Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OSN viní Česko z diskriminace Romů

Výbor OSN pro lidská práva kritizoval politiku české vlády. Podle organizace se kabinetu Miloše Zemana nedaří především zlepšit životní podmíky Romů. Zpráva výboru tvrdí, že v České republice de facto přetrvává jejich diskriminace. "Očekáváme, že vláda podnikne naléhavé kroky k nápravě nedostatků zmiňovaných výborem a dá ČR do souladu s mezinárodním právem," reagovala na zprávu výkonná ředitelka Evropského střediska pro práva Romů Dimitrina Petrovová.
Jsou v ČR Romové diskriminováni? Vyjádřete se v chatu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Carolyn

ALE, ALE !!!
Lidi, jak muzete pochybovat o takove organizaci jakou je OSN? Myslite si, ze v OSN sedi nejaci blbci? A co myslite, v OSN neni co na praci, tak se pusti do kritiky CR? I do not think so !!! Vim, ze Romove odchazeji i z jinych postkomunistickych zemi, ale ne v takove mire jako jsou jejich odchody z CR. Nesvedci to o tom, ze tam tedy problem je? Ja si myslim, ze OSN ma pravdu. CR je v poslednich letech kritizovana za porusovani lidskych prav, nejen OSN, ale i americkym kongresem a jinymi mezinarodnimi organizacemi. Tudiz, o cem to svedci?
0/0
12.8.2001 17:35

Maffet

Jak to ze se pro ne nic nedelalo?
Nemyslim, ze by se pro ne nic nedelalo. Ono se dela - (romští poradci na úřadech, ve školách, podpurne programy, investice do jejich vzdělani - Jen Britanie nedavno poslala pres 200.000 liber, prave na reseni romske otazky.) ale musi byt take vule z druhe strany, zatim mam pouze takove zkusenosti, ze vetsina romum poskytnutych vyhod byla zneuzivana a trebaze jsem podavala vstricnou ruku, vetsinou jsem se dockala spise nadavek a agresivniho chovani, které často hraničilo s "opačným rasismem". Samozrejme, se mi to stava i ze strany jinych etnik jakoz i bilych, ale ze strany romu je to temer pravidlem. Možná by se měli zamyslet sami nad sebou. Domnívám se také, že kořeny zla sahají až do předrevolučních dob a komunisticke politiky vuci romu, snazici se je vtlacit do prumerne skatulky prumerneho usazeneho obcana a vnutit jim mentalitu, ktera jim neni vlastni. Kromě toho jim nabidla celou radu socialnich vyhod zavánějících "pozitivnim rasismem", ktere v uz dnesni dobe stat poskytovat nemuze, protoze na to proste nema a protoze podminky pro ziskani bytu a pujcek, vcetne socialnich davek jsou nahle rovnocene. Najednou maji stejne podminky jako ostatni a musi se snazit. Podivejte se do Francie, Spanelska a Italie, kde take ziji komunity romu. Nejsou s nimi problemy, lide je svym zpusobem uznavaji a zdejsi romove, i kdyz i oni maji drobne sarvatky se zakonem, jsou doslova krasni a maji vlastni hrdost. Mozna je to tim, ze si zachovali to, co na nich bylo puvodniho a krasneho. Jinak ovsem souhlasim s tim, ze naprava je otazkou generaci. Prave jsme se dostali do stadia dvou rozzurenych sousedu. Oba dva si mysli, ze maji pravdu a svym zpusobem ji i castecne maji, prave proto je reseni tak tezke.
0/0
8.8.2001 11:01

Eva Steinová, Praha

Ke zvláštním školám
Samozřejmě, že jste rasistka, byť zdaleka ne tak otřesných rozměrů jako Rasista. I když máte přátele dokonce "i mezi Židy a Araby" a jste ochotna "i poradit a pomoct" tmavším Afričanům. - Já osobně mám kabelku přitaženou k tělu vždy a všude, protože se prostě v téhle zemi krade - mimochodem, ruka, kterou jsem svého času chytla na zipu své tašky, ani trochu tmavá nebyla. Co jsme my bílí udělali pro to, aby se mezi námi Romové citili jako doma a jako doma se chovali? Jsme k nim obecně přátelští? Vstřícnou ruku musíme podat my, protože je nás víc a hlavně proto, že to potřebují (my ostatně také). Dosud se ale pro ně fakticky neudělalo nic. A pokud se začalo nebo začne, nesmíme čekat výsledky okamžitě. Náprava je otázkou generací. Tak radši pusťe kabelku a přemýšlejte, jak na to. Ono ale odvracet hlavu a bát se je jednodušší, že?
0/0
7.8.2001 15:27

Rasista

Řešení......
Stále se řeší problém rómské otázky. Chtějí vlastní území? Mají ho mít.. Na mostecku je spousta povrchových dolů, tak jim je přidělme. Má to několik výhod... 1, Nemají co zničit, v těch dírách už nic není... 2, Budou mít vlastní území a po oplocení my zase vlastní safari 3, Postavíme-li okolo posedy můžou jezdit zápaďáci za tvrdý valuty za super zábavou.. 4, Jednou za 14 dní tam hodíte pár bochníků chleba a pár nožů a oni se už mezi sebou o problém postarají.. Nemám je rád a všichni tihle humanisti se můžou přijít podívat, jak přímo u sportoviště běhají 5-6 letí cigoši s igelitem na hlavě a vesele fetujou, dokonce jsem je viděl hrát fotbal s igelitovým pytlíkem v ruce.. A můžete se tady třeba po...t. Vy všichni humanisti. Buď se budou chovat, tak jak mají, nebo pomažou v lepším případě do gheta.......
0/0
7.8.2001 13:47

Rasista

Řešení......
Stále se řeší problém rómské otázky. Chtějí vlastní území? Mají ho mít.. Na mostecku je spousta povrchových dolů, tak jim je přidělme. Má to několik výhod... 1, Nemají co zničit, v těch dírách už nic není... 2, Budou mít vlastní území a po oplocení my zase vlastní safari 3, Postavíme-li okolo posedy můžou jezdit zápaďáci za tvrdý valuty za super zábavou.. 4, Jednou za 14 dní tam hodíte pár bochníků chleba a pár nožů a oni se už mezi sebou o problém postarají.. Nemám je rád a všichni tihle humanisti se můžou přijít podívat, jak přímo u sportoviště běhají 5-6 letí cigoši s igelitem na hlavě a vesele fetujou, dokonce jsem je viděl hrát fotbal s igelitovým pytlíkem v ruce.. A můžete se tady třeba po...t. Vy všichni humanisti. Buď se budou chovat, tak jak mají, nebo pomažou v lepším případě do gheta.......
0/0
7.8.2001 13:45

Maffet

ke zvlatnim skolam
Myslim, ze u zapisu do prvni tridy vyradi stejne bile jako romske dite, pokud neovlada jedine ceske slovo, nema nejmensi uctu k autoritam a je celkove zaostale. Prave pristup romskych rodin je pricinou toho, ze vetsina jejich deti konci ve zvlastnich skolach. Cela leta jsem hrde vyhlasovala svoji toleranci a antirasismus, velmi dobre se snasim s vietnamci i s cinany a mam pratele i mezi zidy a araby. Ale po ctyrech letech tvrde drezury, kdy jsem kazdy den chodila pres Karlinsky park a hodně jsem si toho od Romu i jejich divokych nevychovanych deti uzila, jsem o sobe zacala pochybovat a pricinou byl prosty strach. Vim, ze zkusenosti s nekolika jedinci nelze zobecnovat a pripisovat ho celemu etniku, ale proc tedy kdyz vedle me sedi v tramvaji asiat nebo "tmavsi african" se usmivam a jsem ochotna jim i poradit a pomoct, ale jakmile nastoupi rom, pritahnu si kabelku blize a snazim se, aby nezachytil muj pohled a nemel duvod na me zacit mluvit(což bývají vetšinou dost sprosté narážky). Proc? Jsem tedy rasista?
0/0
7.8.2001 11:08

Ondrej Moravec

Jak na to OSN prisla...
jestli chce nekdo posoudit, zda jsou v cechach diskriminovani Romove, nemusi sem jezdit. Staci si precist vetsinu prispevku nize, ma jasno a nemuze se splest. Je to smutne, vetsina z nas jsme totiz rasiste.I ja si zacnu vic hlidat tasku, kdyz jsou za mnou v tramvaji Romove,ale alespon se za to stydim. Nicmene z toho, co se tu obcas objevuje, je mi zle! Kdyby bylo mozne prevtelovani, tak bych kazdemu doporucil zkusit si byt na jediny mesic romem v cechach, to by pro Vas byly kapky pratele.
0/0
6.8.2001 17:37

Darkman

To snad ne?
Jestli je tady v cesku nekdo diskriminovan, tak jedine bili. Cikan, kdyz zdemoluje byt, dostane novy. Cikan (ktery v zivote nepracoval) si vyjede na 6 mesicu dlouhou "dovolenou" v kanade, placenou z kapes kanadskych danovych poplatniku, a kdyz se vrati, odnese si v kapse ze socialky dalsich 120000 Kc socialni podpory zpetne za onech 6 mesicu. Cikan, ktery se v aute vyriti na svetelne krizovatce na cervenou, je pouze spoluvinikem. Komentare "ty bila svine, my si te najdem a podrezem ti rodinu" je jen jejich "jina mentalita", kdepak rasismus! A co tzv. "pozitivni" diskriminace? OSN by si nejdrive mela zjistit fakta. Mimochodem, rasismem je dnes i pouhe sdeleni informace.
0/0
3.8.2001 19:51

Chaluha

Re: To snad ne?
Kolik ze to dostanou na socialni podpore za pul roku ??
0/0
4.8.2001 13:51

Johny

proč zrovna Anglie?
Myslím, že to s tou diskriminací nebude tak horké. Pokud by šlo jen o diskriminaci a ne o prachy, jezdili by třeba do Rumunska, tam by je ani nikdo nepoznal, ale to se jim zřejmě nechce...
0/0
3.8.2001 19:39

Dan

OSN?
Hodne by me zajimalo, odkud bere OSN ta sva data? Muze mi to nekdo rici? Kdo Romy vyhostil z Anglie a Kanady, proc je tam nechcou, vzdyt je to cele smesne. Ale co se tyce situace o umistovani deti do zvlastnich skol, tak si myslim, ze maji pravdu. Je treba to zkusit, jedina cesta jak z Roma udelat nami akceptovatelneho cloveka je dat mu nejlepsi vzdelani. Potom nova generace Romu bude respektovat nas a nase deti zase je, protoze se to nauci ve skole. Ja bych sel do toho. Nekdy to zacit musi, je to totiz doopravdy stereotyp, ktery vubec nic neresi.
0/0
3.8.2001 18:47

Jakub

tahle komise OSN je fraska
Je velice snadne na nekoho prstem ukazat. Uz se konecne rozhodnete tam na zapade zda CR je rasistickou zemi nebo ne. Zda se ze jsme to co se prave hodi. Pokud jsme rasisticka zeme tak nam nesmite vracet cikanske emigranty z UK a Kanady - protoze pokud to delate tak jen dokazujete ze vy sami jste! Pokud nejsme tak uz nam konecne polibte a starejte se o svy ... Howg.
0/0
3.8.2001 18:08

Ondra

Romové
Myslím si, že Romové u nás doopravdy diskiminováni jsou, ale je to reakce na jejich styl života. Je to kočovný kmen a neumí žít na jednom místě.
0/0
3.8.2001 18:08

Petr

OSN
Vzdyt je to hrozne jednoduche. Vetsinu OSN tvori diplomate z tzv. rozvojovych zemi, takze musi vykazat nejakou cinnost, aby nebyli poslani zpatky do sve bidy. A tak vydavaji jedno prohlaseni za druhym. Zlate Svycarsko, to na ne kasle...
0/0
3.8.2001 17:07

Lavrentij Pavlovič Berija

Rasismus hluboce zakořeněn v OSN
OSN je rasistická organizace!!! Jak může OSN rozeznat Roma, když podle posledního sčítání se k české národnosti přihlásili téměř všichni Romové? Nerozlišuje OSN náhodou pouze podle barvy pleti? Ale to se přece v demokracii nesmí!!! Takže můžeme konstatovat, že pouze Češi diskriminují Čechy (fuj!). A co ukrajinská, vietnamská, polská, a jiné menšiny, nediskriminujeme je také? Nebo ty menšiny společně s Čechy diskriminují jiné Čechy? Už se v tom fakt nevyznám. Jenom jedno vím - cítím se diskriminovaný. Platíme cikánům neuvěřitelné dávky, dáváme jim byty k vybydlení, vzděláváme je, dovolujeme jim velkoryse krást, loupit, vraždit a znásilňovat a oni si za to ještě stěžují??? Vždyť můžou být rádi, že na ně aspoň "bílý otroci" dělaj!
0/0
3.8.2001 17:06

p.oujesky

OSN vini
OSN do vseho strka rypak,ale nic nedela ja bych je vsechny predal OSN at jim postavi palace ze SVYCH penez a oni jim ukazi jak se s tim zachazi.Znam CIKANY dobre jsou to hajzli jenom krast,nic nedelat a narikat jak se s nima spatne zachazi.Meho kamarada ZABILI,protoze delal vrchniho v jednom baru v Brne a on jim daval jako nerasista na dluh a kdyz je jednoho dne pozadal aby mu to zaplatili tak ho na zachode zapichli.Toto je mentalita ckanu.Vsichni do Anglie a nebo do P..Proc OSN nezakroci proti Angli ze je tam nechce?TOTO je DISKRIMINACE od Anglanu.
0/0
3.8.2001 16:51

Pavels

jeste k tem zvlastnim skolam
nekde jsem cetl na toto tema docela zajimavy clanek. mimo jine se tam reditelka jedne zvlastni skoly vyjadrila v tom smyslu, ze hodne romskych deti z "jeji" skoly by sice mohlo do normalni tridy, ale rodice je tam i pres jeji intervenci neprihlasi, protoze "vsichni kamaradi jejich deti chodi do te zvlastni" a naopak (romsti) rodice vyzaduji umisteni svych romskych deti do zvlastnich skol prave z tohoto duvodu...
0/0
3.8.2001 16:48

Mitch

prece jen komentar...
a sice k tomu umistovani romskych deti do zvlastnich skol. Dite, ktere chce vstoupit do prvni tridy ZS musi byt pro to zpusobile. Muze byt potencialne velmi inteligentni, ale pokud neumi cesky, nedokaze dodrzovat zakladni hygienicka pravidla a neni schopno dobrovolne respektovat jakoukoliv autoritu (ani sve rodice, natoz ucitele), neni mozne je zaradit mezi deti, ktere toto umi. Nas system vzdelani ma urcita kriteria, hodnoty, na kterych stavi. Pokud se Romum nelibi, nikdo je nenuti, aby jejich deti chodily do skoly v nasem state, at zkusi treba Anglii, nebo Nemecko, zkratka "vyspele zeme" - ty jim urcite poskytnou nalezitou peci a urcite jejich deti pusti do normalni tridy. Pripadne si mohou zalozit sve skoly, at jim na to stat klidne prispeje, ale pokud ma byt vyuka uznana, musi mit stejne osnovy a ty deti musi mit porovnatelne znalosti. Myslim si, ze zarazeni techto "problemovych" deti do zvlastnich skol je jedinym resenim. Nerikam ze je to spravne, ale v soucasnosti lepsi reseni neexistuje. Ve zvlastnich skolach jsou tyto deti mnohem spokojenejsi, jelikoz se jim ucitele vice venuji a ony se (stejne jako postizene deti) citi v takove tride daleko lepe, nez by se citily ve tride normalni, kde by zacaly a skoncily na pozici tridniho osla.
0/0
3.8.2001 16:39

Trace

PROSIM! CO NA TO RICT?
Pane ministersky predsedo, poslete je s takovou zpravou DO PRDELE! Dekuji
0/0
3.8.2001 16:33

Mitch

OSN
... asi v teto chvili, v teto dobe, a za soucasneho stavu v nasi zemi slapla poradne vedle. Vydavat prohlaseni takoveho razu je trochu nezodpovedne. Vsadim se, ze to bylo sepsano u zeleneho stolu a ze nikdo z lidi zodpovednych za toto prohlaseni nebyl nikdy v CR. Souhlasim s tim, ze se z OSN stava fabrika na velkohuba prohlaseni, misto aby se snazila alespon trochu ulehcit situaci lidem zijicim v hladu a bide. Jinak to asi nema cenu dal rozpitvavat...
0/0
3.8.2001 16:28

Marek

OSN nevi o cem mluvi
Myslim, ze nikdo z te slavne komise OSN u nas nikdy nebyl a tudiz vubec nevi o cem hovori. Naprosta vetsina lidi u nas se romu boji a radeji se jim vyhyba. Diskriminovani jsou pouze prihlouplymi skiny, ale podobne malo inteligentni skupiny existuji vsude na svete (a v Evrope obzvlast). Kritika EU po teto strance se vsak nehodi do kramu, a tak je elegantne svedena na "zaostalejsi" staty.
0/0
3.8.2001 16:21

riki

cikáni
Tak ať si jdou s OSN mezi ne bydlet. To snad neni možný kdo se tady do nás naváží. Sedí to nazadku do práce si jezdí autem za 30 tis $ a budou nam rikat jaky jsme rasisti.
0/0
3.8.2001 16:19

Peter

Diskriminacia alebo zneuzivanie?
Tak nam to zase OSN nandalo, co. Z vraj Romovia su diskriminovani. Bolo by dobre ale precitat si tu spravu kompletnu a celu, v com ale KONKRETNE su Romovia (cigani) diskriminovany. Je zahadne, ze je ich tu tolko malo (podla posledneho scitania ludu ich je nieco cez 10,000), ale bordelu dokazu robit, ako keby ich boli miliony. Zvlastna kapitola je veta o zvlastnych skolach - ak dieta nema z rodiny naucene zakladne hygienicke navyky, nema poriadne vyvinutu rec a nedokaze formulovat svoje myslienky poriadne v cestine, tak ako potom moze zvladnut skolu? To ani nehovorim o vymeskanych hodinach. Ak sa nezmeni pristup v ciganskych rodinach uz od zaciatku, tak nie je nikde ziadna sanca na zmenu. je zahadne, ze zije v CR aj pocetna slovenska alebo ukrajinska mensina, ktora tu dochadza za pracou a pracuje v tych uplne obycajnych profesiach (vacsinou stavbari) a nepocul som ze by sa citili diskriminovany. Prace je dost, len ono treba chciet a dokazat, ze vieme zamakat, nekradnut, neodchadzat po par dnoch z prace (ako sa to deje teraz). Az nam cigani dokazu, ze dokazu akceptovat vseobecne pravidla, ktore platia pre vsetkych, prestanu sa vyhovarat na svoje "etnicke" odlisnosti a bude ich vidno nielen cez kradeze, azylove turistiky (tak ako napr. cernochov v USA, kde su medzi nimi lekari, vystudovany pravnici, herci a podobne), tak potom ich budem brat. Dovtedy budu pre mna iba ludia parazitujuci na spatnom socialnom systeme.
0/0
3.8.2001 16:04

Martin

Romove
Mam jednu otazku, mohl by mi ji nekdo zodpovedet??? Kdo je jetsi rasista, CR - ze tady ty romy zivime, nebo GB - kteri jsou si vedomi co jsou romove zac a projistotu je nepousteji uz z neseho letiste???? Mam takovy pocit, ze OSN musi vykazovat nejakou cinnost a romska otazka v CR je asi nejlepsi oblast jejich zajmu!!!!!
0/0
3.8.2001 15:56

Pavels

a co takle tem
paprdum z OSN kteri kolem sebe staveji maticni zed z vizovych povinnosti napsat otevreny list obcanu ceske republiky?
0/0
3.8.2001 15:55

Marcela

rasismus a cikáni
Myslím, že za rasismus se začíná považovat vše , co je jen trochu kritické vůči cikánům. To, že je většina lidí nemá zrovna v lásce, je často dáno i osobními zkušenostmi. Ono bydlet na sídlišti, kde je i pár cikánských rodin, to není žádný med. A jejich nezaměstnanost ? Nedokážu odhadnout, kolik jich chce skutečně pravidelně pracovat každý den od-do, ale myslím, že většina to nebude. Jaké šance má "bílý" člověk při hledání práce se stejnou úrovní nevzdělání jako oni ? Myslím, že o moc lepší ne. Otázka jejich vzdělání je v nich samotných,není to tím, že by je úřady automaticky nutily chodit do pomocných škol,u nich prostě vzdělání nemá (alespoň zatím) žádnou prioritu.S dcerou chodila do školy romská dívka , ve druhé třídě začala kouřit a chodit za školu.Druhé pololetí už nechodila prakticky vůbec . O tom, že nikdy neměla potřebné pomůcky, úkoly apod. se asi ani není nutné zmiňovat. Naše firma zaměstnávala cikánku jako uklízečku - pouze měsíc a půl. Ztrácely se věci, které se před tím neztrácely a po jejím odchodu se ztrácet přestaly. Takže už bych také cikána nezaměstnala, přesto si nemyslím, že bych byla rasistka , protože kohokoli jiného bych klidně zaměstnala (Vietnamce, černocha ...) . To je prostě špatná zkušenost - není jediná. Takže změna postoje většiny lidí k nim, je především v jejich rukou. Ostatně bylo by jistě zajímavé sledovat jejich vlastní stát, jak by prosperoval a jak by vypadal (tím prosím neříkám, že by se měli všichni někam vystěhovat a mít svůj vlastní stát
0/0
3.8.2001 15:52

Chaluha

Re: rasismus a cikáni
Nojo, ale dyt sama rikate ze jste rasistka... ze by jste roma nezamestnala... to neni nic jinyho nez rasismus. Bohuzel podepreny spatnou zkusenosti. Ale neco z tema zmetkama delat musime, to ma OSN pravdu, za chvili by jich tady mohlo byt vic nez nas a rasismus by se nam mohl pekne obratit. To by to tady vypadalo... uff.. Idelani by byl nejaky program na potirani drobnyho zlocinu, rom nerom, vsechny hajzliky klepnout pres prsty, omezeni soc. davek na poukazky na jidlo/obleceni/sluzby,... donutit neprispusobivy obcany aby zacali respektovat zakony, at chteji nebo ne, a pripadne je motivovat k vyssimu vzdelani a pracovnimu nasazeni.. Momentalne je spatny stav cele spolecnosti, coz romum umoznuje (a mozna i zaroven je nuti) zit taknejak jak ziji..
0/0
3.8.2001 16:14

Petr

Zlepseni situace Romu
Copak asi mysli OSN tim, ze mame zlepsit situaci Romu v CR? Mame jim snad zvysit socialni davky? Nebo pridelovat lepsi byty? Nebo ze by jim vlada zajistila zvlastni system studia na vysokych skolach bez zkousek? Ci snad beztrestnost v pripade spachani jakehokoliv zlocinu? Ja osobne bych jim zdarma poskytl jen letenku kamkoliv daleko od CR.
0/0
3.8.2001 15:51

pork

zamysleni
Podivejme se napriklad na romske obcanske hlidky v Ostrave :)) Jezdi v nemodernejsich mercedesech a BMW a poud by je nekdo zkontroloval zjistil by, ze bud jsou nezamestanani a nebo v invalidnim duchodu. No a na leto si jezdi jeste pro druhou podporu do anglie. Ja se vubec nedivim ze se to anglanum prestava libit :)) Porky
0/0
3.8.2001 15:49

Pavels

ja tomu mozna nerozumim, ale... (part 2)
My diskriminujeme romy tim ze jim dovolime zneuzivat nas system socialnich davek. Britove diskriminuji romy tim ze jim nedovoli zneuzivat jejich azylovy system... pokud mi to nekdo dokaze vysvetlit, bude mi romu lito.
0/0
3.8.2001 15:49

zazraky

sranda a pohoda ....
Ted at nam nase elita ukaze jak jsme schopny z Romu udelat Cechy. At nam to rekne Zednicek a Polivka , to jsou preci odbornici na vse. Kdyz naucime Romy delat ze sebe opicky , tak jak nas to uci tito dva umelci, pak jsme na nejlepsi ceste. Mimo jine , problem lezi nekde uprostred !!!!!!!! Az budou Cesi slucni, pracoviti a nebudou krast, mozna ze se budou Romove po nas opicit.
0/0
3.8.2001 15:49

Chaluha

Je to blbee
Nojo, kdyz tady v diskusi se vsichni zabyvaji tim co zlyho cikani delaj. Ale ta zprava je o tom ze jsou diskriminovani, ne ze jsou hajzlici. A diskriminovani jsou, o tom se vubec nemusime bavit. Kazdej kdo chce nekoho zamestnat je ve strehu kdyz mu tam prijde Rom. Ale jak rikam, pricina tohohle stavu je jedna vec a samotny stav je vec druha. Bohuzel si u na neumime poradit s zadnyma hajzlikama ani bilejma ani jinejma - no a Romove moc tech zabran nemaji a pekne vycnivaji. Proto ma zprava pravdu - Romove jsou diskriminovani a vlada s tim nedokaze nic udelat. O tom ze by to byl orisek i pro jiny vlady ale nepochybuju..
0/0
3.8.2001 15:29

Jana

Země zaslíbená
To by byla krása, kdyby OSN vyčlenilo cikánům z celého světa někde jejich vlastní území, ty se tam museli sestěhovat a pěkně si tam po "jejich" žili. Ale to by sami cikáni jistě nechtěli. Vždyť koho by pak okrádali, kdo by jim vyplácel sociální dávky, koho by obviňovali z rasismu, komu by ničili majetek, atd. atd. Už mě to začíná urážet a štvát, jak jsme prezentováni coby rasisti a utlačovatelé. Já jsem proti nim nikdy nic neměla, ale po několikaletém soužití s jednou romskou rodinou (a jejím širokým příbuzenstvem) v domě se asi tedy hrdně hlásím k rasismu. Já tomu spíš říkám boj o přežití. Co není přišroubované ukradnou a když to nejde, zdemolují. Bohužel ani magistrát si s nima neví moc rady, protože oni hned vyrukují s rasismem a utlačováním od bílých. Tak kdo je tady vlastně utlačovný a koho práva jsou pošlapována?
0/0
3.8.2001 15:24

Gaspi

Re: Země zaslíbená
To není špatný nápad. Vyčlenit jim místečo ať nám ukáží jak umí žít a pracovat. Má to ale jeden problém . Za dva roky by chcípli hladem....
0/0
3.8.2001 15:40

Jiří Havelka

Re: Re: Země zaslíbená
Sorry neříkej šanci pro milióny problém!
0/0
3.8.2001 15:53

ufoextra

OSN
No,a co kdyby Česká Republika obvinila OSN z toho,že nikdy nedovedla,a přitom i to je v náplni této organizace,pořádně zabránit válce........
0/0
3.8.2001 15:23

Ondra

Cikáni
Docela by mě zajímalo jakou měrou se cikáni podílejí na tvorbě HDP, na zločinnosti a jakou měrou zatěžují náš sociální systém. Myslím že by měli být rádi že je zde živíme a pracujeme na ně a ne stále jen hledat důvody proč nám dělat problémy v Evropě.
0/0
3.8.2001 15:09

Mivek

OSN
Nastěhoval bych odborníkům z OSN pár našich rómských spoluobčanů do sousedství. Problém s romy řešilo už Rakousko - Uhersko, komunisti a nikdo s tím nic neudělal. Jediný způsob, který by platil je sebrání neprávem vyplácených sociálních dávek, aby na romy spadla větší odpovědnost za zajištění peněz, protože pokud do nich budeme neustále cpát peníze, tak řešení problému neustále oddalujeme. Rada, že za diskriminaci mohou zvláštní školy, tak tomu se musím smát.
0/0
3.8.2001 15:02

Lui

Re: OSN
Jenze to taky neni reseni, v soucasne situaci by akorat zacali poukazovat na to, ze jim nedavame vic davek nez bilym a ze je to diskriminace. A OSN a spol. by jim to samozrejme sezralo. Nemluve o tom, ze by se taky dost mozna zvysila jejich kriminalita (teda jestli to jeste jde)
0/0
3.8.2001 17:09

David

Vzkaz mocné OSN !!!
dobrá rada pro všechny komise v OSN a kdovíkde všude. Jděte tedy nám prosťáčkům z vých. Evropy příkladem a zameťe si před vlastním prahem! Rasové nepokoje v Británii, neonacistické štvanice v Německu a Francii, nejen na cikány atp. Myslím že nemusím dál pokračovat. Holt výsadou těch silných a mocných je odklízet celosvětový problém do jedné malé zemičky uprostřed Evropy.Multirasová společnost bohužel funguje ve světě málokde a jsou s tím jen a jen problémy.Jsem zastáncem etnicky jednolitých území, kde žije jeden národ vcelku.Cikáni patří v mnoha oblastech do Indie a ne do Evropy - to je základní fakt!
0/0
3.8.2001 14:55

Chaluha

Re: Vzkaz mocné OSN !!!
Vzkaz nemocneho Davida mocne OSN ? Etnicky cista uzemi ? Nic nez narod ? Jses pako...
0/0
3.8.2001 15:22

Ram

Re: Re: Vzkaz mocné OSN !!!
A co když má prostě pravdu? Leč na takovou eventualitu zjevně nepomýšlíte...
0/0
3.8.2001 15:26

Jiří Havelka

Re: Re: Re: Vzkaz mocné OSN !!!
A jak na to pohlížet? Jediný takový projekt měl Sládek, Zažádat o podkarpatsou rus, tam je vystěhovat a vrátit ji Rusku. To ale asi nebude řešení.
0/0
3.8.2001 15:51

Ram

Re: Re: Re: Re: Vzkaz mocné OSN !!!
Dobře, tak jsem to nemyslel. Myslel jsem, že nadšení pro multietnickou společnost může být poněkud předčasné a zastal jsem se prvního komentáře v této řadě v tom smyslu, že nelze pomíjet skutečnost, že velká část konfliktů se odehrává právě v multietnických územích. Příkladů je přehršel a nemá smysl je věčně omílat. Jen podotýkám, že tento neklid je i v civilizovaných zemích, jako je třeba Belgie, Británie nebo Kanada.
0/0
3.8.2001 15:59

David K

Re: Re: Re: Vzkaz mocné OSN !!!
Bohužel, multietnická společnost existuje prakticky všude, protože prakticky každý s někým sousedí. Právě na hranicích těchto etnicky "čistých" územních celků by zase docházelo ke smíšení a problémy by se opakovaly. Navíc mají lidé tendenci odlišovat se od sebe navzájem podle místa původu - řekněme "regionálně". Etnicky "čisté" uspořádání může fungovat jen na velmi malé ploše, nejlépe izolované.
0/0
16.8.2001 23:59

hlava

to uz snad neni ani mozne
Zajimalo by mne,jestli se nekdo z tech chytraku z OSN byl v CR alespon na chvilku podivat,treba na Smichov,do Nusli nebo do Chanova......Asi ne,protoze to by museli mluvit uplne jinak!!!Pokud nekdo nechodi do skoly a od deseti let fetuje,tezko muze v budoucnu sehnat praci,pokud tedy vubec nejako chce,ale co skoda slov,je to porad dokola. Jedine reseni je podstatne zprisnit trestni sazby,zejmena pro recidivisty,jiz nikdy se nesmi opakovat: patnastinasobny recidivista X.Y. vrazdil.... a zejmena kontrolovat kam jdou penize ze socialnich davek.
0/0
3.8.2001 14:53

hugo

mensi divadelko
vcera jsem s otevrenou pusou sledoval na nemecke televizi prispevek o diskriminaci cikanu v cechach. vetsi divadlo a nastrojene obrazky jsem vzivote nevidel, jestli se pani komisari nechaji informovat pomoci obrazovych zprav, nebo se opravdu rozjedou do chanova, posoudit opravdu nemuzu, nicmene mi prvni alternativa pripada pravdepodobnejsi, ti panove preci nemuzou stihat vsechno. no a nakonec by me zajimalo, kam chodi deti tehle pohlavaru a odborniku do skoly, rekl bych, ze si na to zatracene daji bacha, aby vedle nich nesedel zaostalej parchant z nejaky mensiny
0/0
3.8.2001 14:49

Smarty

Re: mensi divadelko
Jojo ten porad jsem vcera taky videl. Jeden prispevek vypovidal o zavrazdeni jednoho roma skiny. Budiz - pozustala vypadala a jednala vcelku normalne a Skiny jsou u me jenom banda hovad co se neumeji ani podepsat... Ale na druhou stranu pak ukazovali, jak "chudacci" romove museji zit v jedne mistnosti - bylo jich tam 23!!! mlada romka si stezovala jak je to hrozny ze tam MUSEJI zit a povida "ja sem ted porodila paty decko" !!! jezisi kriste... 3 dejzove tam sedeli a ani nehnuli prstem - vsichni nejspis na podpore. Potom si stezovala jak maj spinavej hajzl - tak proc si ho ku**a neumyjou???? Me uz taky nebavi platit takovy dane kdyz vidim jak si takova 23 clena rodinka na pridavcich zije a nic nedela.... a OSN ? At si banda tech kravataku zkusi mezi cikany zajet... jejich zlaty pera a svorky na kravatu uz nikdy neuvidi a dom pujdou bez auta a v ponozkach...
0/0
3.8.2001 18:23

jarda

Podoba čistě náhodná
Není to tak dávno, co OSN kritizovala diskriminaci Albánců v Jugoslávii. Kdypag na nás budou uvrženy hospodářské sankce a přiletí americké bombardéry? Jinak se mi zdá , že OSN je dnes organizace, která umí dnes pouze vydávat prohlášení. Nezdá se mi, že by ve světě poslední dobou něco zlepšila.
0/0
3.8.2001 14:37

Ivan Stejskal

cikani
problem vezi v hlavach vsech zucasrnenych, vcetne byrokratu OSN Ivan Stejskal, Neuenhof, Svycary
0/0
3.8.2001 14:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.