Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Dalík žádá potrestání redaktorů České televize

  15:26aktualizováno  15:26
Marek Dalík pokračuje ve sporu s Českou televizí kvůli srpnové reportáži, která upozorňovala na údajně podivné okolnosti jeho podnikání. "Žádáme vás o potrestání autorů reportáže," napsal Dalík předsedovi Rady České televize v dopise, který má iDNES.cz k dispozici.

Marek Dalík má velmi blízko k premiérovi. Také Topolánek reportáž ostře kritizoval | foto: David Neff

Česká televize odvysílala reportáž v srpnu. Novináři veřejnoprávní televize vylíčili neoficiálního poradce premiéra Topolánka jako muže, který založil svou firmu za podivných okolností a za pomoci podezřelých osob.

"Nelze přehlédnout snahu o záměrný útok, jehož cílem je skandalizace a veřejné ostouzení bez jasných důkazů," píše Dalík, který se podepsal pod stížnost jako předseda představenstva New Deal Communications. Podpis připojil také místopředseda představenstva Petr Juklíček.

V závěru dopisu žádají šéfa rady, která dohlíží na Českou televizi, o omluvu a potrestání redaktorů i editorů, kteří "musí nést odpovědnost za své činy".

Dalík s Juklíčkem zároveň podrobně vypisují, proč podle nich nebyla reportáž pravdivá. Velmi se jich dotklo třeba tvrzení, že je jejich firma malá.

"Naše firma dlouhodobě dosahuje obchodního obratu v řádu desítek milionů korun a každoročně dosažený zisk řádně zdaňuje. Podobné nepravdivé informace nás velmi poškozují u našich klientů a ztěžují nám pozici na trhu. Není pravda, že naše společnost je firma s malým obratem a prakticky nulovým ziskem," píší.

Chybu uznáváme, Dalík není z Karviné
"Je to pravda," reagují v odpovědi Radě ČT redaktoři reportáže a podrobně tento názor vysvětlují.

"Po šesti letech provozu společnosti se její zisk pohybuje na úrovni základu daně, který vykazuje například živnostník provozující jeden novinový stánek. A její roční obrat je jen asi sedmkrát vyšší než obrat takového živnostníka," argumentují mimo jiné novináři.

V podrobné odpovědi potom tvrdí, že jejich reportáž byla pravdivá. Jednu chybu ovšem poněkud ironicky přiznávají - zmýlili se prý, když uvedli jako Dalíkovo rodiště Karvinou místo správného Brna.

"Nic dalšího v písemnosti pánů Dalíka a Juklíčka nemá náležitosti stížnosti. Jejich text obsahuje pouze několik urážlivých výroků, výhrůžek a soupis subjektivních tvrzení bez jakýchkoli důkazů," reagují reportéři ČT.

Bez ohledu na to, jak Rada ČT reportáž posoudí, jedno má Marek Dalík jisté - nepřijde o přízeň ministerského předsedy Mirka Topolánka. Ten už reportáž velmi ostře kritizoval a zapochyboval nad tím, jestli by ČT měla zůstat veřejnoprávní televizí.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Místopředsedové ČSSD Milan Chovanec a Lubomír Zaorálek hovoří s novináři před...
ČSSD by mohla skončit v opozici, řekl Chovanec. Sjezd bude v dubnu

Mimořádný sjezd ČSSD by se měl konat v Hradci Králové 7. dubna, řekl po večerním jednání užšího vedení strany její úřadující šéf Milan Chovanec. V tento den...  celý článek

Prezident Miloš Zeman se 12. září v Praze zúčastnil jednání tripartity. Na...
Babiš dostane šanci sestavit vládu. Zeman by byl proti jeho vydání policii

Prezident Miloš Zeman počítá s tím, že šéfa hnutí ANO Andreje Babiše jmenuje premiérem. „Není to populista, je to pragmatik,“ uvedl Zeman v rozhovoru pro Blesk...  celý článek

Volební místnosti se uzavřely v sobotu ve 14 hodin a hned se začalo se sčítáním...
Výpadky volebních webů ČSÚ způsobil hackerský útok, oznámil úřad

Sobotní výpadky volebních webů ČSÚ způsobil masivní hackerský útok. Podle úřadu ale útok neovlivnil předávání a zpracování výsledků voleb. Úřad poznatky předá...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.