Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konopí může pomoci, připouštějí lékaři

Kontroverzní marihuana může podle mnohých lékařských zpráv skutečné působit jako lék. Stejně tak ale experti varují před jejími riziky. České úřady nehodlají uvažovat o podobném kroku jako Kanada, která coby první země na světě legalizovala použití marihuany u některých pacientů trpících roztroušenou sklerózou, rakovinou či AIDS.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ctenar

dnes marihuana
Teda nevim jestli uz se k tomu nekdo vyjadroval,necetl jsem vsechny reakce na clanek,ale vyraz:Dnes marihuana,zitra hasis vypovida o vsem.Hasis je cisty produkt z rostliny konopi(pryskyrice).Dale neco k zavislosti a tem kecum ohledne vstupni drogy...uz nejakou dobu hulim a nemam nejmensi potrebu si vpalit hero nebo piko(pervitin),jsou to jen blbe KECY a osobni rozhodnuti kazdeho jakou cestou se vyda a pokud skonci na tvrdych,tak je to jeho(spatna)volba a marihuana za to nemuze.Jeste bych se vyjadril treba k alkoholu a nikotinu jako drogam a o pristupu k nim,ale to je hazeni hrachu na stenu.Proste kdyz uz brebirame vsechny ty zapadacke veci,jednani apod. tak proc se nemrknout treba do Holandska.
0/0
28.8.2001 19:48

Milos

Marihuana a zakazy
Kdyz uz nic jinyho, tak by panove, co rozhoduji mohli alespon nakouknout do Holandska a srovnat si to v mozkovnach :-)
0/0
1.8.2001 11:14

L.Karban

Legalizace marihuany?
Dovede si někdo představit jaký by to byl kšeft, udělat to? Tabák je škodlivý a přece se prodává, alkohol je škodlivý a přece se prodává, fenylalanán je škodlivý a každý ho zobe aniž by o tom věděl, tak proč to samé neudělat s konopím a jeho deriváty? Ano, ať tabačky začnou vyrábět jointíky a prodávat je s patřičnou daní. Že způsobuje halucinace? Alkohol snad ne? Že způsobuje závislost? A nikotin snad ne? A kofein? Že si to každý může vypěstovat sám doma? Tabáku se v polabské nížině taky daří, máme doma svůj domácí tabáček a velmi dobrý. Že se konopí nechá u nás pěstovat ve velkém? Proč ne, máme legislativu. Že je bezzubá? Ale na malých rybách si smlsne a z velkých se stane politický problém. Ať si jde kdo chce koupit krabičku s dvaceti jointy třeba za stovku a státu připadne např. 80 Kč jako daň. To bude potom příjem do rozpočtu, co. Proč ne? Co na to odpůrci? Co na to příznivci legalizace, má to takle skončit? S pozdravem Libor Karban
0/0
31.7.2001 21:28

Graetar

Re: Legalizace marihuany?
Dvacet jointů za stovku? To je dobrej kšeft! ;o)
0/0
1.8.2001 11:02

Kamil

Víkend v Rotterdamu
Měl jsem možnost strávit víkend v Rotterdamu. V sobotu se tam konala streetparade, což znamenalo město plné lidí, všechny krámky dokorán otevřeny, v ulicích kamióny z muzikantama co hráli sambu, lambadu, africkou muziku apod. Vešel jsem do prvního cofee-shopu, kde měli v nabídce konopné produkty. Koupil jsem si pytlíček s označením "K2", dal si k tomu kafe a ubalil si jointika. Vyšel jsem ven na ulici a s přátelema pokuřovali konopí bez toho aby to někoho jakkoliv vzrušovalo. Připadal jsem si jak v zemi krále Miloslava kde se mohlo tančit a zpívat. Všechny opatrné návrhy jako částečná dekriminalizace nebo legalizace jen pro léčebné účinky se mi zdáli tak směšné a naivní. Přátele si kupovali šťávu z pomerančů vymačkanou přímo před nima a já si vychutnával tu spokojenost. Kéž by táto země nezahodila šanci být mezi prvními v Evropě která si zvolí budoucnost podle sebe, kéž by svobodná vůle zvítězila nad pseudokřesťanským demokratizmem. Je to výzva - jak to zpíval jamajskej zpěvák Peter Tosh: "Legalize it, don't critisize it!"
0/0
31.7.2001 19:20

ctenar

Re: Víkend v Rotterdamu
...no proste stacilo napsat,ze jsi byl v rozumne zemi,kde nerozhoduji vygumovani a s problemem neseznameni tlustoprdi.
0/0
28.8.2001 20:01

pesek

Ota Cerny
Co by clovek cekal od ucitele z hutnickeho ucnaku! tiskovy mluvci neni hlas ministra!
0/0
31.7.2001 15:02

JerryGN

Re: Ota Cerny
nechápu, proč se tolik obouváte do chudáka oty černého. vždyť je to jenom cvičený poskok bez vlastního názoru a papouškuje co mu jeho šéf nařídí (což je defacto funkce všech tiskových mluvčích)
0/0
31.7.2001 16:15

Pavel

Feti
Jak jste vsichni humorni. Kdyz bojujete za legalizaci, tak srovnavate ty vase svinstva s kavou a cajem, ale tohle srovnani Oty Cerneho uz je pro vas moc. Pritom porad plati, ze svinstvo jako svinstvo. To uz mate tak vyhuleny palice, ze nevite co jste mleli vcera. To mam vazne verit tomu, ze se vsichni starate o lecebne ucinky marihuany? Nebo jen tajne doufate v castecnou legalizaci na ktery se prizivite a jeste vice vyhulite?
0/0
31.7.2001 12:42

maggie

Re: Feti
Pavle, ty tomu asi hodně rozumíš, že jo? Dej si svejch deset piv, koukni se na Novu a dej se do klidu!
0/0
31.7.2001 13:49

oerto

Re: Re: Feti
Pavel se asi rozhodl bojovat se zlem na všech frontách, ale nemyslím, že bych navzdory jeho boji přestal hulit a vrátil se k alkoholu.
0/0
29.1.2002 8:30

xsurgeon

Re: Feti
Nejsem pro legalizaci drog, mam s tim zkusenosti v rodine... ale jako lekar vim, jake nesmysly pousti pan Cerny z huby. A o to jde...
0/0
31.7.2001 14:44

TOM PETTY

Re: Feti
ja jednoznacne cekam na PLNOU legalizaci konopi a marihuany!
0/0
31.7.2001 15:24

JerryGN

Re: Re: Feti
hm... nesouhlasím. nedokážu si představit plnou legalizaci konopí, protože nevěřím tomu, že by se u nás nenašli lidi, kteří by na tom nechtěli vydělat. jsem pro plnou dekriminalizaci a možnost pěstovat drogu pro vlastní potřebu.
0/0
31.7.2001 16:17

Tomas

Re: Re: Re: Feti
co treba: > hm... nesouhlasím. nedokážu si představit plnou legalizaci > vína, protože nevěřím tomu, že by se u nás nenašli lidi, > kteří by na tom nechtěli vydělat. je v teto verzi pitomost tohoto argumentu dostatecne zrejma?
0/0
31.7.2001 18:45

Wllk

Re: Re: Re: Feti
No, hele, vidíš okolo sebe bandy ilegálních pěstitelů tabáku, který by se na tom obohacovali? Já teda ne. Alkohol tu a tam někdo pálí, ale společenská katastrofa z toho snad není ne? Spíš něco jako sport. Proč by to tak sakra nemohlo bejt i s tou trávou?
0/0
1.8.2001 10:25

TOM PETTY

Ota Černý
Pane Černý, je mi Vás líto. Srovnávat legalizaci užití konopí pro léčebné účely s legalizaci heroinu (podle úrovně Vašeho rozhledu bych si troufnul tvrdit, že jste asi měl také na mysli pro léčebné účely,že?) může jen dokonale tupý ignorant. Nu což, nikdo nejsme dokonalý, ale: "PANE BOŽE, PROČ DOPOUŠTÍŠ, ABY TYTO DUTÉ HLAVY COBY REPREZENTANTI OFICIÁLNÍCH INSTITUCÍ VYTVÁŘELY VE SPOLEČNOSTI ZÁMĚRNĚ ZKRESLENÉ VZTAHY!!!"
0/0
31.7.2001 12:21

Jiří X. Doležal

A zase jsem měl pravdu... JXD (Praha)
0/0
31.7.2001 11:55

maggie

Re: A zase jsem měl pravdu... JXD (Praha)
S čím?
0/0
31.7.2001 12:05

tiki

všelék
rozhovor 31.07.2005 -pane ministře co říkáte na zprávu, kterou uveřejnilo mz spojených států, že se potvrdily léčebné účinky marihuany -s tím se obraťte na mého mluvčího pana bílého -pane bílí jaké stanovisko má mz k této zprávě -mz ještě nedostalo oficiální zprávu, ale pokud tyto účinky jsou doopravdy potvrzené tak se jimi budeme zabývat -to znamená, že budete prosazovat marihuanu jako léčebný prostředek -o tom se ještě nerozhodlo, ale spojené státy jsou náš vzor takže se o jeho schválení nebojím -nevadí vám že tisíce lidí mohlo být ušetřeno bolesti kdyby jste tento léčebný účinek potvrdili už před několika lety např. jako kanada -bohužel naše země si nemůže dovolit takový výzkum -pan profesor chytrý ale takový výzkum prováděl už před několika lety -pan profesor chytrý, už u nás nepracuje -prý jste ho vyhodili, právě proto, že se tímto výzkumem zabýval -to není pravda panebože ušetři nás tohoto rozhovoru a probuď v hlavách našich politiků tuto otázku marihuana alespoň jako léčebný prostředek? Ano.
0/0
31.7.2001 11:38

Wllk

Černý opravdu řekl heroin
Slyšel jsem to ve zprávách na ČT1 velice dobře a srozumitelně. Opravdu to bylo "dneska marihuana, za rok heroin."
0/0
31.7.2001 10:36

Mech

Bohužel :(((
Musím říci, že na takové články většinou reagují, a to dost expresivně, hlavně zastánci trávy. Ale nepřipadá vám to jako házení hrachu o zeď? Takových reakcí už jsem slyšel a četl stovky, možná tisíce, výsledek je nulový. Ten, kdo by si takové názory měl přečíst, jsou ti, kteří se současným stavem mají možnost něco udělat, zákonodárci. Idnes jim to ale asi těžko adresuje, nebo snad ano? Ještě taková poznámka na konec: Mr. Černý a jeho proslavená slaboduchost, kterou reprezentuje státní instituci, to je hrozná ostuda. Zdar
0/0
31.7.2001 10:36

xsurgeon

Otta Cerny a ministerstvo
Z vlastni zkusenosti vim, ze pan Cerny mnohdy s nazory ministra Fisera nema moc spolecneho. je to takovy vsem skodlivy zvanilek, ktery se na rozhodujicich schuzich lekarskych organizaci venuje vetsinou bufetu a chlebickum, pak utrousi nejakou pitomost. O medicine nevi absolutne nic. Mohu posoudit, jsem lëkar a nekolikrat jsem se s nim potkal. nazory lekarskeho stavu nereprezentuje. K problemu jen to, ze vse , co pomuze nemocnemu, at je to marihuana ci devitelizace nadoru, by melo byt pro lekare podnetem k zamysleni, jak uvest takove veci do praxe a legalizovat je. I jen uleva, bez vyleceni nemocneho byva casto uspechem.
0/0
31.7.2001 10:34

Wllk

Ministerstvo zdravotnictví se zase jednou ukázalo v celé své kráse !
Přemýšlím, jestli se mám smát nebo brečet. Ve zprávách ČT jsem se dozvěděl, že marihuana je návyková droga. Takže páni redaktoři: NENÍ, NENÍ a ještě jednou NENÍ. No a sice vnímám chrabrý boj skvělého pana superministra proti veškerým zlořádům, co nám kazí zdraví, ale po včerejších výrocích by se nad sebou měli se svým mluvčím zamyslet. Kde vzali to: dneska marihuana, za rok heroin, to fakt nevim. Možná si pan ministr chce tajně heroinem léčit charisma a projikuje si tohle přání do celý populace? Čert ví... Každopádně jim chci za všechny opravdu těžce nemocné lidi (ač sám nejsem), kterým by marihuana mohla usnadnit nebo i zmnožit jejich poslední dny, říct: je mi z Vás HANBA!!! A nejsem sám - koukněte se na hlasování.
0/0
31.7.2001 10:33

Lucie

marihuana
souhlasim naprosto s legalizaci mekych drog,protoze situace,ktera nastala za poslednich nekolik let je jinak neresitelna .Denne chodim okolo mista,kde dealeri prodavaji tvrde drogy a urcite tu nejdu jenom ja,pohled na zem plnou strikacek a lidi,kteri v nedalekem parku si pichaj do zil neni zrovna prijemny pohled,myslim,ze leg.marihuany by prinejmensim nepodporovala tu sebranku,ktera se tim zivi,nemluve o mensim riziku zloutenky,aids atp.
0/0
31.7.2001 10:20

Yaroukh

To je vlada, panecku
Je videt, ze jista cast (mozna 100% ?) nasi vlady neni nic vic nez parta zahrivacu kresel. Co nejvetsi prachy, NAPROSTO NULOVA ZODPOVEDNOST a jak jsme se prave opet presvedcili - naprosta bohorovnost a nedotknutelnost. A tim sislavym obeznim Otou Cernym pohrdam jeste vic. Ani ja nekourim, nic neberu, nepiji, ale tohle rozhodovani o zivotech lidi z pozice nevedomeho boha, se mi vubec nelibi. Preji vse nejhorsi vam i vasim blizkym, vy bezohledni hrabavi klauni ...
0/0
31.7.2001 10:01

Sandstorm

Re: To je vlada, panecku
"Preji vse nejhorsi vam i vasim blizkym, vy bezohledni hrabavi klauni ..."....ty jsi na hlavu, viď? :o)
0/0
31.7.2001 10:08

Sandstorm

Ochrana
Ze stanoviska ministerstva zdravotnictví lze vyčíst pouze jediné - vlastní stavovskou ochranu a lobby. Proto takový postup proti alternativní medicíně. Nemocní lidé, kteří by hledali spasení v alternativní medicíně, by pak chyběli v čekárnách "tradičních, věděckých a jediných sparávných lékařů". Jistě - někteří léčitelé jsou podvodníci a spíše škodí. A někteří lékaři vám "omylem" amputují nohu. Má se proto medicína taky zakázat? Je mi líto těch, kteří trpí nevyléčitelnou nemocí a je mi jich ještě víc líto, když vidím, jak jim nějaký debil "zeshora" zakazuje poslední naději na vyléčení nebo alespoň na utlumení bolesti jenom proto, že lékaři nechtějí přijít o svůj podíl na předepisovaném morfiu nebo zbytečných procedur a kontrol. Pokud není medicína schopná něco léčit, neměla by bránit nemocným, aby léčbu hledali jinde. Škoda, že zdravý rozum nelze podávat nitrožilně. Poslanci a ministři by si pak měli šlehat 10x denně...
0/0
31.7.2001 9:48

ondra

Minister debilnictvi?
Kdyz nekdo nevi, ze Hasis je extrakt z marihuany, tak by se asi radeji k takovehle veci nemel vyjadrovat dokod si neudela hlave trochu jasno.....ze pane Ministre? Co se tyka testovani vytazku z Marihuany, tak bych rad pogratuloval doktorum a vedcum, ze zjistili, ze vetsina veci funguje v souvislostech a ne vytrzena z kontextu. Riziko zavislosti na Marihuane (a to je to pouze zavislost psychicka...) je nam neustale predhazovana, ale to, ze vetsina lidi u nas je zavisla na antibiotikach, permanentne nemocna nebo zeslabla a jejich telo vyzaduje neustale vetsi a silnejsi davky - to se zda uplne v poradku. Hlavne, ze nedovolime lidem pouzivat rostlinu, ktera je uzivana po tisice let...ale zda se, ze i po tech tisicich na ni byla veda kratka, a proto bychom ji meli vymytit a zlikvidovat! My jsme prece nejlepsi a neni nic comu bychom nerozumeli. (a kdyby nahodou bylo, tak se to musi okamzite znicit a zadupat do zeme)
0/0
31.7.2001 9:46

Kocicak

Lecba marihuanou?
Tak teda nevim, jestli nahodou v teto diskusi nebudu uslapnut, nebot nejsem zastance marihuany, ale jeji odpurce. Pokud ma vsak lecive ucinky, treba proti te roztrousene skleroze, pak by mohla byt podavana jako lek. Samozrejmosti by vsak melo byt, ze bude pouze na lekarsky predpis - stejne jako ostatni "jedy". Jinak jsem proti jeji legalizaci. Mozna zmirneni trestu, ale nelegalizovat. Pokud bude marihuana volne k prodeji, pak stoupne pocet jejich konzumentu, protoze to kazdy bude chtit zkusit. A take si myslim, ze pokud uz u nas mame drogy jako alkohol nebo tabak, pak proc bychom si tu meli poustet dalsi svinstva. Staci, ze se pomalu stavam zavislym na capuccinu:-) Ne, opravdu, jednou jsem marihuanu zkusil a podruhe uz ji mit nemusim.
0/0
31.7.2001 9:26

ondra

Re: Lecba marihuanou?
"pak stoupne pocet jejich konzumentu, protoze to kazdy bude chtit zkusit" vs. "Ne, opravdu, jednou jsem marihuanu zkusil a podruhe uz ji mit nemusim." nikdo te nemusi uslapavat - vzdyt sis odpovedel sam. Kdyz zakazat Alkohol, Cigarety, a v neposledni rade i tve Capuccino....Ale kdo stanovi tu hranici mezi dobrym a spatnym jedem?
0/0
31.7.2001 9:52

maggie

Re: Lecba marihuanou?
Jo, ale nemusíš jí mít na základě svého svobodného rozhodnutí. Jak by ti bylo, kdybys vyfásnul dva roky natvrdo, protože sis jí dal?
0/0
31.7.2001 11:05

Fly

Divné
Připomína mi to vyrok babicky meho kamarada: Oni si pichaju do žil tu marijanku. Tak já vás chapu, za rok bysi tam pchaly aj tan hašiš. Ostatne je vseobecne znamo za kdo si da jednou panaka umře jako alkoholik. Že?
0/0
31.7.2001 9:07

Pista

Marianka
Pan ministr, s odpustenim a omluvou predem , je tak trosicku kokot.Mel by si prvne povinne zkusit marianku a potom hovorit na tema drogy.Ostatne parlament huli,chlasta mezi jednanimi,i behem nich a nikdo se nedivi.Je to banda zdrogovanych lidi,kterym alkohol a cigarety zcela zatemnili racionalni mysleni,bohuzel.To ze marihuana spouste lidem pomaha, tato sebranka demokraticky zvolenych individui nebere v potaz. Reseni?--- zrusit stat jako instituci!!! Mel by existovat pouze jako pomoc slabym,ostatni je pouze fligna jak obrat schopne o love.Zajimave je ze to funguje,perfektne a dlouho.
0/0
31.7.2001 9:06

Flo

Dnes marihuana, zitra hasis
A hasis je bily prasek co se snupe ;-)))))
0/0
31.7.2001 9:04

Honza

Dnes Marihuana, zitra hasis :o)
0/0
31.7.2001 8:48

noiz

Dnes konopi za rok heroin :) (tuk tuk)
Stat je naprosto odporny sobec, kdyz lidem upira moznost prokazatelne fungujici alternativni lecby. A co se tyce pana ministra - jeho vyrok, ze kdyz tento rok zlegalizujeme konopi, tak pristi rok heroin je podle me zvastem roku - nechapu jak nekdo s iq prumerneho ditete v jeslich muze ridit ministerstvo zdravotnictvi :(
0/0
31.7.2001 8:23

kerpow

hmmmmmmmmmmmmmmmm
to je klasicky pripad,jakym zpusobem se u nas veci resi a okecavaji.Myslite si take ze marihuana je podle nasich zakonodarcu,verejne nebezpeci?????
0/0
31.7.2001 7:59

typan

A pane Fisere,
coz takovy ibuprofen? Kolik lidi ho fetuje kazdy den (je volne prodejny a stoji par babek)? -- Jdete do hajzlu s timto pristupem. Proste jste si nekde udelali caru a rozhodujete bez racionalniho uvazovani! Souhlas, ze treba na druhou stranu pusobi negativne. Kolik leku je bez vedlejsich ucinku (i kdyz je na nich hrde napsano, ze bez vedlejsich ucinku jsou).
0/0
31.7.2001 7:54

jelito21@yahoo.com

Marihuana a sobectvi
To, ze stat upira pacientovi pravo na lecbu prostredkem, ktery by mu mozna pomohl nebo alespon zmirnil utrpeni, je proste neomluvitelne sobectvi. Klasicka medicina prijima jako leky jen sve chemicke preparaty, ktere bud zaberou okamzite, nebo vubec a pak reknou, ze vam neni pomoci, a to je spatne, protoze existuji i alternativy k chemii. Leci se vyhradne silou i tam, kde to nejde nebo neni potreba. Proti argumentu dnes marihuana, zitra hasis, by se dalo namitnout: alkaloid atropin obsazeny napriklad v ruliku je za normalnich podminek silnou drogou a jedem a myslim si, ze neni tak tezke se s nim otravit a pritom se vyuziva v ocnim lekarstvi na roztazeni zornicek. Proc by se nemohla pouzivat marihuana v rozumnem mnozstvi? Myslim si, ze by se ale rozhodne nemela kourit.
0/0
31.7.2001 7:44

Graetar

Re: Marihuana a sobectvi
A proč by se mělo léčit pomocí konopí? Sice se objevily úspěšné výsledky například při léčbě Parkinsona, ale proč používat nějakou přírodní substanci, když dnešní "osvícení" vědci už bádají nad tím, jak si s touto chorobou poradit pomocí genetiky? A až nám tady po ulici začnou pobíhat geneticky vyšlechtění "nadlidé" a jiné obludy, to bude teprve pokouřeníčko... (Ale snad to dopadne jinak, než jak jsem nastínil v této sarkastické noticce :o))
0/0
31.7.2001 9:53

Nela

Konopí...
Nerozumím tomu,proč někteří lidé marihuanu zavrhují tak striktně a nekompromisně.Copak nechápou,že je to stejně nesmyslné jako zakazovat alkohol či antidepresíva? Jen proto,že sami účinkům marihuany nerozumí,jelikož ji ze zásady nevyzkoušeli nebo naopak vyzkoušeli a neporozuměli? Myslím,že přes všechna opatření a postihy si konopí udrží své příznivce a nadále bude získávat další,stejným způsobem jako např.již zmíněný alkohol. Marihuana nepopíratelně určité léčivé účinky má a každý člověk má právo vybrat si svou cestu "léčby". I zde,stejně jako u všech dostupných prostředků(a dostupné jsou a pravděpodobně i nadále budou Všechny...)samozřejmě platí pravidlo:Všeho moc škodí. Ale jsme přece myslící bytosti,aby každý z nás dokázal upřesnit svou míru a nevědomost,která se tohoto tématu týká přeměnit v informovanost. Nicméně,mám pocit,že tyto ankety,příspěvky či názory jsou celkem vzato zbytečné,jelikož ti,kteří považují svá rozhodnutí za hlas národa,mají klapky na uších. Prosím za prominutí,jestliže jsem odbočila od tématu více,než bylo nutné...
0/0
31.7.2001 3:02

hiddenbug

dnes marihuana, priste hasis
1) hasis == extrakt z marihuany, nic vic (zni to jako, dneska mliko, zejtra maslo, syr a tvaroh) 2) kdyz uz je povolene navykove svinstvo jako je nikotin a toxicky alkohol, tak nevim, proc by nemohlo byt povolena (vice mene neskodna) marihuana. 3) Kdyby se usili, venovane na kriminalizaci 20/30-letych, co svobodne konzumuji marihuanu, venovalo na prisne postihovani podavani alkoholu lidem mladsim 18 let a neco se udelalo s tema propagacnima reklamama v televizi, casopisech, billboardech PRO MLADEZ, ktera presvedcuje pubertaky, aby brali drogy (alkohol a nikotin), tak by to mozna i k necemu vedlo. 4) jestlize jedu po silnici v aute 180km/h, tak ohrozuji zivoty mnoha nevinnych lidi, ale dostanu tak maximalne pokutu. pokud si vypestuji 4 kytky marihuany, cimz absolutne nikoho neomezuju ani neohrozuju, dostanu za to napr. 2 roky natvrdo - to je pekne spravedlive! 5) Casto mne vytaci argument "marihuana == vstupni droga" - uvedomte si proboha, ze vstupni drogou je alkohol! oni totiz kdyz tuto domnenku potvrzuji, tak se ve "vyzkumu" ptaji "a bral jste pred tim marihuanu?", ale uz se nezeptaji, "zda pred tou marihuanou bral alkohol"! Vstupni drogou je definitivne alkohol. A navic diky zakonu, ktery hazi do stejneho pytle marihuanu i heroin, se nezkuseny/nerozumny clovek, ktery experimentuje s marihuanou snadno dostane prave i k heroinu (oboji totiz prodava ten samy dealer). Zakon by mel rozumne oddelovat drogy s unosnou mirou rizika (kafe, caj, nikotin, alkohol, marihuana...) a ostatni jako je heroin, kokain, pervitin & spol. Z drog neberu ani nikotin, ani alkohol (vubec!). Obcas "beru" marihuanu - jiz nekolik let. Jsem v celku uspesny a spokojeny clovek. Jenom nechapu, proc jsem ja a moji kamaradi mimo zakon.
0/0
31.7.2001 1:31

Jan

Re: dnes marihuana, priste hasis
Souhlasim, ja tedy neberu nic, dokonce jsem i absolutni abstinent ptz mi to nechutna, ale z tohoto co jsem JEN JA PITOMY laik zjistil o marihuane mi pripada jako VELMI hloupe ji odmitat. Pracoval jsem kdysi na modelovani fyzikalnich a chemickych procesu pro lekarskou fakultu a tam se tohle diskutovalo akorat nekdy v tom 90-tem a spolecnost byla otevrena vyzkumu. Ted spousta idiotu a to primarne z ministerstva zdravotnictvi k tomu rika sve stanovisko a VUBEC natusi o co jde a jednaji JEN na zaklade predsudku a NE podle vedeckych informaci, potazmo aby podporili vyzkum a tim otevreli dvere pro pomoc pacientum.
0/0
31.7.2001 5:03

Awe

Re: Re: dnes marihuana, priste hasis
Kdyz se to vezme do absurdity, tak je vstupni drogou treba taky chleba:)))) Awe.
0/0
31.7.2001 10:49

Tomas

Re: dnes marihuana, priste hasis
Vstupni drogou je materske (nebo nahradni) mleko, protoze to je prvni slast, kterou tu zakousime a chceme stale opakovat a stupnovat ...
0/0
31.7.2001 18:49

Dafindo

bojim se vseho, o cem nic nevim, a tak to radsi hned zavrhnu...
Pokud se bude ministerstvo a obecne cela spolecnost chovat dale tak, jak o tom svedci vyrok "Dnes marihuana, za rok hašiš, co bude potom?" - musim rict, ze nebude nic. Pokud budeme nadale odmitat cokoli "divne" aniz bysme se zamysleli a podivali se pod poklicku, zustanem ve stredoveku. A kdybych rekl, ze budu nachlazeni lecit sipkovym cajem, je to taky blbost? (no mozna je) Ale zni mi to podobne, jako lecit svalovy napeti marihuanou. Nevidim na tom nic nebezpecnyho. Mam taky pocit, ze spousta lecivych bylin by pri predavkovani uskodila organismu mnohem vic nez THC.
0/0
31.7.2001 0:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.