Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Deník Impuls má zákaz, vychází Inpuls

  12:34aktualizováno  12:34
Jen čtyři měsíce vydržel na trhu Deník Impuls. Od pátku vycházejí stejné noviny s jiným, kosmeticky upraveným názvem Deník Inpuls. Jeho vydavatelé museli list přejmenovat na příkaz soudu. Na titul si totiž od prvních vydání deníku stěžovalo stejnojmenné Radio Impuls.

Městský soud, na který se rádio obrátilo, vydal proti listu 22. září předběžné opatření. Nařídil jeho vydavateli, společnosti Mediaprint & Kapa Pressegrosso, aby přestal Deník Impuls vydávat.

Vydavatelé reagovali okamžitě. V pátek vyšel poprvé Deník Inpuls.

Rádio: Inpuls pohrdá soudem
S přejmenováním deníku z Impuls na Inpuls nesouhlasí provozovatel Radia Impuls, společnost Londa.

"Kosmetickou změnu názvu deníku považuji za pohrdání soudy a právním řádem," uvedl jednatel společnosti Ivan Baťka.

"Přejmenování jen potvrzuje, že vydavatel deníku byl a je připraven hledat jakékoliv cesty, včetně obcházení zákona, aby mohl pokračovat v parazitování na pověsti populární rozhlasové stanice. V hájení své ochranné známky budeme pokračovat," dodal s tím, že další kroky Londa zveřejní po konzultaci s právníky.

Londa požaduje úplné zastavení distribuce deníku. Požádala proto dopisem distributora Inpulsu, společnost PNS, aby naplnil rozhodnutí soudu a deník Inpuls dále nedistribuoval.

"Považujeme za nutné upozornit PNS, že se podílí na distribuci tiskoviny, jejíž šíření už soud jednomu subjektu zakázal předběžným opatřením," dodal Baťka.

Rádio uvažuje také o tom, že by deník žalovalo o deset milionů kvůli poškození dobrého jména.

Uvnitř Inpulsu se používá Impuls
Uvnitř deníku se název Impuls, bez ohledu na to, co je v jeho názvu, stále používá.

Například v pondělním "otvíráku", který pátrá po osudu vztahu Miloše Zemana a jeho manželky Ivany, se stále objevují spojení typu: "prozradil Deníku Impuls..., ...řekl na otázku Deníku Impuls".

Také na internetových stránkách a v tiráži listu je stále hlavička Deníku Impuls.

Deník: Impuls uvnitř listu používat můžeme
Podle vedení listu není používání názvu Impuls uvnitř deníku omylem, ale záměrem.

Zástupce šéfredaktora deníku Zdeněk Fekar k tomu ČTK řekl, že předběžné opatření směřuje proti distribuci deníku s názvem Impuls, a nikoliv proti používání názvu Impuls uvnitř listu.

Šéfredaktor: Radio Impuls není Deník Impuls
Šéfredaktor Inpulsu Jiří Bigas je s rozhodnutím soudu nespokojen. Vydavatel se proto podle něj chce odvolat.

"V prvním rozhodnutí ze 16. září soudce Městského soudu v Praze návrh společnosti Londa, aby vydavateli zakázal vydávat Deník Impuls, zamítl. Ve druhém rozhodnutí jiný soudce téhož soudu vydávání deníku zakázal," zlobí se Bigas.

"Obě rozhodnutí jsou zcela protikladná, třebaže vycházejí ze stejného skutkového a právního stavu. Podle našeho názoru je správné první rozhodnutí, podle něhož označení Radio Impuls není vůbec zaměnitelné s označením Deník Impuls," dodal pro časopis Strategie.

Titulní stránka deníku Inpuls. (29. září 2003)

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Policisté hrají v pořadu Primy, prezidium jejich účinkování prošetřuje

Policejní prezidium se ohradilo vůči pořadu Policie v akci televize Prima. Vedení policie vadí, že vznikl bez jejího vědomí a že v něm účinkují skuteční...  celý článek

Zlínský lyžařský svah
Úleva pro sportovce ve Zlíně. Soud zastavil insolvenční řízení

Insolvenční řízení se Sportovními kluby Zlín, které vlastní největší sportoviště ve městě, zastavil brněnský krajský soud. Pokud rozhodnutí nabude právní moci,...  celý článek

Pavla Jeslínka navštívil v nemocnici jeho otec Josef (první vlevo), za ním...
Divočákem napadený myslivec letěl čtyři metry. Do lesa chodit nepřestane

Ani v nejhorších snech by mě nenapadlo, že se něco podobného může stát. Tak popisuje myslivec Pavel Jeslínek setkání s divokým prasetem při honu u Přeštic na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.