Praha - Návrat do školy by dětem mohly zpříjemnit některé novinky, které na ně čekají. Kromě toho, že vyučování v prvních a šestých ročnících uvolní absence osnov, jsou zde i některé novinky technického rázu.
Nové tabule mají pomoci se zapojením žáků do výuky
K většímu zapojení žáků do vyučování mají například pomoci interaktivní tabule. Ty se podobají monitoru, učitel i žák je mohou ovládat prstem a znázornit tak nejen text, ale také animace, videa a audionahrávky. Učitelé si při přípravě vyučování mohou buď vytvořit vlastní výukové materiály, nebo využít nabídku knihkupců. „Hlavní výhoda interaktivní výuky je v tom, že aktivně zapojuje studenta do procesu výuky,“ tvrdí David Lesch ze společnosti, která tabule distribuuje. Výklad podle něj přirozeně doplňují cvičení, testování a diskuse. Učitel může na tabuli několikrát zopakovat pokus, který by musel složitě připravovat v laboratoři, nebo názorně předvést přírodní jevy, třeba pohyb litosférických desek. Odborníci však upozorňují na to, že samo vybavení nestačí. Podle nich musí učitelé tabuli hlavně správně používat.