Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Dalík dostal „široký mandát“, vypověděl Topolánek

  9:01aktualizováno  9:01
Předseda ODS Topolánek vypovídal v korupční kauze Kořistka. Výslechy žádá soudkyně, která řeší žaloby asistenta šéfa ODS Dalíka a lobbisty Večerka pro křivé obvinění a pomluvu. Podle Topolánka dostal Dalík "široký mandát", aby zjistil, zda Kořistka podpoří Grossovu vládu, uvedl deník Právo.

Dal jsem Dalíkovi velice široký mandát, řekl u výslechu Topolánek. | foto: Michal SváčekMF DNES

SOUVISLOSTI: Vývoj kauzy Kořistka

Poradce šéfa ODS Marek Dalík a lobbista Jan Večerek žalují unionistického poslance Zdeňka Kořistku za jeho výroky v médiích před dvěma roky, že ho chtěli zkorumpovat deseti miliony a místem velvyslance v Bulharsku, když nepodpoří vládu Stanislava Grosse. Policie ale žádné důkazy nenašla. - více zde

Dalík a Večerek žádají u soudu omluvu a každý také půl milionu za způsobenou újmu. (více zde) Předsedkyně senátu Krajského soudu v Ostravě nařídila nové výslechy včetně předsedy ODS Mirka Topolánka.

Topolánek proto přišel podle deníku Právo v úterý k pražské vyšší soudní úřednici. Během výslechu řekl, že Dalíkovi dal "velice široký mandát", aby zjistil, zda Kořistka podpoří novou vládu Stanislava Grosse.

Mandát daný Dalíkovi k jednání s Kořistkou byl podle Topolánka jeho osobním rozhodnutím. K setkání doporučil využít Večerka "jako přítele Kořistky" uvedl deník.

ODS se podle něj v tu dobu zajímala i o další poslance, kteří by mohli s podporou nového kabinetu váhat.

ODS kontaktovala také unionistického poslance Mariana Bielesze, který měl s podporou Grossovy vlády problémy a nakonec se vzdal mandátu. Jeho místo zaujal právě Kořistka.

"Jednal jsem v restauraci Kogo s (předsedou US-DEU) Pavlem Němcem o zachování tváře a případně zachránění Unie svobody," řekl také Topolánek. Jednoznačně ale popřel, že by měl být Kořistka zkorumpován.

Na policii byli i novináři a Tlustý
Kromě Topolánka byli v úterý vyslechnuti také předseda poslanců ODS Vlastimil Tlustý a novináři Jaroslav Spurný a Hana Čápová. Redaktoři při výslechu potvrdili, že Dalík před dvěma lety na schůzce s nimi hovořil o nabídce postu velvyslance Kořistkovi, ale řekl to podle nich v žertu.

Tlustý se podle svých slov dozvěděl o případu až z médií. Přiznal, že ho oslovil Bielesz, který před dvěma lety uvažoval o přestoupení z US do ODS, dodal deník Právo.

Podezření z křivého obvinění a z pomluvy ze strany Zdeňka Kořistky prověřovala už policie. Dalík i Večerek totiž podali kromě žaloby i trestní oznámení. Podle policistů se však trestný čin nestal, a případ byl proto odložen. - více zde

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

František Ringo Čech ukazuje zatím svůj poslední obraz. Je nazvaný Smrt...
Miloše bych neodmítl, říká ke své kandidatuře František Ringo Čech

Vedení Strany práv občanů před dvěma týdny rozhodlo, že jejich superlídrem do podzimních voleb bude hudebník František Ringo Čech. O pomoc ho prý požádal...  celý článek

V Národním muzeu nainstalovali restaurovaný originál sousoší Géniů. (23.8.2017)
Sousoší Géniů se vrací do Národního muzea, vystavena bude kopie i originál

Po jedenácti letech se do Národního muzea vrátilo sousoší Géniů od sochaře Antonína Poppa. Na jeho původním místě v průčelí budovy ho nahradí kopie, originál...  celý článek

V železniční výhybně Praha-Vyšehrad vyjel posunovaný vlak proti osobnímu vlaku...
Vlaky v Praze nestačí náporu cestujících, nové tratě mohou vést pod zemí

Tunely metra a komplex Blanka v budoucnosti zřejmě v Praze doplní tunel pro vlaky. Ty už nestíhají nápor cestujících a rozšíření tratí brání historická...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.