Diskuze

Na odškodnění má nárok i Grebeníček

Mezi oběťmi nacismu, které v těchto dnech dostávají odškodnění z Německa za příkoří během druhé světové války, jsou i lidé spojení s komunistickými zločiny. Patří mezi ně například i otec předsedy KSČM a bývalý vyšetřovatel StB Alois Grebeníček, jehož soud stíhá za to, že v padesátých letech mučil politické vězně. Ale protože prošel koncentračními tábory Osvětim a Buchenwald, má právní nárok na odškodnění v kategorii A tedy na 15 tisíc marek (270 tisíc korun).
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jakub

28. 6. 2001 9:11
Grebeníček
Ano, ten nárok na odškodnění pan Grebeníček má.Je pro mě však opravdu těžko pochopitelné, že už dávno nesedí ve vězení za svoje zločiny za komunismu.Tudíž vzkaz pro českou justici : Běžte si to hodit
0 0
možnosti

David

27. 6. 2001 22:20
jeho osud v Osvětimi
hodně zajímavý je i jeho osud v Osvětimi.on říká:Pokusil jsem se uprchnout. Byli jsme však během čtyřiadvaceti hodin chyceni. Koho z nás neubili na místě, toho čekala poprava," vylíčil už dříve svůj životní příběh Grebeníček. Za předehru ke svému definitivnímu konci považoval nasazení na práce při odklízení mrtvol od popravčích stěn. "Nakonec se však stal zázrak. V roce 1944 jsem byl převezen do Buchenwaldu,“ tvrdí bývalý vyšetřovatel._____jaktože ho teda nepopravili???pochybuju že by ho němci jen tak převezli do Buchenwaldu??asi ne.zázrak to rozhodně nebyl.Podle mě je jen jedno logický vysvětlení, on s nima kolaboroval a spolupracoval.
0 0
možnosti

David Zdráhal

27. 6. 2001 22:14
justice
bohužel právo má.To mu nelze odepřít.Ale zaráží mě NESCHOPNOST české justice, která není schopná ho postavit před soud.Malloth je na tom mnohem hůř a soudili ho.Jen tohodle komunistickýho hajzla nejsou schopný před ten soud dostat.Je to hrůza co se tady děje.Já bych ho před soud nahnal hned.Bohužel ale nejsem soudce.Obávám se, že ten za svoje zločiny nikdy potrestán nebude.
0 0
možnosti

Kocicak

27. 6. 2001 18:36
Pravo na odskodne
Pridam se na stranu tech, kteri rikaji, ze pan Grebenicek narok na odskodne ma, nebot zde se nejedna o vztah Grebenicek - Cesko, nybrz Grebenicek - Nemecko. Zarazi mne vsak, ze je na jedne strane zdravotne neschopen soudniho rizeni ve veci sveho totalitniho radeni, ale na strane druhe ma tento nemocny clovek dost sil prihlasit se o odskodneni.
0 0
možnosti

Bartos Pisar

27. 6. 2001 16:20
Grebenicek
Otazka je, jestli tam starej Grebenicek treba nedelal "kapo". Neverim tomu, ze ten, kdo zazil na vlastni kuzi nasili rasove nenavisti za par let bude delat totez z tridniho presvedceni. Bylo by zajimavy zjistit, jestli se zucastnil tzv. Buchenwaldske prisahy, kterou slozili vezni po osvobozeni, ze nedopusti, aby se neco podobneho jeste nekdy opakovalo. Pokud by se prokazalo, ze prisahu slozil a totez nasili pak sam provozoval, na odskodneni by podle me moralni narok nemel
0 0
možnosti

Roman

27. 6. 2001 14:53
-> Luboš & sarka
Ano, pan Gr... má nárok, ale má také povinost dostavit se k soudu, čemuž se vyhýbá (zdravotní problémy má veliké převeliké, ale hlava funguje, i když mu to asi zařizuje syn:( hnus a špína
0 0
možnosti

sarka

27. 6. 2001 9:08
Grebenickovo odskodneni
Souhlasim s Lubosem... myslim,ze obe veci se nemaji slucovat. Odskodneni za koncentrak je jedna vec, uzavrena kapitola. Ma narok stejne jako ostatni. Co se delo pozdeji musi zhodnotit soud. Dokud neni vina dokazana plati presumpce neviny... pro kazdeho...Nezpochybnuji, co pan Grebenicek delal v 50-tych letech, ale zaroven nechapu, proc nekoho urazi, ze dostal odskodneni, na ktere ma narok...
0 0
možnosti

fakit

27. 6. 2001 8:21
Pan Grebeníček
Pan Grebeníček byl v Osvětimi?hmmmmmmmmmmm....... a já pořád říkal: To by mě zajímalo, kde se naučil mučit lidi.....! Ted už to vím. Díky. komunismus=fašismus
0 0
možnosti

Hans

27. 6. 2001 7:33
Kocourkov
Když se napravují křivdy které se staly před 60 roky, je nutné taktéž napravit křivdy, které se staly o deset let později.Nemůže být 40 let komunismu tabu. Je to vysoce nemorální odměňovat zločince z období komunismu.
0 0
možnosti

Luboš

27. 6. 2001 7:12
Grebeníček má právo
V komentářích některých lidí je vidět, jak se doba u nás nikoliv změnila, ale vlastně pouze obrátila, a totéž by chtěli i od práva. Bylo-li právo a zákony v minulé době namířeny proti odpůrcům režimu, je dnes podle nich potřeba obrátit je zase proti lidem, kteří jsou s minulostí spjatí. Pan Grebeníček má na odškodnění nárok nejen právní, ale i morální. Jeho činnost v letech padesátých nechť hodnotí soud.
0 0
možnosti

David

27. 6. 2001 22:26
Re: Grebeníček má právo
typický komunista.ještě nám tu začni tvrdit, že Stalin byl hodný pán, který neposílal svý odpůrce na smrt.taky by si mohl říct, že se vůbec nepopravovalo v 50.letech, že RAF piloti byli souzeni právem.Proboha probuď se!!!!!Komunismus=Fašismus, možná i mnohem horší.Dělat ty zvěrstva v době míru je mnohem horší než je dělat v době války.Tim vůbec netvrdim, že ve válce je to dovolený!SMRT KOMUNISMU!
0 0
možnosti