Milan Malý, Brno
7. 7. 2001 19:46
Lidé píší petice kvůli trolejbusu 136
Z celé záležitosti a dosavadních informací jasně vyplývá, že problém je až příliš nafouknutý a rozdmíchává ho stále stejná skupina občanů, kteří si nemohou zvyknout na to, že demokracie neznamená, že když si dupnu, tak musí být po mém, ať to stojí, co to stojí.
Z místních znalostí vím, že jediná problematická zastávka je Záhřebská, odkud se cestující dostanou do centra buď za cenu krátké docházky na Makovského náměstí, kde je společná zastávka linek 134 a 136, nebo s jedním (!) přestupem na tramvaj 12 a 13 na Skácelově, případně na linky 134 a 136 na Přívratu. Notoričtí stěžovatelé rovněž zamlčují možnost jízdy autobusem 67, který zastavuje v centru na několika místech v blízkosti Mahenova divadla i za nádražím.
Takže celý problém se mi zdá příliš banální na to, aby se jím zabýval v takové míře tisk nebo aby byl vykoupen za cenu přibližně dvoumiliónové investice do značně složitého trolejového křížení na Purkyňově, které by se navíc do budoucna stalo zdrojem četných dopravních zádrhelů. Rovněž se nepíše o tom, že dopravní podnik nabídl další zlepšení obsluhy Záhřebské a výše položených ulic změnou trasy linky 53 z areálu VUT Kolejní přes tuto zastávku až na Konečného náměstí. Také nejsou zveřejňovány spokojené reakce obyvatel souběžné trasy linek 134 a 136, kterým se uvedenou změnou značně zvýšil počet spojů. Zřejmě tak nekřičí.
I tato záležitost mě utvrzuje v přesvědčení, že o závažných věcech musí rozhodovat zastupitelské orgány na příslušné, v tomto případě celoměstské, úrovni a to na základě odborných posudků a vyjádření a ne na základě křiku a petičních akcí úzkých zájmových skupin, případně účelových, propagačních tlaků jimi oslovených senátorů.