Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Severokorejský diplomat v Londýně zběhl, měl tvořit pozitivní obraz KLDR

  22:03aktualizováno  22:03
Jeden diplomat ze severokorejského velvyslanectví v Londýně zběhl do jiné země. S odvoláním na jihokorejské zdroje o tom informoval zpravodajský server BBC. Na ambasádě měl Thae Yong Ho na starost vytváření pozitivního obrazu KLDR.

Ambasáda KLDR v Londýně (11. dubna 2013). | foto: Profimedia.cz

Diplomat opustil velvyslanectví v západním Londýně začátkem tohoto měsíce a odjel do „třetí země“, kde zahájil azylové řízení. Třetí zemí se v tomto kontextu myslí jiná než Severní či Jižní Korea. „Ambasáda KLDR učinila opožděné pokusy zjistit, kde se diplomat nachází, ale selhala,“ napsal jihokorejský list JoongAng Ilbo.

Thae Yong Ho pracoval podle BBC jako zástupce velvyslance a měl na starosti prezentaci KLDR britské veřejnosti. Thae se konkrétně snažil šířit zprávy, že o Severní Koreji a jejím vládci Kim Čong-unovi se nepřesně informuje.

V jednom ze svých projevů tvrdil, že jsou to Britové, komu vládnoucí vrstva vymyla mozky. „Pokud by lidé v této zemi, nebo v Americe, věděli, že na světě existuje země, kde je bezplatné vzdělání, bydlení, zdravotní péče, museli by se zamyslet,“ prohlásil, čímž si vysloužil smích publika. „To je ten důvod, proč masová média vytváří všechny ty šokující, hrůzné historky o mojí zemi,“ vysvětlil Thae.

Nyní to však nevypadá, že byl bezmezně oddán stalinistickému režimu dynastie Kimů. Diplomat žil v Británii deset let s manželkou a rodinou. Ani britské ministerstvo zahraničí ani zdroje velvyslanectví tuto informaci nijak nekomentovaly. Pokud se potvrdí zběhnutí vysoce postaveného diplomata, bude to pro severokorejský režim velmi zahanbující. Londýn je pro KLDR významnou diplomatickou destinací.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.