"Je to další zásadní koncepční dokument," zhodnotil schválené plány radní pro územní rozvoj Martin Langmajer (ODS).
Ze současných 59 na 70 kilometrů by se tak měla prodloužit celková délka metra - přibude prodloužení linky A z Dejvic do Motola a nově linka D z Pankráce do Nových Dvorů.
Do konce roku 2011 chce Praha zprovoznit severozápadní část městského okruhu a začít by se mělo s přípravami jeho východní části z Pelc-Tyrolky ke Štěrboholské magistrále.
JELI JSME SE PO NOVÉM OKRUHUReportáž MF DNES: Jak se staví obchvat Prahy |
Magistrát počítá i s rozšířením značených cyklotras o 200 až 250 kilometrů nebo s každoročními investicemi do zvyšování bezpečnosti chodců. V dalších z osmi kapitol se dokument zabývá protipovodňovými opatřeními, zlepšováním správy města nebo zlepšováním záchranného bezpečnostního systému.
Zastupitel ČSSD dokument kritizuje
Materiál nicméně kritizuje opoziční zastupitel Miroslav Poche (ČSSD). Podle něj se jedná o "zbytečný a plytký dokument", který byl zpracován pouze proto, že to má současné vedení města ve svém programovém prohlášení.
"Je to jako kdyby muž dal ženě módní katalog, ale neřekl jí, kolik má na to peněz. V materiálu je pouze vyjmenováno, co všechno by se dalo udělat, ale neřeší se, kde se na to vezmou peníze," řekl. Vadí mu také, že realizací jednotlivých úkolů jsou pověřeni jmenovitě současní radní města, kteří možná ve funkcích po volbách v příštím roce nezůstanou.
Vedení města souhlasí s tím, že realizace jednotlivých cílů bude závislá na dostatku peněz, což může ovlivnit hospodářská krize. Investice, které strategická koncepce obsahuje, budou město stát asi 130 miliard korun. Město zaplatí 82 až 94 miliard korun podle toho, zda využije tak zvaných PPP projektů, neboli spoluúčasti soukromých firem.
Ty by mohly zaplatit stavbu metra D a Praha by pak dlouhodobě stavbu splácela. "Materiál zohledňuje současnou pozici města. Já si myslím, že krize teprve přijde, myslím, že bude potřeba škrtat ještě v příštích dvou letech," řekl radní Langmajer.