Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Romové pohřbili zavražděného rasistou

Pohřbu svitavského Roma Oty Absolona, kterého v noci na sobotu zabil skinhead Vlastimil Pechanec, se ve Svitavách zúčastnilo přes dvě stě lidí. Obešel se bez jakýchkoliv incidentů. Přítomní Romové potvrdili, že nechystají za smrt mladého muže žádné odvetné akce. Městská i republiková policie posílila kvůli pohřbu hlídky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

BIS

Rasová nesnášenlivost na webu idnes
Pánové a dámy! Je nám velice líto, že policie ČR opět nepochopila o co se nám jedná zkazila nám vše co se zkazit dalo.
0/0
26.7.2001 16:25

Policie ČR

rasová nesnášenlivost na stránkách IDNES
Myslím si, že by zástupci MFD měli tyto stránky monitorovat. Je rozdíl mezi slušnými chataři a např. Separatisou. MFD si vyhrazuje mazat příspěvky vulgární a takové, které hlásají rasovou nesnášenlivost. Myslím si, že by sliby měla redakce plnit. Navíc by nebylo od věci pro trestný čin hlásání národnostní a rasové nesnášenlivosti pana Separatistu obvinit. Dopátrat jej jistě nebude problém. Nebo výrazy "cikán by stejně chcípnul" nejsou rasistické?
0/0
26.7.2001 15:58

PZ

Re: rasová nesnášenlivost na stránkách IDNES
Mili blboune. Vezmu to poporadku. * MFD si vyhrazuje pravo mazat prispevky, ale nikde neslibuje, ze to bude delat 1000x denne. Co je to tedy za kecy o tom, ze by redakce mela plnit sliby? * MFD si vyhrazuje pravo mazat prispevky vulgarni a spolecensky neunosne. O prispevcich hlasajicich "rasovou nesnasenlivost" tam neni ani slovo (rekl bych, ze to muze patrit mezi ty spol. neunosne) * ze je Separatista hodne slaboduchy, je naprosto nepopiratelne a dojde to snad kazdemu * dle mne je vyraz "cikan by stejne chcipnul" sice vulgarni, ale rozhodne ne rasisicky. To je jako kdybych rek "indian by stejne chcipnul" nebo "slovan by stejne chcipnul". * sice dle urovne prispevku vypada, ze to psal nekdo od Policie, ale v realu dost tezko a proto by v prve rade mela MFD smazat ten dementni prispek podepsany Policie CR
0/0
26.7.2001 17:25

kapitán

Re: Re: rasová nesnášenlivost na stránkách IDNES
podle úrovně se jedná o stejně slaboduchého jedince, jako je pechanec. Blboune? ale to snad ne. Jen clovek nizsiho intelektu a s nedostatkem argumentu musi pri diskusi pouzivat nadavky. Rasistické výrazy jsou spolecensky unosne? IDNES by proste mel tento chat zastavit nebo predat kontakty organum cinnym v trestnim rizeni.
0/0
26.7.2001 17:38

Sandstorm

Re: Vtipálek
Policie žádá NA CHATU Idnes, aby smazal rasistické příspěvky a dopředu informuje, že bude se bude někoho snažit vypátrat. Ale hezká snaha...
0/0
27.7.2001 14:00

JV

Podmínečné odsouzení
Již dříve trestaný těžce zraní člověka a dostane podmínku. Pak se divte, že příště někoho zabije.
0/0
26.7.2001 15:28

bml

Re: Podmínečné odsouzení
Mne by zajímalo na jak dlouho tu první podmínku dostal, když už 2 roky poté opět někoho napadl.
0/0
26.7.2001 15:56

Martin-usti

Usti
Bydlim f Usti nad Labem, takze asi vsichni vite jakej mam vseobecnej nazor na cikany, blbej, z myho okoli neznam snad zadnyho kamose kteryho by jako malyho alespon jednou neprepadlo par cikanu, vim ze kazdej rika ze nemuzu strkat vsechny cikany do jednoho pytle, to je my jasny, to ovsem neplati o holejch lebkach, na ty si proste zvyknout nemuzu a ty proste do jednoho pytle patrej, nechapu ty jedince ktery to tady omlouvaj ze to nebyl rasismus, nemam cikany rad, ale tohle je trochu moc, je mi taky jasny ze to je medialne nafouknuty, to ale neznamena, ze ten blbec za to nemuze, skinhedi by meli fsichni lepit pytliky, zdar
0/0
26.7.2001 13:56

Separatista

Je rasová vražda nebezpečná?
Tak to teda pochybuji.Co myslíte, že z toho ten mladý člověk má.Nic.Zabil jednoho cikána a má úplně zkaženej život.Stejně si myslím, že by chcípl ten cikán každou chvíli/závislost na drogách atd/ Je jen škoda, že to odnesl mladý bílý člověk. A ještě něco.Škoda, že ho pan Pechanec ještě neokradl. Dostal by tak pět let nanejvíš. A příště... Nebo snad ne?
0/0
26.7.2001 13:42

Pavel

Re: Je rasová vražda nebezpečná?
hm...k tomu neni co dodat. Je mi te lito. Z pohledu obeti je fuk jestli zemrela pro penize nebo pro barvu pleti. Z hlediska spolecnosti je to ale dost velkej rozdil. Ti, co se odlisuji, se diky "vlastencum" vzdycky zabijeji snaz.. Pechanec zabil, protoze svou slabost a menecenost nedokazal zvladnout jinak, nez transformovat do primitivniho rasizmu. Je si tim zkazil zivot je jeho svobodny rozhodnuti a doufam, ze mu to jednou dojde.
0/0
26.7.2001 13:52

Jakub

Re: Je rasová vražda nebezpečná?
Hm......tak ty ses asi úplně zbláznil nebo přetransformoval v houpacího koně, kterej má IQ4 a reaguje akorát na světlo :-((
0/0
26.7.2001 14:59

jarda

Vražda
Z celé diskuze tady mi vyplývá, že zabiji-li někoho jen tak že se mi nelíbí nebo že ho chci okrást nebo já nevím proč, je to společensky přijatelnější, než když zabiju někoho protože je Róm. Pane Bože...
0/0
26.7.2001 13:36

Lukáš Neubauer

Doživotní trest? ANO!
Jsem jednoznačně pro udělení doživotního trestu útočníka. Takový jedinec nemá mezi lidskou společností co dělat.
0/0
26.7.2001 13:30

petiletka

Cesi do plynu!
Kdesi v cizine, dejme tomu ve svedsku, zabil nejaky sved cecha, ktery si tam uzival dovolenou. Zabil ho jednoduse proto, ze nema rad cechy. Ceske noviny o tom obsahle poreferuji, nacez se polovina lidi z tehle diskuse ozve : "Nechapu, proc to tak nafukujou! V cizine prece umre cechu!". Rasova vrazda je proste jedna ze spolecensky nejnebezpecnejsich, primo totiz navadi ke svemu zopakovani("Vsichni tihle snadno poznatelni lide maji zemrit!").
0/0
26.7.2001 13:22

Pavel

Re: Cesi do plynu!
Naprosto s timto nazorem souhlasim. Snadno poznatelni lide jsou vzdy snadnym cilem zakomplexovanych "vlastencu". Samozrejme dochazi denne k vrazdam a ne o kazde se tolik diskutuje, ale o rasove vrazdy jsou jine...daleko citlivejsi a nebezpecnejsi. Maji takovou divnou historickou prichut. Myslim si, ze tolerance a pristup k JAKYMKOLIV mensinam bez predsudku ukazuje na socialni vypelost jedince i spolecnosti. Rasizmus je primitivni...
0/0
26.7.2001 13:44

Hanyz

Sandstorm a separatista
Chlapci, tohle je jen tlachani. Ja vsak verim, ze tenhle plesatej idiot bude v krimu zvedat cikanum mejdlo az si nebude moct sednout. A jestli se Vy dva chovate v realnem zivote podle svych nazoru, asi se s nim nakonec i setkate.
0/0
26.7.2001 13:07

Gotreg

to je zvláštní,
jak když jedna ženská z nedbalosti usmrtí dítě, všichni řvou "prováááz, věšeeet", ovšem když jeden grázl a nebezpečnej blbec zabije bez výstrahy a důvodu druhýho, každej má plný pytle pseudoomluv (postavenejch na základech, který vedly k vraždě)..... lidstvo si zaslouží vychcípat - a díky blbům jaké denně potkávám to i udělá. QED
0/0
26.7.2001 12:32

radola@centrum.cz

Humanita???
Chtel bych videt co by se stalo,kdyby bilej prisel nepozvan na cikanskou zabavu...PS. ve Svedskem Malmö to vypada jako na arabskovietnamskoafrickym bazaru. Modleme se aby to za cas u nas nebylo stejny...hälsning från sverige Radek
0/0
25.7.2001 18:50

Kýsa

Re: Humanita???
To co je vidět v Malmö se nazývá rasové soužití a jen některým zabedněncům nedochází, že je to normální věc. Abyste rozuměli těmi zabedněnci nemyslím jenom plešky. Fuck off racism!!!!!!!!!
0/0
26.7.2001 12:30

Ram

Re: Re: Humanita???
Problém je, že to soužití ne vždy a ne zcela funguje. I když tobě se pouliční boje v Severní Anglii zdají zřejmě normální. A taky si zkus zjistit, která že to strana drtivě vyhrála volby třeba v Antverpách; slibuji Ti, že budeš velmi šeredně překvapen.
0/0
27.7.2001 14:56

Yaroukh

Re: Humanita???
Napsal bych ti, ze ses jelito, ale to je asi napadnutelne. Takze ti nenapisi, ze jsi jelito. Diskoteka neni nic, na co bys potreboval pozvani jenom proto, ze jsi cikan - UVAZUJ, jsi-li toho schopen.
0/0
26.7.2001 12:51

separatista

cikán
Milý Martine a ostatní pokrytci!! Jde mě jen o to, že se z toho dělá zbytečný divadlo! Počítám s tím, že budou demonstrace za účastí vlády atd. Dáša si zase pobrečí a bude klid. Pracoval jsem v jedné nejmenované televizy, pokuď byla nějaká reportáž o romech vždy všichni svorně mluvili o cikánech! Ale před kamerou byli strašně znechucení, že někoho zabili. Ano zemřel člověk, ale pokuď tito lidé /skinheads atd./ neuvidí a nepocítí spravedlnost, tak to není vražda poslední. Za to dám krk.
0/0
25.7.2001 13:58

Martin

zabit separatistu ??
Co kdyby ten skin zail Separatistu, Sandstorma, Mirka ajim podobne, pak by by byl slusny clovek?? Co to placate za hovadiny, ze nema pravo jit na diskoteku? Na co tedy ma pravo? Proc tady pisete o tom ze nechteji delat? Co to Sonina placa za blbost, ze u nich v Plzni je plno volnych mist a oni nechteji jit delat? To jsou jedini nezamestnani v Plzni cikani? Proc tady kecate o nezamestnanosti? Uvedomujete si vubec nekdo, ze ten skin zabil "cloveka"? Byt se vam to nemusim libit, hlaven Sandstormovi a Separatistovi, i cikan je clovek. Ten skin zmaril lidsky zivot. Ten cikan ma rodinu, manzelku, male deti. Uvedomujete si to vubec. Co kdyby cikan zabil skina? taky byjste placali takove blbosti? Podle toho, co om blbci Pechancovi napsali, tak skutecne se uz davno nemel pohybovat mezi lidma. A to ze mezi nima chodil jen svedci o tom, ze se nekde stala chyba. Zkuste se zamyslet, kde. Vezmete si toto: skin zabil cikana. Mlcel jsem protoze nejsem cikan. Pak zabil zida. Mlcel jsem porotoze nejsem zid. Pak zabil cernocha. Take jsem mlcel, protoze nejsem cernoch. Potom sel zabit me a uz zde nebyl nikdo, kdo by se ozval.
0/0
24.7.2001 16:58

rony

Re: zabit separatistu ??
Mas pravdu jenom v tom, ze byl zabit clovek a ze ten skin uz nemel davno chodit mezi lidma.Ale potom by bylo spravne, aby drtiva vetsina cikanu mezi tema lidma nechodila taky, protoze v 99% jsou to zlodeji, podvodnici a nasilnici,proste kriminalnici.
0/0
26.7.2001 13:38

Separatista

Cikán
Pan Pechanec je slušný člověk, kerý se bohužel nechal vyprovokovat Rómem (jinak by mě to neotiskli)
0/0
24.7.2001 14:29

LG

Re: Cikán
Prej fasista a slusnej clovek :o)))). ANTIFAAAAA
0/0
24.7.2001 17:04

jirka

Re: Cikán
"pan"Pechanec je intelektuálně zaostalý jedinec (absolvent Zvláštní školy) a nebezpečný recidivista, který se už dávno neměl pohybovat mezi lidmi!
0/0
25.7.2001 19:26

Martina

Re: Cikán
Jen tak na okraj - slušný člověk se mimo jiné pozná i podle toho, že nezabíjí každého, kdo ho vyprovokuje!! (pokud ovšem připustím tvoji verzi charakteristiky pana Pechance - já mám z předchozího článku dojem, že je to rasista jak vyšitej!)
0/0
26.7.2001 14:55

Separatista

Pechanec je slušný člověk
(Příspěvek zrušen)
0/0
24.7.2001 14:23

Sandstorm

P.S.
Schválně se podívejte na článek Mladík jde za ubodání před soud z 23.7. 2001 11:58:06. Taky jasný, až identický případ - vražda způsobená opakovaným bodáním nožem. Není tam jediný příspěvek! Takže, vy pokrytečtí humanisté - kde jsou vaše příspěvky vyjadřující upřímnou soustrast oběti? Nebo k tomuhle případu takto plácáte jenom proto, že to je moderní? Komu je tedy z někoho "na blití"?
0/0
24.7.2001 9:18

Yaroukh

Re: P.S.
Ze by to bylo tim, ze jde o JASNY PRIPAD MOTIVOVANY RASOVE ? Mne neni na bliti z nikoho z "pritomnych" - mne je lito tebe a tvych rodicu a blizkych - jsi asi slaboduchy.
0/0
26.7.2001 12:54

Sandstorm

Srovnání
Rozhořčené výlevy přející div ne smrt tomu skinovi jsou tak trochu v nepoměru k mlčení k případům, kdy někdo opilý za volantem zabije třeba i několik lidí a vyvázne s podmínkou. Odsouzený vrah Kájínek má davy ctitelek (asi znuděných paniček, které si představují, jak je ten živočišný kriminálník ojíždí). Denně je pácháno několik set případů násilí, kde pro oběť může být smrt vysvobozením. A vy tady kecáte o rasismu, blbci. Vám nedošlo, že nejde o rasismus? Že by dotyčný skin zabíjel, i kdyby nebyl rasistou? Zabil by časem asi někoho jiného, ne zrovna cikána, ale to je jedno. Kdyby ho zabil pro dvě stovky, tak by kolem toho nebyl takový humbuk, za to dám krk.
0/0
24.7.2001 8:56

Tomas

Re: Srovnání
Nechápu jakou má tvá filozofická vsuvka spojitost s vymaštěným lebkounem, kterej měl sedět už od roku 1997 v kriminále a lepit pytlíky.
0/0
24.7.2001 9:18

Sandstorm

Re: Re: Srovnání
Smysl má takový, že stejní násilníci jsou přísně trestáni i téměř glorifikováni jen a pouze v závislosti na tom, jak je jejich pohnutka "v módě". Teď sem z Evropy dorazil salónní antirasismus, tak se řve po výjimečném trestu. Kdyby zabil bílého z důvodu "že měl blbej ksicht", tak by takový povyk nebyl. Debílek z institutu pro práva cikánů (tyhle nadace a instituce jsou početné, už se mi pletou) si dovolí kritizovat postup v trestním řízení. Taková drzost, taky nekecáme např. do švýcarského soudnictví. Působí tu nějaká komise pro vyšetřování domácího násilí nebo pro krádeže aut? Těžko, antirasismus totiž vynáší - zejména v USA tvoří barevní čím dál větší procento voličů a v Evropě to bude za několik let stejné. Proto tohle všechno. Jestli to někomu přijde spravedlivé...
0/0
24.7.2001 9:26

Pavel

Re: Re: Re: Srovnání
potrefena husa krici vzdycky nejvic...komplexy jsou holt komplexy
0/0
26.7.2001 13:29

Orf

Někdo má holt hned o každém jasno
Mě je na blití z lidí, kterým je z někoho hned na blití. Takovým lidem by prospělo, kdyby jim občas bylo pro změnu nablití ze sebe samých.
0/0
23.7.2001 23:34

Roman

Jsem ze Svitav
Cim vyssi trest ten clovek za vrazdu dostane, tim lepe. Pokud to soud znova odbyde, budu se stydet a asi se budu muset omluvit vsem svitavskym Romum a vsem jinym lidem.
0/0
23.7.2001 22:59

Sandstorm

Re: Jsem ze Svitav
Máš-li potřebu se omlouvat, asi není tvoje svědomí čisté.
0/0
24.7.2001 8:48

sonina

Re: Jsem ze Svitav
Romane, prober se. Jsem ze zapadnich Cech, pracuji jako sekretarka. Nase firma ma spoustu volnych pracovnich mist. Denne potkavam cikany, kteri si stezuji, ze nemaji praci. Kdyby jen chteli, tak si ji najdou. Jasne, oni nebudou pracovat za 8000,- mesicne. To radeji pujdou krast. Takze nikdo nema duvod se omlouvat.
0/0
24.7.2001 15:15

Mirek

Vyjímečný trest
Jasně, že skin dostane vyjímečný trest. Protože zapíchnul cikána. Kdyby zapíchnul cikán normálního člověka, tak to novináři podají jako naprosto normální a logickou věc, protože bílej toho cikána určitě vyprovokoval. Třeba tím, že si nechtěl nechat ukrást peněženku. A cikán by stejně dostal v rámci pozitivní diskriminace milost od Havla.
0/0
23.7.2001 22:57

Roman

Re: Vyjímečný trest
Kdybys aspon napsal kdo jsi, ubozaku.
0/0
23.7.2001 23:06

Sandstorm

Re: Re: Vyjímečný trest
Kdo je u tebe ubožák? Chceš rodný číslo, zaměstnání, zdravotní stav babičky nebo velikost penisu? Prober se!
0/0
24.7.2001 8:46

Pavel

Re: Re: Re: Vyjímečný trest
schvalovani a zlehcovani nasili je znak slabosti
0/0
26.7.2001 13:25

Radek

Prilis mnoho povyku
Nejdrive bych chtel zduraznit, ze je mi lito, kazdeho zmareneho lidskeho zivota a je mi osobne velmi neprijemne, kdyz je omezovana neci osobni svoboda nerkuli zivot. Musim, ale take rict, ze ze zprav mam takovy dojem jakoby by byla by se staly nejake "Romske Lidici". Ten clovek, ktery zabil by mel byt po pravu odsouzen. Tim myslim, ze by se z toho soudu nemela udelat medialni kampan ve ktere by byl prezentovan tvrdy postoj CR vuci rasismu. A nakonec musim rict, kdyz nejaky silenec zpusobi dopravni nehodu pri niz zahyne nevinny clovek je mi teto obeti mnohem vice lito nez v tomto pripade. Protoze posledni 2 roky uz mam plne zuby tech humanistickych kecu lidicek v TV novinach, protoze tito se na vlastni kuzi s cygany (od slova cygan) vubec nesetkavaji. Ja bohuzel bydlim ve ctvrti, kde se tato druh lidi vyskytuje pomerne casto, nikdo nechodi do prace ted pres leto opili vyrvavaji do noci, ze clovek nemuze usnout. Nakonec bych chtel vzkazat tomu mladikovi : "byla to blbost, lepsi nez zlikvidovat jednoho, by bylo dat pres hubu stovce jinych 'romskych spoluobcanu'".
0/0
23.7.2001 22:50

Roman

Re: Prilis mnoho povyku
Smutne. Mas problem se svymi sousedy a resis ho tak, ze schvalujes nasili na nekom uplne jinem. Prober se. PS: Prominte mi,ze tu tak moralizuju, ale z Radku, Mirku a jim podobnych je mi na bliti.
0/0
23.7.2001 23:18

Sandstorm

Divné
Nechci zpochybňovat tento případ, neboť o něm nic nevím. Nechci zpochybňovat něčí smrt, protože by to byla hrubá netaktnost až hulvátství. Ale mám pocit, že média nás těmi zprávami masírují až moc. Jakoby někdo chtěl vyvolat dojem, že je u nás na cikánech páchána genocida.
0/0
23.7.2001 19:26

Pavel

Re: Divné
Tak nezpochybňuj a drž hubu. Pro hajzla, co něco takového udělá, ať je to cikán, běloch nebo vietnamec, prostě nemám slov. Doufám, že už z basy nevyleze. Jak může někdo k případu, kdy někdo zařízne kohokoliv na diskotéce, připsat že se to nějak moc zveličuje, to nepochopim. Holt vrána k vráně sedá... Rodině zemřelého vyjadřuji upřímnou soustrast.
0/0
23.7.2001 20:58

Ota

Re: Re: Divné
V CR se stane nekolik desitek vrazd. Nepochybuji o tom, ze spousta znich je zakernych. Proc stale slysime jen o tech "vybranych". Opravdu DIVNE ...
0/0
26.7.2001 12:12

Jaroslav

Re: Divné
Clovicku jestli to nebude tim, ze je toho skutecne hodne... Co ty na to? Nebo si myslis, ze si to novinari vymejslej?
0/0
23.7.2001 22:44

Sandstorm

Re: Re: Divné
Milí rozhořčení pánové, netvrdím, že si to novináři vymýšlí. Ty případy se asi skutečně dějí. Nicméně zdůrazňováním jedné skupiny trestných činů se vyvolává dojem, že tvoří větší procento než ve skutečnosti. Podle mě se za den napáchá více vražd, ty rasové jsou mediálně zajímavé. Zakončím slovy W. Churchilla: "Jediná statistika, které věřím, je ta, kterou si zfalšuju sám." Přeji hezký den.
0/0
24.7.2001 8:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.