Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O Fagana se zajímá policie

Policie nebude stíhat amerického právníka Eda Fagana za jeho výroky o nebezpečnosti Jaderné elektrárny Temelín. Po měsíci a půl, kdy bylo na advokáta zastupujícího odpůrce jaderné elektrárny podáno trestní oznámení, policisté případ odložili. "Neshledali jsme nic, co by naplňovalo skutkovou podstatu trestného činu šíření poplašné zprávy," řekl zástupce vedoucího obvodního oddělení v Týně nad Vltavou Václav Dvořák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ivo Horák

To snad ne!
Trestní oznámení může podat samozřejmě kdokoli. Obviňování ze šíření poplašné zprávy výrokem, že Temelín je nebezpečný, je absurdní. Šířili obdobně někteří politici, když řekli o jiných, že jsou nebezpečím pro tuto zemi, poplašnou zprávu? Šíří je, v trestně-právním smyslu, dnes a denně média? Příslušný paragraf byl, žel, už u nás použit v případě, kdy šlo spíše o svobodu slova. Za vážnější považuji případy klamavé reklamy.
0/0
7.6.2001 9:12

Mrkev

Nerozumim tomu
Zajimalo by me jaky je rozdil mezi tim kdyz zavolam na policii ze nekde je bomba, a tim kdyz verejne pres media propaguji to, ze JE je nebezpecna (a nic o tom nevim). Rozdil nevidim, ale to prvni je trestni cin a to druhe jak jsem se dozvedel neni. Tomu dost dobre nerozumim.... podepsan debil
0/0
7.6.2001 5:50

Titty

Re: Nerozumim tomu... já taky ne a navíc
...je malý problém v tom, že kdyby se zavírali všichni, kdo šíří poplašné zprávy, tak bychom byli brzy bez spousty novinářů, politiků, advokátů..... a policajti a soudy by neměli čas na nic jiného.
0/0
7.6.2001 7:21

Toník Š.

Re: Nerozumim tomu
To je vidět.
0/0
7.6.2001 22:12

Michal Černý

Reakce na martina(25.5), jak to vlastne bylo s vybuchem v Cernobylu
Nemuzu s tebou souhlasit. Je pravda, ze palivo z JE je vysoce radioaktivni. Ale kapitalni rozdil je v tom, ze palivo z JE se koncetruje na jednom miste v zabezpecenych kontejnerech, kde chladne a do zivotniho prostredi se nedostane. Coz prave neni pripad radiaktivniho popilku, ktery produkuji hnedouhelne elektrarny z naseho nekvalitniho radioaktivniho uhli z podkrusnohorskych lozisek a ktery ti seda kazdy den na parapet a zari. Siri se libovolne do prostoru, jak jen vitr zafouka. Tak vlastne nevim, co je ekologictejsi, jestli 100 tun kryptonu a barya 100 metru pod zemi v betonovych a olovenych sarkofazich nebo tisice tun radioaktivniho popilku volne poletujiciho vzduchem. Schvalne zkus dat odpoved. A dalsi vec. Nevim, do jake miry jsi informovany o havarii v Cernobylu, ale v temelinskem typu reaktoru se nic podobneho stat nemuze. V Cernobylu se experimentovalo, reaktor mel vyrazeny automaticke ochrany a byl rizen rucne. Navic mel onen reaktor tu vlastnost, ze pokud vybocil ze standardnich podminek, tak se reakce exponencialne urychlovala. Doslo k tomu, ze ochrany nezasahly proti nahlemu vzrustu teploty, roztavila se aktivni zona, takze ani regulatorove tyce uz nemohly reakci zastavit, chladici medium - voda se odparila, rozlozila se na vodik a kyslik a vodik vybouchl. Vybuch nadzvedl 1000 tun tezkou betonovou obalku, ktera reaktor chranila. Navic se od vybuchu zapalil grafitovy moderator a pri naslednem pozaru se z pod netesniciho sarkofagu uvolnilo obrovske mnozstvi radioaktivity do prostredi. Jenze temelinsky reaktor VVER je jinak konstruovan. Je tlakovodni, a aby reakce vubec mohla bezet, tak potrebuje presne definovane podminky. Jakmile se zmeni tlak, teplota, zmensi se mnozstvi chladici kapaliny, vypari se moderator - voda s urcitou koncetraci kyseliny borite, zmeni se koncentrace dane kyseliny, tak se reakce sama od sebe zastavi, coz je presny opak Cernobylskeho reaktoru, v nemz se zmenou podminek reakce zrychlila. Neni proto mozne, aby reaktor vybouchl. Nechci se poustet do slozitejsich popisu, to nema cenu, jen chci upozornit, ze vybuch v Cernobylu vubec nebyl jaderny, byl to vybuch vodiku. A za druhe - uz jenom diky konstrukcnim vlastnostem temelinskeho reaktoru je podobna havarie vyloucena. Jestli chces jeste dale debatovat, tak jsem pripraven. Temelinu zdar! Michal Černý, Pardubice
0/0
28.5.2001 16:42

Jana

že by...
...měli důvod se Fagana bát?
0/0
25.5.2001 14:07

Edgar Alan Poe

Jak je důležitá popularita
Asi spousta z nás si položila otázku, proč rakouští politici tolerují nebo dokonce organizují blokace hranic, zatahují děti,které ničemu nerouzumí do protestů proti Temelínu. Proč pan Fagan, který umí "být vidět" skutečný zdraví selský rozum mu chybí, tak horlivě brojí proti Temelínu. Odpoveď je jednoduchá - každý z těchto lidí se potřebuje zviditelnit, být populární. Jak může někdo s trochou rozumu soudit, aniž by měl potřebné materiály. Vyzívat ČEZ k vydání dokumentů prostřednictvím médií (bez písemné žádosti) je absurdní, obzvlášť, když přímo v Temelíně je INFORMAČNÍ CENTRUM,kde je potřebná dokumentace k dostání. Rakouské denníky obviňují ČEZ z nedostatku informovanosti občanů. Ovšem jeden z reportérů, který vznesl toto obvinění patří k novinám, které ODMÍTLY ZVEŘEJNIT JAKO PLACENOU INZERCI PODROBNÉ INFORMACE PRO RAKOUSKÉ OBČANY OD ČEZU. Já si myslím, že je to všechno pitomost. Věřím, že Temelín bude bez problémů. Jde jenom o panický strach uměle tvořený a živený médii a politiky. Vladimír Novák, Kladno
0/0
24.5.2001 20:56

Jan Haverkamp

Re: Jak je důležitá popularita
Promin ze pisu anglicky - ale muj cesky neni tak perfektni...<br> Just for your information: In the INFORMACNI CENTRUM is only a small fraction of the documentation on Temelin - around 35 files - and all outdated. In these files furthermore a large part of the information misses because of "commercial confidentiality". The total archive of Temelin is 400 m2 full from bottom to roof... Nobody with a serious interest in Temelin ever can get any information from the information centre (nor from CEZ nor from SUJB, by the way)... If you say that is not true - just try it...<br> Jan Haverkamp, Greenpeace
0/0
24.5.2001 22:01

normalni clovek

Re: Re: Jak je důležitá popularita
And what do you mean - Is it good (for security of power plant) to show all documentation to every one ??? What about terorists and other similar type of people. I think it is impossible to show documentation of nuclear power plant (and mainly the real "nuclear" part of documentation).
0/0
27.5.2001 13:43

Petr

reakce
Jonasi, predpokladam, ze nejsi technik. Nechapu, jak nekdo muze verit recem radoby zelenych aktivistu. Nez jsem si udelal svuj nazor na Temelin, hodne materialu o jadernych elektrarnach jsem si prostudoval (a ne jen o nich). Kolik jsi jich si prostudoval Ty? Nebo jen opakujes co bylo napsano v nejakych novinach. Doporucuji vsem, aby si nejdrive prostudovali, jak se vubec energie vyrabi, nez zacnou cokoliv kritizovat (zejmena pak jaderne elektrarny). Troufam si rict, ze investice do jaderne elektrarny je rozumnejsi nez do stihacek. Stihacky se zaplati z nasich dani a podle meho nazoru nejsou nijak zvlast potreba. Kdyz slo do tuheho tak jsme se stejne vzdy vzdali. Je naivni ten, kdo si mysli, ze to bude nekdy jinak. Temelin si plati firma CEZ ze svych zisku. A co se tyka Fagana. Je to floutek, ktery si sem prijel delat obycejnou reklamu. Plna usta prazdnych reci. Do kazdeho se navazi a v momente, kdy se mu nekdo postavi, tak se hned chova nevhodne a je nesolidni(viz jeho vystoupeni na CT). Jinak souhlasim s tim, ze CEZ nas odira az na kuzi a je potreba mu nakopat zadek. Stejne jako Telecomu, Microsoftu, politikum......
0/0
24.5.2001 20:56

Dusan Kotyk

Fagane Ty fakane.....
Kdyby si pan Ed Fagan hledel radeji svych problemu a nas{mysleno CR}nechal na pokoji, tak by jiste udelal lepe. Myslim si, ze USA ma svych problemu az nad hlavu, nebo ne?
0/0
24.5.2001 20:02

PetrVe

To se asi muzes stat jen v Chechach ...
A jeste bych ho zaloval z rozvraceni vyspele socialisticke spolecnosti ... podvaceni republiky ... a hlavne uz by bylo treba uzakonit vedouci ulohu CEZ v nasi bajecne spolecnosti
0/0
24.5.2001 17:56

Jaroslav

Re: To se asi muzes stat jen v Chechach ...
Souhlas souhlas souhlas... Vypada to, jakoby nekdo z CEZu kdo dobre zvlada estebacke praktiky manipulaci s davy, zaplatil nejakeho blba, aby z toho udelal verejnou kauzu. Doufam, ze jim to vrati stejnou silou.
0/0
24.5.2001 18:06

Jonas

Ed Fagan
Nemyslete si, ze si na neho prijdete z ceskym pravem a ceskymi soudy.... na to je moc chytry, potopi tu pitomou elektrarnu daleko fundovaneji pres Westinghouse a USA. Osobne si myslim, ze tahle a minule vlady mely elektrarnu zastavit hned po revoluci. Jedna se stary rusky hybrid, ktery nikdy nebezel a nikdo nevi jak se to bude chovat (viz ventily, trhliny a dalsi veci, ktere urcite CEZ nezverejnuje). Navic je to stary kram, napr. reaktor a parogeneratory maji jiz 10let i kdyz nikdy nebezely... Kdyby nebyl Temelin, mel by stat na nakup treba stihacek 2x vice penez a nemusel by zvysovat dane obcanum treba za vice nez dvoulitrove motory. At zije Fagan, doufam ze se mu to povede a nejaky trouba z Prahy (obycejny obcan) co umi cist noviny ho nemuze rozhazet. Vsechny zdravim a tesim se az me setrou... Peta
0/0
24.5.2001 17:32

temelin

Re: Ed Fagan
jsi jenom fakan.
0/0
24.5.2001 19:36

Siky

Re: Ed Fagan
Jen pro tvoji informaci, tak stejny "stary rusky hybrid, ktery nikdy nebezel a nikdo nevi jak se to bude chovat" bezi ve Finsku ...<br>Kdyz uz chces neco posuzovat, je dobry bejt objektivni a sehnat si co nejvic informaci z obou stran a ne se jen tupe pridat k jednomu stadu a naucit se bucet jako ostatni ... s usmevem Siky ;-)
0/0
25.5.2001 10:31

Pavel Švec

Re: Ed Fagan
Uznávám, je naprosta pitomost se s Faganem soudit jen proto, že něco řekl. Ale na druhou stranu, myslim si, že elektrárna co se týče jaderné části je dobrá a moderní. Podle mých informací je problém hlavně s turbínou, a to hlavně proto, že v socialistickém projektu si vymysleli nutnost nesmyslně velké turbíny po ruském vzoru (1000 MGW) místo např. dvou menších, ale vyzkoušených. Ale na druhou stranu mi víc leží v žaludku hnědouhelné elektrárny, které zatěžují živ.prostředí mnohem víc (skleníkové plyny a paradoxně radioaktivní spad, pro zajímavost mnohem větší než u JE). V Plzni máme dvě hnědouhelné, jednu s teplárnou a jednu bez, jezdím do severních Čech a vím, jak vypadají a co potřebují k provozu - hnědouhelné velkolomy, ale také velkolomy na kvalitní vápenec nutný na odfiltrování pevných splodin. To je ekologické? Pavel Švec, Město Touškov.
0/0
25.5.2001 10:42

martin

Re: Re: Ed Fagan
Aha,takze tezba uranu,vysoce radioaktivni vyhorele palivo sto let nekde v meziskladu,to je ekologické?A navic,to riziko havarie tady vzdycky bude,a ja se toho teda dost bojim a vadi mi,ze politici(Gregr)se rozhodli postavit si v Temeline pomnik,ktery dokaze srovnat CR se zemi(no nevim jestli to dokaze,ale kdyby to fakt bouchlo,zadna sranda by to asi nebyla viz.Cernobyl)Navic kdyz energii z Temelina v dohledne dobe potrebovat nebudem a bude se vyvazet.Nikdo se mne neptal a ptat nebude,ale myslim,ze 100mld se dalo investovat lip.
0/0
25.5.2001 15:07

Michal

Re: Re: Re: Ed Fagan
Nemuzu s tebou souhlasit. Je pravda, ze palivo z JE je vysoce radioaktivni. Ale kapitalni rozdil je v tom, ze palivo z JE se koncetruje na jednom miste v zabezpecenych kontejnerech, kde chladne a do zivotniho prostredi se nedostane. Coz prave neni pripad radiaktivniho popilku, ktery produkuji hnedouhelne elektrarny z naseho nekvalitniho radioaktivniho uhli z podkrusnohorskych lozisek a ktery ti seda kazdy den na parapet a zari. Siri se libovolne do prostoru, jak jen vitr zafouka. Tak vlastne nevim, co je ekologictejsi, jestli 100 tun kryptonu a barya 100 metru pod zemi v betonovych a olovenych sarkofazich nebo tisice tun radioaktivniho popilku volne poletujiciho vzduchem. Schvalne zkus dat odpoved. A dalsi vec. Nevim, do jake miry jsi informovany o havarii v Cernobylu, ale v temelinskem typu reaktoru se nic podobneho stat nemuze. V Cernobylu se experimentovalo, reaktor mel vyrazeny automaticke ochrany a byl rizen rucne. Navic mel onen reaktor tu vlastnost, ze pokud vybocil ze standardnich podminek, tak se reakce exponencialne urychlovala. Doslo k tomu, ze ochrany nezasahly proti nahlemu vzrustu teploty, roztavila se aktivni zona, takze ani regulatorove tyce uz nemohly reakci zastavit, chladici medium - voda se odparila, rozlozila se na vodik a kyslik a vodik vybouchl. Vybuch nadzvedl 1000 tun tezkou betonovou obalku, ktera reaktor chranila. Navic se od vybuchu zapalil grafitovy moderator a pri naslednem pozaru se z pod netesniciho sarkofagu uvolnilo obrovske mnozstvi radioaktivity do prostredi. Jenze temelinsky reaktor VVER je jinak konstruovan. Je tlakovodni, a aby reakce vubec mohla bezet, tak potrebuje presne definovane podminky. Jakmile se zmeni tlak, teplota, zmensi se mnozstvi chladici kapaliny, vypari se moderator - voda s urcitou koncetraci kyseliny borite, zmeni se koncentrace dane kyseliny, tak se reakce sama od sebe zastavi, coz je presny opak Cernobylskeho reaktoru, v nemz se zmenou podminek reakce zrychlila. Neni proto mozne, aby reaktor vybouchl. Nechci se poustet do slozitejsich popisu, to nema cenu, jen chci upozornit, ze vybuch v Cernobylu vubec nebyl jaderny, byl to vybuch vodiku. A za druhe - uz jenom diky konstrukcnim vlastnostem temelinskeho reaktoru je podobna havarie vyloucena. Jestli chces jeste dale debatovat, tak jsem pripraven. Temelinu zdar!
0/0
28.5.2001 16:32

Lahvac

Re: Re: Re: Re: Ed Fagan
www.temelin-besuch.cz ... a -...- trkni....
0/0
28.5.2001 18:40

BOHEM

Re: Ed Fagan + jonas je kripl
Hele, ty si v prvni rade rozmysli, jestli ses Cech nebo debil (tzn. American). Jak muzes obhajovat toho Fagana, dyt je to prachsprostej machyrek. A ty mu vsechno zeres. Americky prava, ha hovno. Jestli sem jeste strci ten svuj hnusnej nos, tak mu ho URNA prerazi vejpul a pujde sedet do chladku, homous jeden.
0/0
30.5.2001 21:19

dejvidek

Re: Ed Fagan
Nazdar debílku, zastávat se nějakýho magora z USA, to je teda síla. Fagan nemá co kecat do toho, jestli tu máme elektrárnu nebo ne, do toho je mu slušně řečeno hovno. Nepustil bych ho ani k nám do republiky, prostě bych řekl, že je nežádoucí osoba. Jako to dělají zpitomělí rakušáci, prostě Tě za hranice nepustí s tím, že si nežádoucí a ještě Ti daj do pasu razítko a na pár let máš smůlu a můžeš si jít stěžovat na nádraží...Takže ať se vrátí do USA a tam ať se třeba podělá...a jeho kecy, že mluví za občany ČR a Rakouska....tak za mě ROZHODNĚ nemluví!! Bydlím cca 26km od Temelína....Dokud nepředloží JEDINÝ důkaz o tom, že je JETE nebezpečná, tak by měl být trestně stíhán za šíření poplašné zprávy....mějte se...dejv
0/0
7.6.2001 17:18

Hamburgr

Fakan
No, to je dost!
0/0
24.5.2001 17:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.