Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obnova mostů ochromí centrum

Pod Vítkovem mají vést dva nové železniční tunely. Podle dopravního odborníka Jana Kliky však za ně České dráhy zbytečně utratí miliardy. Rekonstrukce železničních mostů v centru citelně zasáhne do života Pražanů a návštěvníkům metropole. Pro dopravu se v příštím roce uzavře Seifertova ulice na Žižkově.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dr.Ing.Aleš Lieskovský

Zase odborník...
Kdopak je ten pan Klika, že ho z branže neznám? Jaképak soupravy na 200 km/h, ty tam už jezdí dnes (i když s lokomotivou "jen" na 160), a Pendolína (budou-li vůbec) budou mít max. rychlost 230 km/h. Kolik máme u nás automobilů, co mohou jezdit 200 km/h a co je nám to platné? Pokud má pan Klika nějaký lepší nápad, sem s ním. Ale lepší řešení než tunel neexistuje. A s těmi miliardami - je to sice otřepané, ale jedna zachráněná "běžná" banka nás přijde na 100 miliard. A investici do tunelu vidím jako smysluplnější než do krachující banky.
0/0
13.8.2001 14:53

Ivo Myslivec

Konečně jasno v Novém spojení...?
O tom, že je se zaústěním tratí na severní zhlaví Hlavního nádraží něco potřeba udělat, nemůže být sporu. Jedinou možnou alternativou k tunelům pod Vítkovem je estakáda nebo odřez (nebo obojí) na jeho severním úbočí - v tomto směru "pokazí" tunely vzhled Vítkova mnohem méně a hlavně bude menší hluk (to by si měli uvědomit i "Kužvarti"). Totožnost (a vzdělání a praxe) pana Kliky by mě taky moc zajímala...
0/0
10.8.2001 9:34

Takanobu Okabe

Kdo je Klika?
Klika - neznám. Ale takový ptákoviny by skutečný odborník nikdy neřekl.
0/0
8.8.2001 13:23

Marek Stransky - Ceska Trebova

Ty tunely jsou potřeba už 100 let !!!
Ať se laskavě netituluje "dopravní odborník" nikdo, kdo je proti těm tunelům! Hlavní nádraží je NUTNĚ potřebuje, potřebuje je už 100 let. Je to ostuda, že dodnes nestojí. Od severu do nádraží ústí tratě od Kolína, Nymburka, Turnova, Holešovic a depa, celkem 8 kolejí se postupně slévá do jedné. Podle některých údajů je kolej v nynějším tunelu pod Vítkovem nejzatíženější kolejí v Evropě !!! Jeho přetížení vede k dlouhým prostojům při jakékoliv nepravidelnosti v provozu. Dojížděl jsem cca 1 rok ze směru od Nymburka, a několik let ve směru od Kolína, takže vím, o čem mluvím.
0/0
8.8.2001 9:41

Kendy

Klonovani odbornici
To nam nekdo naklonoval Rimana a je z toho dopravni odbornik Klika. To teda mame kliku, vlastne poradny pech. Nadrazi v centru mesta je spravne a kdo chce cestujici dostat na nadrazi na kraji mesta chce drahu zbavit jedne z vyhod. Ty tunely potreba jsou, uz ted se ty vlaky na hlavni dostavaji problematicky. A ti sdruzeni obcane by radi autobusy na Florenc jeste ve vetsim mnozstvi? To jsou zase radoby ekologove...
0/0
7.8.2001 15:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.