Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chodcům zákon nepomáhá

Prudký nárůst nehod na vyznačených přechodech je výsledkem bezohlednosti některých řidičů, ale svůj díl viny na nepříznivé situaci mají též chodci. Značně nebezpečným místem se staly přechody pro chodce. Za prvních pět měsíců letošního roku se na nich střetla vozidla s chodci celkem stočtyřiatřicetkrát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mira

Jaký díl viny nesou chodci ?
O jakém dílu viny píšete ? Měli jsme školení řidičů, školitel nám vysvětloval na několika modelových situacích, v čem se aktuální vyhláška liší od minulé. Za jakýkoliv incident na přechodu pro chodce nese vinu jednoznačně řidič ! (A odpovídá to i přiloženému výňatku z vyhlášky.) To si spousta řidičů stále neuvědomuje. Jsou místa, kde není chodec, stojící těsně u přechodu, vidět. Např. tramvajový ostrůvek u Koh-i-nooru směr Kubánské náměstí. Tam je tak geniální zábradlí s tónovanými skly, že by se za něj schoval i slon. Když zpoza zábradlí na přechod někdo vyběhne, má řidič smůlu. Chodec možná také, a i když je morální vina na jeho straně, potrestán bude řidič. Zkuste jednou během jízdy sledovat přechody a uvidíte, kolik maskovacích míst pro chodce u nich je. Já vidím jediné řešení: Zaplavit odbory dopravy žádostmi řidičů, aby se tady odstranila telefonní budka, tady zábradlí, strom, ... . Je třeba si uvědomit, že pro zvýšení bezpečnosti musí něco udělat obě strany. Měly by následovat úpravy některých míst, aby se dalo podle té vyhlášky jezdit, a ne jenom buzerovat řidiče. Na našich silnicích je nebezpečných míst jako máku a někdy mám pocit, že spíše přibývají.
0/0
3.7.2001 10:19

Jarka

Re: Jaký díl viny nesou chodci ?
No, s těmi odbory dopravy to nebude asi tak jednoduché, často ty "překážky" ve výhledu mají na triku úplně někde jinde. Viz například stížnost na umístění tlf. budky na Karlově nám. v Praze, na což si stěžoval někdo na dikusním fóru ObÚ Praha 2 - příspěvky 436-7,445-6 na adrese http://www.praha2.cz/diskus/diskuse_P2.asp. Mají to na triku tuším České komunikace a vypadá to nějak neprůstřelně - nepotřebují prý na to ani stavební povolení, souhlas policie atd.
0/0
3.7.2001 13:11

Jirka

Re: Jaký díl viny nesou chodci ?
Na výše zmíněneném přechodu na Želivské ulici. Chodci jsou perfektně maskování přístřeškem pro čekající na tramvaj. Není tam vůbec vidět dav natož jedinec. Chodci mají svůj díl viny též. Mládež našla mnohde oblibu ve hře na hrdinství kdo později vstoupí na křižovatku. Mnozí chodci neberou v úvahu brzdnou vzdálenost auto a jsou schopni vlétnou do cesty autu. Značení přechodů je též velice ubohé. V většině případů značka přechodu je na úrovni samotnho přehodu a reakce řidiče je o to horší. V tomoto problému nelhali jenom účastníci silničního provozu, ale především odbornící při přípravě této vyhlášky, politici, policisté a v neposlední řadě i chodci, řidiči.
0/0
3.7.2001 14:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.