Diskuze

Experti zkoumají černou skříňku

Černá skříňka z letounu L-39 Albatros, který ve středu havaroval u Pelhřimova, je v pořádku. Podařilo se ji zprovoznit odborníkům z Výzkumného technického ústavu letectva v Praze spolu s experty z Aera Vodochody. Podle velitele letectva Ladislava Klímy budou první informace ze skříňky známy v pondělí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Josef

2. 8. 2001 14:20
trasa
pro doplnění - včera odpoledne (odhadem kolem 16 hod) kousek na jih od Loun prolétal také L-39. Kamufláž vypadala na šedou - Alca to nebyla.
0 0
možnosti

neo11

2. 8. 2001 13:35
trasa
pro osobáky platí takzvané letové hladiny, v kterých musí lítat a musí je bezpodmínečně dodržovat. Jedná se o koridory o výšce pár kilometrů a do boku cca do 50 km. A ty hladiny jsou daný i pro sestup a vzlet. Na letecké mapě ICAO, která se běžně prodává, je to nakreslený. Vojáci mají daleko větší pole působnosti, jejich letové hladiny začínají ve stovkách metrů. Mohou daleko více laborovat s rychlostí a výškou. Počet nehod z poesldních let to ostatně jenom dokládá.
0 0
možnosti

alda

2. 8. 2001 10:42
trasa
to: jack... tak to už je lepší, v Čáslavi se údajně opravuje plocha a letiště není v provozu. Jinak je mi jasný, že trasy a vzdálenosti ve stíhačce jsou o něčem jiném než v osobáku.
0 0
možnosti

neo11

2. 8. 2001 10:20
trasa
Trasy ani nemohou přímé. Například v okolí Prahy, Brna a Ostravy jsou takzvané sestupové koridory. A ty zase musí vojáci podlétávat a nebo se jim vyhýbat. A totéž platí pro civilní letadla v okolí vojenských letišť. Řádově se jedná o desítky kilometrů.
0 0
možnosti

jack

2. 8. 2001 9:02
trasa
..trasa nesedi....namest-kbely-namest...
0 0
možnosti

jomo

2. 8. 2001 9:21
Re: trasa
to nemusí sedět. Nelétají přímo. Například letadla letící z Prahy do Brna často stoupají směrem na Karlovy Vary, když mají dostatečnou výšku, tak se otočí k Brnu. Je to možná výhodnější či co nebo nezasahují do koridorů vojenských letadel, nevím. Tohle by věděl spíše někdo z řízení letových tras. Ale trasy nejsou přímé.
0 0
možnosti

alda

2. 8. 2001 8:40
novináři
Souhlasím s Mirkem... něco se holt napsat musí. I novináři popsaná trasa je trošku kostrbatá:"Vojenský letoun letěl z Čáslavi přes Kbely na vojenské letiště v Náměšti nad Oslavou." ... a spadl u Pelhřimova. BTW: včera kolem 16.00 se jedna L39 proháněla těsně nad Libercem a v Liberci jsou takové manévry opravdu vzácné. Neví někdo, co vlastně včera letectvo nacvičovalo?
0 0
možnosti

Tazatel

2. 8. 2001 0:00
Nehoda u Pelhrimova
Jedna dulezita vec v cele zprave unika. Proc se pilot nekatapultoval vcas. Nevim zda tyto letouny jsou vybaveny funfujicim systemem. Domnivam se ze ano, a ze tedy se snazil vyhnout mestu a zabranit katastofe s mnoha obetmin na zivotech. To je zjeme kazdemu lhostejne, dokud to letdlo nepadlo na jeho velectenou kebuli.
0 0
možnosti

Miryn

1. 8. 2001 20:30
Nehoda u Pelhřimova
DOTAZ, po přečtení výpisu nehod se ptám, potřebuje naše armáda nové vojenské letouny, když už nemá žádné piloty????
0 0
možnosti

pozorovatel 2

1. 8. 2001 17:29
kolik pilotů
Jak není jasné kolik pilotů tam bylo? Copak je v armádě opravdu takovej bordel? Asi je, když vezmou technika na vyhlídkový let stíhačkou. Ach jo, jen ať mi nelítaj nad barákem
0 0
možnosti

Mirek

1. 8. 2001 18:39
Re: kolik pilotů
Já osobně si myslím, že v armádě takovej bordel není. Spíš jde o to, koho se novináři ptají. A co si pro zjednodušení domyslí a co potom napíšou...
0 0
možnosti