Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Ostravě vykolejili nákladní vagony

Několik nákladních vagonů vykolejilo v noci v Ostravě-Hrušově. Vagony ležely na trati spojující ostravské hlavní nádraží s Bohumínem. Kvůli něhodě, při níž nebyl podle informací železničářů nikdo zraněn, byla sedm hodin doprava odkloněna přes Ostravu-Kunčice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tomáš Podola, Jeseník

Zpoždění - proč ?
Nemohu plně souhlasit s tím, že hodinové zpoždění je u ČD standardní situace. Problém železnice a zpoždění v našich podmínkách je v tom, že jízdní doby jsou stavěny tak, aby byla jistá rezerva při vzniku zpoždění. Pokud by však zase tyto rezervy byly velké, vlaky by musely v případě zpoždění jezdit pomalu, protože odjíždět ze stanic a zastávek dřív, než je v jízdním řádu, se nesmí a strojvedoucí jsou za to v případě zjištění trestáni. A dělat to tak, jak na silnici, kde když někam spěchám, tak místo 50 km/h v obci jedu 110 km/h a místo 90 km/h jedu 160 km/h, nelze, protože lokomotivy mají "naneštěstí" dosti přesné záznamy o průběhu rychlosti celé jízdy a už třeba překročení rychlosti o 2!!! km/h může stát strojvedoucího finanční postih ( v řádu stovek Kč). Je třeba se taky zamyslet nad vznikem zpoždění. Jeden zpožděný vlak může zpozdit další vlaky. Takže jsou tu dva extrémy: - když další vlak čeká na předchozí zpožděný vlak, bude zpožděn (a bude i dále "zpožďovat") a lidé budou nadávat. - když na něj nebude čekat, pojede načas, pak lidé, kterým vlak ujel, budou také nadávat. Tak co je teda menší zlo ? A jsou všem zpožděním navině vždy železničáři ? Ostatně nedělejme si iluzi, že v zahraničí jezdí vlaky vždy a za všech okolností včas. Například pokud byste byli v Děčíně na nádraží a sledovali, jak přijíždějí z Německa do ČR vlaky Eurocity, tak zjistíte, že standardní zpoždění je asi 20 minut. U nich, stejně jako u nás, je to většinou dáno výstavbou, respektive rekonstrukcí tratí na vyšší rychlosti. Problém je asi v tom, že rekonstrukce probíhají na velmi vytížených úsecích a že jízdní řád tomu nebyl příliš přizpůsoben.
0/0
11.6.2001 16:28

Lucka

Hodinové zpoždění?!?
Líčíte to jako něco neobvyklého - takové hodinové zpoždění je na Českých drahách úplně standartní situace...
0/0
4.6.2001 14:11

Milan Novák

Čeština zas dostává na prdel
Nadpis na Vaší stránce: V Ostravě vykolijili (!!!) vagony. Co jste měli z češtiny? Slavné to asi nebylo, co?
0/0
3.6.2001 12:20

Michal Kubíček

Chybná informace
Pouze takový drobný zádrhel. Ten vlak vykolejil o několik kilometru jinde, než uvádíte: viz: http://www.ostravskenoviny.cz/clanky.php3?rf=titulka&akt_id=174
0/0
2.6.2001 11:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.