Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Dálnice na Brno vede v počtu nehod

  0:01aktualizováno  0:01
Téměř deset dopravních nehod se stane každý den na dálnici z Prahy do Brna. Loni zemřelo 37 lidí. Je to "bezkonkurenčně" nejhorší silnice v zemi. Řidič kamionu se řítí dálnicí. Najednou se před ním vynoří pomalejší vůz, ale on už nestačí reagovat a obě auta se srazí.

INFOGRAFIKA:
Mapa nehod

Přibližně tak se před týdnem odehrála nehoda, která nedaleko výjezdu na Loket na dálnici D1 z Prahy do Brna stála život sedmadvacetiletého muže.

Příčinou havárie byl zřejmě mikrospánek řidiče kamionu. Policisté říkají, že hlavním důvodem, proč nehod na D1 i dalších českých dálnicích přibývá, je chování řidičů.

"Stále víc lidí překračuje rychlost. Stalo se, že i když byla část dálnice zledovatělá, řidiči se zde řítili až 180kilometrovou rychlostí," řekl Otto Valeš, vedoucí dálniční policie v Domašově, jednoho z policejních oddělení na D1.

Jak na nehody? Snížit rychlost
Na celé 230 kilometrové délce z Prahy do Brna loni policisté zaznamenali 3349 dopravních nehod, při kterých zemřelo 37 lidí.

Na ostatních českých dálnicích se v roce 2003 stalo výrazně méně havárií například na D5 z Prahy do Plzně jich bylo pouze 927. Přesto policisté, kteří ji "mají na starosti", mluví o agresivním způsobu jízdy řady řidičů. "Hodně nehod se stává na konci kolon. Řidiči jezdí rychle a nestačí už vůz ubrzdit," uvedl Josef Budil, šéf policejního oddělení v Rudné u Prahy.

Dálnice D1 se přesto od ostatních českých autostrád odlišuje. Je z nich nejstarší a podle některých odborníků byla stavěna na jinou rychlost a menší provoz. Během jednoho dne projede v průměru dálnicí 28 tisíc aut, částí u Prahy je to až 76 tisíc.

"D1 byla stavěna na rychlost 120 kilometrů v hodině, dneska tam však téměř každý jezdí přes sto padesát. Počet nehod by určitě snížilo, kdyby v určitých úsecích platila omezená rychlost. V Německu to také v některých lokalitách tak je, přestože jsou tam mnohem modernější dálnice," soudí Jaroslav Heinrich z Centra dopravního výzkumu.

Dálnice D1 se také často opravuje. Avšak rozsáhlejší rekonstrukce se neplánuje. "Postupně opravujeme povrch dálnice D1. Jinak splňuje všechny parametry," řekl Jan Hoření, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic. "Do budoucna by se mohly objevit na dálnici proměnlivé tabule, které by upozorňovaly na případné omezení rychlosti," dodal.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ivan Hanuš obdržel v Pelhřimově certifikát.
Rekordní putování dopisu má pokračování, tentokrát přišel z Ruska e-mail

Příběh nejdéle doručované poštovní zásilky v České republice pokračuje. Ivanu Hanušovi se ozvala neteř ruské lékařky, která před více než 28 lety poslala jeho...  celý článek

Stavitel Antonín Zavada v ruinách shořelého dřevěného kostela Božího těla v...
Pojišťovna za zničený kostel vyplatí 20 milionů a pomůže s dalšími náklady

Pojišťovna v případě vypáleného kostela v Třinci-Gutech uhradí zřejmě 20 milionů za zničenou stavbu, i náklady spojené s odstraněním trosek, úklidem požářiště...  celý článek

Ilustrační snímek
Mládež zneužívala léky na kašel k vyvolání halucinací. Nově jsou na předpis

Dva léky na kašel s obsahem dextromethorfanu jsou nově jen na předpis. Tablety Stopex a pastilky Vicks Meddex s medem byly podle Státního ústavu pro kontrolu...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.