Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nálet Pražané čekali, ale byl příliš ničivý

Byla to nejděsivější tragédie v novodobých dějinách Prahy. Při americkém leteckém bombardování zahynulo 14. února před šedesáti lety během necelé hodiny na sedm set lidí. Zničeny byly stovky domů, mnoho dalších objektů zachvátily plameny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

remotex

bez komentáře
Co k tomu dodat. To musela bejt děsivá doba. Ostatně prarodiče si to všechno dobře pamatují.
0/0
13.2.2005 11:29

Jirmat

je zajímavé,
že ve stejném duchu se zkouší sirény i dnes.Nejprve se spustí sirény a po skončení se lidem oznámí,že jde o zkoušku sirén.Měli by jste vidět chudáky turisty jak s vyděšeným výrazem ve tváři běhají jak zajíci po ulici a snaží se zjistit co se děje.Až někdy půjde do tuhého tak sirénám také nikdo nebude věřit.Ale možná je to účel,ono stejně není kam se schovat.
0/0
13.2.2005 10:55

Maxx-IP

Re: je zajímavé,
Jen na okraj: Zkouška sirén je vždy první středu v měsíci ve 12:00. Každé jiné houkání je poplach. (může být i cvičný, ale to už je věc velení hasičů, kam je pošlou). Je dobré to vědět, jako je dobrá znát čísla 150, 155 a 158. 
0/0
13.2.2005 14:02

strycek_Pompo

Re: Re: je zajímavé,
A proto nad dodatečným oznámením "zkouška sirén" kroutím hlavou každou první středu v měsíci. Vážně to nejde otočit?
0/0
14.2.2005 9:16

Vifon

Re: Re: je zajímavé,
U nás v DC houkají sirény každý poátek ve 14.00, říkáme tomu nálet na blbý.......
0/0
14.2.2005 16:55

dukeprvni

Nálet Pražané čekali, ale byl příliš ničivý
pro pana boha co to tady ctu za idiotske zvrhlosti.... vy parchanti zasr*ni jste jeste krivejsi nez jsem si myslel...
skodovka a cely cesky prumysl vyrabi jako vztekly pro hitlera, vaclavak je plny hajlujicich cajzlu, narodni divadlo jak by smet atd atd a vy hovada mate odvau kritizovat americany, kteri notabene museli zastavit u plzne, protoze to stalin chtel... co jste to opravdu za zasr*ny odporny ksindl vy tupa exbolsevicka kriva hovada  divim se, ze se mezi vama jeste sem tam vubec najde nekdo s slusny kdo ma trochu prehled  co to ale vychovali za generaci krivejch kriplu
0/0
13.2.2005 2:28

breberaksuper

Re: Nálet Pražané čekali, ale byl příliš ničivý
    
0/0
13.2.2005 8:36

Maxx-IP

Re: Nálet Pražané čekali, ale byl příliš ničivý
Vypláchni si hubu, hulváte, než začneš žvanit o "cajzech"! Névím, kde's viděl hajlovat ty "cajzy", co je pak Němci mučili v Pečkárně a v koncentrákách a stříleli v Kobylisích. Nobo to byli ti, co odešli do hor a vyhazovali německé vlaky do povětří? Nebo ti, co lítali u Královskéjho letectva?  Škodovka vyráběla kanóny pro Němce, protože vaši páni nás i s tou Škodovkou prodali Hitlerovi. Jenže vy jste ji roz flákali na padrť až když už mu byla houby platná.
Američani zastavili u Plzně, protože se na tom dohodli 3 představitelé na Jaltě a nehodlám opakovat, co o tom napsal Petton a kvůli čemu tady ty vaše vzteklý výlevy vznikly. A nesmyslné bombardování, které nemělo absolutně žádný strategický význam, kritizovat budu, protože to Ami dělají dodnes.
 
0/0
13.2.2005 10:11

dukeprvni

Re: Re: Nálet Pražané čekali, ale byl příliš ničivý
podivej vole asi takhle.... pisu o tech cajzlech, nebo teda prazakach kdyz je ti to milejsi, co stali na vaclavaku a hajlovali pri hrani ceske hymny.... jen tak, ze srandy, protoze se to nosilo, zrovna tak jako se dnes nosi svadet vsechno a nadavat na amiky... holt to maji cajzli v genech zrovna jako blbost, vis  taky jsem netusil, ze vis o tom, ze hrdinni prazaci vylezli na barikadady, kdyz uz bylo povsem, predtim totiz meli pilno hajlovat na tom vaclavaku, hnupe   uz tomu konecne rozumis
0/0
13.2.2005 11:13

dukeprvni

Re: Re: Re: Nálet Pražané čekali, ale byl příliš ničivý
malem jsem zapomnel... ti cajzlove co je germani strileli v peckarne a kobylisich byli ti,  na ktere donaseli ti z toho vaclavaku a povetsine to nebyli vubec prazaci, jen se to v praze delo, protoze praha vzdycky musela mit z kazdeho hov*a spic a vsechno dulezite se muselo odehravat v praze a taky veskere vedeni vseho muselo a stale musi byt v praze a do tech hor partizancit zase nesli prazaci, nato byli a jsou prilis zbabeli a zhnili... maj jen hodne velky drzky... taky si vzpomen jestli nato mas, asi ale nebudes dost stary, kde se v republice nejvic rvavalo na 1 maje a co se rvavalo a kde mel gottwald svuj "slavny" projev  ted' bys tomu uz mel sakra ale opravdu rozumnet
0/0
13.2.2005 11:28

Maxx-IP

Re: Re: Re: Re: Nálet Pražané čekali, ale byl příliš ničivý
No, nechtěl bych být kakový cinik a skeptik jako ty, ikdyž bych to asi měl dnes lehčí. Ten dav, co tehdy hajloval na Václaváku či v ND, to nebyl asi úplně reprezentativní vzorek "cajzů", byli to kariéristi a konjunkturalist, ikdyž vlastně i těch se vždy u nás najde skoro reprezentativní vzork. A taky těch, co veřejně hajlujou a přitom dělají v ilegálním odboji, tomu se zas říká konspirace.
Ze začátku okupece hajlovalo i dost čížků, kteří v Hitlerovi viděli spásu před "rudým nebezpečím" a taky živnostníčků, kteří mu byli vděční, že je zbaví židovské konkurence. Než pochopili, že chce likvidovat nejen komunisty a Židy.
Tehdy, jako vždy v ohrožení, se ale lidi uměli víc semknout a nedělali rozdíl, kdo ja cajz a kdo brňák a kdo pražák. Protože lepší mit centrum v Praze naž v Berlíně.   
0/0
13.2.2005 13:53

dukeprvni

Re: Re: Re: Re: Re: Nálet Pražané čekali, ale byl příliš ničivý
Protože lepší mit centrum v Praze naž v Berlíně.  
 
no prave proto je dulezite aby bylo v praze, jinak byse pepci asi opravdu pos*ali   jen tak mimochodem, kdyz pominu znojmo, kde jsou schopni idioti volit zelezneho,  to jsou v cesku jen praha a brno  co ta vsechna ostatni mesta   ted' ho stejne budes mit nacas v bruselu a brzo bud' v parizi, nebo berline
0/0
14.2.2005 1:51

geroc

Re: Nálet Pražané čekali, ale byl příliš ničivý
Na tvým místě bych si šel odhlásit ten mindrák a pak bych si sednul k PC. 
0/0
13.2.2005 15:23

nibor

Re: Nálet Pražané čekali, ale byl příliš ničivý
Běž si svoje komplexy léčit jinam, idiote. Když tě nakomandujou na václavák, a ty budeš mít na výběr mezi zahajlováním nebo zastřelením pro schvalování atentátu, jsem moc zvědavej, co si vybereš, notabene, když živíš rodinu. A neexistuje okupovaná země, kde by se pro Němce nepracovalo. Svoji pochopitelnou  frustraci z životních neúspěchů si ventiluj jinde.
0/0
13.2.2005 17:15

Vifon

Re: Re: Nálet Pražané čekali, ale byl příliš ničivý
0/0
14.2.2005 16:58

Josefprav

Naši představitelé museli počkat na Rusy.
Slyšel jsi někdy o ČNR a o komunistovi Smrkovském. Naši představitelé v Praze museli počkat na  Rudou armádu. Ti, co jednali s Američany to potom včetně Smrkovského ods...... Slyšel jsi o tom? Slyšel jsi někdy o Vlasovcích, kteří vyháněli Němce z Prahy  a co s nima udělal Stalin? Boží prostoto, co to d¨tady je za blbce.  
0/0
12.2.2005 17:50

Maxx-IP

Re: Naši představitelé museli počkat na Rusy.
No, Vlasovci se stébla chytali, když se obrátili proti svým dlouholetým chlebodárcům. Taky se říká něco o krysách, co opouštějí loď. A Stalin s nima neudělal nic, protože každého Vlasovce odbouchnul první poctivý Rus, který ho uviděl, jako myslivec odbouchte každého toulavého psa v honitbě. Nebo co jiného bys udělal ty se zrádcem národa, který bojoval po boku nejhorších vrahů, když v Rusku a hlavně v Bělorusku a na Ukrajině vraždili lidi po tisících, házeli je do studní, pálili celé vesnice atd. atp. Divíš se, že s nima Rusové neměli slitování? 
0/0
12.2.2005 18:25

Mirco1

Re: Re: Naši představitelé museli počkat na Rusy.
Víš soudruhu, Vlasovci byli předevčím Ukrajinci, kterých ve třicátých letech nechal Stalin hladem pomřít cca 20 milionů a kteří viděli (hloupě) v Německu možnost obnnovení ukrajinské suverenity. Takže ti poctiví Rusové jak řikáš, to byli ti komisaři co stříleli ve třicátých letech rolníky, když ukryli pár kilo zrní aby mohli přežít zimu?
0/0
12.2.2005 22:08

Maxx-IP

Re: Re: Re: Naši představitelé museli počkat na Rusy.
Ti poctivý Rusové nemuseli být žádní komisaři, kteří vymáhali pytle zrní s pomocí flinty, aby tu zimu přežili i jiní. To byli třeba ti, kterým Hitlerovci vyvraždili rodinu i vesnici a kteří byli odhodlání bojovat do poslední kapky krve. A zrada národa se neodpouští, zrádce, co se přidal k nepříteli, je horší než nepřítel. Jestli ty bys po té strašné válce jednal se zrádcem jinak, tak asi k  žádnému národ u nepatříš.
Tuším, že asi nejsem tvým soudruhem, tak mě tak neoslovuj.
0/0
12.2.2005 22:18

Mirco1

Re: Re: Re: Re: Naši představitelé museli počkat na Rusy.
Jinde než na Ukrajině hladomor nebyl. Před kolektivizací v době NEPu byl SSSR vývozcem obilí, poté musel dovážet. Oproti roku 1931 (před vyhladověním Ukrajiny) poklesla sovětská produkce obilí v letech 32 a 33 jen o 12 procent, což bylo vysoko nad úrovní propuknutí hladomoru. Nicméne státní dodávky pro ukrajince byly předepsány na 7,7 milionů tun při produkci 18 milionů což bylo naprosto neúnosné.
Zrada národa? Kterého? Sovětského? Ty jsi tak směšný soudruhu :) Rusové a Ukrajinci nejsou jeden a ten samý národ, Rusové týrali Ukrajinu po celé meziválečné období a tudíž lidé jako ty nemůžou pochopit, že Ukajinci vítali Němce (a Rumuny) zpočátku jako osvoboditele. Jen v roce 1930 bylo z Ukrajiny deportováno 200 000 lidí, po hradomoru který vyprázdnil celé vesnice probíhal z centrálního Ruska a pouralí nábor trolníků k osídlení ukrajinských vesnic. V době hladomoru stála na rusko-ukrajinských hranicích armáda a nedovolila nikomu vyvážet potraviny z Ruska na Ukrajinu. Opravdu si myslíš
0/0
12.2.2005 22:47

Mirco1

Re: Re: Re: Re: Re: Naši představitelé museli počkat na Rusy.
Opravdu si myslíš, že Ukrajinci a Rusové se cítili jako jeden národ? :) Bože jak jsou tihle komunisti nevzdělaní, to že lžou k nim tak nějak patří, ale ta nevzdělanost to je opravdu smutné.
0/0
12.2.2005 22:48

Maxx-IP

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naši představitelé museli počkat na Rusy.
Aha, takže Němci si na Ukrajině a v Bělorusku k masakrování vybírali jen Rusy a ruské děrevni. No, jen když to umíte tak hezky vysvětlit.
A kvůli tomu američani bombardovali obytné čtvrtě v Praze a zmasakrovali Drážďany? 
0/0
12.2.2005 23:30

zlej

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naši představitelé museli počkat na Rusy.
bolševickej mor jako jsi ty se tady rozčiluje že amíci vybombardovali Drážďany.  To nestačím zírat. 
0/0
12.2.2005 23:39

Dr No

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naši představitelé museli počkat na Rusy.
Mluvil jsem před časem s jedním starým pánem ze Slovenska, který bojoval na Ukrajině proti Rusům a ten říkal, že teror proti civilnímu obyvatelstvu zahájili na Stalinův rozkaz rusi převlečení za německé vojáky a Moskvou vyslaní partizáni. Jinak by se asi ukrajinci otevřeně přidali k němcům.
0/0
13.2.2005 9:02

Mirco1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naši představitelé museli počkat na Rusy.
Tak ještě jednou pro někoho, kdo není schopen nikdy vidět víc než dvě strany (btw to je pro komunisty typické, proto jsou tak zmatení v dnešním multipolárním světě a samozřejmě i slabí v historii, jako je druhá světová, například když příjde na finskou nebo rumunskou účast v ní).
Na Ukrajině operovali ukrajinští nacionalisté, kteří se původně domnívali, že Němci jim přinesou svobodu a samostatnost (měli o němcích stejně zkreslené a mizivé znalosti jako naši levicoví poblouzněnci v 30. letech o SSSR). Brzo se přesvědčili, že Němci si s Rusy v krutosti nezadají (přestože zpočátku se Einsatzgruppen C a D, která na Ukrajině působila soustředila hlavně na Židy a příslušníky VKS(b)) a začali proti nim ozbrojený odpor. To ovšem neznamená, že spolupracovali s komunistickými partyzány (nejprve rozptýlené zbytky vojsk Buďonneho jihozápadního frontu, později výsadkáři), protože ti (jak už tu někdo psal) měli za úkol ať už hrozbami a terrorem nebo akcemi, které měly vypadat jako dílo němců obr
0/0
13.2.2005 10:18

Mirco1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naši představitelé museli počkat na Rusy.
protože ti (jak už tu někdo psal) měli za úkol ať už hrozbami a terrorem nebo akcemi, které měly vypadat jako dílo němců obrátit hněv obyvatelstva proti nim. To neznamená, že by Ukrajinci cítili jakékoli sympatie k Rusům, z jejioch pohledu nebylo mezi němci a rusy rozdílu, je tvůj bipolární mozeček schopen to pochopit?
0/0
13.2.2005 10:19

Mirco1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naši představitelé museli počkat na Rusy.
Myslím, že tady už bylo řečeno že ta Praha byl omyl (jistě že pánové spiklenci z řad bolšanů si budou myslet opak) a mimochodem, první bombardovací vlna, která zažehla i tu ohnivou smršť v Drážďanech byla britská, Američané bombardovali v druhé vlně už spíš okrajové oblasti protože centrum bylo už v plamenech. a až si něco dohledáš o Jaltské konferenci, tak zjistiíš kdo to bombardování chtěl (a neměl sám strategické bombardéry, protože to něco málo mu němci zničili v roce 1941 během blitzkriegu a po zbytek války je skoro nepotřeboval, protože fronta byla hluboko na jeho území).
0/0
13.2.2005 10:26

dukeprvni

Re: Re: Re: Re: Naši představitelé museli počkat na Rusy.
to si rad poslechnu o tom zradci horsim nez nepritel, od vola jehoz tata hajloval na vaclavaku a on sam tady oslavuje stalina a par roku spatky oslavoval bolseviky a dnes socany, kdyz ne stale ty bolseviky
0/0
13.2.2005 2:36

Maxx-IP

Re: Re: Re: Re: Re: Naši představitelé museli počkat na Rusy.
Když už jseš tak zabedněnej a s*ereš nám Čechům na hlavu (nevím, proč ses teda naučil tak dobře česky), tak mi aspoň vysvětli, ja je možné zároveň hajlovat na Václaváku a dřít v totálním nasazení v německý fabrice.
0/0
13.2.2005 9:55

dukeprvni

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naši představitelé museli počkat na Rusy.
na sra*i cechum na halvy nepotrebujes mne, nato staci ceskej  prezident, premier a cela vlada.... proc bych se namahal ja  Na tom vaclavaku hajlovala ta "vyvolena" prazska ceska "elita", no a totalne nesazeni byli ti co na "elitu" nemeli, nebo na ktere ta elita donasela aby tam nemusela sama vis obdoba toho pak trvala az do "sametovky" jen ta "elita" a jelita mluvili rusky a ne nemecky a proto dnes volis cssd a komunisty, pac mas krivej hrbet a charakter
0/0
13.2.2005 11:59

Maxx-IP

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naši představitelé museli počkat na Rusy.
Ona taková letecká bombička nezkoumá, jak má kdo křivej hřbet a charakter. Tak chytrý bomby ještě tenkrát Amici vyrobit neuměli. Dneska už jo?
0/0
13.2.2005 14:08

mtis

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naši představitelé museli počkat na Rusy.
Hlavně jestli je uměl vyrobit Hitler, když srovnával se zemí Guerniku, Rotterdam, Coventry a Varšavu....
0/0
13.2.2005 15:04

Obracec_kalendare

........
Za ten plnej Václavák hajlujících socek jsme si to zasloužily......
0/0
12.2.2005 16:53

Pendrgast

Re: ........
Dnes by se jim rikalo volici ods.
0/0
12.2.2005 17:04

Maxx-IP

Re: ........
Jasně, za všechno můžou socky. Škrtněte jim dávky a přitvrďte daně!
 
Nevím, co vy vymaštěnci s dvoupatrovou vilou a bazénem a dovolenou na Mallorce všechno hrnete pod pojem "socka".  Ale na tom hajlujícím Václaváku byli hlavně konjunkturalisti a kariéristi a taky živnostníčci, co nenáviděli Židy. Socky ani dělňasi neměli proč sekat kariéru!
0/0
12.2.2005 17:12

Josefprav

Re: Re: ........
Pochop idiote. Dělníci už tady nevládnou a nebudou. Oni to totiž neumějí.  
0/0
12.2.2005 17:30

merrygold

Re: Re: Re: ........
Zato ti tvoji kabátníci to umí.
0/0
12.2.2005 17:37

Josefprav

Re: Re: Re: Re: ........
Jaký kabátníci. Je konec diktatury proletariátu. Tebe to mrzí soudruhu? Máš smůlu.    
0/0
12.2.2005 17:46

Maxx-IP

Re: Re: Re: ........
Dělníci jsou jen od toho, aby takoví kreténi jako jsi ty po nich šlapali, aby sbírali sousta co vám milostivě odpadnou od huby, že?
0/0
12.2.2005 18:28

Josefprav

Re: Re: Re: Re: ........
Dělníci jsou ti, co se špatně učili a nechtěli si s ničím lámat hlavu. Každý student smrděl korunou. Dělník už honil děvky a měl za co chlastat. Po čase to obrátí. Co chceš idiote? V které třídě jsi vyšel? Měl jsi jít studovat. Konec diktatury proletariátu a pitomců. Chápeš to? KOnec komunistické ideologie. Dělej rukama, měj čistou hlavu a vys.... se na to  
0/0
12.2.2005 19:43

zlej

Re: Re: Re: Re: Re: ........
dělníci jsou třeba i ti kteří se za bolševika na školu kvuli politickému postoji svých rodičů nedostali i když se dobře učili. Takže ač s tebou celkem jinak souhlasím tak brzdi.
0/0
12.2.2005 23:36

merrygold

Re: Re: ........
Naprostý souhlas. Nakonec, kdo podpisoval Antichartu v 77? Těch dělňasů tam moc nebylo, neměli důvod, tu lopatu jim nikdo nesebral.
0/0
12.2.2005 17:39

Josefprav

Re: Re: Re: ........
Copak při chartě šlo o lopatu?  Myslíš si, že bys za komunistů mohl takhle vykecávat?
0/0
12.2.2005 17:54

merrygold

Re: Re: Re: Re: ........
Mluvíme o antichartě, ne? A těm, co ji podepsali, o tu lopatu šlo, protože jinak by se jí museli chopit a konečně pracovat.
0/0
12.2.2005 20:40

merrygold

Re: Re: Re: Re: ........
A navíc, je dokázáno, že v seznamech STB byla většinou tzv. inteligence, maturanti a vysokoškoláci, jednak kvůli té lopatě a taky prý proto, že uměli své estébácké udání lépe koncipovat.
0/0
12.2.2005 20:44

KOMENDAN

Re: ........
nemít rád sám sebe?
0/0
12.2.2005 17:15

ctrl1980

poznámka
K válce patří celá řada omylů, ale zároveň i akcí, které lze jen těžko považovat za náhody. Těžko soudit nálet na Prahu a já osobně nemohu soudit ohledně toho nic, jelikož to příliš neznám. Mohu jen říci dvě poznámky. Například nálet na Plzeň a zničení Škodovky těsně před válkou mělo podle mnoha lidí v Plzni spíše do budoucna oslabit socialistický blok. A druhá poznámka je o zde zmíněném dodržování Demarkační linie. Je pěkné, že před 60-ti lety se dodržovala dohoda. Možná, že podobně by se měla chovat i dnešní administrativa, když
0/0
12.2.2005 16:53

Maxx-IP

A dlší gól jsem slyšel dnes v televizi.
Za bombardování, lépe řečeno zmasakrování Drážďan prý může Stalin. On si to prý u Američanů objednal. Tvrdili to dnes v Kalendáriu. 
0/0
12.2.2005 16:20

KOMENDAN

Re: A dlší gól jsem slyšel dnes v televizi.
a bude hůř, proami náckové se budou snažit čím dál víc
0/0
12.2.2005 16:58

merrygold

Re: A dlší gól jsem slyšel dnes v televizi.
Jistě, zřejmě si už dopředu objedna i ten Irák.
0/0
12.2.2005 17:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.