Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Dálnice se Posázaví nelíbí

  9:08aktualizováno  9:08
Praha - Dálnice z Prahy směrem na České Budějovice zřejmě ještě dlouhá léta nebude. Posázavské obce totiž nadále pokračují v odporu proti výstavbě této dálnice a nemíní se smířit s její trasou. Zatímco se tedy má u Tábora už letos začít dálnice stavět, u Prahy ještě nic rozhodnuto není. Konečné slovo o definitivní trase bude mít ministerstvo pro místní rozvoj.

Ze situační zprávy, kterou tento měsíc vypracovali jeho úředníci, vyplývá zcela jasně, že na ministerstvu podporují variantu západně od Jílového s přemostěním u Luk pod Medníkem.  Podle této zprávy by se mělo u Jílového začít stavět v roce 2005.

Aktivisté občanských sdružení, spojeni s představiteli obcí, však nadále sbírají podpisy pod protestní petice a pořádají shromáždění občanů. Jejich šance se však výrazně zmenšily, a to zejména poté, co se radní Středočeského kraje rovněž přiklonili k takzvané posázavské variantě.

"Dálnice někde Sázavu přemostit musí. Ideální řešení neexistuje. Snažili jsme se proto  vybrat to nejméně bolestivé," prohlásil hejtman kraje Petr Bendl. Středočeši tak podpořili původní vládní návrh trasy. Zároveň nedoporučili vedení rychlostní silnice z dálniční odbočky Mirošovic k Benešovu. "Z technických důvodů to není možné," tvrdí náměstek hejtmana Karel Vyšehradský.

Návrh Středočechů počítá s odbočením dálnice z velkého dopravního okruhu u Jesenice. Právě s tím však Posázavští nesouhlasí. Podle starostky Jílového Květy Halanové by se nenávratně zničil  jeden z mála zachovalých přírodních koutů jižně od Prahy. "My se ještě nevzdáváme, dokud se tady nezačne kopat, budeme bojovat," dodala Halanová.

Ředitelství silnic a dálnic čeká na stavební povolení a k tomu potřebuje schválení územních plánů pražského regionu a Benešovska. Ty mají být zpracovány do tří let.
Podle výsledků některých odborných studií by ani rozšířená dálnice z Mirošovic do Prahy nebyla schopna zvládnout obrovské množství aut ve směrech na Brno a na České Budějovice.

Ministerstvo životního prostředí se chystá posoudit i rozšíření silnice první třídy mezi Mirošovicemi a hranicí taborského okresu na čtyřpruhovou rychlostní komunikaci. Tato oponentní studie by měla být hotova do konce července.

Teprve pak se ministerstvo vyjádří, kterou trasu z hlediska ochrany životního prostředí doporučí. Názory  úředníků z životního prostředí však nemusí být směrodatné, jsou pouze doporučující, a nikoliv závazné.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Volební místnosti se uzavřely v sobotu ve 14 hodin a hned se začalo se sčítáním...
Výpadky volebních webů ČSÚ způsobil hackerský útok, oznámil úřad

Sobotní výpadky volebních webů ČSÚ způsobil masivní hackerský útok. Podle úřadu ale útok neovlivnil předávání a zpracování výsledků voleb. Úřad poznatky předá...  celý článek

Ilustrační foto
Déšť nepustí slunce na oblohu, na horách může o víkendu sněžit

V povolebním týdnu skrze mraky nepronikne příliš slunečních paprsků. Zato při častých přeháňkách přijdou vhod deštníky. V úvodu teploty vystoupí maximálně...  celý článek

Volební místnosti se uzavřely v sobotu ve 14 hodin a hned se začalo se sčítáním...
Hrozí předčasné volby? Strany nemají na volební cirkus, říká politolog

Na politické strany čeká obtížné povolební vyjednávání, které by v případě neúspěchu mohlo vést až k předčasným volbám. Podle politologa Josefa Mlejnka by ale...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.