Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Deset miliard? Cena za suverenitu

  0:01aktualizováno  0:01
Celých osm dní se ředitel televize Nova Vladimír Železný odmítal vyjádřit k verdiktu mezinárodní arbitráže. K odškodnému ve výši deset a půl miliardy korun, které má Česko zaplatit americké společnosti CME za to, že Železnému umožnilo zničit její investici, mlčela i Nova.

Železný promluvil až v sobotu - ve svém pořadu Volejte řediteli, v němž mu nikdo neoponuje a ani neklade "nevhodné" otázky. Monolog, v němž ředitel Novy šmahem odsoudil arbitry, česká média i politiky, kteří za viníka prohraného soudu označili Radu pro rozhlasové a televizní vysílání, trval 21 minut.

Železný svým divákům "vysvětlil", že přes deset miliard korun daňoví poplatníci nezaplatí "za Novu ani za Železného, ale za ignoranci dvou arbitrů, kteří neznají české právo. "Je to cena za naši suverenitu," řekl. Politiky a média vyzval, aby nedávali argumenty druhé straně a snažili se vyhrát soud ve Švédsku, kde chce česká strana prokázat podjatost mezinárodních soudců.

Sobotní informační tažení ředitele televize Nova si pochvaluje tradiční zastánce postupu Železného místopředseda Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Petr Štěpánek. Ten nedávno označil satirický pořad České televize České hlasování "za propagandu nejhrubšího zrna".

Vystoupení ředitele Novy oproti tomu za propagandu nepovažuje. "Pan Železný naprosto přesně popsal situaci. Kdyby nás on a jeho právníci hájili ve Stockholmu, nikdy by to tak nedopadlo. Politici, kteří označují za viníka naši radu, nahrávají protistraně. Je to zločin," řekl Štěpánek v narážce na požadavek vedení Unie svobody-Demokratické unie odvolat kvůli prohrané arbitráži Radu pro rozhlasové a televizní vysílání včetně Štěpánka.

Železný věnoval arbitráži téměř celý svůj pořad i přesto, že až do soboty tvrdil, že spor sleduje jen zpovzdáli. "Toto stanovisko zastáváme i nadále. Televize Nova se však v uplynulých dnech kvůli desetimiliardovému odškodnému pro CME ocitla pod silným mediálním tlakem. Pan ředitel chtěl lidem vysvětlit, že v tom nejedeme," vysvětlil včera mluvčí Novy Petr Kostka.

Železnému v pořadu Volejte řediteli, který má být věnován programovým tipům televize Nova, a nikoli politickým problémům země, nikdo neoponoval. "Samozřejmě, že jsme byli svědky dalšího porušení licenčních podmínek ze strany pana Železného.

Nedělám si však naději, že by ho za to vysílací rada v tomto složení pokutovala," komentoval to ministr kultury Pavel Dostál a s nadsázkou dodal: "Obávám se, že Železný v tom svém pořadu jednou vyhlásí nějaké zemi válku a naše rada mu to posvětí. Nám pak nezbude nic jiného než začít bojovat."

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jiří Hlavatý, šéf textilky Juta, která byla loni jedniškou na trhu. Dosáhla...
Kroužky vynesly šéfa Juty Hlavatého do Sněmovny, mandát senátora tím končí

Senátor za ANO Jiří Hlavatý se díky preferenčním hlasům stane poslancem. Poskočil z nevolitelného místa kandidátky na druhé. Zvolením do Sněmovny mu končí...  celý článek

Slavící hejtman Martin Půta.
Nechci sedět na dvou židlích, říká hejtman Půta. Místa ve sněmovně se vzdá

Od voličů v Libereckém kraji dostal téměř čtyři a půl tisíce hlasů. Ze sedmnáctého, posledního místa kandidátky Starostů a nezávislých se tak hejtman Martin...  celý článek

Andrej Babiš s manželkou míří do volebního štábu ANO (21. října 2017).
ANALÝZA: Pestrý vějíř variant, ale Babišovi zatím moc nenahrávají

Být ve volbách první s tak velkým náskokem a nemít vládu ani zdaleka jistou, to musí být pro Andreje Babiše k vzteku. Do Sněmovny bylo zvoleno devět stran,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.