Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Demagog.cz: Politici v debatě moc nelhali, nejlépe uspěl Liška

  14:04aktualizováno  14:04
Server Demagog.cz vyhodnotil část výroků předvolební diskuse pražských lídrů v České televizi z minulého týdne. Výsledek? U většiny hodnocených se politici nedopustili lží. Nejlépe v hodnocení dopadl předseda Zelených Ondřej Liška.

Ondřej Liška během debaty studentů s politiky o korupci, budova Akademie věd v Praze (10. října 2011) | foto:  Petr Topič, MAFRA

Liška se dopustil dle serveru Demagog.cz deseti pravdivých výroků a jednoho výroku neověřitelného. Bez lživého výroku zůstali také politici Daniel Herman (KDU-ČSL), Karel Schwarzenberg (TOP 09) a Zdeněk Žák (SPOZ).

Nejvíce pravdivých výroků server Demagog.cz napočítal Andreji Babišovi (ANO). U něj ale zároveň autoři hodnotili vůbec nejvíce výroků - celkem 18. U většiny ostatních politiků přitom analýza brala v potaz do deseti výroků.

Jednu z dohledatelných chyb udělal kandidát ČSSD Jaroslav Zavadil. Ten se utnul při vyjadřování částky, za kterou Zemanova vláda prodala 46procentní podíl akcií Mostecké uhelné.

"Ten prodej zbytku akcií za 4,1 mld., myslím, že to bylo, (...) nebyl až tak nízký a bylo to dokonce víc, než tehdy odhadoval ministerstvo financí," řekl Zavadil. 

Podle tehdejšího usnesení vlády byl zbývající podíl státu prodán firmě Investenergy, v zastoupení Appian Group, za 650 milionů korun (usnesení vlády z roku 1999 najdete zde).

Zavadil si nejspíš spletl jednu privatizaci s jinou. Stát skutečně v jedné získal 4,1 miliardy. Nešlo ale o MUS, nýbrž o OKD. V září 2004 prodal 46procentní podíl Karbon Investu, za nímž stáli tři majoritní vlastníci firmy v čele s Viktorem Koláčkem.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.