Jana Dostálová
29. 6. 2001 21:01
Re: Kunovický stroj bude létat v Brazílii
Jelikož v naší oblasti - Jihovýchodní Moravy - je hodně "leťáků", informace se šíří velmi rychle. To je fakt. I proto si myslím, že autorka tohoto článku zřejmě ví, o čem mluví. Alespoň to tak vypadá. Když se "přestalo dařit" LETu, vznikly malé (postupně se zvětšující) firmy, které na této situaci postavily svoji obchodní politiku. Je zajímavé, že ony firmy jsou schopny dodávat letouny do celého světa... A svojí - občas i "socialistickou" - obchodní politikou jim k tomu LET zdárně pomáhá. Je to velký kolos, dobře. Ale, že se vcelku daří prodeji kluzáků, proč by to nešlo i se zmíňovaným letounem L410? Ono to jde, jen se musí chtít! A v LETu se asi nechce. A proč se nechce, to je další otázka. Dle mého názoru v takovém podniku, kterému v různých dobách jeho vývoje - ne moc zdárneho - vládne stejný management to ani nemůže jít. Otázka k zamyšlení. Připadá mi občas i k zasmání, když "ony malé firmy" dodávají v počtu několik letounů za rok do různých koutů světa a LET jako výrobce - což je pradox - dodá konečně jeden za uvedených okolností v předcházejícím článku, no a je z toho HALO. Spíš ostuda. Hezká věta ing. Směřičky je, že LET uzavřel kontrakt na dodání několika kusů a k tomu dodatek, že bude realizována dodávka alespoň 1 kusu! Takže budou rádi, když příští rok dodají letouny 2?! A kde je ten zbývající počet několika kusů? A taky: to jsme tady četli už tolikrát, že to nemůžeme brát vážně.