Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Firma zadala státní zakázku sama sobě

Ministerstvo vnitra chystá takovou podobu veřejné zakázky za dvě stě milionů korun, že je předem jasné, kdo ji může získat - Podnik výpočetní techniky. Podmínky, za nichž budou nakoupeny počítače pro krajské úřady, totiž za Grossův úřad vypracovala přímo firma PVT.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dvorak

Smiřme se
Předpoklady : -zadání vypracovala jedna z potencionálně oslovených firem, -stejná firma získala bez výběrového řízení zakázku v hodnotě 100mil Kč od Ministerstva dopravy, -stejná firma se podílela na privatizaci, RM-Systém a na zpracování výsledků voleb. Závěry : -je zde hodně indícií bylo by i důkazů, ale chybí vůle k řešení, to je nutné konstatovat jako fakt a nesnažit se o účelové lži - to je demoralizující.
0/0
8.6.2001 9:03

Zbyněk Šonka, Praha

Počítačům a fotbalu rozumí každý
Reagujete zdánlivě logicky, přesto s Vámi nesouhlasím. Prvním sporným bodem je otázka, co je to "běžná" výpočetní technika. Je to to, o čem se píše v časopisech typu Chip? Jsou to ty konfigurace, které se objevují v Obchodním věstníku jako požadované ve stovkových množstvích pro nejrůznější ministerstva pro tamní provoz textových editorů, ovšem ve výbavě, za kterou se nemusí stydět leckterý server menší sítě? Co je běžná výpočetní technika a co je konfigurace odpovídající definovaným potřebám při vědomí tříleté morální životnosti počítačové technologie? Umíte to definovat? Umí to definovat ministerský odborník? Je v zájmu nás, daňových poplatníků, aby na každém ministerstvu seděl nějaký takový a od rána do večera četl Chip? Druhým bodem mé polemiky ja Váš požadavek na to, aby se kdokoliv, s kým byla určitá problematika konzultována, nesměl zúčastnit výběrového řízení. Proč? Předpokládám, že konzultantů byla řada a konečný požadavek je kompilátem jejich názorů. Tak proč by se jednotliví konzultanti nemohli utkat i o dodávku? Pokud bychom přijali Vaši argumentaci, tak by třeba špičkový chirurg neměl být u operace pacienta, kterému pomáhal stanovit diagnózu. Nechci vyvolat dojem, že jsem úplně naivní a nevěřím na žádnou formu korupce, tak tomu není. Pouze bych byl rád, abychom nemířili na zástupné problémy, ale přímo na podstatu věci. Jméno kohokoliv ve hlavičce souboru MS Word říká pouze tolik, že dotyčná osoba pravděpodobně kdysi zmáčkla tlačítko "Save" na souboru, jehož znění mohlo být totožné se zněním dnešním, stejně jako z původního souboru nemuselo ve dnešní verzi zbýt jediné písmeno.
0/0
6.6.2001 11:43

Zbyněk

Počítačům a fotbalu rozumí každý
Tak to tu máme. Kdo rád křičí, zakřičí, kdo trochu rozumí tomu, odkud se v dokumentu MS Word bere jméno autora, nediví se ničemu. Chcete, milí daňoví poplatníci, aby o počítačích rozhodoval odborník nebo nějaký podržtaška na ministerstvu? Je jen dobře, když se státní správa obrátí o radu na počítačové firmy, PVT nevyjímaje. Totéž bych očekával při výběrovém řízení na letadla nebo na gamma nůž. Přece ti skuteční odborníci nejsou ti ministerští, co si budeme nalhávat! Shrnuto a podtženo - samotný fakt, že je někde někdo uveden jako autor, nic neznamená. Teprve způsob, jakým (údajně) "autor" reagoval, nevyvolává zrovna dojem jeho čistého svědomí.
0/0
5.6.2001 12:57

Radovan

Re: Počítačům a fotbalu rozumí každý
Milý pane, ministerstvo by mohlo mít ve svých řadách odborníky na běžnou výpočetní techniku nemyslíte ? Specifikaci předmětu plnění zakázky na PC stanice dokáže udělat každý řadový technik nebo informatik a po formální stránce to dá do kupy právník nebo člověk co "vyšívá" zadání veřejných zakázek xxx za rok (což na ministerstvu je běžné). Jinak je jistě rozumné, aby zadání připravovali odbornící, ale nechť jsou poté vyřazení z účasti na tendru. Z dikce zákona je zřejmé, že žádný účastník tendru nesmí být seznámen se zadáním před oficiální vyhlášením nebo obesláním... V tomto případě je ovšem úplně jásné o co jde a myslím si, že málo kdo se bude domnívat, že je to v pořadku. Nebuďme naivní. Škoda jen, že o nebylo zveřejně až po uzavření smlouvy, která by patrně byla s PVT.
0/0
5.6.2001 15:12

Jiří Polák

Re: Re: Počítačům a fotbalu rozumí každý
"V tomto případě je ovšem úplně jasné o co jde a myslím si, že málo kdo se bude domnívat, že je to v pořadku." O co jde? Jasné je to panu Kubíkovi - podmínky sepsali v PVT a ministerstvo si ani nedalo práci změnit autora a dokument použilo. Mě to ale jasné není - dokážu si představit, že z hromady dokumentů různých firem vyberu nabídku nejpodobnější tomu, co bych chtěl napsat do dokumentu, ten si zkopíruji a upravím. Tato představa má stejnou váhu jako představa pana Kubíka a je podložena stejnými "důkazy". Proč se pan Kubík rozhodl prezentovat některá pole z vlastností dokumentu jako důkaz autorství dokumentu (tzv. "jednoznačný podpis"), nevím. Ale svědčí to o jedné ze dvou věcí: buď je pan Kubík hloupý a přestože něčemu nerozumí, dělá ukvapené závěry, anebo záměrně mate laickou veřejnost ve snaze vyrobit senzaci. Je na místě i silnější slovo - v druhém případě ve svém článku záměrně lže. Jiří Polák Brno
0/0
6.6.2001 11:33

Martin

Civilizovana spolecnost
Bohuzel, za toto by v civilizovane spolecnosti okamzite vyletel reditel dane firmy plus dalsi zamestnanci, byli by vyhozeni ministersti urednici (pokud by to sami hned nezabalili)a prirozene by odstoupil ministr. Bez sebemensi argumentace, protoze je to uplne evidentni. Je to jako kdyz nekoho pristihnete jak vam neco krade a on to prohlasi za omyl. A oni kradou!!! Bohuzel, do civilizovane spolecnosti nam mnoho chybi.
0/0
5.6.2001 12:13

Jiří Polák

Re: Civilizovana spolecnost
Skutečně, do civilizované společnosti nám hodně chybí. Je to i v lidech, kteří nejsou schopni uvažovat s chladnou hlavou a na základě velmi spekulativního článku se bez rozmyslu rozčilují. V článku není podán jediný důkaz korupce nebo střetu zájmů. Stejně tak bych mohl pro Martina žádat doživotí - kamarád mi řekl, že bestiálně zabil tři lidi.
0/0
6.6.2001 8:19

Jindrich Dvorak

Musim se smat
Musim se smat,znovu a znovu. To ,ze na ministerstvech rozhoduji prakticky o jakekoliv zakazce v prvni rade osobni vztahy,vazby a kamaradickovani,korupce ,at uz ekonomicka nebo ve forme dobrych fleku po pripadnem budoucim odchodu z ninistrestva,to jsou veci prece verejne zname a naprosto bezne. A to zdaleka ne jen na ministerstvech ale prakticky ve vsech statnich uradech pocinaje mistnimi ,pres okresni a dnes krajska zastupitelstva az po nejvyssi urady - ministerstva.Rozdil je jen ve forme a "sikovnosti" ,jak tyto praktiky co nejlepe zakryt a jak je co nejlepe presentovat ,jako verejny zajem. Ale takto se nechat "vychytat",to vypovida o neuveritelne hlouposti zainteresovanych uredniku ministerstva. Takovy "kopanec" muze udelat jen uplny hlupak . Musim se skutecne smat,i kdyz pri pomysleni, jaci lide na statnich uradech rozhoduji o vecech verejnych a o zachazeni s nasimi penezi mi usmev ponekud tuhne....Volat po hlave ministra Grosse je smesne a nic to nevyresi. Jiste,nese odpovednost,ale tuto ale nejen tuto praci maji na svedomi VZDY konkretni lide.Jen mam obavu, ze kdyby meli byt postizeni vsichni statni urednici za sva velmi casto neuveritelna rozhodnuti, kterymi pripravili at uz z hlouposti nebo zamerne statni pokladnu o miliardy korun , tak na vsech statnich uradech zustanou jen uklizecky a zapisovatelky.....
0/0
5.6.2001 12:03

Vsak vy vite ...!!!

Byl jsem tam a chodi to tak furt!
Jako by se tomu jeste nekdo divil ... Bylo ta tam takhle vzdycky , proc si myslite ze jeste preziva ten socialisticky moloch, protoze bracha na brachu ping ... ne?
0/0
5.6.2001 11:45

Jiří Polák

Re: Byl jsem tam a chodi to tak furt!
Ano, myslím, že máte pravdu, ale bojovat proti tomu takovými slátaninami, co předvedl pan Kubík, je cesta do pekel. Ať se v tom povrtá a zjistí skutečně závažné skutečnosti, jenomže to, co předvedl, je jenom snůška líbivě znějících lží. Termín "jednoznačný podpis" neznám, ten si autor vymyslel - laikům to napovídá, že autorem dokumentu je nezpochybnitelně člověk z PVT. Což je naprostý nesmysl a nedivil bych se, kdyby byl Kubík zažalován a po zásluze byl soudem odměněn za pomluvu.
0/0
6.6.2001 8:37

Ondruch Jaroslav, Zlín

Vše souvisí se vším
Článek o dodávce výpočetní techniky pro krajské úřady je jen pokračováním toho co lidé pracující v oblasti IT vědí již nějaký čas. Ono PVT, které tu bylo už v dobách kdy se na mne dívali ve škole zcela jiní státníci než Václav Havel jde docela tvrdě za svím cílem. Jak jinak kvalifikovat tvrzení ze zákaznického centra společnosti Compaq v tomto roce, kde na dotaz ohledně možnosti dodávky PC Compaq pro krajský úřad mi bylo zdvořile a jasně sděleno, že veškeré dodávky pro krajské úřady bude zajišťovat společnost PVT (protože se tak dohodli)a z tohoto důvodu nemají zájem nám vyjít jakkoli vstříct. Ono stále platí že před zákonem a hospodářskou soutěží jsme si všichni rovni, ale někteří jsou si rovnější. Vše jsem pochopil když mi byly vysvětleny majetkové vztahy ze kterých vyplinulo, že Compaq je přece akcionářem PVT a tak do důsledku peníze nás daňových poplatníků skončí zase jinde než bychom si představovali......
0/0
5.6.2001 11:04

Paaf

Re: Vše souvisí se vším
kdo tě učil česky
0/0
5.6.2001 11:29

jakub

Sazkova kancelar...
... ale stejne se muzu vsadit, ze se to uhraje do "outu", ono se urcite nejake vysvetleni najde a nakonec bude vse podle zakona.
0/0
5.6.2001 11:00

Ben

Tak to chodí
Ruka ruku myje. Nebo to je jinak? Staci se podivat do seznamu od p. Cibulky http://www.cibulka.com/ Bohuzel, nekteri zucastneni v teto kauze jsou tam vedeni v lepsim pripade pouze jako duvernici STB. Pak se neni cemu divit. Vysoke funkce jsou STB porad prolezle. Jak je mozne, ze si ministerstva nedovedou udelat poradek mezi svymi lidmi? Jsou podniky, kde byvali STB setrvavaji na vysokych postech (samozrejme s negativnim lustracnim overenim :-), jak jinak)a udrzuji firmy nad vodu pouze statnimi zakazkami, ktere jsou jim tak lehce prihravany ovsem i pri mnohem vyssi nabidce.
0/0
5.6.2001 9:28

LJ

bordel
Vazeni, tady nejde ani tak o to kdo co napsal ale o systemovou chybu, kde se nedodrzuje zakon o verejnych zakazkach. uz to ze bylo pvt vybrano bez konkurzu nahrava vselijakych spekulacim. takze je to bordel a dost
0/0
5.6.2001 9:14

Radovan

Klasika
Komunikace s protěžovanou firmou již před vyhlášením tendru je bězné jako den a noc. To, že si ale pánové informatici takhle naběhli svědčí spíš o jejich menší bystrosti anebo "boží mlejny" ?? No hlavně ať to zase suše nazapadne do smetiště kauziček a hlavně ať PVT není obeslánou firmou, protože iDNES předložil jasný důkaz o podjatosti MV respektive některých úředníčku MV k této firmě a bylo by skutečně trapné, kdyby tato firma vyhrála (jak pro koho :-).
0/0
5.6.2001 9:06

jan

Pane ministře vypadněte
kdo se má pořád dívat na ten nepředstavitelnej socdemáckej bordel. vy jedna bando tupunů táhněte do hospody na buřty s cibulí a na ty svoje odporný vodulý ksichty si plácněte tak kilo másla. jste odporná hnusná hovada
0/0
5.6.2001 9:03

Martin Válek

Re: Pane ministře vypadněte
Ty vyjebany idiote. Jestli tohle je schopen napsat clovek tak pardon. Ovsem na stupnici IQ testu by stezi presahl 10 bodu. Coz jak vsichni vime je hluboko pod hranici debility. Kretene samozrejme muzes nesouhlasit s politikou ktera tady vladne toto je ale opravnu doprdele hodne. Jestli se nestydis tak je mi te idiote lito.
0/0
5.6.2001 9:29

Jiří Polák

Prosťáčci
Ach jo, asi bude mít pravdu Miloš Zeman s svými výroky o úrovni některých novinářů. Hloupost typu "jednoznačný podpis vedoucího obchodního oddělení PVT" snad nemlze ani komentovat. Pan Kubík asi soudí, že elektronický podpis je text ve tvaru "Jméno Příjmení". Pravdu má Bohuš - vysvětlení této nafouknuté bubliny může být docela přirozené. Jen zaslepená hloupost může takovéto spekulace považovat za důkaz korupce nebo střetu zájmů. Pane Kubíku, za své "prokázána tak jednoznačná vazba mezi ministerským úředníkem a jedním uchazečem o veřejnou zakázku" se styďte a koukejte buď zjistit více informací, nebo se lidem pomluveným ve Vašem článku omluvte. A styďte se - pro novináře by mělo být samozřejmostí nejdříve se poradit s odborníky, když něčemu nerozumí. Takovým plácáním hloupostí děláte ostudu pouze sobě, ne předmětu článku.
0/0
5.6.2001 8:59

typan

Re: Prosťáčci
Jo, asi mas ve vetsine veci pravdu - jednoznacnost uvedena v clanku je blbost. Ale pokud nekde existuje email s prilohou - souborem, kde jsou tyto vlastnosti - jejich zmanipulovani je jiz horsi, i kdyz take lze. Samozrejme s dokumentu na diskete nelze udelat zaver, pouze se domnivat.
0/0
5.6.2001 9:55

Michal Souček

Hloupost, lež nebo podvrh?
Ponechme stranou, zda lze jednoznačně prokázat identitu zpracovatele dokumentu z vlastností dokumentu (předpokládám, že se jednalo o dokument MS Office, např. MS Word). Odborníci budou jistě vědět, že lze předložit i podvrh nebo prostě autor zpracování nabídky "dobudoval" svoje dílo na původním dokumentu PVT a na ošemetnou vlastnost MS Wordu zapomněl. Pro mě je však zarážející vyjádření pana ředitele, člověka na tak vysoké manažerské i odborné pozici, že tvrzení na jednom místě smetá ze stolu a na druhém si nedovede, a ani novinářům, záležitost vysvětlit. Odborník! Vysvětlení bude patrně někde v mezích určených na jedné straně neopatrností (ne-li hloupostí) zpracovatele výzvy k podání nabídky a na straně druhé podvodem nebo lží. Čekáme! Michal Souček Hradec Králové
0/0
5.6.2001 8:53

Bohuš

"Jednoznačný podpis"
"Proč tento společný návrh nese jednoznačný podpis vedoucího obchodního oddělení PVT v Brně Jiřího Škaroupky, už vysvětlit nedokázal." To jste tedy poněkud přehnali! 1) Do položky "autor" ve vlastnostech dokumentu může napsat kdokoliv jakýkoliv text. Otázka samozřejmě je, proč by tam psal jméno člověka z PVT. 2) Je-li pravda, že "Z toho jsme udělali společný návrh." pak je docela dobře možné, že pro společný návrh nebyl založen nový dokument, ale použita kopie právě materiálu z PVT, jejíž obsah byl pak upraven. Z neznalosti úředníka - uživatele MS Word - však nebyla změněna položka "autor".
0/0
5.6.2001 8:32

tukan

Je mi z toho na zvracení..
Ať se dnes podíváte kamkoliv, všichni těží ze služebního postupu a ze svých známostí z minulosti k tomu, aby se napakovali. Myslím, že už to nikoho nepřekvapí....
0/0
5.6.2001 8:28

A Pekarek

Pane ministře - okamžitě odvolejte Herzána!!!
Tak za takovou špínu by měl být pan Herzán okamžitě odvolán. A jestli ho pan ministr Gross neodvolá, měl by odejít sám. Zde není potřeba důkazů. Zástupce firmy PVT z Brna je poskytl sám.
0/0
5.6.2001 8:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.