Diskuze

Boj o rychlodráhu na letiště se rozhořel

Metroprojekt by měl ještě do prázdnin začít zpracovávat dokumentaci potřebnou pro postavení rychlodráhy mezi Masarykovým nádražím a letištěm v Ruzyni. Tuto rychlodráhu má postavit společnost PRaK, ovšem jeden z akcionářů společnosti - městská část Praha 6 - s navrhovanou trasou rychlodráhy nesouhlasí a preferuje spojení letiště s centrem města metrem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mirek

3. 6. 2001 14:42
Dráha
Rychlodráha je myslím si lepším řešením. Cenově ale i provozně. Především umožní napojení dalších obcí na rychlé železniční spojení. Především v relaci Kladno - Praha je třeba zlepšit veřejnou dopravu, což by ovšem byla otázka dalších let a peněz. Jeví se mi jako možné i budoucí napojení rychlodráhy na Kladno dále na starou trať směrem na Karlovy Vary, která je dnes ve špatném stavu a také je jí třeba. Nevýhodou rychlodráhy je přecejen slabší začlenění železnice v systému dopravy na území Prahy oproti metru. Nikdy se tu nebudovalo propojení železnice - MHD, přestupní terminály, nové zastávky. Většina menších žel. stanic jsou 100 let staré budovy mimo kvalitní siť MHD a mimo atraktivní lokality. Snad tato trať bude první, která to zlomí, jen nechci, aby sloužila jen cestujícím na letiště, ale aby měla i význam pro místí občany. I metro se může částečně prodloužit, ale trochu jiným směrem.
0 0
možnosti

martin

1. 6. 2001 22:20
kde na to vzit
to je vsechno sice moc hezky, ja bych tam taky radsi videl metro, ale tech 20-26 miliard je prece jenom hodne. pokud by na to mesto nedostalo treba od EU nebo nejakyho soukromyho investora, videl bych to jako docela drahou srandu...
0 0
možnosti

Petr

31. 5. 2001 11:28
Boj o rychlodráhu na letiště se rozhořel
Jsem spis pro dostavbu metra,melo by to sirsi vyuziti.
0 0
možnosti

Honza jr.

31. 5. 2001 6:52
JSEM PRO KOMBINACI OBOJÍHO
Nejlepší by byla kombinace metra i rychlodráhy. Metro by stavělo na všech stanicích, rychlodráha by byla jakýsi expres. Stejným způsobem to funguje v některých metrech světa, např. v Americe. Nyní by se mohla postavit jenom rychlodráha s tím, že se postupně přemění na metro. Trasa by mohla vést pouze v zářezu anebo v otevřeném příkopu - kvůli hluku.
0 0
možnosti