Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové metro: cestujícím še špatně dýchá

Zatímco při jízdě ve starých ruských vagonech metra cuchá cestujícím průvan vlasy, konstrukce nových souprav je naprosto odlišná. To však neznamená, že je pro pasažéry příjemnější. Namísto průvanu totiž cestující při jízdě pociťují nepříjemný tlak v uších, horko a stěží dýchatelný vzduch. Co je příčinou těchto nepříjemností? Především to, že se vnitřek vozu po odjezdu vlaku ze stanice neprodyšně uzavře a okna se nedají otevřít. Bolest v uších je pak způsobena změnou tlaku, který se zvyšuje po uzavření dveří.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Martin Navratil, Helsinki

Malo mista a vzduchu?
Myslim, ze s mistem to v novych soupravach neni az tak hrozny, ja merim pres 190 a vzdycky se tam nejak vejdu. Momentalne jsem v Helsinkach, kde jezdi autobusy Volvo a Mercedes a z nich vzdycky vychazim s otlucenyma kolenama. Horsi je to v novem metru s tim vedrem, tam by to fakt chtelo neco co by trochu rozpohybovalo vzduch, ne jen neznatelny vanek primo pod vetraky jak je to ted.
0/0
30.8.2001 9:53

Jarmila

Re: Malo mista a vzduchu?
Ano - jako zásadní problém bych taky viděla to vedro. Ale nedá mi to, abych se Vás nezeptala, jak tedy sedíte proti druhému cestujícímu? Já zdaleka neměřím tolik, co Vy, ale když usednu na sedadlo, které má druhé proti sobě, tak rozhodně ne rovně čelem. To bych se s tím druhým kolenama přetlačovala...Když usednu na sedadlo singl, tak automaticky bokem (takže ta sedačka by mohla být umístěna rovnou o 90°). Jistě mi někdo poradí, ať radši stojím, což stejně ve špičkách činím.
0/0
30.8.2001 12:01

Dr.Ing.Aleš Lieskovský, Praha 7

Obecně o metru a tak...
Je zajímavé, jak většina novin (vč. MFD) otiskne jakýkoliv nesmyslný slint proti kolejové dopravě (před měsícem pan Drábik a jeho přetlak ve voze, tadyto, před zhruba 6 lety příspěvek "Dráhy plánují srážky vlaků", nesmysly o tunelech na Vítkově, loňské nesmysly pana Kačera o 471 - "přijíždí žlutá souprava"). Ani se nenamáhá se spojit třeba s tiskovým mluvčím ČD (ať již já mám o jeho osobě jakékoiv mínění), aby se k tomu vyjádřil, tím méně pak uveřejnit opačnou reakci čtenářů. Kdopak z toho má prospěch? Nemyslím si, že by M1 byla zrovna vrchol dokonalosti, ale pokrok oproti 81-71 to je několikagenerační (alespoň dvou). Zažil jsem jednou desetiminutové stání staré soupravy v tunelu. Prvním lidem už přicházelo špatně z mála vzduchu. To M1 má nezávislé větráky, stání nestání. A pokud se někomu zdá, že má obličej půl metru od souseda, tak ho lituji - oba totiž musí mít v průměru 25 cm dlouhé stehenní kosti a ještě se dotýkat koleny. V ruských vozech pak bude mít pupek spolucestujícího vzdálen už jen 25 cm. To mu nevadí?
0/0
13.8.2001 16:02

Laminátka

Všichni
Prosím Vás, pánové, zenechte emocí z jedné i z druhé strany. Je pravdou, že nové vozy mají větrání špatně vyřešeno, to se dá vyřešit dosazením otvíracích oken. Dále si stěžujete na nedostatek prostoru pro nohy - v tramvaji nebo v autobuse ho máte podstatně méně. Stěžujete si na hořlavost interiéru, což je nesmysl, neboť veškerý interiér má protipožární úpravu. Stěžujete si na "zvýšení tlaku" uvnitř soupravy, což je samozřejmě nesmysl, neboť vozy nejsou hermeticky uzavřeny. Bohužel, tady dostává slovo jako autor článků pouze pan profesor Tučný, který má k M1 naprosto iracionální postoj ohrzeného konstruktéra, kterému byl zamítnut jeho návrh a už se nedostanou do tisku reakce lidí, kteří tomu rozumějí. Přeji Vám všem pěkný den Igor Jeřábek Praha 2
0/0
8.8.2001 11:29

JBB

Clanek je psan bez znalosti zakladnich faktu
Toho chytraka, kterej psal teto clanek, bych rad dostal do rukou. To je tak, kdyz se nekdo cpe nekam, cemu nerozumi. Stary rusky vagony meli naporove vetrani, nove maji ELEKTRICKY POHANENE VENTILATORY VE STROPE. Takze houbeles, ze se vetra jen ve stanicich. A tyto ventilatory maji fungovat minimalne hodinu po vypadku proudu, neb jsou jistene baterii. Pro pany redaktory:zkuste se obcas podivat do problemu trochu hloubeji, nebudete za blbce Pro milovniky starych poradku:Pokud se vam libi stare vozy z Mitisce, vas problem. Me se nelibi jejich prehnana hmotnost, zvysena spotreba (odporove rizeni, vime??) a tezka horlavost.
0/0
7.8.2001 2:13

Mirek

Re: Clanek je psan bez znalosti zakladnich faktu
Pane znalý faktů! Pokud vás na chvíli opustí touha diskutovat pomocí pěstí, zkuste si vzít teploměr, tlakoměr a analyzátor složení vzduchu a proveďte pár měření v nových vozech v dopravní špičce. Jak radíte redaktorům: zkuste se podívat do problému trochu hlouběji, nebudete za blbce. Myslím, že člověk nemusí oplývat pronikavou inteligencí Sherlocka Holmese, aby si domyslel, že konstruktéři nových vozů, kteří přehlédli tak evidentní fakt, jako je nutnost zajištění klimatické pohody pro cestující, asi nebudou světovou špičkou. Co tam asi ještě spáchali?
0/0
7.8.2001 8:55

Radim Perkner

Prostor pro zlepseni
Hlavni problem novych vozu je zrejme ten, ze jsou jine nez ty stare. To, ze v nich cestujici vnimaji prubeh jizdy, zavirani dveri nebo intenzitu osvetleni jinak nez ve starych ruskych vozech, jeste neznamena, ze to je spatne. Je to podobne, jako kdyby si nekdo po prestupu z S120 do Oktavie stezoval, ze dobre neslysi motor. Nove vozy prazskeho metra rozhodne maji nekolik mist s potencialem k vylepseni. Mezi ne patri pristupnost nekterych mist interieru pro udrzbu (napr. clenity strop), tolik diskutovane usporadani sedadel nebo zminovany problem s neprijemnymi pocity pri dychani. Musime si uvedomit, ze se jedna o prvni verzi noveho metra a bylo by s podivem, kdyby vsechno bylo bez problemu. Hlavni je na chyby upozornit a ja verim, ze si CKD-Siemens da zalezet na tom, aby zakaznici byli s jeho produktem spokojeni.
0/0
6.8.2001 18:59

Martin

Nové vagony jsou moderní, ale nedá se v nich cestovat.
Za peníze, které cestující DP platí si jistě zaslouží něco lepšího, než údajně "moderní" škatule od Siemensu. Nejen, že se v nich nedá pořádně dýchat, ale i uspořádání sedadel je neskutečně pitomé. Sedět 50 centimetrů od obličeje dalšího cestujícího, nemít si kam dát nohy a ještě se potit z vedra - tomu říkám kultura cestování! Pokud mám čas, nechám vždy novou soupravu odjet a počkám si na starou dobrou ruskou "mašinu". A šetřím na auto, protože představa,že budu nucen za pár let cestovat výhradně v této nepovedené novince od ČKD-Siemens mne děsí.Designéři a konstruktéři odvedli práci, kterou od nich neměl dopravní podnik vůbec převzít.
0/0
6.8.2001 17:54

Radim Perkner

Re: Nové vagony jsou moderní, ale nedá se v nich cestovat.
Nove vozy metra projektovalo CKD a ne Siemens. Siemens mel puvodne dodavat pouze elektricke vybaveni vozu, ale kdyz se ukazalo, ze neni v silach CKD nove vozy vyrabet, organizacne prevzal i jejich produkci. Predpokladam, ze po vlne kritiky prijdou i konstrukcni vylepseni. ... Ano, nove vozy skutecne nejsou to, co si cestujici za svoje jizdne zaslouzi. Jedna se totiz o tak masivni investici, ze musi byt hrazena z rozpoctu mesta, protoze dopravni podnik by na ni nikdy nemel.
0/0
6.8.2001 19:05

ZD

Nedýchejte
To je toho, no... Tak se holt cestující ve stanici nadechnou, podrží dech a v dýchání zas budou rychle pokračovat na další stanici! :-)))
0/0
6.8.2001 17:31

SD a SSS

Re: Nedýchejte
S Vaším nápadem jste mně být zticha. Takhle se toho někdo kompetení chytne a objeví se to v pokynech pro cestující.
0/0
7.8.2001 9:33

Smerfy

Re: Re: Nedýchejte
A co půjčovna dýchacích přístrojů?
0/0
7.8.2001 19:23

Jerry

Skleník
Dle DP je totiž nyní prázdninový provoz a úbytek cestujících! Tato omezující služba je pochopitelně za stejnou cenu. Při neustálém zvyšování jízdného a tomu neodpovídající kultuře cestování se ani nedivím, že mnozí dají přednost autu. Taky by mě zajímalo, na co mysleli konstruktéři vagonů. Kromě uváděného dusna a šera jsou nepraktická také sedadla proti sobě, kde středně velký člověk už má problémy, kam s nohama.
0/0
6.8.2001 14:50

Jiří Havelka

Re: Skleník
Byli jste někdy venku? V Anglii se platí 40 korun za jízdu a vagóny jsou výrazně menší. Nepřeháníte to zase trochu? V rusjých vagónech byla zima na kterou jste si stěžovali v těhle je v létě horko na což si zase stěžujete, co přijde příště, na to jsem opravdu zvědav.
0/0
6.8.2001 17:04

Jerry

Re: Re: Skleník
V Anglii jsem nebyla a je mi jedno, jak jsou tam vagony velké. Já jezdím v Praze. Proč si myslíte, že by měli lidé cestovat jako "dobytek" s minimem vzduchu? Když se všichni potí a nevětrá se, pak to je dost nepříjemné. Vám to nevadí? A nevím, jak ostatní, ale já osobně jsem si na ruské vagony nikdy nestěžovala.
0/0
6.8.2001 17:20

Marek

Re: Re: Re: Skleník
Jestliže se Vám to podaří prosadit, nebude technicky náročné ani příliš finančně nákladné udělat do M-jedniček otvírací okna. Jestliže Vám ale na sovětských 81.. vůbec nic nevadí, něco jste zřejmě přehlédla.
0/0
8.8.2001 1:06

Jerry

Re: Re: Re: Re: Skleník
Tak teď nevím, jestli jste reagoval na můj příspěvek nebo nějak všeobecně. Prosadit změny ve vagonech metra by byl úkol pro konstruktéry+techniky firmy Siemens. Já jsem jen cestující. Ale svým hlasem se přidávám k těm, kterým tyto nové vagony nevyhovují. Když se nikdo nebude ozývat, tak se nebude o nějakých změnách ani uvažovat. Pokud jde o sovětské vagony, napsala jsem, že jsem si nikdy nestěžovala. To byla reakce na příspěvek pana Havelky, který má pocit, že si lidi jenom stěžují. Určitě mají také nějaké nedostatky, ale to dýchání, které bylo námětem výše uvedeného článku, je v nich prostě mnohem lepší.
0/0
8.8.2001 11:35

pernik

Re: Re: Re: Skleník
OK, pokud jste si na ruske vozy nikdy nestezovala, tak by vam asi ani nevadilo vyssi jizdne v techto "bezchybnych" vozech :) nebot jejich spotreba energie je podstatne vyssi nez u M1 (odporove rozjezdy)
0/0
7.9.2001 10:02

tomáš

Re: Re: Skleník
Myslím, že v Anglii se platí 1GPB (60Kč) za cestu pokud nejedete moc daleko, ale vagony jsou tam malé jen na starých linkách, protože větší by se nevešly do tunelů, a hlavně mimo špičku si člověk zpravidla sedne a ve špičce kromě nejfrekventovanějších úseků taky, takže malé vagony tolik nevadí, kdyžto v Praze jezdí metro přecpané pořád a alespoň mimo špičku to určitě není nedostatkem vagonů.
0/0
7.8.2001 11:05

Mates

Sauna
Je to pravda při "perfektních" intervalech jake nam DP nabízí (nevím jak to dělají ale vždy je na trase Florenc - Kačerov nacpáno) je v nových soupravach označených 41xx na umření. Až se jednou něco "posere" tak se tam všicni v tunelu udusí a začne se KONEČNĚ něco dělat do te doby asi nikoliv...
0/0
6.8.2001 14:07

Ivan Bažant

Nejenom vzduch
V soupravách M1 je málo světla a nezlepší se to ani ve stanicích, protože jsou nesmyslně osazena tónovaná okna. To u sovětských vozů se zářivkovým osvětlením je světla akorát. Takže je mi lépe ve starém voze(pokud mu nepíská měnič pro zářivky) než v M1.
0/0
6.8.2001 12:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.