Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Dělnická strana podala trestní oznámení na šéfa Českého rozhlasu

  12:09aktualizováno  14:36
Krajně pravicová Dělnická strana podala trestní oznámení na ředitele Českého rozhlasu Václava Kasíka. Vadí jí jeho rozhodnutí nevysílat některé z předvolebních spotů strany. Kasík se prý dopustil trestného činu maření přípravy a průběhu voleb.

Dělnická strana | foto: iDNES.cz

Mluvčí rozhlasu Eva Tichá řekla, že rozhlas podá na Dělnickou stranu kvůli spotům trestní oznámení příští týden.

Vedení Českého rozhlasu se včera rozhodlo nevysílat také některé volební klipy stejně orientované Národní strany. Každá z nich dodala po třech nahrávkách, do vysílání se ale dostane jen po jedné. Vedení rozhlasu dospělo k závěru, že by odvysíláním zbývajících čtyř mohly být porušeny zákony.

My jsme jim umožnili vysílat jeden z těch tří spotů. U dvou spotů vznikla obava, že bychom porušili zákon. My jsme zákon, který nám přikazuje umožnit každé straně mít nějaký časový úsek ve vysílání, neporušili," řekla Tichá.

Dělnická strana v trestním oznámení, pod kterým je podepsán šéf strany Tomáš Vandas, uvedla, že na základě zákona o volbách do Evropského parlamentu mají veřejnoprávní média povinnost odvysílat volební spoty jednotlivých stran. Ředitel rozhlasu tak podle strany zákon porušil.

Vandas se v oznámení mimo jiné odvolává na rozhodnutí Nejvyššího správního soudu, který zamítl žádost ministerstva vnitra o její zrušení.

"Jedinou možností pana generálního ředitele Českého rozhlasu vyvinit se z trestního stíhání by bylo, aby veřejně prohlásil, že plnil úkol některé složky Policie nebo tajných služeb jako její agent," píše Vandas.

Nevysílat spot Národní strany, v němž strana nabídla "konečné řešení otázky cikánské", se ve středu rozhodl i šéf České televize Jiří Janeček. ČT ve čtvrtek kvůli klipu podala trestní oznámení.

V televizním spotu se střídají záběry romských rodin a dětí s hesly jako Stop černému rasismu, Ne protežování cikánů nebo Nechceme mezi sebou černé rasisty. Dělnická strana televizní spoty nedodala.

Kroky obou médií podpořili Romové v otevřených dopisech, které předsedům Rady České televize a Rady Českého rozhlasu zaslal místopředseda Rady vlády pro záležitosti romské komunity a předseda romského sdružení Dženo Ivan Veselý. Za romské organizace v nich předsedy rad vyzývá, aby jejich jménem poděkovali ředitelům ČT a ČRo. Podle dopisů Janeček a Kasík projevili "činem, nikoli slovy daleko víc občanské odpovědnosti a osobní statečnosti než většina členů vlády a českých politiků" a ukázali, že jsou "pravými muži na svém místě".

Autoři: ,


Po stopách vrahů




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Muž zapálil na kole sedlo. Kamarádi nevěřili, že může hořet
VIDEO: Šedesátník zapálil sedlo cizího kola, vsadil se s kamarády

Neobvyklé oznámení dostali v úterý v noci brněnští strážníci. Zavolal jim pracovník úklidové služby, že na hlavním nádraží hoří jízdní kolo. Ukázalo se, že ho...  celý článek

Kdo koho školil? Podle magistrátu řidič Porsche hasiče nevybržďoval
Magistrát rozhodl, že řidič porsche hasiče nevybrzdil. Jen je omezil v jízdě

Magistrát dal za pravdu řidiči modrého porsche, který v polovině května podle policie v Praze vybržďoval hasiče. Řidič s rozhodnutím policie nesouhlasil a...  celý článek

Čivava
Fotbalista po hádce s přítelkyní vyhodil psa z okna, zvíře nepřežilo

Havířovský fotbalista čelí obvinění, že po hádce s přítelkyní vyhodil v ulici J. Švermy z okna čivavu její matky. Zvíře mladá žena hlídala, když majitelka byla...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.