"Céčko" spravuje firma Siemens, o zbylé dvě trasy se podle informací MF DNES postará Škoda Transportation, což je mimo jiné výrobce tramvají.
Podnik si od tohoto kroku slibuje úspory v provozu.
Zaměstnanecké tabulky pražského dopravce tak zeštíhlí o dalších 250 pracovních míst - pracovníci přejdou pod soukromou firmu.
"Věřím, že se tak stane od 1. ledna roku 2010," řekl generální ředitel podniku Martin Dvořák.
Převod pracovníků je jedním z důvodů, proč nechce management firmy podepsat návrh odborářů na novou kolektivní smlouvu. Ta má podle představ odborů totiž platit pět let. Vedení firmy však chce smlouvu uzavřít jen na rok. To proto, že zaměstnanecké výhody Dopravního podniku se vztahují na všechny zaměstnance, i když jsou později převedeni pod barvy jiné firmy.
Na levné jízdenky a vysoké odstupné při výpovědi a další výhody by tak měli nárok i dělníci z už soukromých dep, na což manažeři nechtějí přistoupit.