Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Příliš hlučnou reklamu vysílala Nova i dětský placený kanál Minimax

  16:51aktualizováno  16:51
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání zveřejnila výsledky dalšího měření hlasitosti reklam a teleshoppingu. Napomenutí od ní dostala Nova, Smíchov a poprvé i placený kanál - dětská televize Minimax. Pokutu zatím rada neuložila.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Podle rady Nova porušila zákon v osmi blocích reklam či teleshoppingu. Odvysílala je v neděli 23. června mezi 19. až 23. hodinou.

Porušení zákona Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) zaznamenala o několik dnů později také v jednom případě na kanálu Smíchov, který patří stejnému vysílateli jako Nova. "Do doby, než nám přijde rozhodnutí, tak jej nebudeme komentovat," reagoval mluvčí Novy Jan Strouhal.

Z Primy Family je opět Prima

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání schválila provozovateli Primy Family, aby se televize mohla přejmenovat na již dříve používaný název Prima. "Srozumitelnost starší značky souvisí s konceptem, který máme na podzim. Asi jste si všimli, že jdeme do trochu mladších formátů," cituje ČTK ředitele FTV Prima Martina Konráda. Staronovou značku začala Prima používat už ve čtvrtek. Označení Prima Family měl kanál zhruba rok a půl.

Upozornění od RRTV kvůli příliš hlasité reklamě putuje také provozovateli placeného dětského kanálu Minimax, společnosti Chello Central Europe. Ten chyboval ve třech úsecích několika reklamních bloků.

Zajímavé je, že ne všechny naměřené hodnoty hladiny hlasitosti byly vyšší než ta, kterou přikazuje vyhláška. Třeba u stanice Smíchov byla hladina hlasitosti nižší. I to je ale podle rady porušením zákona. Ten říká, že hladina hlasitosti u reklamy, teleshoppingu a jejich znělek musí mít -23 LUFS (LUFS je jednotkou hlasitosti).

Stejně jako u prvního měření, ani nyní za chyby televizím zatím nehrozí pokuta. Rada pouze stanovila, aby stanice situaci napravily do sedmi dnů od doručení upozornění. Už dříve předsedkyně RRTV Kateřina Kalistová uvedla, že správní řízení s případnou pokutou na jeho konci rada zahájí jen v situaci, kdy se bude porušení zákona opakovat.

Novela a vyhláška, která upravuje hlasitost reklamních sdělení v televizním vysílání, platí od června. Na jejich dodržování dbá prostřednictvím počítačového programu RRTV. První výsledky z měření zveřejnila rada 10. července. Ukázalo se, že reklamy byly příliš hlučné na České televizi a TV Barrandov.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.