Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sídliště Novodvorská chce noční autobus

Již šest let bojují občané sídliště Novodvorská o prodloužení noční linky 504. Ta totiž k jejich domovům nezajíždí a nejbližší zastávka je odněkud vzdálená i desítky minut pěšky. Noční linka 504 staví na okraji sídliště a k jeho nejvzdálenější části to je kilometr až kilometr a půl. Další možností, je noční tramvaj 54 stavící u nádraží Bráník, což je ještě o něco dál.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Honza

Autobus
Já na Novodvorské bydlel 25 let a někdy jsem šel pěšky až ze stanice metra Budějovická, protože to bylo rychlejší než čekat na autobus(na taxi jsem neměl). Asi mi to tenkrát stálo za to. Dneska se na ježdění nočním autobusem můžu vykašlat radši jsem doma nebo si vezmu taxi.
0/0
13.11.2001 9:54

taxi

taxi
jezděte taxíkem
0/0
13.11.2001 9:49

PH

Já bych to viděl takto:
504: ... Nemocnice Krč - Zálesí - Novodvorská - Lhotka - Poliklinika Modřany - Na Beránku. 513: Smíchovské nádr. - Nádr. Bráník - Vavřenova - Jílovská - Novodvorská - Nové Dvory - Sídl. Libuš - Sídl. Písnice - Kunratice. Přestupy, počty vozů a možnou návaznost 504 a nové 513 na Novodvorské jsem nepočítal - od září se přechází na nový 30timinutový základní noční interval, a zatím neznám nové grafikony. Na obhajobu DP: Existuje určitý předepsaný počet vozokilometrů, který nelze překročit - např. rozšíření nočního provozu od září si vyžádá určitá omezení denního provozu. Kromě toho, s nočními spoji nemůžete hnout - právě kvůli různým návaznostem - celý noční provoz je jedna velká "křížovka" - jedna drobná zajížďka může vyvolat spousty souvisejících změn na opačném konci města. V daném případě se může narušit - existuje-li - přestup mezi 54 a 504 v Modřanech; 504 by dojela na konečnou o 5 minut později a musela by o 5 minut dřív odjet - celkem 10 minut. Dejme tomu (nevím, nemám teď před sebou jízdní řád) že dnes stojí v Modřanech 9 minut: Zajížďka do Modřan by pak znamenala přidání jednoho vozu + 39timinutový prostoj všech spojů.
0/0
7.8.2001 15:09

DropId

504
Připomínám, že v minulosti na Novodvorskou noční jezdil - tuším, že to byla 501 (Náměstí bří. Synků - Nádraží Braník) a 244 z Václavského náměstí, ale pouze v pátek a v sobotu v noci ve směru z centra, tak nějak si to vybavuji. Není pravda, že by to bylo na 504 desítky minut, nejvýše snad deset! Nápad s nočním autobusem ze smíchovského břehu je velmi dobrý, ale obávám se, že linka by nebyla zrovna vytížená. A s tou leností Pražáků je to taky pravda; navíc podívejte se, kdo většinou nočními autobusy jezdí, jen ať se pak trochu projdou.
0/0
3.8.2001 13:19

Mira

Re: 504
Jet noční MHD často neznamená lenost, ale taky obavy o bezpečnost. Jsou v Praze místa, kam bych po setmění nechodil ...
0/0
3.8.2001 14:33

Miroslav Grossmann

BUS
Nesouhlasím s Vladimírem, že je lepší nebo snad dokonce levnější cestovat vlastním autem. To je nesmysl. Ale 504 je fakt vyhlídková jízda. Pokud by 504 odbočila na Novodvorské do směru Sídl. Novodvorská - Jílovská - Vavřenova a V Zátiší, bylo by to odhadem zdržení asi 4 min, což znamená pakatel v porovnání s vyjížďkou do Libuše, která je tak na 12 - 14 min. Možná by se ale našlo jiné řešení. Na Andělu končí noční linky ze západu města a právě ze Smíchova noční spojení na Novodvorskou chybí. 504 by mohla jezdit po 40 min namísto současných 20 (ostatně na každý druhý spoj není návaznost linky 505 na I.P. Pavlova) a ze Smíchova jako alternativu přitáhnout na Novodvorskou linku 508, která jede ze Stodůlek na Anděl. Konečná může být na Vavřenově. Vyřeší se tak problém, kdy některé tramvaje vůbec v noci nepotkají na trati linku 504 a je třeba více přestupovat. Možná je to trošku odvážné řešení, ale proč tímhle směrem alespoň nezačít uvažovat...
0/0
3.8.2001 0:34

Vladislav Táborský

Autobus 504
Když jedu z centra no4n9 linkou 504, absolvuji vyhlídkovou jízdu po Praze 4.Kdysi linka jezdila po ulici Zálesí a pak po Novodvorské na Lhotku.Cesta netrvala tak dlouho, takža se několik minut navíc pěšky dalo snést. Nyní se linka motá jště přes celou Libuš a staví na každé mezi. Z výhlídkové jízdy ale naní nic, protože v noci mnoho k vidění není. Pokud by se tato linka rozdělila na dvě kratší, náklady na provoz obou by mohli být stejné jako na provoz linky 504. V rámci ekologie je z hlediska dopravního podniku lepší spoje ubírat než přidávat místo toho, aby se snažili dopravit lidi tam kam potřebují. V Praze je rychlejší a většinou levnější jezdit vlastním autem a nespoléhat na dopravní podnik. To platí i pro noční autobus 504. Dopravním podnikům totiž na ekologické situaci v našem hlavním městě vůbec nezáleží.Hlavně,že hrabou do vlastní kapsy a ještě chtějí dotace.Za své služby by měl dopravní podnik cešstujícím ještě platit a ne po nich vyžadovat jízdné. v.Táborský Novodvorská Praha 4
0/0
2.8.2001 12:04

Tomas

Na sídlišti Novodvorská jsou LÍNÍ
Já bydlím v okresním městě a na autobus chodím 1km každý den ve dne, v noci musím chodit leda na vlak 4km.
0/0
1.8.2001 22:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.