Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Dálnice D1 je průjezdná, bagry přes noc strhly tři nadjezdy

  14:05aktualizováno  23. dubna 15:29
Dálnice D1 na Benešovsku a Pelhřimovsku je po nočním bourání tří nadjezdů opět plně průjezdná. Auta se na dálnici vrátila po 9:00, kdy stavbaři v obou směrech uvolnili jeden jízdní pruh. Postupně pak byl během dne zprovozněn i druhý pruh.

Demolice mostů mezi Šternovem a Ostředkem na Benešovsku a u Koberovic na Pelhřimovsku začala v sobotu po 19:00, tranzitní doprava úsek mezi 21. a 90. kilometrem objížděla přes Tábor.

S plným obnovením provozu v obou pruzích se počítalo v neděli kolem 15:00. „V neděli v 9:00 se začaly odstraňovat značky, policie byla informována o tom, že může na dálnici pustit provoz,“ řekl Ivan Čásenský, který má na starosti stavební dozor. Dělníci ráno nahrnuli suť, do níž byly demolované nadjezdy shozeny, do středu dálnice a uvolnili tak v každém jízdním pásu jeden pruh. Během dne pak postupně zprovoznili i zbývající pruh, rychleji se to podařilo u Koberovic.

Problém s demolicí nadjezdu se podle Čásenského objevil u Šternova, kde kvůli večerní koloně začalo bourání později. Časovou ztrátu se ale stavebníkům podařilo dohnat. „Technické problémy nebyly, technologie, které měli zvolené na bourání, byly správné,“ uvedl Čásenský. Podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jana Studeckého bylo u Šternova nasazeno více techniky. „I přes pozdější zahájení byla dálnice zprovozněna včas,“ dodal.

Uzavírka D1 kvůli bourání mostů bude rekordní, objížďka zabere i hodinu

Na Pelhřimovsku byla D1 podle mluvčí policie Dany Čírtkové kolem deváté hodiny zprovozněna ve směru na Prahu na 81. kilometru. V 9:10 byl zprovozněn také úsek dálnice směrem na Brno na 75. kilometru. „V době uzavírky se nic mimořádného nestalo,“ uvedla Čírtková k situaci na Vysočině. Problémy se neobjevily ani ve středočeské části, D1 tam byla zprovozněna také po 9:00.

Nadjezdy nevyhovovaly požadavkům na šířku modernizovaných úseků D1. Pod některé by se podle Čásenského sice nová dálnice vešla, ale větší vozy by v odstavném pruhu měly problémy. Nové nadjezdy mají být dostavěny příští rok. „Podpěry jdou šikmo pod mostovou konstrukci, a když bychom do odstavného pruhu pustili kamiony, tak by se tam nevešly na výšku,“ řekl Čásenský.

Úplnou uzavírku naplánovalo Ředitelství silnic a dálnic na víkendovou noc úmyslně proto, aby zkomplikovala cestu co nejmenšímu počtu řidičů. Řidiče čekala omezení už od sobotního odpoledne, kdy stavebníci na vozovku naváželi štěrk, do nějž byly nevyhovující nadjezdy shozeny.

Hodně používaný byl most na 41. kilometru u Šternova, přes nějž vede trasa z Českého Šternberku do Divišova. Mosty u Choratic a Koberovic používali spíše zemědělci a lesníci.

Mapa uzavírek částí dálnice D1 a objízdných tras.

Mapa uzavírek částí dálnice D1 a objízdných tras.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Na konci září může být i 20 stupňů, naznačuje měsíční předpověď

Měsíční předpověď počasí potvrzuje, že Česko čeká zřejmě krátké babí léto. Na počátku října ale teploty klesnou pod dlouhodobý průměr.  celý článek

Z domů na okraji Týna nad Vltavou jsou chladicí věže nepřehlédnutelné. Snímek...
Potřebujeme nové jaderné bloky, jen ČEZ to neutáhne, notovali si politici

Byla to až dojemná shoda. Politici napříč stranami byli v pátek ve Sněmovně za jedno, že je nutné postavit další jaderné bloky. Zástupci dvou největších stran...  celý článek

Ilustrační snímek
Šikana je i ve hrách, děti si kradou virtuální věci, říká šéf Linky bezpečí

Přibývá telefonátů na Linku bezpečí spjatých s šikanou, která se v poslední době přesunula na internet, a to už i do on-line her. „Kyberšikana je velmi...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.