Dámská kupé řešila Šabatová poté, co se jí dostalo do rukou několik stížností, které si na tyto dámské prostory ve vlacích stěžovaly. Muži v nich nejčastěji poukazovali na problémy, které jim tato kupé při cestování způsobila. Někteří muži byli z dámského kupé vykázáni, u manželského páru se zase průvodčí ptal ostatních žen, zda jim je přítomnost muže nepříjemná. Muži se těmito situacemi cítili dotčeni a označili dámské oddíly za diskriminační.
Podle Českých drah je cílem dámských kupé zvyšovat pocit bezpečí a komfort žen při cestování. Národní dopravce zavedl službu v roce 2012, hlavním motivem nové služby tehdy byly stížnosti žen, které se bály cestovat s cizími muži (podrobnosti v článku Dráhy zavádějí speciální kupé jen pro ženy, inspirovaly se v cizině).
Šabatová nakonec rozhodla, že dámská kupé diskriminační nejsou. „Zvyšovat pocit bezpečí a zájem žen o cestování vlakem je legitimním cílem, kterého lze dosáhnout zřizováním dámských kupé,“ uvedla ombudsmanka.
„Důležitá je skutečnost, že dámská kupé nemohou výrazněji omezit, nebo dokonce vyloučit přístup mužů k vlakové dopravě, protože tato kupé nejsou zřizována ve všech vlacích. Tam, kde dámská kupé jsou, představují pouhých 6 míst v celém vlaku.“
Obdobné stížnosti musel řešit i předchozí ombudsman Pavel Varvařovský krátce po zavedení dámských kupé. I on tehdy došel k závěru, že cíl dámských kupé, kvůli kterému byly zavedeny, je legitimní a nikoho nediskriminuje.
Přesto je otázka dámských kupé do budoucna nejistá. České dráhy chtějí do budoucna investovat a rozšiřovat zejména vozy s velkoprostorovým uspořádáním, které jsou lidmi obecně vnímané jako bezpečnější než uzavřená kupé. Mohlo by se tak stát, že dámská uzavřená kupé ztratí postupně na svém významu.