Ministerstvo dopravy proto vyhlásilo kampaň, kterou chce působit především na děti, aby nosily oblečení, v němž budou vidět i při soumraku či v noci. Až do konce listopadu budou navíc ministerští úředníci rozdávat po českých školách reflexní předměty.
"Chceme působit i na rodiče. Nechali jsme proto vytisknout varovné letáky, které například ukazují, na jakou vzdálenost je vidět různobarevné oblečení," uvedl Robert Štastný, vedoucí Besipu - oddělení bezpečnosti silničního provozu.
Jako příklad lze uvést rozpoznávací schopnosti řidiče, který jede 75kilometrovou rychlostí. Osoby v modrém oblečení si všimne v osmnáctimetrové vzdálenosti.
Na to, aby vůbec zareagoval, ale řidič potřebuje necelé dvě sekundy, během nich ujede nejméně 31 metrů. "Reflexní materiál je viditelný na dvě stě metrů," podotkl Štastný.