Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Boj o rychlodráhu na letiště se rozhořel

Metroprojekt by měl ještě do prázdnin začít zpracovávat dokumentaci potřebnou pro postavení rychlodráhy mezi Masarykovým nádražím a letištěm v Ruzyni. Tuto rychlodráhu má postavit společnost PRaK, ovšem jeden z akcionářů společnosti - městská část Praha 6 - s navrhovanou trasou rychlodráhy nesouhlasí a preferuje spojení letiště s centrem města metrem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mirek

Dráha
Rychlodráha je myslím si lepším řešením. Cenově ale i provozně. Především umožní napojení dalších obcí na rychlé železniční spojení. Především v relaci Kladno - Praha je třeba zlepšit veřejnou dopravu, což by ovšem byla otázka dalších let a peněz. Jeví se mi jako možné i budoucí napojení rychlodráhy na Kladno dále na starou trať směrem na Karlovy Vary, která je dnes ve špatném stavu a také je jí třeba. Nevýhodou rychlodráhy je přecejen slabší začlenění železnice v systému dopravy na území Prahy oproti metru. Nikdy se tu nebudovalo propojení železnice - MHD, přestupní terminály, nové zastávky. Většina menších žel. stanic jsou 100 let staré budovy mimo kvalitní siť MHD a mimo atraktivní lokality. Snad tato trať bude první, která to zlomí, jen nechci, aby sloužila jen cestujícím na letiště, ale aby měla i význam pro místí občany. I metro se může částečně prodloužit, ale trochu jiným směrem.
0/0
3.6.2001 14:42

martin

kde na to vzit
to je vsechno sice moc hezky, ja bych tam taky radsi videl metro, ale tech 20-26 miliard je prece jenom hodne. pokud by na to mesto nedostalo treba od EU nebo nejakyho soukromyho investora, videl bych to jako docela drahou srandu...
0/0
1.6.2001 22:20

Petr

Boj o rychlodráhu na letiště se rozhořel
Jsem spis pro dostavbu metra,melo by to sirsi vyuziti.
0/0
31.5.2001 11:28

Honza jr.

JSEM PRO KOMBINACI OBOJÍHO
Nejlepší by byla kombinace metra i rychlodráhy. Metro by stavělo na všech stanicích, rychlodráha by byla jakýsi expres. Stejným způsobem to funguje v některých metrech světa, např. v Americe. Nyní by se mohla postavit jenom rychlodráha s tím, že se postupně přemění na metro. Trasa by mohla vést pouze v zářezu anebo v otevřeném příkopu - kvůli hluku.
0/0
31.5.2001 6:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.