Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dostihy o stíhačky

V soutěži o dodávku stíhaček už zůstává jediná firma. Ostatní účastníci hodili ručník do ringu. Nejprve Američané, po nich i Francouzi. Proč nestojí o zakázku v hodnotě sta miliard korun? Naprosto přesnou odpověď na tuto otázku dát nelze. Nabízí se však několik dílčích vysvětlení.
- Vláda firmy vydírá. Požaduje od nich v rámci takzvaných offsetových programů obrovské investice do zdejšího průmyslu. Když to šikovný účetní spočítá, zjistí, že prodat stíhačky Česku se prostě nevyplatí.
- Poctivost soutěží, které vypsala armáda, je všeobecně proslulá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tomasus

Výběrové řízení?
Je to jednoznačně trapné, že jsme se dostali do situace v níž jsme ohledně této mega-zakázky. Poškodila nás jak velkoústost našeho premiéra, tak i mechanizmus, kterým řízení probíhalo, vlastně to byl samotný maraton "ode zdi ke zdi", který mohl ostatní zvyklat. Téměř vyděračské, ale z pronárodního pohledu pochopitelné, nároky se postaraly o všeobecnou demotivaci soutěžících. Setrvání konzorcia BAe-Saab v "soutěži" se tedy jeví jako podezřelé. Na druhou stranu mám obavu, že až se vypíše řízení nové, pak tato firma bude poškozena, neboť na ní bude ležet stín pochybností, což ji může připravit o zakázku a nás o asi nejkvalitnější nabízená letadla.
0/0
28.5.2001 17:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.