Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mrtví v Makedonii přibývají

Situace v Makedonii se stále vyhrocuje. V zemi přibývají mrtví. Ráno zemřelo poblíž metropole Skopje osm makedonských vojáků a deset bylo zraněno, když jejich automobil najel na minu. Sílící hlasy, aby vláda zasáhla proti Albáncům silou, podpořil i premiér Ljubčo Georgijevski. Jeho úřad však později popřel, že premiér chce odstoupit od plánované mírové dohody, jak z jeho původního prohlášení nepřímo vyplývalo.
Podívejte se na fotografie. Uvnitř článku: tabulka - Cesta k dohodě trvala Makedonii pět měsíců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Paul WHITEFIELD

CZ nikdy nebude USA
Hello Musim souhlasit. Takovy crap jako vladne v CZ se najde malokde. Sebranka z CSSD & ODS, ktera hrabe jenom pro sebe a ostatni. Normalni obcan je jim dobry pouze k tomu, aby ho okradali formou dani o jeho opravdu tezce vydelane penize. Ten jejich rozpocet je bezedna cerna dira. V USA je to uplne jinak, tak ten, kdo neni uplne k nicemu ma super life. GOD BLESS THE USA.
0/0
20.8.2001 1:00

x-filess

Vinik ? USA !
Panove, prapuvodcem toho vseho nejsou Albanci, ale USA, ktere Albance otevrene podporovalo (financne, munici, vybavou, zbranemi) a dokonce se k tomu i kratce po napadeni Srbska priznali. Proc mate tak kratkou pamet ? Pod ci ochranou utekli Albanci z one vesnice v Makedonii? Pod ochranou NATO, konkretne Americanu. Pred chvili bombardovali Srbsko. Kdovi, jestli je ted to same nenapadne v Makedonii, kdyz prece chcou Makedonci branit svou zemi...a to je urcite spatne (podle te jejich prevracene moralky). Ted nemuzou, protoze verejne mineni prevazne na strane Makedoncu (narozdil od bombardovani Srbska). Tak aspon skodi jak muzou. Ale co bude dal ? Nejsou schopni uhlidat ani hranice kosova s Makedonii. O ti slavni Americti vojaci. Jak to jeden z nich rekl ? Masters of the world ? Houby, jsou to prolhani lhari, s kteryma si slusny clovek nemuze podat ruku. V Evrope nemaji co delat. AMI GO HOME ! A reakce na predchozi prispevek: V USA jsem byl, to neni svobodny stat, to je policejni stat. Vsude nad vama nekdo stoji a hlida. Nemuzete vyjit na ulici ani s kelimkem piva. Nemuzete skoro nic, ve vsem jste omezeni. Jedinou vyhodu to ma, mate penez jako zelez. A proto i vliv.
0/0
10.8.2001 23:54

Semjase

Re: Vinik ? USA !
Samozřejmě, že kauza Kosovo, Bosna a Makedonie je velice špatna politicka hra a američan na to doplati až začnou umirat jeho vojaci v tomto konfliktu, ktery sami tak radi přikrmují. Jenom aby stačili utéct a ne jako na poslední chvíli ze Saigonu, kde to nestihli!!! S tímto s vámi pane naprosto souhlasím. Nemůžu však souhlasit s tím, co jste napsal na konci svého příspěvku. Americká policie zasahuje všude tam, kde je to ve prospěch všech, podotýkám všech slušných lidí!!! Samozřejmě že prevence je lepší než samotná "léčba" proto se evropanovi mohou zdát některá opatření v rozporu se svobodou např. s tím pivem jak jste výše uvedl. Protože obecně platí kde je alkohol, tam jsou i drogy a střelné zbraně a toto americký policajt moc dobře ví!!!!! a podle toho také jedná. A na závěr: pane, každý američan může vlastnit a pravděpodobně také vlastní minimálně jednu střelnou zbraň protože právo na obranu má zakotvenou přímo v ústavě. Toto je tradice od tačátku osídlování ameriky. Proto policajt v USA nemá opravdu tak snadné zaměstnání jako tady u nás.
0/0
11.8.2001 9:01

Yahya Haroun

Evropa potrebuje demokracii americkeho typu
Dokud budou evropske "demokracie" (ale taky znacny pocet mimoevropskych "demokracii") budovat svoje vladni a vykonne-administrativni organy na principu, ze jedna skupina lidi (narodnostni, jazykova ci nabozenska) si "zaslouzi" lepsi zachazeni a vetsi prava nez nejaka jina "horsi" skupina, tak budou trenice a la Makedonie, Srbsko / Kosovo anebo Severni Irsko pokracovat donekonecna. Zatimco "osvicena" Evropa se neustale vyvysuje nad "zbytkem sveta" a stale se snazi zduraznovat, ze ty jeji evropske principy a nazory jsou proste "lepsi" a humanejsi nez jine, obe dosud nejvetsi valky v dejinach lidstva byly zahajeny prave v Evrope. Evropa potrebuje americkou demokracii jako sul - mohu to jako naturalizovany americky obcan zodpovedne prohlasit. Zatimco Evropa si libuje v rozdelovani lidi na nejruznejsi skupiny podle nejruznejsich kriterii a potom s nemensi oblibou haze vsechny prislusniky te ci ktere skupiny do "stejneho kose", ZDE ve Spojenych statech je kazdymu uplne jedno, jestli jste bilej jako stena, snedej, hnedej, cernej, zlutej ci modrozelenej nebo fialovej a nebo jestli jste krestan takovej ci makovej, muslim, budhista, hinduista, zid a nebo ateista. A nase americka ustava skutecne ZAJISTUJE STEJNA PRAVA VSEM NARODNOSTNIM A NABOZENSKYM skupinam americkeho obyvatelstva! Nikdy zde nehazime VSECHNY prislusniky jedne skupiny do stejneho kose. To je hlavni rozdil mezi Evropou a USA; Evropane radi pronaseji hromadne verdikty (protoze je to pohodlne a rychle)- v USA soudime kazdeho jedince INDIVIDUALNE. NIKDE v Evrope nezije tolik narodnosti a nabozenskych vyznani pohromade jako ve Spojenych statech, kde jsou doslova zastoupeny VSECHNY narody, jazyky a nabozenska vyznani. Ano, novodoby Babylon je prave tady ve Spojenych statech. Jak to tedy, ze my zde v USA se navzajem nerezem jako na Balkane ci v Severnim Irsku? Vzdyt podle toho, co pisou autori nekterych jinych prispevku, by se ty nejvetsi a nejintenzivnejsi narodnostni, jazykove a nabozenske trenice mely odehravat prave zde. O hlavnim duvodu, proc tomu tak neni, jsem se jiz zminil, viz americka ustava zarucujici rovna prava VSEM obcanum. A taky v Deklaraci Nezavislosti je jasne napsano, ze "all men are created free by their Creator", cili ze VSICHNI lide jsou jejich Stvoritelem stvoreni svobodni. PROTO nase americke multikulturni, multinarodnostni a multinabozenske obyvatelstvo spolu zije v miru a proto Americanum evropske (ale i mimoevropske)narodnostni, jazykove a nabozenske konflikty pripadaji prinejmensim jako nesmyslne plytvani casu (a cas jsou penize). V Americe uspejete (anebo neuspejete) podle toho JAK pracujete a jaky mate moralni charakter a NE podle toho jakeho jste vyznani ci jaky je vas etnicky puvod. Jestlize totiz nebudete poradne makat, tak vas z prace vyhodi a bude UPLNE jedno, jestli jste bilej, cernej, zelenej ci jestli jste krestan, muslim, hinduista atd atd. Az se tyto principy konecne jednou dostanou i do "osvicene" Evropy, bude i tam klid a mir. Soustavne deleni, rozdelovani a prerozdelovani evropskeho obyvatelstva na radu etnickych, nabozenskych a jazykovych skupin (tak jak se to delalo ve stredoveku) je vsak nejlepsi recept na NEvybrednuti ze zaostalosti. Neni divu, ze tyto konflikty buji prave v NEJZAOSTALEJSI cast Evropy, cili na Balkane a ne v zemich Evropskeho spolecenstvi (vyjma konfliktu v Severnim Irsku). Zavedeni SKUTECNEHO kapitalismu na Balkane taky znacne napomuze vyreseni jejich detinskych konfliktu. Proc? Protoze KAPITAL nezajima, jaky jste narodnosti ci nabozenstvi. Kapital zajimam jen a jen JAK ho dokazete ZHODNOTIT, cili dale zkapitalizovat. Takze az se budou vsichni ti blazni na Balkane venovat kapitalismu a vydelavani penez a vytvareni zisku na plny uvazek, tak nebudou mit na ty svoje smesny konflikty (A) cas ani (B) naladu. A bude to. Nepredpokladam samozrejme, ze komunisti a vubec levicaci jakyhokoliv razeni se mnou budou souhlasit. Ti maji urcite svuj "osvedceny" navod na obnoveni klidu. Koneckoncu pred nejakymi 30 lety, kdyz v Socialisticke Federativni Republice Jugoslavije vladl soudruh Josip Broz Tito a vedle v Albanske lidove demokraticke republice vladl soudruh Enver Hodza a jeho Albanska strana prace, tak byl prece na Balkane klid, ne?
0/0
10.8.2001 15:50

Semjase

Re: Evropa potrebuje demokracii americkeho typu
Souhlasím s Vámi příteli. Ovšem Evropa jako taková nejsou USA. V USA nezažili ten pravý komunismus a dvě světové války. Polovina Evropy a u nás na východě na takové poměry nejsme zvyklí a bude to trvat ještě minimálně dvě generace. Opravdu nevím jestli jste Čech (původně české národnosti) nebo rozený Američan. Pravdou ovšem je, že u nás v česku máme práva poute na papíru. Já jako rozený čech mám s tímto státem a státním aparátem bohužel jenom tu nejhorší zkušenost. Ve skutečnosti je to tak, že slušný člověk nemá právo a zastání nikde (i ten vrah v kriminále je na tom minimálně stejně tak dobře jako slušný člověk na svobodě!!!!!!!). Nevíš co to je šikana od státních úředníků a tzv. právo jim k tomu ještě straní!!! Vím, že u vás v USA dostane gauner to co si skutečně zaslouží a policie má pravomoc a běžně používá donucovací prostředky. U nás je situace přesně obrácená, protože gauner má svá práva a slušný člověk nemá zastání. Vím, tak bych mohl pokračovat do nekonečna a výčet by nebyl nikdy úplný. Proto již nebudu více psát k této problematice, protože to vyžaduje skutečně hlubokou analýzu v širokém historickém kontextu.
0/0
10.8.2001 22:38

ndavid

Super akce
Takhle se bojuje. Udeřit, zabít vojáky, utéct. Vše mezi vojáky, neohrožuje to civilisty. Včera kolona - 10, dnes mina 8. Ztráty civilistů = 0. Makedonci ostřelují města, vesnice. A ztráty na civilistech jsou vysoké.
0/0
10.8.2001 14:26

Josef

ne Albánci, ale Američané
Když nad tím přemýšlím, tak se mi zdá, že Ameičané používají Albánce jako důvod, proč mají svá vojska rozmmístit po celém Balkáně. Proto je podporují a pro tzv. nápravu tam posílají svá vojska. Za chvíli budou rozlezlí po celém světě.
0/0
10.8.2001 12:28

David

Jasně
vždyť v evropě nemají muslimové co dělat!!!!
0/0
10.8.2001 12:10

Franta

Zastřelte je úplně všechny a bude klid
Vážení přispěvovatelé článků, Co si dovolilo mezinárodní společenství na Balkáně v čele s USA je hnus. Odráží to nemohoucnost Evropského společenství dělat pořádek na svém, evropském území. Je to novodobý kolonialismus. Co nejde přes MMF, to půjde skrze zbraně. Nejsem žádný bolševik, nejsem levicový, ale snažím se vidět věci z širších souvislostí. Kosovo je novodobý Mnichov, a Češi ho oficiálně podpořili. To seˇjednou českému národu vrátí, věřte tomu. Nechci tady plivat paušálně na národy jako celky (Albánci pakáž atd.). V každém národu jsou svině, a jsou jich mraky. Je třeba se trošku podívat do české historie, i nedávné. Obávám se jedné věci, že mezinárodní společenství nevyřeší nikdy nic. Víc hlav míň rozumu. Důležité je, aby si USA nedělali pořád jen to, co se líbí jenom jim. Chce to další velmoc, nebo velmoci. Svět se dělil odjakživa. V době, kdy čeští politikové házeli hnůj na Srbsko, se mně dělalo doslova na blití. Zřejmě nikdo nepochopil, že Srbsko a celá Jugoslávie 90. Let je obdoba Československa 30. let. Ta podobnost je úžasná. P.S. Až zase někdo bude plivat paušálně, tak by si měl vzpomenout, co on sám udělal v životě pořádně, jaká je jeho rodina, jaké má přátele atd. Tedy zamést si před vlastním prahem. Franta
0/0
10.8.2001 11:18

Jurka

Je to bezmoc
Panove! Makedonie trpi, siptarsti separatiste se domahaji neceho, na co nemaji narok, ale ouha! V mediich uz zacinaji byt presentovani jako Ti utlacovani a Makedonci jako agresori. Jako by vsichni zapomneli,kdo srazky vyprovokoval.Georgievski,ktery odmita ustupovat vydirani je tedy zly nacionalista. Je to bezmoc vuci teto medialni klice poplatne pochybnym zajmum USA. Nejsou o tolik min ubozi nez drivejsi poskoci bolsevickych vrahu v Rudem pravu ap.Je to bezmoc...
0/0
10.8.2001 11:08

Marda

reakce na albánský teror
Přeji všem slovanským národům na Balkáně se konečně spojily do jednotného šiku a s mafiánskými šiptary konečně po právu zatočily.Národ bez kultury,jakým zajisté Albánci jsou, si nezaslouží nic jiného,než obývat nehostinné hory.Kosovo bylo vždy Srbsko.Srbové zde vybudovali své nejkrásnější kláštery a památky. První Albánec vstoupil na území srbské provincie Kosovo až roku 1690 spolu s Turky.Jako Čech přeji pronásledovanému srbskému národu,aby se opět mohl navrátit do kolébky své národní historie,doKosova.
0/0
9.8.2001 13:27

Eso

Pozor na NATO
Je lehké vypozorovat podporu NATA Albáncům. Nejdříve to byla Jugoslávie, teď podporují Albánce proti Makedonii (která poskytla NATO zázemí na podporu Albánců v Jugoslávii). Makedonci to mají už spočítáné. Ale co teď, co Řecko. Jak tam to USA vyřeší s podporou Albánců? Jisté je ale to, že i tam vyhrají Albánci. Kde je USA (židi, mafie albánců aj.), tam se válčí.
0/0
9.8.2001 10:35

ndavid

Albánci, cikáni, srbové, makedonci
Je to jedna verbež, která se bude pořád stejně řezat. Srbové válčili deset let, Makedonci neustále provokují Řecko i Albánii. Cikáni se přidali na stranu Srbů a Makedonců. Zítra se přidají k někomu jinému. Albánci byli padesát let Srbama i Makedoncema utlačováni, teď mají zbraně, které dlouho mlčet nebudou. Prostě v těchto místech musí být válka.
0/0
9.8.2001 10:29

Semjase

nesmyslná jednání
Celý demokratický svět dělá chybu, když si myslí, že problémy v bývalé jugoslávii vyřeší pokojně u kulatého stolu. Musejí si uvědomit, že Balkán je od jakživa střetem několika kultur a že běžně soused podřeže souseda jenom proto, že ten druhý má jiný názor. PS: Teď Clinton vidí jakou udělal chybu, když super moderní zbraně používal na podporu teroristů v Kosovu. Napadení Makedonie se dalo elegantně předejít kdyby bombardoval albánské teroristy. Stručně řečeno nakáleli si do vlastního hnízda a teď sami neví jak z toho ven.
0/0
9.8.2001 9:41

Jiří Havelka

Albánci, Afgánci, Íránci, Íračani, Pákistánci
Všichni omýláte jedno. Problém není v tom co se děje, ale kdo za tím stojí. Když Rusové útočili na Afgánistán, celej svět jim nadával. Když Srbové útočili na Kosovo, opět jim celej svět nadával. Poté co byly "zahnáni" se najednou začínáme dovídat "pravdu". K čemu je nám hlídací pes demokracie, když nás na místo informovanosti dezinformuje. Problém není jen v národech vyznávajících islám, ale i v novinářích kteří neobjektivně informují, takže vyvolávají nálady, které umožňují politikům dodávat zcela veřejně zbraně na tu nesprávnou stranu. Bohužel ale průměrný posluchač, čtenář, divák je nemyslící konzument zpráv. Proč nemyslící, protože věří svým novinářům a je zahlcen svými problémy.
0/0
9.8.2001 8:59

Karel Moulis

ALBÁNCI
Albánci do Evropy nepatří, jsou to negramotná zvířata, která by měla být zlikvidována nebo odsunuta do Asie. Škoda jen, že je Američané vyzbrojili a bojovali po jejich boku proti Jugoslávii, protože teď jsou ještě více rozpínaví - Zatím napadli Jugoslávii a teď Makedonii, která země to bude teď? Řecko??? KM
0/0
9.8.2001 8:40

Salman

Pozor na Albance!
Je spodivem, ze si svet stale neuvedomuje fakt, ze Albanci touzi posve velke Albanii za kazdou cenu, ze k tomu vyuzivaji financni prostredky z organizovaneho zlocinu a nestiti se niceho. Je zvlastni, ze nicemove byli udelani ze Srbu(ne ze by nebyli bez viny), ale Albanci byli vzdy prezentovani jako mucednici, pritom utrpeni kosovskycha metohijskych Srbu bylo a je zcela srovnatelne. Karadzic je presentovan jako zruda v lidske podobe, coz neni pravda prilis od veci, ale malokoho poburuje, ze postava stejnych moralnich kvalit-Hashim Thaci byl partnerem pro pani Allbrightovou, jejiz ruce jsou take hodne od krve. Ze by prsty albanske mafie a mocneho "sedmiklanu" sahaly az do Washingtonu...? Do Kremlu uz se trochu dostaly, pres Mabetex. Pozor na tento narod, jako Brnan sleduju obcas v centru mesta jeho cinnost a nebyva mi dobre po tele. Jeden muj srbsky znamy rika:"Pozor na ne, nejdriv je jich malo, pak vic a pak..."...Srbove prisli(i kdyz tomu este nechteji uverit) o svou minulost o Kosovo, kam Albanci prisli az nekdy v 17. stol. A nyni takto deciduji Makedonii, ktera vedela uz pri kososke krizi , jaky had se ji to plazi na hrud.
0/0
8.8.2001 17:05

Stanislav

Re: Pozor na Albance!
Za to Vy jste si to uvědomil. Bravo, spasiteli. Chytrý, chytřejší nebo snad dokonce nejchytřejší?
0/0
8.8.2001 18:39

Salman

Re: Re: Pozor na Albance!
Chlapce Tebe potez Pan Buh! V tom svatem nadseni pri hajeni "slabsich" nevnimas ostatni okolnosti, cucis na svet cernobile a este ironicky urazis jiny nazor. Ja Ti ho nevnucuju a Ty na nej plivnes , bez jakehokoliv argumentu. Nebudes nahodou Ty take nejake to Nesehnuti ci co...?
0/0
9.8.2001 12:57

magura

Re: Pozor na Albance!
Souhlasim. Je udivujici , ze tzv. mezinarodni soud nenechal zatknout vudce teroristu Hashima Thaciho. Vudce teroristicke armady, ktera ma na svedomi spousty zivotu Srbu i Albancu je na svobode a dokonce se schazi s politiky. Hnus. V prispevku pana Salmana je chyba: pise pani Allbrightova, ale spravne je pica Allbrightova. A Haveluv navrh teto kravy na ceskou prezidentku nechci ani komentovat ... Evropa by uz konecne mela s Albaanci zatocit.
0/0
8.8.2001 19:11

Semjase

Re: Re: Pozor na Albance!
Američan by měl dostat do držky jako ve Vietnamu, aby si dal na nějaký ten čas konečně pohov když míní podporovat Albánii.
0/0
8.8.2001 20:00

Semjase

Re: Re: Pozor na Albance!
Američan by měl dostat do držky jako ve Vietnamu, aby si dal na nějaký ten čas konečně pohov když míní podporovat Albánii.
0/0
8.8.2001 20:00

dusan

Re: Re: Re: Pozor na Albance!
spravne, americani se akorat zajimam o svuj blahobyt a snazi si ostatni narody zotrocit, jsou stejny jako komunisti z Ruska jenom to podavaj trochu jinak a mluvi anglicky.
0/0
9.8.2001 9:34

Antinightmare

Jenom 5, skoda...
... 5 milionu jich melo byt mrtvych a byl by klid od tech svini kriminalnickych siptarskych muslimskych!
0/0
8.8.2001 17:03

SolTec

he he
vida, čecháček zvedl od televize své zakrnělé tělíčko a hraje si na drsného. Snad ho cestou z hospody nepotká pár Albánců, to by jim chudáček určitě ublížil...
0/0
8.8.2001 17:29

Stanislav

Re: Jenom 5, skoda...
O jé, jaký to "demokrat". Komunistická výchova se nezapře.
0/0
8.8.2001 18:37

Yahya Haroun

Re: Re: Jenom 5, skoda...
Naprosto s Vami, Stanislave, souhlasim. Ten komunisticky vygumovanec, kterej se zrejme dokaze vyjadrovat na urovni cloveka s IQ 10, by se mel spise jmenovat Nightmare.
0/0
8.8.2001 22:20

Salman

Re: Jenom 5, skoda...
No a ty si mi taky pekny nazdarek. Kdyby k tomu doslo, tak bych te tam hodil s nima.
0/0
10.8.2001 11:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.