Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ne rychlodráhu, ale metro, volá Praha 6

Ruzyňské letiště by se mělo dočkat rychlého spojení s centrem Prahy. Zatím není jasné kudy, kdy ani za kolik. Ve hře jsou v podstatě dvě varianty - prodloužení dejvické trasy metra nebo železniční rychlodráha. Proti ní však stojí jak radnice Prahy 6, tak celých čtrnáct tisíc obyvatel šesté městské části. Ti svůj odpor k železnici dali jasně najevo při svém úterním setkání se zástupci firmy Metroprojekt, která vypracovala studii porovnávající výhody a nevýhody obou uvažovaných variant. Nechceme žádnou rychlodráhu, ale metro, tvrdili téměř jednohlasně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Marek

Buštěhradská dráha
Elektrifikace a plný využívání stávající trati by přineslo největší prospěch za nejmíň peněz.Speciálně eko-hlediska by byla naplněna po okraj...,jde-li ovšem o Věc, tedy o optimální spojení letiště (výhledově Kladna)s Prahou.Je to dopravní koridor,kterej stačí jenom modernizovat.Navíc tady byl daleko dřív, v dobách kdy Praha končila Stromovkou.Pokusy prosadit metro jako variantu kapacitního spojení, nemůžou mít jinej základ než naprostou technickou a ekonomickou naivitu, nebo v horším případě osobní cíle.Metro na letiště je pro cca 20 přištích let absolutně nereálná vize.
0/0
10.9.2001 15:47

Grossák

Metro do polí
Mezi veřejností je strašně silný dojem, že železnice nemůže sloužit lidem z města. Nemyslete si to. U nás se bohužel nikdy nepočítalo, že železnice může plnit funkci MHD. Stačí se podívat na menší a střední žel. stanice v Praze. Je třeba to změnit. Snad se t podaří v tomto případě a postaví se železnice vhodně zapojená do PID (především četností spojů, cenou jízdného, hostou sítí zastávek a jejich vhodnou polohou s návazností na tramvaje a autobusy, případně metro) a zároveň využitelná mnohem šířeji pro dopravu ve směru Kladno, ale i Chomutov nebo K. Vary. Tu trať je stejně třeba modernizovat, ať bude metro nebo ne. A řeči o rozdělení Prahy 6 jsou zcestné, ta trať už tam vede. A metro? Jeho výstavba je do r. 2010 naplánována (prodloužení trasy C, stavba trasy D). Dřív než 2015 by se prodloužení A stejně nerealizovalo, ale kurva, teď už tam přece máte koleje, tak proč je nevyužít pro i městskou dopravu???
0/0
27.6.2001 12:28

Dojížěč

Re: Metro do polí
Jde o kvalitu. Denně dojíždím vlakem z Kladna do Prahy a kvalita služeb DP Praha a ČD je neporovnatelná. Neustálé výluky mě často nutí přejít na dražší autobus. Je jasné že metro z Prahy do Kladna ještě dlouho nepovede ale mít možnost vyhnout se ucpané Evropské by vůbec neuškodilo. Hlavní ůvod proč si myslím že se Metra na letiště nedočkám je lobby taxikářů a parkovišťáků. Existence Metra na Letišti by znamenala nutnost vybudování levného parkování na konečné metra a tak by soudruzi taxikáři ruku v ruce se Správou letišť přišli o výsadu ovládat areál Ruzyně...
0/0
10.9.2001 12:57

Mirek

Taky bych to podepsal
Metro bude jezdoznačně víc pro lidi zatímco rychlodráha jen pro skupinku cestujících z letiště.
0/0
21.6.2001 12:48

Tomáš

Re: Taky bych to podepsal
Rychlodráha je také pro "skupinku" několika desítek tisíc lidí z Kladna. A že by nemohla sloužit i lidem z Prahy 6? Není mi jasné na základě čeho si to myslíte.
0/0
22.6.2001 14:32

Dominik Bohac

Jednoznacně pro metro!
Samozřejmě chápu, že je to zřejmě o něco dražší varianta, ale přesto si myslím, že z dlouhodobého hlediska je to lepší varianta. Jsem 100% pro!!! DB
0/0
21.6.2001 9:12

Mates

Kde to podepsat?
Je nějaká stránka na internetu, kde se to dá On-line podepsát?
0/0
20.6.2001 16:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.