Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bradford zažil další násilí

Během další vlny rasových nepokojů, které začaly o víkendu v severoanglickém městě Bradford, bylo v úterý večer zadrženo devět mladíků bílé pleti. Až na jednoho byli všichni zadržení nezletilí. Většinu z nich policie podezírala z držení zbraní.
Prohlédněte si fotografie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

martin

naposled
uz se nemusite bat, dal uz vam svymi nerasistickymi prispevky nebudu otravovat diskusni prostor - po pul roce jsem se vratil ze statu a ted budu mit urcite dulezitejsi veci na praci nez diskutovat s lidma, ktery nerozlisujou mezi kvalitou cloveka (pracant nebo parazit) a tim jakou ma barvu kuze... snad se i k tomu jednou propracujem, ze tenhle rozdil uvidime. HOWK [ps pro apokalipsu: o holokaustu jsem mluvil proto, ze ten zacinal taky jako "obycejna" nevrazivost na rasove odlisnou komunitu a jak to dopadlo vis sam. jinak zkus nekdy naslouchat i nazoru lidi, kteri v danem miste (bradford) ziji, misto abys jenom cetl novinove clanky - mozna to nebude tak uceleny pohled, ale urcite ti to neco rekne. ad VIETNAMSKY OBCHODNIK - a tim snad chces rict, ze s nimi nema cenu diskutovat, ze oni TAKY nevidi tu druhou stranu mince (tu spatnou, kterou zas vidis jenom ty)? proste odmitas se s nima bavit, protoze dopredu vis, ze jejich nazor je spatny. tak tomu rikam nadrazenost bile rasy... a k te americe :) osobne si myslim, ze je takova (a evropa zrona tak) jakej ses ty; chvili sem tam pobyl a nemel jsem jedinej konflikt (kdyz byla rec o ty africe, tak o ni to plati taky) - to je zvlastni, ze nekumu se lepi nasilna konfrontace s jinyma rasama na paty a nekdo s nima dokaze v klidu vyzit. uznavam, ze se i me mohlo neco stat, ale pak by to bylo o tom, ze sem narazil na hajzla a ne o tom, jestli na cernocha nebo bilou kuzi. tot vse a sorry pokud jsem byl nekdy trochu moc ironickej, ale fakt mi takhle diskuze zvedala mistama zaludek...]
0/0
13.7.2001 1:03

apokalypsa

Re: naposled
OK. Nic jsi asi nepochopil. Anebo pochopil, ale schvalne negujes vsechny moje nazory - vzdy se prece da najit svoje pravda, ze ? :-) Kazdopadne trvam na tom, ze Ceska republika i cela Evropa by se mela branit prilivu cizincu - asiatu, cernochu, Arabu...nemaji tu co pohledavat. Ale at si klidne ziji ve sve zemi, pak proti nim nic nemam.. Co tu porad vykladas o nejake druhe strane mince ? Me nazor asiatu (vietnamcu), kteri sem pritahli vubec nezajima. A proc by taky mel. Ja jsem Cech, oni jsou cizinci. To je jasna delici cara. At jsou radi, ze tu vubec jsou, ze je stat (a obyvatele) zde vubec toleruji !!
0/0
13.7.2001 10:14

josef

x
Ten kdo pracuje a platí všechny daně jak mourovatej, přičemž je "nebydlící" (nebydlící je bezdovec, který je zaměstnán a je nucen platit lichvářům na černých podnájmech), tak tento bezdomovec má právo se ohradit, když jeho finance přesouvají k parazitům. Třeba: když Cikány imigrační úřady pošlou zpět do Česka, pak je jim zpětně vyplacena veškerá "so_ci_alka" (i když v cílové zemi fasovali podporu) a vyfasují obecní byty, když předtím jim přidělené obecní byty "prodali". Ten nebydlící nebude mít nikdy pohromadě tolik, co Cikánům vynesla jejich etnoturistika. A to je i v bohaté Británii dobrý důvod k vykopání parazitů od přepážek se sociální podporou.
0/0
12.7.2001 9:11

martin

rada pro negramotne (jiz diskutujici)...
zkuste se nekoho pozadat, at vam precte "osobni nazor z Bradfordu (lenka , 10.7.2001 12:12)", abyste zjistili, jak se na to v bradfordu divaji mistni...
0/0
11.7.2001 15:07

apokalypsa

Re: rada pro negramotne (jiz diskutujici)...
Diky za tip. Je videt, ze uz jsi to zkusil. Ale pro ty gramotne bude zrejme lepsi precist si vlastni clanek iDNES, ke kteremu zde ostatne piseme prispevky do diskuse...: ..."V Bradfordu s necelým půl milionem obyvatel je však z různých etnických skupin 22 procent lidí. Pocházejí většinou z Pákistánu a Bangladéše. Mnozí z Asijců, kteří se dopouštějí násilností, jsou považováni za "ztracenou generaci", která nemá kořeny ani v zemi svých předků, ani v Británii, kde se narodili a kde vyrůstají. Na některých místech žijí etnické komunity od bílých obyvatel tak odděleny, že to připomíná situaci v Severním Irsku, kde je podobná bariéra mezi katolíky a protestanty." ATAKDALE. Myslim si, ze to je docela jasne. P.S. Nechapu, proc stale kritizujes nazory ostatnich diskutujicich, zejmena me. PODIVEJ SE JESTE JEDNOU DOBRE NA TEN VLASTNI CLANEK iDNES. Neni ten redaktor, ktery ho psal ponekud rasisticky ? ;-)
0/0
11.7.2001 19:44

martin

tak jo...
ruzni diskutujici me presvedcili, ze jsem v tech tydnech, kdy jsem byl v muslimsky africe nebo tech dnech, kdy jsem bydlel v NYcity [nemel jsem zas tolik penez jako nekteri, abych tam zustal dyl] na zacatku harlemu, malem prisel v rukou tech hrdlorezu CERNEJ HUB (houby, houby, houbicky :) o zivot. velice se jim tedy omlouvam, za moje nazory, ze jsou prvotridnimi rasisty (mimochodem to apokalypsa: koncentraky se netykali jenom zidu - i kdyz tech hlavne - ale vubec vsech, kdo se nacistum nehodili pod jejich RASOVOU sablonu; na slovany se nastesti divali jako na napul-lidi, takze bys jako BILEJ CECH skoncil mozna i JENOM na sibiri :) o cemz svedci nasledujici (opsano z prispevku nize): TAK JESTLI TOMU ROZUMIM SPRAVNE, TAK JSI VIETNAMSKEJ OBCHODNIK ? POKUD ANO, TAK MYSLIM, ZE DISKUSE S TEBOU POSTRADA SMYSL. PROMIN. ne, bohuzel (kdyz uvazim, ze je apokalypsa muj rasovej bratr :) jsem bilej... a nechapu, proc by diskuse s vietnamskym obchodnikem nemela cenu, asi ze je to ta nizsi inteligence a vubec menecenny stvoreni - je mi z vas pratele spatne... ps: odznak JSEM HRDEJ NA TO, ZE JSEM BILEJ se urcite sehnat da, doma nevim jak se na nej budou tvarit, ale v americe to bude kazdymu uplne u ... co kdo ma na nejakym vodznaku :)
0/0
11.7.2001 15:04

apokalypsa

Re: tak jo...
Srovnavas jablka a hrusky: samozrejme, ze u Nemcu byli Slovane hned po Zidech "na seznamu", ale ja stale nechapu proc to pouzivas v souvislosti s imigraci cernochu, asiatu a Arabu do Evropy. Je snad ceska anebo jina evropska armada na postupu do jinych zemi a stavi tam koncentracni tabory ? Chapes uz konecne ten rozdil ? ad VIETNAMSKY OBCHODNIK (diky za kapitalky, jaka cest:-) - tim chci prirozene rict jen to, ze imigrant se na to pochopitelne bude divat jinak...tezko si bude sypat popel na hlavu a rikat "mate pravdu, nemam tady co pohledavat" - proto. Aby ses s tou Amerikou chlapce nedivil. Nechci ti brat iluze, ale pokud tu bude zajem, mohu popsat dost a dost situaci, ktere ti dokazou, ze Amerika neni takova, o jake mluvis. To same plati o Evrope.
0/0
11.7.2001 19:32

Jarda

EU
Teď mám jen obavu, aby po těch nepokojích vzali tu Velkou Británii do EU.:-)))
0/0
11.7.2001 14:10

eses

Pro myslici tvory
Tak já to shrnu. Pánové, kterí by nejradsi poslali vsechny ostatni rasy domu (?), jsou v podstatě "posrani" strachy. Existuje pro to velmi vystizne slovo - XENOFOBIE. Napriklad Apokalypsa si klade otazku "Proc se teda vlastne vojska minulosti vubec snazila napr. proti Turkum". Zadna valka nevznikla kvuli rase, nabozenstvi, apod. (to byla, je a bude vzdy jen zaminka k rozpoutani konfliktu), skutecnym duvodem byla odjakziva snaha jednech mit se lepe nez ti druzi, respektive nenechat si nekym "cizim" ukusovat z "vlastniho" krajice.
0/0
11.7.2001 12:14

Lamedon

Re: Pro myslici tvory
Tak odkráčej vstříc multietnickým zítřkům sám, hrdino. Zamáčknu za Tebe slzu.
0/0
11.7.2001 12:33

Jirka

Re: Pro myslici tvory
A co je na tom špatného? A proč máme staletí budovat něco, k čemu ti druzí bezplatně a bezpracně přijdou? A ještě to třeba zničí. Ať se vrátí domů si udělat pořádek.
0/0
11.7.2001 13:05

apokalypsa

Jeste k clanku...
"Největším znepokojením je to, že vztahy mezi jednotlivými komunitami by se měly zlepšovat, místo toho se však zhoršují. Existují známky toho, že se komunity rozdělují podle měřítek rasy, kultury a víry." ...a co jineho ? Snad by nekdo necekal, ze se muslimove predelaji na krestany ? Proc by to delali ? Oni se prirozene budou snazit udrzet si svoji kulturu, coz jim nase demokraticka spolecnost bez problemu umozni. Hlavne aby se tu pristehovalcum libilo !
0/0
11.7.2001 11:14

pepan

Jsem hrdy, ze jsem bily!!!
Pri priletu na mezinarodni letiste v Detroitu, jsem byl na imigracnim oddeleni dotazovanan na duvody priletu do USA cernym dustojnikem, ktery mel na uniforme velky kulaty odznak, kde stalo: JSEM HRDY NA TO ZE JSEM CERNY!!! Nevite nekdo, kde se da koupit podobna "placka" s napisem "Jsem hrdy, ze jsem bily!!!"?? Bylo by docela zajimave vylezt s takovou plackou na ulici v Praze a sledovat tu loajalitu neprizpusobivych mensin.
0/0
11.7.2001 11:11

Jirka

Rasismus???
Ano, nejde o barvu pleti, ale o kulturni uroven a inteligenci. A tu ma bila rasa (dokazano mnoha - bohuzel utajovanymi - vyzkumy) vyssi. To neni rasismus, ale konstatovani faktu. Jenze kdo neco podobneho rekne, je hned onalepkovan. Jestlize vyzkum prokaze, ze nemoc sickle cell anemia se v USA vyskytuje vyhradne mezi cernochy a nikdy mezi belochy, neni na tom nic rasistickeho. A s IQ je to stejne. Misto nadavek do rasistu dokazte, ze to neni pravda. Jenze to neni mozne.
0/0
11.7.2001 8:45

Laura

Re: Rasismus???
Co je to za nesmysly? Které studie? Kdo je napsal? Kdy byly publikovány? Naopak, bílá rasa, pokud nebude míšena s geny ras jiných, zajde na úbytě. Jde to s ní s kopce už od počátku křesťanství. Například Amerika je silná právě proto, že je tam melting pot různých ras, kultur a národů. Když se jedna rasa množí stále mezi sebou a zvláště na tak malém území jako jsou Čechy, hrozí riziko genetických defektů. Stačí se podívat do mnoha tváří, že příliš rozumu nepobraly.
0/0
11.7.2001 10:01

apokalypsa

Re: Re: Rasismus???
Jezisi Kriste, mame to my ale smulu. Bila rasa zajde na ubyte - zato ostatni rasy, ti na ubyte nezajdou ! :-) "Stačí se podívat do mnoha tváří, že příliš rozumu nepobraly" - to ano, ty nejhloupejsi tvare jsem videl v tom americkem tavicim hrnci. Takze tvrzeni proti tvrzeni. A je dobre zit "v silne zemi - USA" ? Dekuji, nechci. Me staci male, slabe, bile Cechy.
0/0
11.7.2001 10:30

Jirka

Re: Re: Rasismus???
Viz studie kalifornského profesora Arthura Jensena ze začátku 70.tých let. Testováním velkého počtu lidí zjistil o 12-15 bodů nižší IQ u černochů oproti bělochům (porovnával lidí stejného socio-ekonomického statutu). Zdůrazňuji, že použité testy (Ravenovy matrice)jsou "barvoslepé" co do rasy. Ale k důkazu snad není nutná studie - co je kde po světě technologicky vyspělé, přišlo z Ameriky či Evropy. Kde by byla dnešní Afrika bez importu technologií? Původní "civilizace" v subsaharské Africe neznaly ani kolo. A pokud jde o Vaši naivní představu o "mísení ras" v Americe, tomu snad sama nevěříte. V USA jsem žil dost dlouho na to, abych si o tom udělal vlastní představu.
0/0
11.7.2001 10:35

Lamedon

Re: Re: Rasismus???
Ježíšmarjá!!!
0/0
11.7.2001 12:09

lenka

osobni nazor z Bradfordu
Teda nektere z predchozich prizpevku me pekne nadzvedly. Pripadam se jak ve stredoveku... Tady je to totiz uplne jedno kdo ma jakou barvu pleti. Cela situace v Bradfordu je zpusobena pitomci a idioty na obou stranach (jak mezi bilymi, tak mezi asiaty). Oni se proste chteji rvat a dokazovat si, ze jsou lepsi nez ti druzi. Policie mela razne zakrocit proti vsem vytrznikum uz v sobotu, ale bohuzel podcenila zavaznost situace. Kazdopadne vetsina lidi z Bradfordu je sokovana nasilnostmi a nastesti zatim nepropada 'rasistickym' ci 'anti-rasistickym' naladam. Vetsina obyvatel si taky preje, aby se situace co nejdrive uklidnila.
0/0
10.7.2001 12:12

apokalypsa

Re: osobni nazor z Bradfordu
Jenze problem je v tom, ze ti bili "vytrznici" jsou v te zemi DOMA. Cernosi a asiate jsou pristehovalci, kteri jdou za lepsim. Proc parazituji na cizi zemi, proc nezustanou radeji doma a nesnazi se tam ? Opravdu si myslite, ze kdyby nejaka belosska skupina emigrovala dejme tomu do Ciny nebo do nejake libovolne asijske nebo africke zeme a usadili se tam, ze by to mistnim nevadilo ?? hahaha
0/0
10.7.2001 17:13

martin

Re: Re: osobni nazor z Bradfordu
to apokalypsa: ne, maximalne by se tam na ne divali jako na exoty, ale urcite by nemely takovy rasisticky kecy jako ty. probud se prosim te - v dnesni dobe, kdy lidi se seberou a jedou proste zit nekam jinam (i treba NA PAR LET), protoze tam najdou lepsi praci, nebo protoze se jim ta zeme libi popr. chtej poznat tamni lidi je uplne normalni, ze pokud se chovaj jako "lidi" tak nikdo ani nevzdechne jestli jsou bili, zluty, cerny nebo zeleny. mel by ses nekdy zkusit podivat mezi lidi, on uz rasismus od Adovejch dob trochu vysel z mody.
0/0
11.7.2001 0:22

apokalypsa

Re: Re: Re: osobni nazor z Bradfordu
Bojim se, ze nemas pravdu - a to ani nemusim jezdit na prazdniny do JAR, stacila mi minula zkusenost treba v Harlemu, v NYC - hodne rychle jsem odtamtud utikal...oni ty cernosi holt asi neznaji tvoje antirasisticke nazory :-))...skoncilo to (nastesti)u neustaleho slovniho napadani...taky ti doporucuji navstevu nejake arabske zeme - nebudes se stacit divit. Holt by ses mel nekdy zkusit podivat mezi lidi :-)
0/0
11.7.2001 0:42

typan

Re: Re: Re: Re: osobni nazor z Bradfordu
V NYC, JAR atd. mas pravdu. Ale porad nechapu, proc by to melo znamenat, ze zapadoevropska kultura se bude takto take chovat? Tak, jako existuje treba JAR, tak existuji asijske zeme (treba Thajsko), kde se hodne cestuje a jezdi tam neruznejsi lide a rasove nepokoje tam proste nejsou. Vsichni jsou usmevavy a mily a nikdo Ti nerekne - ty ses bilej srac. Mozna se te obchodnik pokusi stahnout, ale ne proto, ze ses bilej, ale proto, ze bilej ma vetsinou hodne penez. A ze hodne belochu tam take pracuje.
0/0
11.7.2001 8:41

apokalypsa

Re: Re: Re: Re: Re: osobni nazor z Bradfordu
Asiate jsou prizpusobivi, coz muzeme videt i na tech jejich ghetech (Cinane), kterymi zaplavuji velka zapadoevropska a americka mesta...a uz je odtamtud nikdy nikdo nevystrnadi. Ze se Thajci rozhodli znicit si svoji predtim zaostalou zemi turistikou, to je jejich vec. "Vsichni jsou usmevavY a milY" - to ano, to Asiati jsou...a pak "kudla do zad, ani nevis jak" :-))
0/0
11.7.2001 9:57

apokalypsa

Re: Re: Re: Re: Re: osobni nazor z Bradfordu
Nehlede na to, ze kdyz mam pravdu, tak co jsou podle tebe ty cernosi v Harlemu ? To jsou urcite ti "zli", ti co se tu roztahuji u nas, to jsou ale ti "hodni" :-) Americti cernosi jsou preci jen uz nejakou tu dobu v USA, ale cerni pristehovalci, co se vali do Evropy, ti pochazeji z Afriky. Pokud jsi tam byl nebo vis o nekom, kdo tam byl a videl to tam, tak mi das za pravdu, ze se mame na co tesit. Afrika je treba proslula tim, ze lidsky zivot tam nema ZADNOU cenu. No vida, jak nam tu ti Africane pekne ovlivni tu nasi "zapadoevropskou kulturu".
0/0
11.7.2001 10:06

Lukáš

Re: Re: Re: osobni nazor z Bradfordu
Hele, já jsem nečetl všechny příspěvky, ale možnost být v NY jsem měl a v Harlemu je to opravdu tvrdý a pakliže to pro bělocha, kterej tam zavítá, skončí jen slovním napadáním, je dost happy. A co se týká Bradfordu, asijský etnikum je tam (a i v přilehlých oblastech Leeds, Keighley) opravdu dost silný a procentuálně je u něho určitě větší nezaměstnanost než u "bílých". A co se týče gramotnosti, uvažovalo se, že se asijským dětem budou dávat mobilní telefony, aby se alespoň naučily psát pomocí SMS. Je to těžký, ale opravdu mám dojem, že ve Velké Británii parazitují na pracujících lidech. Mimochodem, Romové od nás tam utíkali určitě jenom kvůli tomu, že jim tu každej ubližuje...
0/0
11.7.2001 9:12

martin

Re: osobni nazor z Bradfordu
ahoj leni, ani se vam moc nedivim, ze vas nektery ty clanky zvedali ze zidle... ale myslim, ze je to dany tim, ze v cechach zije pomerne uzavrena komunita a pokud se do ni nekdo "vetre" tak jde vetsinou o vietnamsky obchodniky a tem lidi bud zavidej, ze vydelavaj a nebo (jako v mym pripade) se jim nezda moc jejich poctivost. az bude bezny potkat treba v brne cernoch, kterej pracuje vedle vas v kanclu nebo v plzni japonce, co jezdi stejnou tramvaji jako vy prednaset na skolu, pak snad lidi prijdou na to, ze je barva kuze neni az zas tak dulezita (mimochodem, zarazil me rasismus nekterych tech prispevku, misto aby rikali, ze jim vadi cinani nebo urugvajci, tak jmenuji asiaty nebo "cerny huby")... doufam, ze budete mit v bradfordu brzo klid, zdravim do anglie
0/0
11.7.2001 0:29

apokalypsa

Re: Re: osobni nazor z Bradfordu
"...jde vetsinou o vietnamsky obchodniky a tem lidi bud zavidej, ze vydelavaj a nebo (jako v mym pripade)"... tak jestli tomu rozumim spravne, tak jsi vietnamsky obchodnik ? Pokud ano, tak myslim, ze diskuse s tebou postrada smysl. Promin.
0/0
11.7.2001 0:48

Lamedon

Re: Re: osobni nazor z Bradfordu
Nebo až naše ulice budou vypadat jako v Sarajevu nebo v lepším případě jako v tom Bradfordu, pak poznáte, že něco jako soužití více etnik může být i konfliktní.
0/0
11.7.2001 11:26

martin

proboha, co to blabolite?
asi spatne vidim nebo co - to uz jsme na tom vazne tak spatne, ze si musime drzet ty "cerne huby a sikmoocka" od tela? to uz nezvladneme si udrzet ten nas domek v globalni vesnici v poradku, aniz bysme zabouchli kazdymu pred nosem dvere? jak byste se koukali na to, kdybyste se chteli podivat na nejakou dobu treba do japonska nebo nebo nepalu (oboje urcite zajimavy a krasny zeme) a oni by vam rekli: "sorry, ses bilej." ??? jak tak na to koukam tak asi patri nekteri z diskutujicich spis na samotu u lesa nez na internet a to i dneska na prahu 3. tisicileti...
0/0
9.7.2001 5:34

apokalypsa

Re: proboha, co to blabolite?
Nejde prece o turisty, ale o IMIGRANTY !
0/0
9.7.2001 21:04

martin

Re: Re: proboha, co to blabolite?
no a to je takovy rozdil? - pobejt par roku a nebo imigrovat? podle mne dotycni muzou prece delat stejnej brajgl (kdyz se na to budu koukat jako vy)...
0/0
9.7.2001 21:39

apokalypsa

Re: Re: Re: proboha, co to blabolite?
"Pobejt par roku" - to je tedy turistika :-)))
0/0
10.7.2001 17:04

martin

Re: Re: Re: Re: proboha, co to blabolite?
tak vis co, zaplat si tridenni vylet do osvetimi, to je za rohem, tak to snad je jeste pro tebe turistika...
0/0
11.7.2001 0:31

apokalypsa

Re: Re: Re: Re: Re: proboha, co to blabolite?
Nevim, proc sem pletes koncentracni tabor ?? Pripada mi, ze nez bys priznal, ze tvoje odpoved o "nekolikalete dovolene" byla smesna, zatahujes sem holokaust a myslis si, jak vytrestas toho zleho rasistu...holokaust (šoa) prirozene odsuzuji jako zverstvo. To ale nic nemeni na tom, ze jsem maximalne konzervativni, co se pristehovalectvi tyce. Kdyz uz jsme u tech Zidu - je to vzdelany narod, ktery zil v Cechach a okolnich zemich od nepameti. Krestany byli vsak neustale likvidovani a presto prezili (tedy az do valky). Co se tyka cernochu, asiatu, Arabu - nevsiml jsem si, ze by tu kdy nejake jejich spolecenstvi zilo - az dnes - podvodnici, vexlaci, prodavaci drog, zlodeji. Tohoto vykvetu je plna Praha.
0/0
11.7.2001 1:17

typan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: proboha, co to blabolite?
A co kdyz jses zamestnanec nejake firmy a budes nekolik let pracovat v takove zemi? -- To jses turista nebo imigrant? Jaky je v tom rozdil - ty vygumovany paka na ulici rozbijou drzku komukoliv, to si uvedom. Je to rozbesneny dav, ktery vidi jinou barvu a haze kamenim.
0/0
11.7.2001 8:46

apokalypsa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: proboha, co to blabolite?
OK - tak treba v Jindrisske ulici a na Vaclavaku vidim kazdy den stale ty stejne (ale bohuzel pribyvaji) arabske zamestnance, jak tu cely den okouneji. Pro jakou firmu to asi pracuji ?? :-)) Dobre jsou taky ty rumunske zeny s malymi detmi, co po vas porad chteji nejake penize, zatimco jejich fotrove se valeji na Hlavaku. Pro koho pracuji tihle zamestnanci ? Vietnamci na trzistich jsou taky asi jen prechodni zamestnanci, cinske restaurace jsou asi take jenom prechodne... Takhle bych mohl pokracovat dal a dal, ale je to zbytecne. Kazdy soudny clovek to sam vidi.
0/0
11.7.2001 10:56

Laura

Re: proboha, co to blabolite?
Děkuju, souhlasím. Hranice mezi státy, jakož i mezi rasami a různými kulturami jenom prohlubujou hranice vnímání světa jako celku. Kultur, ras i cest může být mnoho, ale nad tím by měla převažovat láska a tolerance. Bez chápání celistvosti vesmíru právě skrz jeho jednotlivosti můžete klidně zůstat na svý přetopený peci, ale neuvidíte dál než na špičku svýho nosu.
0/0
10.7.2001 12:16

fakit

Re: Re: proboha, co to blabolite?
cha, cha, cha, cha, co je to za vyčteninku...., to jste mě vážně pobavila. Díky. :-)))
0/0
11.7.2001 10:10

apokalypsa

Proboha, ti Evropane se zblaznili...
Jak svym predkum vysvetlime, ze se nam tu po Cechach prohaneji cerne huby a sikmooci ? Proc se teda vlastne vojska minulosti vubec snazila napr. proti Turkum ? Vida - prislo 20.stoleti a v Nemecku jich maji... Mam takovy pocit, ze nas jeste cekaji opravdu krvave obcanske valky... Nic proti "barevnym", ale at zustanou, kde se narodili.
0/0
8.7.2001 22:39

Libor

"rasové" násilí
Dovolil bych si podotknout něco zdánlivě mimo rasovou tématiku: Každý občan nějakého státu by měl ctít jeho zákony. To platí ještě více pro přistěhovalce, kteří se tam rozhodli žít dobrovolně. Pokud občan není s fungováním demokratické společnosti spokojen měl by využít zákonných mechanismů na její nápravu. Pokusům o násilné změny by měl stát co nejtvrději bránit. Je tragédií současných demokracíí, že tak nečiní. Viděli jsme i v Praze na podzim při zasedání MMF. Bez ohledu na barvu náslilníků by policie měla použít všech prostředků pro zajištění pořádku!
0/0
8.7.2001 22:14

Pablesk

Vraťte se odkud jste přišli
Nechci být rasista,ale myslím si,že asiati by se měli vrátit tam odkud přišli. Naše "rasa" za dlouhou dobu své existence vytvořila poměrně bohatou a fungujicí společnost. A co vytvořili asiaté a ostatní? Nevěřím, že by mohla fungovat multietnická společnost. Pokud bude příliv imigrantů pokračovat, tak můžeme očekávat mnohem větší konflikty.
0/0
8.7.2001 15:16

pinus

Re: Vraťte se odkud jste přišli
A není to tak trochu o tom, v jaké etapě vývojového cyklu se zrovna nacházíme? Podívejte se, kam to dotáhli starověcí Číňané, Sumerové, Indové nebo Egypťani. A to dávno předtím, než byli Řekové nebo Římani, jejichž kultura je základem dnešní evropské kultury. A jak Řekové a Římani skončili. Z velké části (a to zejména Římani) si mohli za pád svých civilizací sami. A jak naše vysoce civilizovaná a rozvinutá evropská kultura doslova vybílila Maye a Inky. A byla to právě naše "rasa", jak říkáte, která vyvolala dva nejhrůznější konflikty v lidských dějinách (1. a 2. světová). Nejsme ani zdaleka tak svatí, jak si myslíme.
0/0
8.7.2001 16:09

Lamedon

Re: Re: Vraťte se odkud jste přišli
Římani se s Izraelitama také zrovna nemazlili - a od té doby žíjí Židé v diaspoře. Římani si za svůj pád mohli opravdu do značné míry sami. Nelze však přehlédnout, že to bylo mimo jiné tím, že dovolili usazování Germánů ve svých provinciích. Člověk pak musí nutně vidět parareli mezi dnešní Evropou a Římany v době úpadku. Opatrnost by pak měla být heslem naší civilizace.
0/0
8.7.2001 16:43

pinus

Počty
"Policie oznámila, že zadržela 36 lidí - 11 bělochů a sedm Asijců...".<BR> A ten zbytek, to byli asi Marťani...
0/0
8.7.2001 14:09

Lamedon

Multietnická společnost
Multietnická společnost v naší zemi? Děkuji ne, prosím.
0/0
8.7.2001 12:44

pinus

Re: Multietnická společnost
hmm, neřekl bych, že je to čistě problém multietnické společnosti. Lidé, kteří tohle dělají, si často hledají pouze záminku. Kdyby tam nebyli lidé jiné rasy, najdou si něco jiného.
0/0
8.7.2001 14:11

Lamedon

Re: Re: Multietnická společnost
Možná ano, každopádně se více než rádi připojili i ti druzí (ať už začal kdokoliv - místní nebo ti z Asie). Proč tedy zatahovat do společnosti další rizikový faktor?
0/0
8.7.2001 14:38

pinus

Re: Re: Re: Multietnická společnost
On je to na jednu stranu rizikový faktor, ale na druhou stranu obrovská příležitost ke vzájemnému poznávání a kulturnímu obohacování. A pokud se lépe poznáme, nebude docházet k takovému množství válečných konfliktů mezi jednotlivými státy. Dokážete si představit například válečný konflikt mezi dnešní Francií a Německem, při dnešním stupni integrace? A ještě před několika desetiletími to byla velká hrozba (1870, 1.světová, 2.světová...). Každopádně souhlasím, že pokud společnost na ubohé kulturní z vzdělanostní úrovni, může to přinést víc problémů než užitku. Ale to pak také o nečem svědčí...
0/0
8.7.2001 16:02

Lamedon

Re: Re: Re: Re: Multietnická společnost
No jo, ale kdyby to bylo takhle, tak proč to bouchlo třeba v Bosně - zemi s dlouhou tradicí vzájemného soužití a relativně vysokým vzděláním? Proč se vůbec rozpadla naše federace se Slovenskem? On ten rasismus nejde sám o sobě, on jde ruku v ruce s problémama sociálníma, kulturníma a rozdíly v mentalitě a spolu s nima se mu daří. Otázka zní, jestli bude do budoucna pořád dobře, abychom si s nově přibyvšími nezačali vyčítat cokoliv. Ne, ne - raději skeptik než mrtvola.
0/0
8.7.2001 16:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.