Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Německá televize žaluje Turecko kvůli zabavenému rozhovoru s ministrem

  14:14aktualizováno  14:14
Německá televizní a rozhlasová stanice Deutsche Welle (DW) zažalovala tureckou vládu. Požaduje vydání záznamu svého rozhovoru s tureckým ministrem mládeže a sportu Akifem Kiliçem, který ho nechal zabavit, když mu nevyhovovaly otázky. O žalobě informoval server Spiegel Online.

Turecký ministr mládeže a sportu Akif Kiliç hovoří k německým Turkům v Kolíně nad Rýnem (31. července 2016) | foto: Profimedia.cz

Novinář Deutsche Welle Michel Friedman dělal rozhovor s tureckým ministrem začátkem září. Nebál se přitom ani otázek na rozsáhlé vládní čistky po nepovedeném pokusu o vojenský převrat nebo na kontroverzní výroky tureckého prezidenta Recepa Tayyipa Erdogana o postavení a roli žen ve společnosti.

Dotazy tureckého ministra Kiliçe natolik pobouřily, že jeho úřad německému štábu nedovolil odejít z ministerstva mládeže a sportu, dokud neodevzdá paměťovou kartu z videokamery (informovali jsme o tom zde).

Mluvčí ministerstva později uvedl, že nahrávka byla zabavena, protože reportér kladl otázky, které nebyly předem domluveny. Takový postup ale u Deutsche Welle na pochopení nenarazil.

„Je to jasný nátlak ze strany tureckého vedení. Nemá to nic společného s právním státem a demokracií,“ uvedl ředitel DW Peter Limbourg. Silnému tlaku ze strany vládních úřadů je v Turecku podle pozorovatelů vystavena celá řada novinářů.

Německá televize se s tureckým ministerstvem snažila domluvit i za pomoci německé vlády. Když ale vypršely dva termíny, které pro navrácení materiálu stanovila, přistoupila k žalobě. Případ bude řešit soud v Ankaře.

Německo-turecké vztahy jsou v posledních měsících velmi napjaté, jejich zlepšení může nejnovější spor ještě oddálit.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.