle než židé. Jak to vypadá teď vidíte sám. Izrael je rozvinutý a ekonomicky velmi úspěšný, palestinci jsou proti nim rozvojová země. Když jsou ti arabové tak pracovití a hodní tak proč to nejsou oni kdo zaměstnává židy?????
0/0
10.8.2001 13:59

?

Re: Rada
Aha, koukám znalec poměrů. Kolikrát jsi tam byl, že mluvíš tak zasvěceně? Mimochodem, víš koho využívají Izraelci jako levnou pracovní sílu? Ano, Palestince z okupovaných území, které je ekonomicky totálně v ....
0/0
10.8.2001 12:15

Art

Re: Rada
Naprosto s Vami souhlasim a pro ty co vas kritizuji mohu rict jen to ze jsem byl jak v Israeli tak v arabskych zemich co ziji z ropy. Je to tak jak rikate. Pred tim jsem nemel zadny nazor na zidy ani na araby, zadna nenavist ci nadrzovani, ale staci se tam trochu pohybovat a pak vidite veci tak jak Petr Marek pise.
0/0
10.8.2001 12:58

Lucka

Atentát v Izraeli
Člověku se chce brečet když vidí ty otřesné záběry z masakru. Já sama jsem matkou a proto si nedovedu představit, že bych měla přijít o své dítě takovýmto způsobem. Myslím si, že by se konečně už měl někdo tímto zabývat a snažit se toto napětí mezi Izraelem a Palestinou vyřešit. Vždyť není možné aby umíralo tolik lidí.
0/0
10.8.2001 9:49

Václav Řehák

Fanatici proti zbytku světa ?
Tak jak to zde někteří popisují to vypadá, že islámští bojovníci vystupují na obranu nebohých dítek proti zbytku světa. Jenomže tak to přece není. Teroristé vraždí civilní obyvatelstvo a to je ukrutné svinstvo ať to provádí v jakémkoliv jménu a z jakýchkoliv pohnůtek. Terorizmus je třeba od počátku zlikvidovat veškerými dostupnými prostředky, a nikdu teroristům neustupovat. To co včera předváděli mluvčí Hamasu či Islámského Džihádu se velice rychle může obrátit ve vyhlášení války(prakticky to vyhlášení války Izraeli bylo). A to, že ti chrabří hoši, kteří brání svou vlast proti přivandrovalcům(židům) nemají prostředky není pravda. Nejhledanější a nejbohatší terorista na světě je mimochodem arab, a copak Arafat je nějaký chudák. Ropa, drogy, pašování, otrokařství. Odporný hnus. Nemusím mít židy, ale nesnáším palestince. Jak s nimi vůbec někdo může jednat, když mu okamžitě vráží kudlu do zad. To co nedořešili vítězné mocnosti po II. svět. válce se nám těď vrací pěkně zpátky.
0/0
10.8.2001 9:18

Eda

Jeruzalem
Dobrý den. Všechno špatně. Všichni jsme rukojmí dodavatelů ropy. Jediné konečné řešení tohoto problému spočívá na bedrech vědců a techniků celého světa, aby konečně, pokud je již nemají, vynalezli a široce zavedli alternativní zdroje energie. Poté vyschne bezpracný zdroj příjmů bohatých fanatických sponzorů terorizmu. Poctivé práce se štítící paraziti se jako felláhové opět vydají na svoji dlouhou pouť...Pes po nich neštěkne. Eda
0/0
10.8.2001 9:15

barefoot

nasili v Palestine
Mam dva ruzne uhly pohledu na situaci v Izraeli. Jeden je ciste z hlediska nasich zajmu (jako obcanu CR). Ten je, aby v Palestine byl bohaty stat, ktery nebude vyzadovat hospodarskou pomoc a to bude spise zidovsky Izrael nez arabska Palestina. Dalsi uhel pohledu je spise moralizujici. Chabu na nasili nese ten kdo s nim zacal a pokud me pamet neklame, pak zacali palestinsti arabove. Zidu bylo v palestine skutecne malo a zacali se tam pristehovavat vlastne az v 19. stoleti, kdy od mistnich arabu kupovali pudu (byla jim vetsinou prodana ta nejhorsi). V te dobe byla Palestina turecka a Turkum to zda se nevadilo, ze se tam pristehovavaji zide a delaji neco ekonomicky rozumneho. Zidovske farmy zacali prepadat arabsti loupeznici a zide proto vytvorili na obranu Hasomer (predchudce Hagany). Po prvni svetove valce pripadla palestina Brituma a ti omezili pocet imigrantu na nekolik desitek tisic rocne. Arabum se to nelibilo a zacali zidy napadat vyrazneji (je logicke ze par mensina nebude agresivne napadat vetsinu v zemi kde chce zit). Proto byla vytvorena Hagana. Chtel bych taky pripomenout, ze za druhe svetove valky byl vudce palestinskych arabu (Velky jeruzalemsky mufti) jednoznacne na strane nacistu a arabove se na pomoc spojencum take moc nehrnuli, zide naopak museli prekonavat odpor Britu, aby proti nemcum bojovat mohli. Po valce pak vcelku logick doslo k vytvoreni zidovskeho statu v Palestine ( arabove byli takrka spojenec Hitlera tak si zaslouzili o uzemi prijit) a byl stale omezeny pristup zidovskych imigrantu. V rozdelene palestine take nikdo nemluvil o tom, ze arabove v zidovskem state budou obcane druhe kategorie, jiste by meli volebni pravo a.p. Nu, arabum se rozdeleni nelibilo a na zidovsky stat zautocili (paradoxni je, ze se nyni rezoluce, kterou tehdy odmitli, dovolavaji) a prez to, ze meli obrovskou prevahu prohrali (myslim si, ze by prohrali i nyni, kdyby meli tu podporu co byla v jednom prispevku tady zminovana). I dalsi valky Izraele s Araby byly vyprovokovane ze strany Arabu (a ne, ze ne). Palestinci se prot, ze nejsou schopni zidy porazit v regulerni valce, uchylili k navysost zbabelemu zpusobu boje-terorizmu. Myslim si take, ze by byl hloupy stat, ktery by poskytl uzemi lidem, kteri mu slibuji zkazu a vyhlazeni zidu (kdyby Izrael prohral, kolik zidu by asi prezilo?). Mylim si proto, ze to musi byt nejdrive sami Palestici, kdo si uvedomi, ze nasilim nic nedokazou a prestat s tim. Pak se muze zacit seriozne jednat, a ne dokud by znacna cast lidi protistrany pripadnou dohodu stejne neuznala ci ji pokladal pouze za oddech k dalsi priprave na valku.
0/0
10.8.2001 9:13

Pavel

Re: nasili v Palestine
Ve věci válek vyprovokavaných araby doporučuji vrátit školné popřípadě si blíže prostudovat tuto problematiku. Co si myslíte o 6-denní válce a proč si myslíte, že v jordánské TV je stále uváděn Jerusalém,Jordánsko ? Domnívate že stát Israel vedl pouze obrannou válku nebo se spíše snažil rozšířit svůj Lensraum pro příliv dalších emigrantů?
0/0
10.8.2001 10:08

Jiří Havelka

Re: Re: nasili v Palestine
Šestidenní válka přeci nebylo o tom, kdo ji vyhrál, ale proč vznikla. Byla vyvolána Jordánskem za účelem ochrany bratrů arabů. Pokud chceš na šestidenní válce vypíchnout územní změny po této válce pak upozorňuji že vše bylo dodatečně vráceno viz území za mír, které je nadále arabskými státy porušováno.
0/0
10.8.2001 10:39

barefoot

Re: Re: nasili v Palestine
Nechci kritizovat neci znalosti historie, ale pokud ja si dobre pamatuju tak na pocatku sestidenni valky bylo nejdrive syrske ostrelovani zidovskych traktoru u Golanskych vysin (tehdy jeste syrskych), ktere vedlo k silnym letecky a delostreleckym bojum. Tyto boje si sysrani spatne vylozili jako pocatek valky (Izrael v te dobe jeste nemobilizoval) a podporovan dezinformacemi z SSSR zacal mobilizovat. Egypt se pridal a navic uzavrel Tiranskou uzinu pro izraelske lode a odvolal modre prilby z sinaje (k cemu jinemu nez k zahajeni valky). Podivte-li se na mapu Izraele v te dobe, meli snad cekatat na utok a nechat se rozdrtit? K Jeruzalemu a okoli, toto uzemi prece melo patrit palestincum (podle prislusne rezoluce OSN) a tak ho Jordansko de facto okupovalo.
0/0
10.8.2001 11:03

Robocoop

Peníze a boj
Postavení Izraele je podobné jako postavení Arménie v obklíčení jinou vírou. Narozdíl od Arménie za židy stojí mocná židovská lobby v USA a její peníze válčí s penězi z arabských ropných zdrojů pro něž jsou Palestinci jen nástroj historického boje proti židům. Vzhledem k ekonomickému zázemí obou stran není situace řešitelná ani válkou. Ta by jinak již dávno byla. Stojím jednoznačně na straně křesťanů. Islám je špinavá víra.
0/0
10.8.2001 8:52

Tomáš

Re: Peníze a boj
jenže tady nebojují křesťané...
0/0
10.8.2001 9:18

petr

Re: Peníze a boj
Hmmm ... a co když je křesťanství ještě špinavější ? Viz schvalování holocaustu za WW2 ?
0/0
10.8.2001 9:47

Martin

Re: Re: Peníze a boj
A jak se to schvalování projevovalo? Záchranou 1,200,000 židů přes Vatikán? To jest víc zachráněných, než kolik zachránil celý zbylý svět dohromady, židovské organizace nevyjímaje? Ajaj, ti křesťané jsou ale ďábelsky vychytralí...Zachraňování=schvalování. Kdo by to byl řekl.
0/0
10.8.2001 11:41

Robert

Re: Peníze a boj
Islám není špinavá víra. Pro Araby to je nejvhodnější náboženství, šité na jejich mentalitu a tím i pevný základ jejich civilizace. Toto náboženství samo o sobě není ani zdaleka tak násilné jako křesťanství. Teroristé jej zneužívají, protože bez náboženských frází by se nechytli.
0/0
10.8.2001 10:00

Johnsson2

Re: Re: Peníze a boj
a v Afghanistánu je jaké náboženství? To ušili na míru jaké mentalitě? Místní jsou asi odvázaní z těch příkazů a zákazů .... !?
0/0
10.8.2001 10:34

Johnsson2

Re: Re: Peníze a boj
a v Afghanistánu je jaké náboženství? To ušili na míru jaké mentalitě? Místní jsou asi odvázaní z těch příkazů a zákazů .... !?
0/0
10.8.2001 10:37

Robert

Re: Re: Re: Peníze a boj
Despotickým vládám se daří, pokud působí na lidi i emocionálně - v Íránu se to v nedávné minulosti velmi osvědčilo, Afghánci se poučili a ještě přitlačili. Podařilo se tu zneužít existující náboženství. Naproti tomu komunisté se snažili vytvořit své vlastní a nepovedlo se.
0/0
10.8.2001 10:42

DON

Re: Re: Peníze a boj
Islam spina,krestanstvi spina...??? A co Zidi?
0/0
10.8.2001 10:39

Josef Semerad

at se navzajem povrazdi
Prstante uz konecne kritizovat a divejte se na to jako na zajimavy prirodni ukaz. Jako na erupce sopky Etny na Sicilii. Ano nici a zabiji, ale aspon je na co se koukat v TV. A hlavne, nas to neboli.
0/0
10.8.2001 8:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.