Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Saddám prozradil, kde jsou miliardy dolarů

Bývalý irácký diktátor Saddám Husajn, nedávno dopadený Američany, začal vypovídat. Podle činitele irácké prozatímní správy Saddám americkým vyšetřovatelům prozradil řadu informací o ukrývaných zbraních a o osudu 40 miliard dolarů, které "ztopil" v době, kdy byl iráckým prezidentem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

0100

Saddám má 4O miliard dolarů a ČR na nátlak američanů chce odpouštět dluh....
USA by po vypátrání 40 miliard dolarů mělo rozhodně zasadit o to, aby byly nejprve zaplaceny irácké dluhy včetně úroků zemím, které se jakoli podíleli na irácké válce, ať už nemocnicí jako ČR nebo vojenskou pomocí a ne na tyto země tlačit, aby irácký dluh odpustili. Tím by vlasně dávali najevo spojencům, vy dluhy odpusťte a my si dáme zakázky, za které si  těmito penězi zaplatíme. Doufejme, že naše vláda neodpustí Iráku jediný cent. Nejme v situaci, kdy bychom se mohli chovat jako mecenáši, když náše vnitřní zadlužení je v současné době 775,8 miliardy korun a k poměru k HDP již činí 33%. Jistě jsou i tací politici na naší politické scéně, které toto číslo nevzrušuje a ohání se ještě větším zadlužením až do 60%. To jsou však ekonomičtí hlupáci a právě ty USA potřebuje. Je na čase nebýt hlupáky a konečně vymáhat dluhy tam, kde se mohou vymoci. Mohli bychom za tyto peníze po patřičné slevě koupit ten jejich olétaný brak F18, F16 a ještě by nám zbylo dost na snížení vnitřního dluhu.
0/0
2.1.2004 7:41

Montaigne

Silvestrovský citát
Napsal nějaký ekekerb nebo brekeke nebo tak nějak:
presne uvazuji vsichni tupi levicaci, ...oni si proste vubec nedokazi predstavit, ze za bohulibe idealy je mozne vest valky a snaset obeti na lidskych zivotech. Idealy jsou pro ne prilis abstraktni a tedy nepochopitelne (idealy pochopi jedine tehdy, kdyz se jim slibi raj na zemi a vsechno spatne se na nekoho svede, viz komunismus a nacismus). Spolecnymi vlastnostmi vsech levicaku jsou zavistivost, pokrytectvi, zbabelost, prolhanost, alibismus, hloupost a nevzdelanost, atd. a kvuli nim oni proste asi opravdu veri, ze hlavnim duvodem valky v Iraku je ropa. Kdyby oni vedli valku proti Saddamovu Iraku, nemohli by ji vest z zadneho jineho duvodu, nez prave kvuli rope, jine duvody jsou pro ne v jejich nizkosti naprosto nepredstavitelne ...
Já dodávám: Z tvých úst zní tento canc kdesi opsaný a účelově trochu poupravený jako legrace, ale kdybys to nabídl Ivanu Mládkovi do jeho Čundrkántryšou na Silvestra, tak to bude švanda k popukání
Mé "srdce levičáka" jásá  
0/0
31.12.2003 10:13

Pilat

zlodej krici
"Chytte zlodeje".........he he he he
0/0
31.12.2003 3:01

ekekerb

Pro majkiho pupika
Jisteze je prosperita mozna i v jinych, nez demokratickych zemich, zalezi na uhlu pohledu, ze... A pokud si nepresnost vasich argumentum ospravedlnujete tim, ze prece vsechny uhly pohledu jsou stejne platne, pravdive, tak se nedivim, jake to blaboly tady produkujete a ze se za to nestydite. Jinak si myslim, ze ropne staty na BV uz dnes citi, jak na ne doleha tlak na modernizaci, k uspechu v niz uz jim samotna ropa nebude stacit ani nahodou. Nekde to do ted resi priklonem k napr. vahhabismu v marne nadeji, ze si zachovaji narodni cest a dokazou svetu, ze to jde i bez importu zapadnich ideji, jinde pro jistotu rovnou nastolili totalitu a oznacili vinika sveho marasmu, ale vsichni jsou fprdeli, a tak (pro nekoho mozna paradoxne) ma nyni nejlepsi vyhlidky Irak. Take si odvazne myslim, ze nebyt v Cine toho neuveritelneho masakru v 89, ktery spachaly ty k***y cinske komunisticke, tak Cina uz dnes davno demokratickou zemi je (nejenom v ekonomice), a neni duvod, aby tomu tak nemohlo byt – podobne asijske kultury jako je ta cinska uz vlastni demokraticke staty maji, i kdyz, pravda, s prispenim Americanu. V tomto smeru jsem optimista, dalsi tian-an-men nebo jak se to pise uz si dalsi generace cinskych komunistu nedovoli a pak prijde dalsi z dejinnych zlomu.
0/0
30.12.2003 22:14

Majkyho_pupik

Re:
nevim o jakych blabolech mluvite. Jak uz sem jiz psal o tom ze je treba zmenit zamereni ekonomik svych statu zeme Perskeho zalivu rozhodne vedi a v tech kde vladnou normalni inteligentni dynastie se jim to celkem i dari tam kde vladnou hlupaci ne, ale to je jako vsude na svete. Myslim, ze Irak ma ted velmi spatne vyhlidky, ale preju mu aby se Americanu co nejdriv zbavil a nasel vudce shopneho /v dobrem smyslu samozrejme/ ho dovest zpet do mezi normalne fungujici ekonomiky. V ekonomicke oblasti je Cina uz dnes dost demokraticka a bude se to menit i v politice ale pochybuju ze tam nekdy bude skutecna demokracie..
0/0
30.12.2003 23:26

ekekerb

Re:
Ale ono neni v souvislosti s demokracii mozne oddelovat demokracii „ekonomickou“ od demokracie spolecnosti jako celku. Je to tim, ze svobodne ekonomicke subjekty chteji mimo jine (maji na to pravo, nee, jsou prece svobodne) prodavat i myslenky, vcetne tech, ktere statni, narodni, lokalni, kmenova, apod. autorita netoleruje... A tim vytvareji prirozeny tlak na demokratizovani cele spolecnosti, vcetne politiky. K tem „normalnim inteligentnim dynastiim“ – i z jejich tabora se zacinaji ozyvat „sebekriticke“ hlasy, ktere narovinu rikaji, ze problem maji Arabove a muslimove predevsim sami mezi sebou a ze neni mozne nadale ze vseho vinit Izrael a USA. Otevrene se mluvi o frustraci a zaostavani, o odcizeni a nihilismu mladych sebevrazednych teoristu, kteri se uz nezameruji pouze na zapadni cile. Zdalo by se to neuveritelne, ale ta jejich ropa jim toho krome bohatstvi materialniho mnoho neprinesla a spise pomohla zakonzerovavat stavajici neutesenou situaci v napr. vzdelani, vede, skolstvi, apod. Jinak narazil jsem na netu na nazor jednoho Araba ze SA, ktery se chlubil tim, ze v jeho zemi byla az do teoristickych utoku nejnizsi mira kriminality na svete. Ano, i nase zeme mela pred revoluci mnohem nizsi kriminalitu nez v porevolucnich letech – tak, jako Saudi totalitnim systemem (islamistickym rezimem a sarijou) zamezili dokonce i kriminalnikum ve svobodnych projevech, stejne tak to delala i nase komunisticka strana a vlada (s ponekud odlisnymi kulturnimi realiemi). Problemem muslimu je proste to, ze jejich zeme uz jsou dlouha leta paralyzovany totalitnimi rezimy (at uz sekularnimi, socialistickymi nebo islamistickymi, to je jedno), ktere predevsim nesou vinu za soucasnou velmi neutesenou situaci a priklon k extremismu. Zda se, ze bez toho importu nekterych zapadnich ideji to asi opravdu nepujde, obzvlaste ve svete, ktery je tak propojeny, ze moznost porovnavat sam sabe s ostatnimi je neomezena, coz predevsim vyvolava zavist/nenavist/frustraci. Proc asi v SA zakazuji prijem
0/0
31.12.2003 1:25

ekekerb

Re:
Proc asi v SA zakazuji prijem signalu satelitnich TV stanic a v Cine omezuji pristup na Internet?
0/0
31.12.2003 1:29

Majkyho_pupik

Re:
Za sveho pobytu v techto koncinach ani od vypraveni jinych kteri je navstivili sem nepostrehl nejake zasadni depresivni sklony mistnich obyvatel..A uz vubec ne obvinovani zapadu z cehokoliv. Netvrdim, ze je vse jak ma byt to ani omylem, demokratizujici zmeny jsou treba a taky probihaji, ale skutecna demokracie v techto zemich opravdu jen tak nebude a myslim, ze ji mistni obyvatele nebudou az tak postradat.. Tim mene pokud se ji nekdo snazi importovat pomoci tanku, to je neuspech cele operace zarucen uz predem
0/0
31.12.2003 1:46

ekekerb

Re:
Strucne receno – fakta jsou jina. Holt realitu je asi opravdu mozne videt velmi ruzne... Jinak demokracie znamena predevsim inteligentni technologii moci a v zadnem pripade totalni premazani kulturniho, civilizacniho „harddisku“. Demokracie se s kulturou proste nevylucuje, nebo je zasadni rozdil mezi demokracii napr. americkou a japonskou? A historie nas uz dostatecne poucila o tom, ze fasismu se musi predchazet, i za cenu preventivni valky.
0/0
31.12.2003 1:55

Majkyho_pupik

Re:
Musim uznat, ze tuhle reakci sem nepochopil. Ale pokud jsou "fakta" jina asi mate pravdu:))))))Budu reagovat jen na to co sem z vasich radku dostal. Pokud myslite "preventivnim predchazeni fasismu" valku v Iraku pak mluvime kazdy o necem jinem. Tato valka nebyla ani v nejmensim predchazenim cehokoliv a vubec ne fasismu. Duvody teto valky jsou pouze a jedine viditelny uspech v boji proti terorismu ktery dava Krovakovi velkou sanci stat se opet americkym prezidentem, cimz byl Saddam pomerne snadnym cilem. Tim padem i odmena pro firmy sponzorujici Krovakovu kampan i administrativu, dale zvyseni vlivu v oblasti a tlak na okolni staty /v tomto pripade je to i pozitivni efekt/. A jako sladka odmena zvyseny pristup k Iracke a koneckoncu i k jine rope v oblasti. Nic o boji proti fasismu ci cemukoliv jinemu bych zde nehledal, uz jen diky tomu ze i 5 letemu diteti musi byt jasne, ze bezpecnost ameriky /1 z oficialnich duvodu valky/ se tim nezvysi ba naopak, vzhledem ke sve "genialite" dokazal US president vyrobit svemu narodu tisice dalsich nepratel
0/0
31.12.2003 2:09

alpon

Re: Diky....
Je osvezujici videt ze existuji lide s rozumnymi nazory.
0/0
31.12.2003 6:20

fleret

pro dinko
clovece,tvoje uvahy o "idealu" , idealnich situacich a hlavne o idealech jsou skoro defektni.tve uvahy o iplementaci jakesi "rumsfeld-ovi" demokracie do iraku me pripadnou jako stihoman.
0/0
30.12.2003 21:19

fleret

Re:dodatek
prosim te,priste(pouziji-li tveho slovniku),zkrat to na enterfilet a tve zavery necht jsou alespon trochu explicite.
0/0
30.12.2003 21:24

ekekerb

Re:
PLS o com tam pisou? nechce se mi tam registrovat...
0/0
30.12.2003 20:54

fleret

Re:
nebud pohodlny a laciny,chces-li neco vedet.
0/0
30.12.2003 21:25

GhorX

Re:
Ačkoliv ruleta pravidelně prezentuje relevantní odkazy, určitě nemám zájem se registrovat na stránkách, které neznám, takže bych také prosil o souhrn...
0/0
30.12.2003 21:31

fleret

Re:
ale preci jde o to,ze chci-li vedet vic,nez nabizi ofic.stran.,nebo ruzne "rozumy odnikud nikam",tak pro to musim neco objetovat.to je snad naprosto bezne.navic,kvalitni informace jsou "zbozim" a v civilizovanem svete se tvrde plati.sem to jeste nedoslo,ale je to tak.nic ve zlem.
0/0
30.12.2003 21:38

fleret

Re: oprava
objetova/tobetovat.
0/0
30.12.2003 21:39

fleret

Re:
zase blbe,ale uz me to nebavi.
0/0
30.12.2003 21:40

GhorX

Re:
Abyste mi rozuměl, nedovolil bych si zde publikovat odkaz na soubor, jehož stažení / zobrazení předpokládá, že někomu budou ostatní poskytovat svoje data. Vzhledem k profilu rulety si myslím, že v tom není nic špatného, ale - posaďte se tak, abyste neviděl na monitor, zvedněte ruce nad hlavu a řekněte nahlas : "Musím se registrovat, jinak..."
0/0
30.12.2003 21:45

fleret

Re:
dobre,asi je to pracnejsi,ale jednoduse schudne.ja ale nemam pravo mluvit za ruletu,ani me ho nikdo neudelil .prestoze v rade pripadu s tvymi nazorama souhlasim,musim te zklamat,obrat se na ruletu(mimochodem se muzes mrknout na jeho vyborne stranky).jednoduse-nerozhoduji o tom.
0/0
30.12.2003 21:56

ruleta

Re:
Velmi se omlouvam...nenapadlo me ...lepereceno nedoslo mi ze mam zapnute "kolacky"(predtim jsem byl prihlasen) a odkaz fungoval(ted uz v uvozovkach) bez registrace. --- Takze cely clanek je o dodavkach zbrani do Iraku navzdory embarga. Z poznatku, ktere ma Los Angeles times k dispozici vyplyva ze Syrie byla v poslednich letech hlavnim dodavatelem zbrani do Iraku.Vse slo pres firmu SAS International v cele teto firmy stoji bratranec ,Syria's autocratic leader' Bashara Assada.Pres embargo bylo podepsano pres 50 kontraktu.V hodnote desitek milionu dolaru. --- (...)They reveal Iraq's increasingly desperate search in at least a dozen countries for ballistic missiles, antiaircraft missiles, artillery, spare parts for MIG fighter jets and battle tanks, gunpowder, radar systems, nerve agent antidotes and more.(...) --- (...)such as the delivery of 1,000 heavy machine guns and up to 20 million bullets for assault rifles(vse z Ruska) — helped Baghdad's ill-equipped army grow stronger before the war began in March. Some supplies may now be aiding the insurgency against the U.S.-led occupation.(...) --- Obchody se SAS mimo jine delali- (vetsina firem obchodovala se Syrii nebo Jordanskem a az pote byl material "zahadne" pres SAS presmerovan do Iraku)
 
Severni Korea(nabidka balistickych raket) Ruska firma Russia's Millenium Company ltd. firma Armitel z Jizni Koreje(!) Slovinska STO (!) 20 hlavni do tanku(dalsich 50 uz stopnula Slovinska administrativa) Polska firma Evax(!)-(v Polsku se vytvorila solidni afera)dodavky motoru do raket zeme-vzduch.
 
0/0
31.12.2003 1:54

ruleta

Re:
Nejzajmavejsi-
Massachusetts-based Cambridge Technology Inc. sold four optical scanners, which can be adapted to help divert laser-guided missiles, to a student in Canada. He had the equipment shipped to Amman, Jordan, and told the company he was donating it to a university whose name he now says he cannot remember. Without the U.S. company's knowledge, the real buyer was the Iraqi military.
----
Dale je popisovana dalsi syrska firma Al-Bashir a jeji praktiky s cukrem(program ropa za potraviny) pro Iracany.Vysledek?..vetsina penez skoncila na Saddamovych uctech v Paname,Bahamach, Monaku. (...)It helped launder and hide vast sums of cash for the Iraqi dictator and his closest aides.(...)
---
Velmi zajimava je pasaz o Iracke delegaci od jakesi ruske firmy zabyvajici se vyrobou ,GPS rusicek'a podobnymi hrackami.(Reditel te firmy ale  rekl ze nic nekoupili)
---
Vzpominate na obvineni Pentagonu v prubehu valky, ze Rusko dodava rusicky, ze Irak ma moderni protitankove strely Kornet..atd?
Ke vsemu je nejaka informace....doufam ze jsem vystihl podstatu.
0/0
31.12.2003 1:56

ruleta

Re: oprava
Iracke delegaci v firme(...)
0/0
31.12.2003 1:59

ekekerb

Re:
Hm. Ja kdybych tam byl nahodou zaregistrovany, tak bych sem ten clanek zkopiroval, abych ostatnim umoznil precist si jej bez registrace.
0/0
30.12.2003 21:45

fleret

Re:
neznam jedinny pripad,kdy se ruleta branil poskytnout informace,mimo sprostym a hulvatskym kasparum,ke kterym diky bohu nepatris.zeptej se ho.
0/0
30.12.2003 22:00

ekekerb

Re:
ty jeho stranky jsou opravdu fajn a z niceho takoveho co naznacujes ho nepodeziram, nechtelo se mi tam registrovat nikoliv z lenosti, ale proste proto, ze se spise branim uverejnovat tak podrobna data o sobe na netu (spamy, atd.), tak si to tak neber:-))
0/0
30.12.2003 23:20

Raswan

Re:
Doporučuji si to přečíst,tenhle dokument velmi přesně analyzuje toky zbraní do Iráku před invazí,převážně ve spojitosti se sýriíí.Stojí to opravdu za to...
0/0
30.12.2003 22:51

fleret

Re:
jenze tohle uz sem v podstate napsal v 13.44 hod. jinemu borci na tehle strance.ruleta to samozrejme precizuje odkazem na web. to je dobre,ale myslim si,ze pro radu borcu na tomhle foru uplne k nicemu.oni to proste vedet nechteji,coz dava predpoklad pro to,aby mohli dale blbe kecat a busit se do prsou.a delji to tak v pripade jakehokoliv tematu.s blbosti nehnes doprava,doleva,ani nahoru nebo dolu.nikam,ta zustava.
0/0
30.12.2003 23:10

pinkshadow

nedostatek energie
...Kamil si myslí, že v zimě především potřebuje lidský organismus pro svoji správnou funkci mnoho vitamínů - nejvíce vitamin C ...pomáhá dokonce i při nedostatku energie ...vitamin C je někdy přezdíván jako "vitamín krásy" ...hmm...
0/0
30.12.2003 18:45

ekekerb

Idealy vs Penize
Faktem je, ze idealy svobody a demokracie predevsim „mohou“ za to, ze USA se staly svetovou mocnosti. Faktem je, ze svobodna spolecnost jako jedina nejvice podporuje rust blahobytu (spolecnosti zalozene na jinych idealech to tak nedokazi), mezi mirou svobody a demokracie a mirou blahobytu a celkove civilizacni vyspelosti je prima umera, cim vice svobody a demokracie, tim vic blahobytu a civilizacniho pokroku. Takto „funguji“ ty idealy, tak kterych pry vubec nezalezi a na ktere kazdy kasle... A tak jestli dinka doufa, ze ruda Cina bude vladnout svetu 21.stoleti, tak se myli. Dokud bude Cina ruda, vladnout svetu nebude. K tej rope a historii BV regionu, aj ked uz me to prestava bavit – Praveze slo o idealy (protoze na nich zalezi vice nez na penezich, viz vyse), tentokrat o to, nedovolit v tom regionu zvitezit jinemu idealu, resp. ideologii – islamismu, nebo lepe receno islamskemu fasismu, a to volbou mensiho zla (podporou Saddama proti silemu iranskemu ajatolahovi). Stejne tak slo o idealy ve Vietnamu – zastavit expanzi svetoveho komunismu. A stejne tak jde o idealy i dnes – Eliminovat podhoubi islamskeho fasismu (mimo jine) inteligentnim „zasazenim“ demokratickeho rezimu v zemi, ve ktere to bude nejsnadnejsi – v Iraku (porad relativne sekularni a vyspela zeme), poprve v historii toho regionu, a vlastne v historii cele islamske civilizace. Sance na uspech je tedy velka. A k tomu casovemu hledisku. Jeslti ten dinka naznacuje, ze USA si do budoucna privlastni ctvrtinu svetovych zasob ropy, tak se dopousti prachsproste, lzive levicacke demagogie, ktera asi neni motivovana nicim jinym, nez primitivnim, zastiplnym antiamerikanismem. Nebo si snad vitezne USA privlastnily zdroje Japonska a Nemecka? Nikoliv. Kdyby dinka nebyl prihlouply levicak a vedel, ze prave na idealech zalezi, tak by take vedel, ze pro USA je mnohem vyhodnejsi obchodovat se silnym, samostatnym a demokratickym (a tedy „bezpecnym“) Japonskem a Nemeckem (a v budoucnu i Irakem), nez jim krast zdroje. A
0/0
30.12.2003 18:37

ekekerb

Re:
Asi je to zase o tom znamem Podle sebe soudim tebe – V dinkove predstavivosti se asi odvijeji obrazy o zotrocenem, trpicim, naveky okupovanem a okradanem Iraku, na nic jineho tam asi neni kapacita. Nebo dink vychazi ze zkusenosti nasi socialisticke minulosti, kdy jsme BYLI do znacne miry okradani tim nasim velkym bratrem, SSSR?
0/0
30.12.2003 18:40

Majkyho_pupik

Re:
Cina bude falsi supervelmoci at bude ruda nebo ne. Treba takovy UAE jsou velmi prosperujici stat a o zadny demokracii a svobode tam nemuze byt ani rec, takze tvoje myslenka ze prosperita je mozna jen v demokracii je nesmysl. Pokud si myslis ze USA napad cizi stat v ramci jakyhkoliv idealu si naivni..
0/0
30.12.2003 20:22

Dan 1

Čína velmocí asi bude,
zejména počtem obyvatelstva a v tomto ohledu bude asi předstižena Indií. UAE by neměly vůbec, ale vůbec nic, nebýt ropy. A ta časem dojde nebo se svět přeorientuje na jiná, než fosilní paliva. Jedná se tedy o prosperitu dočasnou. Zpátky k ČLR: Už Teng zjistil, že čím víc popouští otěže, tím více jeho země prosperuje. Úměra mezi demokracií a prosperitou existuje. Vy jste asi nikdy nic neudělal z idealismu, že? To ovšem neznamená, že to platí i o ostatních.
0/0
30.12.2003 20:32

Majkyho_pupik

Re:
Cina bude super velmoci nejen diky poctu obyvatel ale hlavne diky ekonomcke sile a plne demokraticka asi nikdy nebude..UAE vybudovali bohatstvi na rope samozrejme ale pointa je v tom ze to jde i bez demokracie a myslim, ze se tam snazi svoji ekonomiku diverzifikovat a ze se jim to docela dari. Napadnout cizi stat z idealismu je dost drsny vtip ne?:)))))
0/0
30.12.2003 20:39

Dan 1

Věřím,
že Čína se demokracií stane, ti lidé by si svobodu zasloužili. Jenže toho se nikdo z nás nedožije, to je na desítky, možná stovky let. Oproti tomu víme, že prosperita UAE se počítá max. na 100 let (podle údajů ze serveru afghanistan.ru). Takže ta vaše pointa je velmi nepřesvědčivá, jestli se dá mluvit o diverzifikaci ekonomiky v oblasti islámu, tak to platí možná pro Turecko. O americkém idealismu jsem sem jednou psal a k mému překvapení se na iDnes následují den objevil Klausův článek, ve kterém autor psal vpodstatě o tomtéž. Až se dozvím, že soused bije své děti a chce zavraždit manželku, zasáhnu. Z idealismu.
0/0
30.12.2003 20:49

Majkyho_pupik

Re:
Cina ma uz dostatecnou svobodu k tomu aby byla ekonomicky silna, ale mozna ze jednou bude "uplne" svobodna. Diverzifikace ekonomiky v Islamu je nejake jine nez v jinych zemich? To je usmevne, ale myslim, ze staty ktere ne tom pracuji /jako Oman, Katar, Bahrajn nebo Kuwajt/ budou prosperovat i za vic nez za 100 let. Proti Americkemu idealismu naprosto nic nemam stejne jako jinemu ale tahle valka nema s idealismem naprosto nic spolecneho, naopak je to nechutna ukazka vypocitavosti a arogance soucasneho americke administrativy ktera snad neprezije pristi volby a k moci se dostanou normalni politici a ne tahle sebranka hlupaku. Protoze silnou a demokratickou Ameriku jako svetoveho cetnika svet zatim potrebuje, ale to co predvadi Mr.Krovak je jen smutna parodie.
0/0
30.12.2003 21:03

Dan 1

Téma Čína a svoboda
by nám vydrželo několik týdnů. Arabská civilizace je dávno za zenitem a nic převratného světu už nedá, leda ropu a terorismus. Za úsměvné považuji řeči diverzifikaci bahrajnské a kuwajtské ekomiky. Kdybyste měl zájem, několik dobrých vtipů znám také. US administrativa vážně ohrozila svou pozici, protože řadový Američan (Čech, Rus, Arab) vidí na prvním místě, kolik co stojí. Ameriku to stojí hodně. Válka není kšeft, ta irácká určitě ne. Na tom vydělat snad ani nejde, na rýžování dinárů byli jiní borci a USA to nebyly. My jsme to byli, byla to Francie, Německo, SSSR...
0/0
30.12.2003 21:13

Majkyho_pupik

Re:
Arabska civilizace je davno za zenitem. CHA CHA, nevim jak ste na tohle prisel, je to civilizace jako jakakoliv jina a da muze dat svetu jako jakakkoliv jina pokud to nechapete asi nema cenu vubec diskutovat. Valka neni kseft a specialne tato???CHA CHA . Pokud vite kdo pomohl panu Krovakovi do kresla prezidenta tak to samozrejme kseft je a ne jen tak ledajaky. Ropne a zbrojarske firmy jsou po zasluze odmeneny:))A o tom kdo pomahal a toleroval pana Saddama k a u moci /idealy neidealy ze?/ tady bylo napsano tolik ze to nema cenu ani opakovat..
0/0
30.12.2003 21:21

Dan 1

To byl úplně jiný,
bipolární svět a americké jednání v tomto kontextu mělo logiku. Každá civilizace má své lepší a horší období, a ta dnešní arabská je bohužel v té horší fázi. Neprodukuje (když to zobecním), žádné kladné hodnoty, ani materiální, ani duchovní. Zbrojní výroba není pro stát dvakrát výhra. Pokud není exportována, zatěžuje jen výdajovou stránku rozpočtu. Vaše poslední věta je kouzelná. Opravdu, o tom, které státy si z embarga OSN nic nedělaly a kšeftovaly se Saddámem, bylo napsáno dost. Koho finančně podporoval al-Muchabarát také víme, že? Levové extremisty z Labour Party.
0/0
30.12.2003 21:31

Majkyho_pupik

Re:
Zbrojni vyroba neni pro stat dvakrat vyhra..pokud ste tim reagoval na mou poznamku o zbrojnich firmach ktere mohutne podporovaly Krovaka, tak vas musim ujistit ze tahle valka neprinasi nehorazne zisky ani tak statu jako jednotlivym firmam!! takze tahle valka neni nic jineho nez kseft na objednavku a v tom je jeji hnusna sprostota. O idealy v ni opravdu nejde. O tom ze se Saddamem kseftovali vsichni /vcetene USA/ vedi vsichni ale proc to tehda nevadilo naprosto nikomu vcetne "Vasich neposkvrenych hrdinu" a najednou je toho nebezpecneho lotra treba odstranit je skutecna zahada:))Pokud proste mate neco proti arabum tak to reknete na rovinu a neschovavejte se za naprosto scestne argumenty, ja i ostatni to pochopi. Musim koncit, takze s pranim vice americkych valek na obranu trpicich spoluobcanu na celem svete, zdar:))
0/0
30.12.2003 21:53

Dan 1

Zdržím se tedy
dalších komentářů, nepovažuji za slušné diskutovat s někým, o kom vím, že zde již není, jen si vyprošuji, abyste mne obviňoval z rasismu. Pokusil jsem se jen ze svého pohledu popsat neutěšenou situaci arabského, resp. muslimského světa. To je realismus, nikoli rasismus.
0/0
30.12.2003 21:58

Majkyho_pupik

Re:
Ospravedlnuji se, nektere vase poznamky me rasismem trochu zavanely. Neutesena situace v muslimskych  zemich je v tech statech kde vladnou neschopni vladci, tam kde vladnou dobri jsou na tom velmi dobre, proto mi neustale unika vase hodnoceni muslimskeho sveta jako celku. Pokud si vemem Jizni Ameriku kde je oficialni nabozenstvi krestanstvi tak musime rict ze je tam spatna hospodarska situace protoze je tam krestanstvi, to je prece nesmysl..Nesudme staty podle toho jejich nabozenstvi ale podle toho jak schopnou ma vladu..
0/0
30.12.2003 23:32

Dan 1

Nemluvím o náboženstvích,,
ale civilizačních okruzích ve smyslu teorie p. Huntingtona. Omlouvat se nemusíte, ačkoli si toho cením. Chápu, že se neznáme, ale rád bych řekl, že nikdo z mých přátel (a přítelkyň) není Čech. Raději mám moudrého muslima, než pokryteckého konfuciána nebo křesťana. Náboženství není rozhodujícím kriteriem. A protože jste vyšel z chybné premisy, že soudím státy podle převažujícího náboženství, nebudu se pouštět do jihoamerického sporu, už proto, že podrobně tu situaci neznám, nebyl jsem tam.
0/0
30.12.2003 23:49

Majkyho_pupik

Re:
Sem rad ze sme si vyhjasnili nektere nazory a dik za plodnou diskuzi.
0/0
31.12.2003 1:56

František Koudelka 4.Kyju

Re:
Vis Pupiku, ja jsem si precetl se zajmem vasi diskusi a nemyslim si, ze existuje v Arabskem svete zeme, která by prosperovala diky praci obyvatelstva. Tech nekolik vyjimek prosperuje diky pomeru mnozstvi ropy ku populaci. Byl jsem jen v Dubaji coz je nejvice diverzifikovany emirat v ramci UAE a asi i ve vsech ropnych monarchiich a i tam je podil ropy na HDP cca 60% a ta diverzifikace spociva v tom, ze to je obchodni centrum pro cely Stredni vychod, a v prumyslu kde UAE tezi z nizke ceny energii ( ocelarny, hlinikarny, cementarny ... jen tezky prumysl ).  Ale kdyz jsem mluvil s nekolika mistnimi lidmi co mi predstavil kamos, tak jejich plany do budoucna byly, ze chtej byt sponzory, jelikoz bez 51% lokalniho shareholdera tam nemuzes podnikat. Jestli okamzite nebudou sve prachy misto do zlatejch kohoutku a mercedesu investovat do vzdelani a zmeny pohledu na svet, tak po rope to bude zase pobrezi piratu.
0/0
31.12.2003 8:42

Majkyho_pupik

Re:
Souhlasim s tim ze nejvetsim problemem vsech zemi teto oblasti je naprosto katastrofalni stav vyssiho skolstvi. A tim neschopnost produkovat vlastni spickove manazery /vsichni co tam pracuji jsou ze zapadu/ a taky staly problem jisteho uzavreni vuci svetu /i v ekonomicke oblasti/ ale pokud svy reformy tyhle staty budou chtit dokoncit budou tyhle 2 problemy muset odstranit. Ja verim ze se jim to podari.
0/0
31.12.2003 9:25

František Koudelka 4.Kyju

Re:
Doufam taky, ze se to podari, ale jsem v tomto pohledu poněkud skepticky, protoze tamejsi zvyk byl tri roky zpet ten, ze stat ti zaridi velmi pohodlny zivot, i kdyz nic nedelas, takze pro ne je lepsi si na to co neumej jednoduchyho  najmout Indy a na slozitejsi veci nekoho ze Zapadu. Ten kamos ucil Anglictinu na Al-Zayeed University a z jeho asi 200 studentu bylo 8 mistnich (jako na cele skole Anglictina byla povinna). Dokud nebudou pod takem aby se slusne uzivili a aby se vzdelani vyplacelo (treba dnes vedouci mista pro lokalni lidi jsou stoprocentně obsazovana ne podle vzdelani a schopnosti, ale podle rodinne prislusnosti), tak nebudou sve zvyky menit  a vzdelani bude neco zajimaveho , ale zcela zbytecneho.
0/0
31.12.2003 13:12

Majkyho_pupik

Re:
Ano naprosto souhlasim. Arabaci jsou lini jak prasata ale situace je donuti k tomu ze zacnou neco delat, protoze jinak skonci jako zminovane pobrezi piratru a to se jim urcite nechce..
USPESNY A STASTNY NOVY ROK TOBE A VSEM NA TOMTO SERVERU
C YA in 2004:))
0/0
31.12.2003 13:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.