Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Z D1 zmizelo v noci šest mostů, otevření se zpozdilo o pět hodin

  7:08aktualizováno  16:04
Stavbaři v noci zbourali šest mostů přes dálnici D1. Tři mosty zmizely z úseku Loket - Hořice a stejný počet mostů byl zdemolován mezi Velkou Bíteší a Lhotkou. Tento úsek byl po deváté hodině otevřen, u Lokte dálnici zprůjezdnili až ve čtyři hodiny odpoledne.

Na Vysočině byla dálnice zcela uzavřena od 20:00, na Benešovsku přestala auta jezdit o hodinu později. Stavbaři první most shodili před půlnocí, poslední až v půl páté ráno.

Doprava na D1

Situace v zúžených úsecích D1 on-line

Rychleji zmizely mosty z úseku Velká Bíteš - Lhotka. První padl už ve 23:58, poslední v 0:49.  "Vozovka už je skoro čistá, do hodiny budeme instalovat zpět svodidla.Vypadá to, že harmonogram rozhodně stihneme, spíše provoz ve třech pruzích obnovíme dříve," uvedl ráno vedoucí vysočinského projektu Jiří Krátký.

Provoz tu měl být obnoven v deset hodin. Nakonec byl obnoven dříve. " Od půl desáté začala jezdit auta ve směru na Brno a připravujeme otevření i druhého směru" řekla iDNES.cz mluvčí policie kraje Vysočina Dana Čírtková.

Uzavření dálnice D1 na exitu 66 na Loket

Mezi Loktem a Hořicemi padl poslední most se zpožděním až v půl páté ráno. První most na 67. kilometru tu přitom zdemolovali už osm minut po půlnoci.

"Proběhlo to podle planu, akorát tento most u Lokte byl pevnější než ten, který jsme snášeli minule u Smrčné," řekl po půlnoci hlavní stavbyvedoucí Jan Cvrčko.  "Tento most držely dvě vzpěry, minule byla jen jedna," dodal.

Urputný boj se "superbetonem"

U Lokte měl k dispozici pět strojníků, pět bagrů a zhruba 40 zaměstnanců včetně obsluhy, techniku i vedení firmy. "Bagry přezbrojíme na kladiva, aby kompletně rozbily konstrukci mostu," vysvětloval stavbyvedoucí.

Fotogalerie

I druhý most se podařilo zbourat podle plánu, zato poslední most na 69. kilometru dal stavbařům zabrat. K zemi se poroučel teprve v půl páté ráno  "Ten se nám nepodařilo zbourat v termínu. Stavěli ho z nějakého superbetonu. K zemi šel až po urputném boji," řekl stavbyvedoucí Ivan Čásenský.

Suť z mostu proto nebylo možné odklidit do 11:00, kdy měl být úsek Loket - Hořice otevřen.  "Firma ohlásila, že suť odstraní ve 13:30. Pak ještě bude třeba namontovat středová svodidla a změnit značení," řekla mluvčí policie Dana Čírtková. Později upřesnila, že dálnice nebude otevřena dříve než ve 14:30.

Ale ani to nebyl konečný termín. Než dělníci namontovali svodidla a vyčistili silnici, uběhla ještě hodina a půl, takže se problematický úsek na dálnici otevřel až ve čtyři hodiny odpoledne.

Čekat o něco déle tak museli i řidiči maďarského nákladního auta, které ráno skončilo mimo silnici na objízdné trase. Aby nedošlo k jejímu ucpání, čekalo se s vyproštěním na otevření dálnice. I přesto se na trase tvořila kolona. Redaktor MF DNES na ni narazil kolem čtrnácté hodiny v Brzoticích ve směru na Prahu.

Bourání mostů je součástí modernizace nejstarší tuzemské dálnice. Ve dvou úsecích na Vysočině pracují stavbaři od 9. května, o měsíc později začaly práce mezi Loktem a Hořicemi. Vyjma bourání mostů se opravy provádějí za plného provozu. První most se na D1 boural počátkem června u Větrného Jeníkova na Jihlavsku.

Zhotovitelem bítešského úseku je sdružení OHL ŽS a Alpine Bau CZ, které za 597 milionů bez DPH zmodernizuje devět kilometrů vozovky a sedm mostů. Tři nadjezdy budou zbourány, dva přestavěny, jeden zanikne. Úsek Hořice modernizuje za 625 milionů sdružení Colas CZ a PORR.

Přehled uzavírek

Úsek 9 (Loket – Hořice)

  • od 4. 7. od 19.00 hod. do 5. 7. do 21.00 částečná uzavírka levého jízdního pásu dálnice D1 v km 72,540–66,360 kvůli přípravným pracím pro snášení mostů, režim dopravy 2+1 (dva pruhy ve směru na Brno a jeden pruh ve směru na Prahu);
  • od 5. 7. od 21.00 hod. do 6. 7. do 11.00 úplná uzavírka pravého i levého pásu dálnice D1 mezi exity 66 Loket a 81 Koberovice kvůli bourání mostů
  •  vozidla do 12 t budou vyvedena z/do exitu 66 Loket na objízdnou trasu po silnici II/150, odtud dále po silnici II/130 a po ní až na exit 81 Koberovice, kde se doprava napojí zpět na dálnici D1, 
  • vozidla nad 12 t budou v úseku exitu 21 Mirošovice – exit 90 Humpolec v termínu od 5. 7. od 19. hod do 6. 7. do 11. hod. svedena na/do exitu 21 Mirošovice na silnici I/3 do Tábora, dále budou vedena po I/19 do Pelhřimova a poté po I/34 až k napojení na dálnici D1 na exitu 90 Humpolec;
  • od 6. 7. od 11.00 hod. do 9. 7. do 24.00 částečná uzavírka levého jízdního pásu dálnice D1 v km 72,540–66,480 kvůli dokončovacím pracím po snášení mostů, režim dopravy 1+2 (jeden pruh na Brno a dva pruhy na Prahu).

Úsek 21 (Lhotka – Velká Bíteš)

  • od 3. 7. do 5. 7. do 20.00 částečná uzavírka levého jízdního pásu dálnice D1 v km 162,300–155,475 kvůli přípravným pracím pro snášení mostů, režim dopravy 2+1 (dva pruhy na Brno a jeden pruh na Prahu)
  • od 5. 7. od 20.00 hod. do 6. 7. do 10.00 úplná uzavírka pravého i levého pásu dálnice D1 v úseku mezi exity 153 Lhotka a 162 Velká Bíteš z důvodu bourání mostů, objízdná trasa z/do exitu 153 Lhotka povede po silnici II/390, dále po II/602 a I/37 až na exit 162 Velká Bíteš, kde se doprava napojí zpět na dálnici D1
  • od 6. 7. od 10.00 hod. do 9. 7. do 24.00 částečná uzavírka levého jízdního pásu dálnice D1 v km 162,300–155,475 kvůli dokončovacím pracím po snášení mostů, režim dopravy 2+1 (dva pruhy na Brno a jeden pruh na Prahu).

Úsek 5 (Šternov – Psáře)

  • od 8. 7. do 21. 7. částečná uzavírka levého jízdního pruhu pravého pásu dálnice D1 v km 43,895–45,060 a v km 48,510–48,880 a dále levého jízdního pruhu levého pásu v km 48,950–48,560 a v km 45,110–43,953, kvůli budování provizorních přejezdů středního dělícího pásu, režim dopravy 2+2 (dva pruhy v obou směrech).

(zdroj: Ředitelství silnic a dálnic)

Autoři: , ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.