Diskuze

Projektant navrhuje dálnici pod Zlínem

Pod centrem Zlínem možná povede jeden a půl kilometru dlouhý tunel. Projektant Petr Záboj navrhuje vyřešit tunelem dlouhodobý dopravní problém města. Po hlavní tepně, která vede i těsně okolo hlavního náměstí, totiž denně projedou desetitisíce vozů. Pracovníci zlínské radnice se na téměř dvoumiliardovou investici však dívají skepticky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Martin M.

26. 1. 2002 11:58
Tunel pod Zlínem
Je to skvělý projekt.Hodil by se i do jiných měst.Takový tunel by měl být i v Praze pod "magistrálou".Snad to někdy v budoucnosti vyjde.
0 0
možnosti

Mira

27. 6. 2001 20:15
Architekt navrhuje dalnici pod Zlinem
Jo jo jen do toho:-} to je bomba:-}drzim palce
0 0
možnosti

Petr Starosta

27. 6. 2001 14:01
Tunel
Velkorysé řešení hodné tradic Zlína. Myslín si, že ostatní uvažovaná řešení nebudou v souhrnu levnější a přitom horší (auta najedou více km a tak budou více zatěžovat životní prostředí). Petr Starosta, Zlín JS
0 0
možnosti

Karel Malík ml.

26. 6. 2001 22:48
Tunel?Proč ne...
Seděl jsem ve vlaku kdyř mi kamarád poprvé řekl něco o plánech na zlínský tunel.Nejdřív jsem si pomyslel že to je naprostá blbost, ale potom mi zvědavost nedala, já sedl k Internetu a našel si postačující informace.Jediné co mi trak nějak nesedí je ta cena.Myslím si že by byla mnohonásobně dražší. Z pohledu mého, tj. studenta stavební fakulty, je to rozhodně zajímavý problém, se kterým by bych se třeba rád seznámil podrobněji.Každopádně souhlasím s tvrzením, že by veřejná diskuse byla prospěšná.Těším se na další podrobnosti. Na závěr na píšu...:Tomáš Baťa by byl pyšný!!!
0 0
možnosti

Pavel Velecký

26. 6. 2001 16:22
Ano pro tunel
Projekt tunelu v centru Zlína je něčím co už velmi dlouho rozvíjím ve své fantazii. Když jsem se dozvěděl že o něčem takovém přemýšlí i odborník, měl jsem docela dobrý pocit. V měřítku Zlína se sice jedná o velmi rozsáhlý a náročný projekt, musíme si ale uvědomit jaký by byl jeho výsledek. Dokážete si představit náměstí Práce bez kolony automobilů? Park Svobody a zeleň na náměstí TGM by tak mohly splynout v souvislou zelenou plochu. Automobilismus zabíjí každé město, ale v tom našem mu už nemáme ani kam ustupovat. Jedinou možností je podzemí. Jen bych šel ještě dál a do tunelu přesunul i MHD s vytvořením částečně či zcela podzemních stanic. Tomuto projektu vůbec nebrání technická náročnost. Podobných staveb se i v naší zemi provedlo mnoho, například pražské metro. Jediné co stojí v cestě je nedostatek financí. Pokud by se ale tato zátěž rozložila rovnoměrně na delší dobu a stavělo by se na etapy, myslím že při dobré vůli by něco podobného mohlo vzniknout. Nejde o akci na jeden či dva roky realizace něčeho takového by si vyžádala mnohem delší čas, proto musíme už dnes říct jak se k této věci stavíme.
0 0
možnosti

Roman - Zlin

27. 6. 2001 3:28
Tohle neni reseni
Momentalne se nachazim v USA, ale chtel bych se pripojit k diskusi. Nevim, co si o tom mam myslet. Za prvni cena, ktera byla spocitana panem architektem se mi zda naprosto neadekvatni. Projekt tohoto rozsahu by stal daleko a daleko vice. Nehlede k tomu, ze by se mohl tahnout ne jeden, dva roky, ale i desetileti. Nedopustme stavby typu Temelin. Myslim, ze tyto stavby v tak velkem financnim rozsahu zkratka momentalne nejsou v CR aktualni. Ikdyz je pravda, ze zlinskou dopravu je nutno nejak resit. Co se tyka zelene, mate naprosto zkreslene predstavy. Po Americe jsem uz najezdil asi 15 000km. K memu prekvapeni i v mistech, kde se nachazi oboustranne ctyrproudove dalnice roste naprosto prekrasna zelen. Myslim, ze problem zelene neni ani tak problem dopr. kolapsu, ale hlavne v pecovani o tuto zelen a vyberu typu zelene. A uroven pece o zelen ve Zline neni dostacujici. Chranme si nase mesto, ktere patri mezi mesta s nejvetsim plosnym mnozstvim zelene, zaklad je ovsem predevsim v peci o ni!!!
0 0
možnosti