Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

„Déčko“ metra a severozápad okruhu bude do šesti let, schválila Praha

  14:59aktualizováno  14:59
Praha schválila strategickou vizi svého rozvoje na příštích šest let. Celkové náklady mohou dosáhnout 140 miliard korun. Nejvíce peněz Praha vloží do rozvoje dopravy, přibudou stovky kilometrů cyklotras i linka D metra. Koncepce po schválení radou nyní čeká na souhlas zastupitelstva.

Jedním z klíčových prvků rozvoje Prahy je stavba obchvatu pro silniční dopravu. | foto: Josef Vostárek, MF DNES

"Je to další zásadní koncepční dokument," zhodnotil schválené plány radní pro územní rozvoj Martin Langmajer (ODS).

Ze současných 59 na 70 kilometrů by se tak měla prodloužit celková délka metra - přibude prodloužení linky A z Dejvic do Motola a nově linka D z Pankráce do Nových Dvorů.

Do konce roku 2011 chce Praha zprovoznit severozápadní část městského okruhu a začít by se mělo s přípravami jeho východní části z Pelc-Tyrolky ke Štěrboholské magistrále.

JELI JSME SE PO NOVÉM OKRUHU

Reportáž MF DNES: Jak se staví obchvat Prahy

Magistrát počítá i s rozšířením značených cyklotras o 200 až 250 kilometrů nebo s každoročními investicemi do zvyšování bezpečnosti chodců. V dalších z osmi kapitol se dokument zabývá protipovodňovými opatřeními, zlepšováním správy města nebo zlepšováním záchranného bezpečnostního systému.

Zastupitel ČSSD dokument kritizuje

Materiál nicméně kritizuje opoziční zastupitel Miroslav Poche (ČSSD). Podle něj se jedná o "zbytečný a plytký dokument", který byl zpracován pouze proto, že to má současné vedení města ve svém programovém prohlášení.

"Je to jako kdyby muž dal ženě módní katalog, ale neřekl jí, kolik má na to peněz. V materiálu je pouze vyjmenováno, co všechno by se dalo udělat, ale neřeší se, kde se na to vezmou peníze," řekl. Vadí mu také, že realizací jednotlivých úkolů jsou pověřeni jmenovitě současní radní města, kteří možná ve funkcích po volbách v příštím roce nezůstanou.

Vedení města souhlasí s tím, že realizace jednotlivých cílů bude závislá na dostatku peněz, což může ovlivnit hospodářská krize. Investice, které strategická koncepce obsahuje, budou město stát asi 130 miliard korun. Město zaplatí 82 až 94 miliard korun podle toho, zda využije tak zvaných PPP projektů, neboli spoluúčasti soukromých firem.

Ty by mohly zaplatit stavbu metra D a Praha by pak dlouhodobě stavbu splácela. "Materiál zohledňuje současnou pozici města. Já si myslím, že krize teprve přijde, myslím, že bude potřeba škrtat ještě v příštích dvou letech," řekl radní Langmajer.

Mapa trasy pražského metra D
Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

František Ringo Čech ukazuje zatím svůj poslední obraz. Je nazvaný Smrt...
Miloše bych neodmítl, říká ke své kandidatuře František Ringo Čech

Vedení Strany práv občanů před dvěma týdny rozhodlo, že jejich superlídrem do podzimních voleb bude hudebník František Ringo Čech. O pomoc ho prý požádal...  celý článek

Farma Čapí hnízdo Andreje Babiše u Olbramovic na Benešovsku
Policie odmítla poslancům poslat spis na Babiše kvůli Čapímu hnízdu

Policie zamítla žádost mandátového a imunitního výboru o doručení kopie trestního spisu vedeného na šéfa ANO Andreje Babiše a poslance Jaroslava Faltýnka....  celý článek

Předseda Senátu Milan Štěch oznámil na tiskové konferenci termín prvního kola...
Lidé budou volit prezidenta v prvním kole 12. a 13. ledna, oznámil Štěch

První kolo prezidentských voleb se uskuteční v pátek 12. a v sobotu 13. ledna 2018. Termín ve středu oznámil předseda Senátu Milan Štěch.  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.