Diskuze

Stavba silničního okruhu je ohrožena

Okruh, který má vyřešit kritickou situaci dopravy v hlavním městě, je ve schváleném územním plánu navržen v takzvané suchdolské variantě. Trasa, která má vést přes Ruzyň, Suchdol a Březiněves, včetně vysokého přemostění Vltavy, je ovšem ohrožena. Vedení městských částí Suchdol a Dolní Chabry stejně jako koalice SOS Praha a středočeské krajské zastupitelstvo s ní nesouhlasí a podporují obchvat z Ruzyně přes Tuchoměřice a Řež do Zdib ve středních Čechách.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Sikky

20. 6. 2001 23:15
Uzemni plan
Jen tak mimochodem, MO je ve variante suchdol planovan jiz od prvni republiky. Tedy pokud je neco spatne, je to vystavba z dob budovani socialismu. Navic tunelova varianta ma jednu vyhodu: po dostavbe v hloubenem tunelu se muzou na inkriminovane plose opet udelat zahradky, ktere tam jsou nyni.
0 0
možnosti

Barbora Kolarova

20. 6. 2001 19:12
Okruh kolem Prahy
Reaguji na clanek z dnesni MF (20.6.2001) o stavbe okruhu kolem Prahy, respektive na severnim okraji Prahy. Spolu s mym pritelem jsme se v Dolnich Chabrech zajimali o koupi pozemku na vystavbu rodinneho domku v Dolnich Chabrech na okraji Drahanske rokle a samozrejme i nas zajimala situace kolem silnicniho okruhu kolem Prahy. Od tohoto pozemku je planovany usek varianty JJ (jizni varianta) vzdalen priblizne 800m. Ziskat informace o uvazovanych trasach, o soucasnem vyvoji v rozhodovani o navrzenych projektech, o tom na koho se vlastne obratit - byla "mala Odyssea". Nicmene - pote, co jsme obtelefonovali a doslova "obehali" cleny Magistratu hl.m. Prahy, Reditelstvi silnic a dalnic, Mestsky urad Dolni Chabry, sdruzeni Ekoform, starostu Stredoceskeho kraje a Ministerstvo zivotniho prostredi se nam podarilo nahlednout do prislusnych studii - hlukova, ekologicky dopad, znecisteni, dopad na region, vodohospodarska, dopad na faunu a floru,...(nejmenuji je presne ani uplne). Snad bych k tomu mela dodat, ze pristup vsech pracovniku jmenovanych instituci, se kterymi jsme hovorili, byl mimoradne vstricny. Prostudovali jsme je co mozna nejpecliveji - bohuzel krome 2 variant, mezi kterymi se dnes voli, jsou ve studiich obsazeny i 4 dalsi puvodni varianty, coz trochu stezuje prehlednost materialu. Ze studii vyplyvaji naprosto zretelne - ac nekdy velmi opatrne komentovane, ze vliv varianty JJ ma negativni dopad na nekolikanasobne vetsi pocet obyvatel, spolu s tim, ze trasa je vedena "skokovym" zpusobem, kde na exponovanych mistech je situace skutecne kriticka. Neni vubec pravda, ze jizni varianta je levnejsi a jeji stavba by trvala kratsi dobu. Specialni upravy z hlediska zivotniho prostredi - zejmena Suchdolsky tunel - vyzaduji tak velke financni i casove naklady, ze jsou obe varianty zcela kompatibilni. Prikladu by se dalo uvest mnoho, behem cteni dokumentu me napadlo i nekolik moznych zpresneni danych publikaci, vetsinou technickeho razu...ale to uz se spis hodi do konkretni diskuse. Duvodem k napsani tohoto prispevku jsou spis vety populisticky hozene do vetru lidmi, kteri nepredpokladaji, ze by se v nich nekdo mohl "stourat". Samozrejme, ze magistrat Prahy stoji za jizni variantou - je to i otazka financi. To, ze diky tomu zmizi nekolik nadhernych a zelenych ploch Prahy, kam lide chodi na bylinky (povazte - v Praze!) a Praha se zacne menit do podoby nemeckych velkomest je zrejme vedlejsi. A vubec - silnicni okruh by mel zacit existovat po roce 2010 - bude v te dobe severnejsi varianta (delsi o nekolik malo kilometru) skutecne tak vzdalena, jak se dnes tvrdi? S expanzi rodinych domu a priblizovani okolnich obci k Praze je to argument snad nekoho, kdo nedokaze videt dal nez skutecne tech 10 let. Ten, kdo o tom dnes rozhodne, toho zrejme nebude muset za 30 let litovat - ale bude to moje generace ( je mi 27 let), ktera to bude muset napravovat - tak jako dnes lomime rukama nad magistralou kolem Narodniho muzea. ing.Barbora Kolarova
0 0
možnosti