Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Temelín startuje, blokáda se nekoná

Už během několika hodin se po tříměsíční odstávce opět rozběhne první reaktor temelínské elektrárny. Zahájení další série testů považují její rakouští odpůrci za provokaci. Jimi avizovaná blokáda hraničního přechodu v Českých Velenicích se však konat nebude. "Blokádu nám zakázaly úřady. Nebudeme proto ani protestovat," řekl iDNES Andreas Reimer z iniciativy Stop Temelín.
Poslechněte si mluvčího elektrárny - ikonka audio.
Zapojte se do chatu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Otokar Löbl

Temelín - poslední husitský bojový vůz?
Husitských bojový vůz, či elektrárna? Pro některé politiky a příznivce se mění tato elektrárna v jakýsy bojový vůz jako pro Jana Žižku. Gregr jako poslední husita? Nejsem schopný se odborně vyjádřit, přiznávám to. Ale něco není v pořádku na té celé diskuzi a také s Temelínem. Jinak by se o tom tolik nemluvilo. Kde je kouř tam musí býti oheň. Já nejsem lhostejný ani stranný. Ani odpůrce ani obhájce. Je to hrozné když člověk nemůže věřit a nerozumí tomu moc. Tady nejde o ndůvěru k českým odborníkům, ale k českým politikům. Německým politikům, třeba tem zeleným sice nevěřím vůbec, jsou to pro mě trapní šašci v obleku (převážná většina) kteří se neschoptností druhých politiků dostali k moci. Tedy komu věřit? O co vlastně jde? Myslím že však asi o Temelín jako elektrárnu vůbec nejde. Tady koliduje tolik zájmů, které se dají exeplárně na kauzi Temelín přímo vyžít. A jde o velké částky peněz a možnosti profilování neuroz různých politků až vytvoření jakési národní fronty Čechů za Temelín. Pokračování je programováno.
0/0
11.8.2001 17:04

zpravodajce

zprava ze sekace .....
Mýtus Temelín TISKNI ČLÁNEK POŠLI EMAILEM Vypadá to jako nekonečný seriál. Epizoda I: Spuštění. Epizoda II: Porucha. Epizoda III: Spouštění. Epizoda IV. Porucha.... Nyní se Temelín opět pomalu ohřívá. Další pokračování se však dá snadno předvídat. Před zážehem byl Temelín obrovským problémem. Po každém novém spuštění je to ještě větší problém. Z elektrárny se stal mýtus. Věda nepomáhá. Rakouští odborníci tvrdí, že je elektrárna doslova časovanou bombou. Čeští odborníci oponují: Je to nejbezpečnější věc na světě. Rakouští vědci pak považují Čechy za nacionalistické diletanty. Čeští vědci své rakouské kolegy za uplacené hudlaře. Vibrující turbína? Bagatelní problém zkušebního provozu, smějí se čeští technici. Jaderné ohrožení! Varují rakouští. Lidem, kteří uvažují mýticky, je věda pouze zásobárnou účelově použitelných argumentů. I věda ekonomická. "Ekonomika poroste, vzroste i spotřeba elektřiny, uhlí pomalu dochází, plyn je drahý. Bez Temelína se naše hospodářství zasekne," argumentují jedni v čele s ministrem Grégrem. "Energií obrovsky plýtváme. Navíc trhy se v Evropské unii otevřou a drahý proud z nesmírně nákladného kolosu nebude konkurenceschopný. Každý den jeho provozu znamená de facto ztrátu," říkají druzí a vede je další ministr, Kužvart. Existuje nějaké rozumné řešení? Před dvěma lety rozhodla vláda nevelkou většinou "pro". Od té doby se však politici i veřejné mínění v sousedních zemích radikalizovalo "proti!" Potíže zkušebního provozu sice nepůsobí hrozivě, rozhodně však nepůsobí optimisticky. Je to velká zátěž na zemi, která má dost jiných starostí. Vědecké otázky řeší vědci. Mytické otázky řeší hrdinové. Buď ohněm a mečem, nebo hadí zchytralostí. Temelínský superman však není v příštích epizodách na dohled. Nakonec to tedy zůstane na politicích. V zájmu dobrého vkusu musí tuto mýdlovou operu, ať tak či tak, ukončit. Autor: MARTIN KOMÁREK
0/0
11.8.2001 15:31

maggie

doslov k doslovu
Elinec - co takhle přestat urážet a jít radši k soudu? Já - na rozdíl od tebe - neuznávám princip kolektivní viny a proto vás, hoši rakouští, mám celkem ráda :-)
0/0
10.8.2001 15:22

Elinec

.doslov !
Delejte si co chcete , ale Ceska republika nesmi byt instutionalnim zlodejem. Zatim ale je !!! A vy jste obranci tohoto systemu. Bravo, Nestydte se, neumite to.
0/0
10.8.2001 14:12

comment

Re: .doslov !
Tak zažaluj českou republiku u mezinárodních soudních institucí. Nebo lepší řešení: neměla by rakouská armáda překročit hranice (když dnes odpoledne tedy nakonec nebudou zablokované) a zjednat ve zlodějské ČR už konečně pořádek? Třeba by tě ustanovili říšským protektorem, pak bys mohl nechat zbourat Temelín a zachránit tak civilizovanou Evropu od jaderného zamoření ...
0/0
10.8.2001 14:22

Pavel

Re: Re: .doslov !
Rakouská armáda nemůže překročit hranice ČR, poněvadž by byla smetena vojsky NATO. :-))) Rakouská vláda teď jen řeší, jak celý spor urovnat tak, aby si nerozházela voliče a neztratila svoji tvář.
0/0
10.8.2001 15:18

viper

Re: .doslov !
Tak pro to neco udelej a nesed u pocitace a blbe nekecej. Mimochodem, kdyby pod Temelinem nebyl tvuj kousek pozemku, jses proti spusteni?
0/0
10.8.2001 14:27

Jiří Havelka

Re: Re: .doslov !
Ale vždyť on určitě dělal. Posílal své děti namísto do školy na hranice protestovat, co na tom že to je v podstatě zneužívání dětí za účelem kterému nerozumí. Jezdil tam svým traktorem aby pak požadoval od své vlády refundaci paliva a celní ochranu na dovoz polních plodin které mu mezitím nevyrostly. Tak sakro co od toho duševního ubožáka ještě chcete. Nechte ho blábolit on snad jednou vystřízliví.
0/0
10.8.2001 14:31

viper

Re: Re: Re: .doslov !
:-))
0/0
10.8.2001 14:37

Martin Reichel

Re: .doslov !
Opet se lehce zapojim do diskuze, kdyz to pritomni dovoli. Kdosi, skryvajici se pod prezdivkou ELINEC zde neustale napada Ceskou republiku, ceske obcany. Neda mi to abych se nevyjadril. Ja myslim, ze pokud je pravda co tvrdite, mate dukazy a rozum, tak se lze zcela legalne domoci spravedlnosti i u ponekud pokulhavajici ceske justice. Docela se me jako obcana CR dotklo, ze jsem obrance jakehosi institualniho zlocinu. Vazeny pane, branim Vam snad fyzicky ci jakkoliv jinak zazalovat odpovedne instituce? Ja myslim ze ne. Vase narceni jsou nepodlozena a pevne verim ze jste natolik solidni a charakterni, ze se omluvite za svoje vyroky. Dekuji za poskytnuti prostor k diskuzi.
0/0
10.8.2001 14:44

comment

Re: Re: .doslov !
To radši Martine věřte, že svého psa do týdne naučím Visual Basic, než že se Josef Veselý alias Elinec někomu někdy omluví za své nechutnosti.
0/0
10.8.2001 14:49

Marv

Re: Re: Re: .doslov !
:-)) taky mam ten pocit.... ja to budu ucit kocku...
0/0
10.8.2001 15:43

maggie

Re: .doslov !
Elinec: pláčeš dobře, ale na špatnym hrobě.....
0/0
10.8.2001 15:19

Ra

Re: .doslov !
Hele rakušánku, vem si traktor a jeď blokovat ty vaše slavný tunely ať tam pořád neumíraj lidi.
0/0
13.8.2001 12:17

Lubomír Pončák

JETE a my
K tomu není co dodat. Mluvil jste mi přímo z duše. Díky. :-)
0/0
10.8.2001 12:09

Martin Reichel

JETE a my
Dovolte mi damy a panove se zapojit take do teto vzrusene debaty. Jsem Cech. Jsem HRDY nato ze jsem Cech. Jsem pro dostaveni JETE. Tot zakladni fakta. 1. SPOLEHLIVOST JETE Souhlasim s prispevkem nize, ze v zalezitostech okolo bezpecnosti JETE budu radsi verit expertum na danou oblast nez laikum na protestnich akcich na hranicich. I kdyz pripoustim, ze experti stejne jako kdokoliv jiny jsou zkorumpovatelni. Bohuzel. 2. OPRAVNENOST VMESOVANI DO VNITRNICH ZALEZITOSTI CR Zijeme v dobe absolutniho kapitalismu a globalizace. Nesouhlasim s rakouskym, nemeckym a zadnym jinym vmesovanim do vnitrnich zalezitosti CR. Pokud dojde k jaderne havarii v JETE, CR ponese plne dusledky. Nikdo jiny. Pokud ma rakouska verejnost obavy z bezpecnosti JETE, melo by se to resit ucasti rakouskych jadernych expertu na testovani JETE. 3. MORALKA OBYVATEL CR U nekterych diskutujicich se vyskytli vytky vuci moralce a svedomi obyvatel CR. Musite si uvedomit, ze po 50 letech ne zcela idealni vlady KSC je moralka spolecnosti narusena. Je vsak veci kazdeho jedince, jaky zvoli postoj k moznym zlocinum minuleho rezimu. Nelze tak na zaklade nekolika nazoru nekolika jedincu posuzovat cely narod. Dekuji za poskytnuty prostor k prezentaci mych osobnich nazoru.
0/0
10.8.2001 11:58

Lubomír Pončák

Re: JETE a my
Omlouvám se. Ten příspěvek nad Vaším patřil sem. Dcera se poněkud překlepla při odesílání.
0/0
10.8.2001 12:14

Myllys

Re: JETE a my
Konečně rozumné slovo ...
0/0
10.8.2001 12:26

Jaroslav Vanecek

START TEMELIN
0/0
10.8.2001 11:45

xenex

AT TEMELIN VYRABI CISTOU A SILNOU ENERGII NAM I BUDOUCIM
GO TEMELIN GO !!!!
0/0
10.8.2001 11:20

maggie

Elinec
jestli chceš, znám fakt dobrého doktora. Sice je to jenom čech, ale možná by tý tvojí popletený hlavičce ulehčil..Jak koukám, tvoji rakouští krajané s tou tvojí poruchou asi moc nesvedou. Protože plést si chat se soudem, to už je panečku málem na cvokhaus!
0/0
10.8.2001 11:05

Tomas

Buďte v klidu!!
Nenervujte se, vždyť se tam zase něco podělá a zase ho budou muset zastavit. Uvědomte si, že tam je spousta věcí už deset let a nepoužívaly se a hnily a hnily a tak zase začne někde něco vibrovat, uvolňovat se a zase bude odstávka a tak futr dokola. Jsem ze severních Čech a chtěl bych aby se tam odstavily uhelné elektrárny. Nenechte se ovšem mýlit že je ČEZ odstaví. On totiž jak tvrdí instalovaný výkon svých uhelných elektráren už dávno snížil. Totiž tím že je prodal. Čtěte pozorně co ČEZ říká! Také v SČ hnědouhelné pánvi je vysoká nezaměstnanost. Myslíte že vláda jí bude chtít zvyšovat tím, že sníží spotřebu uhlí?
0/0
10.8.2001 10:53

Jaroslav Vrba

jste se vsichni zblaznili ?
Jak na bojisti mi to zde pripada. Kvuli jednomu rozsudku (tam nekde dole) jste vsichni jak pominuty. Jestli je to pravda , ze mu ukradli bolsaci, pak at mu to vrati a tyhle diskuze nebudou zapotrebi, nebo se takto budou dohadovat jeste nasi vnuci.
0/0
10.8.2001 9:02

František Dobrota

Re: jste se vsichni zblaznili ?
Každá diskuse o JETE se bohužel zvrhne v nesmyslnou rozepři mezi bývalým majitelem pozemků jejich zloději (tak nás totiž pan Josef všechny nazývá. Misto aby pan Josef řešil svůj problém soudní cestou, tak si zde vylévá zlost používaje urážek. Řada lidí jeho problém chápe a i s ním soucítí, ale tento soucit velmi rychle vyprchá po přečtení několika jeho příspěvků. Za dobu, co toto zápolení sleduji, se k němu přidalo je několik málo jednotlivců. Je nasnadě, že řada lidí neurží nervy na uzdě a od plic (či vlastně od prstů) si tu po tolika urážkách uleví. Já navrhuji, abychom všich začali pana Josefa (alias Elinec, alias J.V. Vídeň) ignorovat. Připouštím, že to bude obtížné, ale vznikne tak konečně prostor pro rozumnou diskusi.
0/0
10.8.2001 11:23

Elinec

kde jsou ?
Pani diskutujici opustili pracovni mista a odesli ke svym maminan. A nebo , a to asi velka cast, sli hned do hospody si polozit svuj palec na tepnu narodnich fam a sebe utlumit, pri pomysleni na veci , ktere okamzite ze sveho podvedomi vytlacili.
0/0
9.8.2001 18:52

František Dobrota

Re: kde jsou ?
Ale kdepak Josefe. Všichni se už na tvůj účet pobavily a věnují se jiným činnostem, než se hádat se zatvrzelým demagogem. Možná to nevíš, ale pro ostatní existují i podstatnější věci než "tvůj" plácek pod Temelínem.
0/0
9.8.2001 21:37

ctenar

Re: Re: kde jsou ?
od zlodeju si necham klidne nadavat , ze jsem demagog, to je OK.
0/0
10.8.2001 8:51

vari

Re: kde jsou ?
ty jses ale demagogickej zmrd, co? sedni do auta a jed si na levnou veceri do cech...
0/0
9.8.2001 21:45

bradley

Re: kde jsou ?
a kdepak jses ted ty ? lestis v garazi traktor aby dojel na hranice ?
0/0
9.8.2001 22:14

Ladislav Matula

Re: kde jsou ?
Pane Josefe Veselý alias Elinec, jaky cil jste si vytycil pri psani tohoto prispevku?
0/0
10.8.2001 12:26

Elinec

zkusenost
Jak jsem dnes zjistil, experimentalne, staci na ceskem chatu mluvit pravdu a hned mam za sebou rozbesilou smecku. Tak se nechova spolecnost , ktera o sobe tvrdi , ze je civilizovana a sebevedoma. Ale vase deti, ty vam to jeste spocitaji. To bude jeste otazek; co jsi delal tehdy, kdyz se delo to to. Toto jest nihilismus v nejlepsi podobe.
0/0
9.8.2001 18:08

bradley

Re: zkusenost
Ona je pravda a pravda vid ? Nevim jak by to dopadlo, kdybych opruzoval na rakouskem webu a nadaval vam do zlodeju co vrazdi (viz tve vyplody ) Rad se necham poucit, jak se chova civilizovana a sebevedoma spolecnost, ktera ma ve vlade fasisty a blokuje hranice (to je vrchol civilizace ?). Detem to vysvetlime - neboj - urcite je nebudem posilat na hranice a nase ucitelky jim nebudou rikat podobne kretenismy jako ze v Temeline se "topi" vyrazenyma atomovkama z Ruska (viz. interviev s jednou osvicenou ucitelkou z prechodu Dolni Dvoriste). Nesmis se divit, ze mas za sebou smecku, kdyz nam pomatenec jako ty nadava do bolseviku - me to totiz urazi, nevim jak ostatni.
0/0
9.8.2001 18:23

Bluff

Re: zkusenost
Otázkou je, kdo má pravdu. Jan Hus ji měl a přesto ho upálili a takových lidí byli miliony. Vy tady urážíte náš národ a nadáváte nám do zlodějů a vrahů. Jen bych rád opětovně připomenul, že příchodem rakouských Habsburků se nejen popravovalo (21.6. 1621) a i majetek se zabavoval ve velkém a kde je? Kdo po 300 leté nadvládě Rakouska dostal ten majetek zpátky? Raději s starejte, abyste naše a jiné turisty nezabíjeli absolutním šlendránstvím ve vašich lanovkách. Včera zemřeli na Vaší dálnice dva češi. Nějaký magor je sestřelil na dálnici. To se jistě může stát kdekoli, ale raději. Budu-li psát o mrtvých ve Vašich nebezpečných tunelech, budu se opakovat. Nedělejte rozdíly mezi Čechy a Rakušany. Máme společné předky (já mám z Rakouska půl rodiny) a jsme v podstatě stejní. Rozdíl je jen v tom, že sotva jsme se my zbavili bolševiků, vy jste si zvolili fašisty.
0/0
10.8.2001 10:51

Jiří Havelka

Hele čau, tak dobře jsem se ještě nenasmál
0/0
9.8.2001 16:41

alin

Necista energie
Vcera jsem slysel v televizi, ze SRN vypovedelo smlouvu o dodavkach tzv. "neciste energie". Ktera je tedy cista? Ta co se vyrabi palenim hnedeho uhli?...
0/0
9.8.2001 16:36

comment

Re: Necista energie
to máš úplně stejný jako s čistou rasou - ta, co se mi zrovna hodí (o čemž rozhoduju já)
0/0
9.8.2001 16:40

Jirka

Saubere Energie!
Jsou to populisticky kecy lidem, kteri o technice nic nevedi...
0/0
10.8.2001 11:36

rarach

Re: Necista energie
V tom je prave ten for. Zadna cista energie vlastne neexistuje. Na vyrobu solaru je treba tolik "klasicke" energie, ze se ani poradne nevyplati (mozna tak v tropech), ze by vodni prehrady nejak zvlast pomahaly ekosystemu se taky rict neda. K tepelnym elektrarnam jenom takovou perlicku. Uhli obsahuje male mnozstvi rozptylenych radioaktivnich latek a kdyz to spalis a nejses pripraven zachytit to (jako ze tepelny nejsou), dostanes popilek, kterej je radioaktivnejsi nez ta cista para, kterou produkuje JETE. Fakt. Takze nejcistejsi elektrina mi vychazi na jadernou. Proto je taky relativne draha. Dalsi nevyhodou je nutnost skladovat vyhorele palivo, se kterym se zatim nevi, co delat. Sice se uz vyviji technologie (Accelerator Driven Technology), ktera bude schopna spalovat toto vyhorele palivo, ale tak do dvaceti let se tezko objevi. Casem se vsak urcite prosadi, a pak ekofasos strati jeden ze svych hlavnich argumentu, ze vyhorele palivo tu bude statisice let. Ale ti ubozaci si urcite najdou neco jineho.
0/0
9.8.2001 23:38

Jiří Havelka

Re: Re: Necista energie
Jednoznačně nemáš pravdu. Atomová energie je ta nejlevnější včetně započítání nákladů na likvidaci vyhořelého paliva. Jedinou její nevýhodou jsou vysoké pořizovací náklady na elektrárnu. U výpočtů rentability se jde dokonce tak daleko, že se srovnává klasická tepelná bez odsíření s Atomovou včetně druhotných nákladů a do atomové se započítávají úroky z investic a přesto po 15-ti letech provozu je jaderná v lepších číslech než klasická.
0/0
10.8.2001 14:21

Elinec

..ze by nadavali v pracovni dobe ?
Kdyz si clovek uvedomi, ze ti lide co mi zde sproste nadavaji jsou z velke casti v praci a misto aby za svuj plat odvedli vykon , oni zde davaji sve zkazenosti volny prubeh. Uvedomte si , ze vase prispevky ctou tisice lidi a mysli si o vas sve.
0/0
9.8.2001 16:29

comment

Re: ..ze by nadavali v pracovni dobe ?
1. já už mám po 2. tvoje čtou taky, a kromě Horsta Lamperta z Neznašova jsi, hochu milej, v Čechách ještě na kamaráda nenarazil, takže asi my jsme těch deset miliónů debilů, eventuálně zlodějů, a ty jsi ýbrmenš z Vídně, viď?
0/0
9.8.2001 16:33

František Dobrota

Re: ..ze by nadavali v pracovni dobe ?
Milí Josefe buď je to tvá neuvěřitelná drzost nebo si nepamatuješ co jsi měl dnes k obědu. Ty nejhrubší urážky na tomto pokecu jsou tvé. Skus si znovu projít všechny příspěvky a pak se nad sebou hluboce zamysli. Začínám mít pocit, že vlastně ani neexistuješ. Že jsi výplodem fantazie nějakého recesisty, který má zvrhlou radost z vytáčení ostatních lidí.
0/0
9.8.2001 16:57

František Dobrota

Výzva pro všechny
Co kdybycho se Elincovi z Vídně na ten pozemek složily. Sbírku bychom mohli nazvat "Národ Tobě". Elinec by nám dal konečně pokoj. Josefe uveď prosím číslo konta, banku a částku o kterou se ti jedná. Věřím, že tvé srdce se rozjasní a ty se znovu začneš hrdě hlásit ke své rodné zemi. Záleží nám na tobě i tvém názoru. Ty pak jistě budeš v zemi našich sousedů šířit mír mezi našimi národy. Apropó jakou máš vlastně teď národnost?
0/0
9.8.2001 16:06

bradley

Re: Výzva pro všechny
:-))))))))))))))))))))))
0/0
9.8.2001 16:14

maggie

Re: Výzva pro všechny
To je dobrej nápad. Ale mám dojem, že tomu psychoušovi to stejně nepomůže...
0/0
9.8.2001 16:18

maggie

Re: Výzva pro všechny
To je dobrej nápad. Ale mám dojem, že tomu psychoušovi to stejně nepomůže...
0/0
9.8.2001 16:19

Jan Kotek

Zeleni aktiviste jsou VRAZI!
Konkretne to je videt ted v Rakousku. Na jejich dalnicich ekofasiste zamezily vybudovani bezpecnych (dvoutubusovych) tunelu a nyni tam chcipaji lide jako na bezicim pasu. A ekofasistum to nevadi. Naopak chteji zamezit bezpecnostnim upravam (vystavby 2. tubusu). Ostatne nelze se divit. Podle nekterych aktivistu Greenpeace je optimalni populace cele zemekoule 50 milionu lidi. Kdyz se podivam na to, jak ekofasiste napriklad dusi obyvatele Plzne, tak si myslim, ze jejich plan zabit 99 lidi ze sta je jiz rozbehnut...
0/0
9.8.2001 15:06

sluncevsobe

ETE.
Proč si nepřiznáte, že elna za současné situace v ČR je blbost. Jasně, uhlí, obnovitelné zdroje apod. můžeme diskutovat do alelujá. Začali jsme blbě! Levná energie z jádra? Jasně! Ale není levnější ta, kterou nevyrobíme? A tím jsme měli začít. Už v devadesátým se mě to týkalo! A to tak, že velmi! A svůj názor jsem nezměnil. A že dnes vláda odmítá přijmout variantu útlumu, mě překvapuje. Byl jsem na jednání s ministrem a ten tvrdí, nepřijatelné! No, já nevím. Přece v politice platí-nikdy neříkej, nikdy! A tohle je politické rozhodnutí od prvopočátku! To určitě přiznáte, že? Krásný den přeje Jirka
0/0
9.8.2001 14:58

rejpal

Re: ETE.
1) obnovitelne zdroje je blbost - teda to, jak tomu rikate, to nejsou zadny obnovitelny zdroje!! 2) skladka Dolni Chabry - (jen jako priklad) bylo planovano jeji odplyneni a vyuziti bioplynu k vyrobe el. en. (jestli tomu rikate obnovitelny zdroj, tak jak ho obnovite, az ze skladky vytahnete vsechen plyn?) - vykon ca 3 MW. Zajem? 0,0000! Proc? Moc drahy, ty 3 M jsou ztraty ve vedeni a pripoctou-li se dalsi problemy (prifazovani generaturku na sit, nestabilni slozeni bioplynu, vysoky obsah CO2 atd.) tak je to akorat na dve veci! A takhle muzem probrat dalsi! Takovyhle hracky muzou mit cenu akorat jako male lokalni zdroje, ale pouze v pripade a) dostatecne vysokeho vykonu a b) budou-li dostatecne tvrde!
0/0
9.8.2001 15:13

Jiří Havelka

Re: ETE.
Prosímtě s kým jsi jednal, když nejseš ochotnej napsat ani vlastní jméno? Otázka útlumu je otázkou velice složitou. Jak ji chceš aplikovat. Jediná cesta jsou pobýtkové programy přes daňové úlevy, což si ale dost těžko může dovolit zdevastovaná ekonomika jakou máme my. Dnes se chce po USA útlumový program a jim se do toho neche proč? Protože je americký president ignorat je nejjednodušší odpověď, ale ono je to trochu složitější. Proč mají rozvinuté země utrácet miliardy na energetické a ekologické projekty, když rozvojové krajiny nechtějí tyto programy aplikovat s ohledem na jejich ekonomickou náročnost. Zavedením tohoto pravidla bychom zavedli do dnes částečně zglobalizovaného světa takovou nerovnováhu, že by se těžko predikoval další vývoj. Všichni dobře víme že překotný vývoj v rozvojových krajinách vždy sebou přináší nestabilitu ať už z důvodů vzniků diktatur nebo z důvodů vzniku tlaku na ekonomické kolabsy lokálních trhů. Pokud se týká pouze ČR (a nejsme ostrov uprostřed Vesmíru který si může dělat cokoliv bez ohledu na okolí) měly bychom redukovat především výrobu hnědouhelné energie. Ideální by bylo využít větší část vodních toků (škoda vodáci nebude už žádná divoká řeka), větrných soustav (pozor na úhyn ptáků a s tím související rozvoj škůdců) tepelných čerpadel (pozor na nepřirozené lokální promrazování vody a půdy) solárních článků (pozor jejich výroba je vysoce toxická),... Toto vše vy znáte? A přesto jste se vyjádřil pouze na třech řádcích, nemám vaši odvahu.
0/0
9.8.2001 15:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.