Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dálnice D1 už má harmonogram

Téměř na den přesně je stanoveno, jak na sebe budou do konce letošního roku navazovat přípravné práce na pokračování stavby dálnice D1. Ještě v prosinci se začne se šestnáctikilometrovým úsekem z Vyškova do Mořic. Odtud povede dálnice na jihovýchodní Moravu. Stavbu stále komplikuje výkup soukromého pozemku u Tištína na Prostějovsku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Janča

Geniální
Mohl by mi někdo zdělit proč zrovna dálnici?Když už někdo chce vrazit peníze do dopravních komunikací,proč nezačít radši s obchvatama velkých měst.Ty jsou myslím důležitější.
0/0
26.6.2001 15:57

Paja

Re: Geniální
Snaha o budování obchvatů zde je, ale je blokována smečkou ekoteroristů. Apropos, nových obchvatů se staví více než dálnic.
0/0
27.6.2001 15:39

Pavel

Změna ?
V procesu EIA byla prezentována odlišná trasa než ta , která je přílohou k uvedenému článku. Došlo ke změně trasy nebo je mapová příloha pro čtenáře matoucí? Trasa dálnice totiž působí jako poplašná zpráva.
0/0
26.6.2001 13:31

Jirka

5P aneb kdo to zaplatí?
Proč se staví další nové úseky silnic (dálnic), když ostatní silnice jsou podinvestované a rozpadají se? Proč náklady na stavbu dálnic naplatí ti co je užívají? Proč já jako obyvatel Horní Dolní mám ze svých daní sponzorovat někomu zálibu rychlé jízdy? Proč si všichni myslí, že jedině dálnice je jediným možým řešením pro rozvoj regionu? Proč o dopravě mluví jen politici a né odborníci?
0/0
26.6.2001 12:27

Paja

Re: 5P aneb kdo to zaplatí?
Na stavbu dálnic přispívají především ti, kteří je užívají, a to dálničním poplatkem (známkou) a silniční daní. Dálnice rozhodně není pro nějaké závodníky, kteří si chtějí užít rychlou jízdu, ale hlavně pro autodopravce, na kterých stojí a padá naše hospodářství. Jezdím každý týden s nákladem od Ostravy do Prahy a nedokážu si představit, jak bych tam vůbec bez dálnice dojel. Přeprava po železnici nepřipadá v úvahu, protože by byla třeba ještě doprava k železnici, od železnice a zboží je obvykle třeba doručit rychle. Nehledě na to, že takto si je vezu sám a nemusím se strachovat, co mi s ním někde železničáři provedou a jestli vůbec dojede. Všichni si myslí, že dálnice je řešením pro rozvoj regionu jednoduše proto, protože je to pravda. Základem prosperujícího podniku je dobrá dopravní obslužnost a tu dálnice zaručuje. Mimochodem, jel jste někdy po silnici z Přerova do Kroměříže? V podstatě jediným dopravním spojením je tam úzká okreska přecpaná náklaďáky, které jedou krajními koly po středové čáře a po krajnici. Tomu říkám nebezpečná a neekologická silnice.
0/0
27.6.2001 15:37

Karel

4 mld. za pouhých 16 km?
Není to trochu moc? Zkouším to srovnat se stavbami železničních koridorů a vychází mi, že by se za ty peníze dalo postavit 64 km vysokokapacitní železniční trati s rychlostí 160 km/hod. Na to, jak dálnice oproti železnici zatěžuje životní prostředí se mi to zdá být trochu moc. K.
0/0
26.6.2001 11:32

František Dobrota

Re: 4 mld. za pouhých 16 km?
A co takhle : kolik by se dalo místo železničního kodridoru postavit stezek pro cyklisty a pěší. Na to jak železnice proti stezkám zatěžuje životní prostředí se mi to zda být trochu moc. A teď ještě jinak. Jsem cyklista, motorista a jezdím i vlakem. Myslím si, že všechny druhy dopravy plní svou specifickou funkci a je nutno je rozumě a rovnoměrně rozvíjet.
0/0
26.6.2001 12:57

Karel

Re: Re: 4 mld. za pouhých 16 km?
Přečtěte si toto: http://www.sudop.cz/Revue993/eurail1.htm Karel
0/0
27.6.2001 11:55

František Dobrota

Re: Re: Re: 4 mld. za pouhých 16 km?
Děkuji za typ. Článek jsem se zájmem přečetl (a to zcela vážně), avšak pořád si myslím, že ne ve všech případech je přeprava železnicí nejefektivnější. Týká se to zejména nákladní dopravy s ohledem na nutnost překládky, rychlost dopravy a bezpečnost (má s tím vlastní zkušenosti). Je mi jasné, že pro převoz uhlí, cementu a podobných komodit je nejvhodnější vlak. Pokud však nějaká firma vyrábí například žaluzie na zakázku a rozesílá je svým partnerům a zákazníkům po celé republice s přesným termínem dodání, pak se na železnici nemůže rozhodně spolehnout. Takže pořád trvám na poslední větě svého příspěvku.
0/0
27.6.2001 21:37

Majkl

Vyvlastnění!!!!!
To teda zase zavání komunismem. Krásnej zákon....vyvlastnění. Proč zrovna ne hned "znárodnění"
0/0
25.6.2001 23:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.