Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kunovický stroj bude létat v Brazílii

Vylepšený model menšího dopravního letadla prodal kunovický výrobce Let do Brazílie. Stroj, jehož cena se má pohybovat kolem jednoho a půl milionu dolarů, bude létat na vnitrostátních turistických linkách v okolí Rio de Janeira. Let Kunovice, který je od konce loňského roku v konkursu, dodal do Brazílie tento letoun letos už podruhé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Iveta Pochylá

Kunovický stroj bude létat v Brazílii
Člověka, který se na problémy LETu dívá jen tak se zajímavosti by jistě obsah článku potěšil a mohl by milně podlehnout myšlence, že se LET staví opět na nohy. Skutečnost, že autor článku mnoho neví o LETu a jejich produktů je zřejmá již na první pohled, když pod obrázek letounu umístníl "L410 EVP". Jistě chtěl napsat L410 UVP a mohlo by se tak jednat jen o překlep, ale na obrázku je letoun L410 UVP-E, což je trošku rozdíl. No, nic řekne si čtenář a se zájmem začne číst článek. Už z prvních řádků je jasné, že celý článek je postaven na rozhovoru pouze s obchodním ředitelem ing. Směřičkou. Největší mistifikací členáře je fakt, že LET dodal do Brazílie tento letoun. LET jej sice dodal, ale prodala jej firma PAMCO. LET tedy prováděl jen práce, ale ziskem se nepodílel na přímém prodeji, což je rozdíl! Je zajímavé, že když chtěl jiný zákazník provést na letounu stejné práce a prodat jej do Brazílie, bylo mu řečeno, že pouze LET prodává do této oblasti. Proč se takto LET zachoval a odmítl stejně lukrativní zakázku? Proč se LET schovává za jinou (vyvolenou) firmu místo toho, aby letoun prodal sám? A na závěr, proč se autor článku nezájímá hlouběji o problém a spokojí se s vyjádřením jedné osoby, třeba by se čtenář dozvěděl pravdu.
0/0
29.6.2001 20:04

Jana Dostálová

Re: Kunovický stroj bude létat v Brazílii
Jelikož v naší oblasti - Jihovýchodní Moravy - je hodně "leťáků", informace se šíří velmi rychle. To je fakt. I proto si myslím, že autorka tohoto článku zřejmě ví, o čem mluví. Alespoň to tak vypadá. Když se "přestalo dařit" LETu, vznikly malé (postupně se zvětšující) firmy, které na této situaci postavily svoji obchodní politiku. Je zajímavé, že ony firmy jsou schopny dodávat letouny do celého světa... A svojí - občas i "socialistickou" - obchodní politikou jim k tomu LET zdárně pomáhá. Je to velký kolos, dobře. Ale, že se vcelku daří prodeji kluzáků, proč by to nešlo i se zmíňovaným letounem L410? Ono to jde, jen se musí chtít! A v LETu se asi nechce. A proč se nechce, to je další otázka. Dle mého názoru v takovém podniku, kterému v různých dobách jeho vývoje - ne moc zdárneho - vládne stejný management to ani nemůže jít. Otázka k zamyšlení. Připadá mi občas i k zasmání, když "ony malé firmy" dodávají v počtu několik letounů za rok do různých koutů světa a LET jako výrobce - což je pradox - dodá konečně jeden za uvedených okolností v předcházejícím článku, no a je z toho HALO. Spíš ostuda. Hezká věta ing. Směřičky je, že LET uzavřel kontrakt na dodání několika kusů a k tomu dodatek, že bude realizována dodávka alespoň 1 kusu! Takže budou rádi, když příští rok dodají letouny 2?! A kde je ten zbývající počet několika kusů? A taky: to jsme tady četli už tolikrát, že to nemůžeme brát vážně.
0/0
29.6.2001 21:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.