Diskuze

Chytili Miloševiče

Mám radost. Slobodan Miloševič byl vydán soudu. Proč mám radost? V životě jsem toho strýce neviděl a nic zlého mi neudělal. Z nějakého důvodu však mám hrozně nerad zabíjení bezbranných mužů a znásilňování bezbranných žen. Dnes v rychlé době se to už tolik nepamatuje.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Lubos

5. 7. 2001 2:54
Stejna uleva jako pane Komarkova
"Tak nam chytili Milosevice ..." parafrazoval bych znamy vyrok Svejkovy pani domaci. A take dodavam: konecne! Konecne je tento posledni relikt jizniho (post) titovskeho komunismu, jeden z prezivsich tyranosauru za mrizemi a pobude si tam zrejme hezky dlouho (uz jen priprava procesu zabere mesice a pevne doufam, ze patricne vymekne a nebude soud castovat vyroky "This is your problem"). Milosevic v Haagu je dobry signal. Signal vsem soucasnym i budoucim diktatorum, kteri si mysli a budou chtit myslet, ze si ve sve male zemi, kterou obloudili hranim na vhodnou strunu, mohou delat absolutne vse, co se jim zlibi. Nemohou - to je jeden z vydobytku globalniho sveta, jakkoli muzeme globalizaci odsuzovat a zatracovat. To, ze diktator je pred mezinarodnim soudem, je neobycejne dobra a povzbudiva zprava. Svet se prece jen zmenil k lepsimu ...
0 0
možnosti

Fabian Baxa

3. 7. 2001 20:05
jen Milosevic?
Podobne jako pan Hajek i ja si myslim, ze viniků Balkanske tragedie je vic nez pouze Milosevic. Od pana Komarka je to kratkozraky nazor, na ktery ale ma samozrejme pravo. Problem nastava tehdy, kdyz lidem jako p.Komarek naslouchaji bezni lide bez hlubsich znalosti o situaci a predevsim politikove. A ti, jak je znamo primo miluji jednoducha reseni, ktere se daji slibit od voleb do voleb. Presne podle Murphyho: Kazdy problem ma alespon jedno jasne, zrejme, jednoduche, ale pritom spatne reseni. I ja vidim v mediich alespon castecnou vinu na cele tragedii, vzdyt i novinari v byvale Jugoslavii potrebovali psat a k tomu hkledali senzace, A senzaci neni klidne souziti roznych narodu a nabozenstvi, ale prave problemy. Politici potrebuji nepritele, kdyz nemaji vlastni tvurci myslenky, zname to i od nas. Milosevic podle meho nazoru je clovek sve doby, jako Hitler i jako napriklad Meciar, v kazdem narode je jich nekolik. Jde jen o to, jaka je atmosfera ve spolecnosti a jestli jejich myslenky najdou zivnou pudu. Zaverem, vetsinu zlocinu spachali paramilitantni skupiny, jako napriklad Arkan a jeho brigady, ne bezni vojaci z JNA. Ti mezi sebou jiste maji i psychopaty, ale ti jsou ve vsech armadach, je jen na situaci a veleni, jakou dostanou prilezitost projevit se ve skutecnem svetle.
0 0
možnosti

Kamo

2. 7. 2001 10:21
Chytili Miloševiče - Konečně!
Balkánský konflikt je natolik složitý, že jeho objektivní analýza je téměř nemožná. Musím se tady pana Komárka zastat za jeho článek v Komárkovinách. On neanalyzoval balkánský konflikt, on jen popsal svůj pocit po zveřejnění zprávy o vydání Miloševiče a jako novinář a politolog cítil vyjádřit svůj názor veřejně. Pokud se někdo pokusí (či už pokusil), balkánský konflikt analyzovat, potřebuje k tomu prostor rozsáhlé historické knihy po prostudování maxima informací a s odstupem několika let možná desetiletí. Protože MK měl k dispozici pouze útvar zvaný "článek", nemohl problém analyzovat, napsal pouze, kdo je viníkem největším. A má pravdu. A k jeho nadpisu Chytili Milošiviče já dodávám ještě slůvko Konečně! Neboť podle mne je Miloševič (ne)obyčejný hromadný vrah, bolševik, nacionalista a diktátor, jakých tato planeta zažila a bohužel ještě zažije spousty. Jedno je jisté, viníkem není jen Miloševič sám, ale vinen je především systém, který umožní potencionálnímu diktátorovi válečné peklo rozpoutat. Je jisté, že vinny jsou i ostatní strany válečného konfliktu. To, že Miloševič byl donucen k podpisu v Datonu, za což pak málem dostal Nobelovku , byla v tu chvíli možná jediná možnost, jak zastavit válečné běsnění. Nezapomeňte, že v té době byl Miloševič nedotknutelný a západ s ním musel jednat jako s představitelem suverénního státu. Na vydání soudu se tak muselo čekat až od samotných Srbů. A proč se najednou změnila jednoznačná podpora Miloševiče u samotných Srbů? Na to mělo podle mne vliv více faktorů, ale jedním z nich bylo jistě i to, že soudruh Miloševič ztratil vládu nad většinou médií, které ho předtím nemohli kontrolovat a on tak mohl nechat působit svou propagandu. Podle mne nesou svou vinu také NATO a USA. Vinni jsou především tím, že od začátku konfliktu se snažili z ekonomických i politických důvodů destabilizovat tuto poslední soc. baštu v Evropě za každou cenu, i když už se schylovalo k válce. Není tajemstvím, že albánské povstalce v Kosovu vycvičila i vyzbrojila americká CIA. Nacionalistické Chorvaty podporovala SRN již nedlouho po konci 2.svět. válce. Konflikt je opravdu velmi složitý. Jedno si ale dovolím tvrdit: Jedním z největších viníků byl nedemokratický Miloševičův systém a tím Miloševič sám. Vinni jsou i samotní Srbové tím, že tento systém si nechali líbit. V tomto světle se znovu ukazuje, jakou moc má vláda nad médii a jak je nebezpečná. Proto si média, tento citlivý hlídač demokracie, hlídejme, jako oko v hlavě. A kdybych měl závěrem pouze několika slovy vyjádřit můj názor na Miloševiče pak jsou to tato: Je to pěkný hajzl! Konečně sedí tam, kde má!
0 0
možnosti

Miro'

2. 7. 2001 1:22
chytily milosevice
Vazeny pane Komarku, Bylo to davno. Jeden clovek ( shodou okolnosti se take jmenoval Komarek ) tvrdil, ze marka bude za korunu. Je to nazor, a mel na nej pravo, stejne jako vy mate pravo na vas nazor. Co si on nem mysli jini, vam kdykoli mohou nazorne, tak jak jsem ucinil ja - vyjadrit. Miro' R. Goda
0 0
možnosti

Jiří Hájek, Jindřichův Hradec

1. 7. 2001 12:50
Chytili Miloševiče
Je šokující, že i dnes, po té, kdy světové zpravodajské agentury přinášejí objektivní informace o skutečných příčinách i průběhu poslední balkánské války, je v MF Dnes zveřejněn příspěvek pana Martina Komárka, který však není ničím více a ničím méně než vyjádřením zkreslených vlastních názorů autora, kterému evidentně chybí elementární znalosti problému, ke kterému se "vyjadřuje" a účelově obarvuje jednu ze stran strašlivého balkánského konfliktu na černo, stejně tak jako některé osoby a srbský národ. Pane Komárku, viníky balkánské tragedie jsou pánové Miloševič, Tudjman a Izetbegovič, jakož i NATO a USA, a to všichni stejnou měrou. Tudjman unikl spravedlnosti jenom proto, že zemřel a to, že Izetbegovič stojí mimo pozornost veřejnosti je důsledkem nemravné politiky NATO a USA, sledující vlastní mocenské zájmy na Balkánu a snažící se usilovně o revizi uspořádání tamnějších poměrů, vzniklých po II. světové válce. Své snahy však mistrně halí do hávu "humanitární pomoci" zatímco jenom svou hloupou politikou rozdmýchávají další válečný požár (Kosovo, jižní Srbsko, Makedonie). Jsem zastáncem spravedlnosti a potrestání všech válečných zločinů a zločinců, ať jsou jakékoliv národnosti, ale je třeba vidět, že stejných zvěrstev se dopouštěli Charváti i Muslimové. Přečtěte si knihu "Dobří lidé v dobách zla" (GplusG, Praha 2001. Je to výmluvné svědectví očitých svědků. Chce to jenom trochu odvahy, pane Komárku, podívat se pravdě do očí a používat vlastní rozum! Jiří Hájek
0 0
možnosti

Karel

13. 7. 2001 16:04
Re: Chytili Miloševiče
Pane Hájku, moje řeč. Děkuji Vám za Váš příspěvek a odpověď páně Komárkově,hlásnýmu troubovi současného proamerickému ideologickému stylu. Jenom čekám, kdy takový pan Komárek napíše stejně zaníceně článek o tom, jak by bylo perfektní dostat před mezinárodní soudní tribunál např.soudruhy Jelcina a Putina za genocidu čečenského národa pod záminkou boje proti teroristům.
0 0
možnosti

Radim Reitschmied

1. 7. 2001 7:49
Chytili Milosevice nebo ho prodali?
K clanku Martina Komarka "Chytili Milosevice" mohu rici jenom tolik, ze veci jsou trochu vic komplikovanejsi nez by si je pan Komarek pral videt. Po svete beha daleko vice 'masovych vrahu'nez jen Milosevic, chce-li ho pan Komarek takto nazvat, napriklad byvaly Americky president Bill Clinton, Kanadsky premier Jean Cretien, Nemecti vladni predstavitele Joshka Fischer a Gerhard Schroeder, nebo dlouhodoba pritelkyne naseho zdanlive neuhonneho prezidenta Vaclava Havla, Americanka Ceskeho puvodu Madelaine Allbright, jejiz rodinu Srbove za druhe svetove valky ukryvali pred fasisty. Co se tyce Vaclava Havla a jeho povrchni zivotni etiky pod heslem "zit v pravde", mohli bychom ho s klidnym svedomim zaradit k temto ostatnim 'masovym vrahum', kteri se pekne kolektivne podileli na bombardovani Jugoslavie, budeme li merit veci jednoduchym meritkem pana Komarka (Vaclav Havel se ani neobtezoval s referendem v dobe, kdy spousta Ceskych obcanu vyjadrilo jasny nesouhlas s bombardovanim Jugoslavie, nebo se vstupem Ceske Republiky do NATO vubec). Cim se ciny Milosevice lisi od 'kolektivniho roazhodovani' (ve kterem je vzdy tezsi poznat individualni vinu) Billa Clintona, Jeana Cretiena, Joshky Fischera, a dalsich, posvecene etickou vodou Vaclava Havla? O kolik vic se ciny Milosevice lisi od techto lidi? Ti by pred tribunalem v Haagu sedet nemeli? Ciny NATO a vladnich predstavitelu zucastnenych zemi, ktere jsou jeho cleny, a ktere se jakkoli podileli na akcich v Jugoslavii byli stejne nezakonne a rovnomerne neeticke ve velkem meritku, jako ciny Milosevice v malem. Jeden pribeh muze mit hodne vypravecu a hodne stranek, nejhorsi je neinformovany, omezeny nazor lidi kteri nejsou schopni postavit veci do sirsi perspektivy a hraji tak do karet stejne neinformovanym a omezenym politikum, kteri casto maji problem lokalizovat dane misto na mape. Radim Reitschmied Vancouver, British Columbia Canada
0 0
možnosti

Jindřich Kasal

30. 6. 2001 11:54
Chytili Miloševiče
Ten člověk, Miloševič, se cítí uvnitř nepochybně nevinen a ukřivděn. S ním také ti, kteří ho uznávají. On i oni žijí. Mohou svůj nesouhlas vyjnádřit. My další, kteří jsme vše pozorovali jakoby zpovzdálí, můžeme jen doufat, že spravedlnost, byť lidská, bude tím, co si o spravedlnosti myslíme: nestranná. V tom případě mohou jít souhlasy i nesouhlasy stranou a obě strany si mohou oddechnout: ono to kolo dějin někdy i při své pomalosti nabere správný směr.
0 0
možnosti