Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Cyklostezka vadí úřadu i lidem

  12:22aktualizováno  12:22
Karlín - Přestože se mnohé obce i městské části téměř předhánějí v tom, kolik cyklistických stezek zřídí, v Karlíně by jednu z nich naopak chtěli úředníci zrušit. Toto rozhodnutí dokonce podporuje i většina obyvatel Prahy 8. Podle starosty Josefa Noska je totiž úsek současné cyklostezky nebezpečný a celá trasa je téměř nepoužívaná.

"Jsem pro to, aby se cyklista z jednoho konce Prahy na druhý na kole dostal, ale nezdá se mi pro to karlínská část příliš perspektivní," řekl Nosek. Vést trasu hlavními tahy v Karlíně považuje za nevyhovující i pro cyklisty.

Z odlišných důvodů protestují proti cyklostezce občané. Vedoucí odboru dopravy Vladimír Bezděkovský tvrdí, že v tomto případě hraje roli naděje lidí na nová parkovací místa. "Zřejmě si neuvědomují, že na Sokolovské, kde není dostatek místa pro parkování, by podle vyhlášky nemohli parkovat, ani kdyby se stezka pro cyklisty zrušila," uvedl Bezděkovský. Dodal, že by totiž nezbyl dodatečně široký pás od kolejí.

Cyklostezka vede z tunelu pod Žižkovem a pokračuje po chodníku v Pernerově ulici, ze které přechází do Peckovy. Přes Karlínské náměstí pak odbočuje na Sokolovskou, odkud dál pokračuje jako značená trasa.

O to, aby měli cyklisté kudy jezdit se podle starosty Noska má starat magistrát. "Žádali jsme o zrušení a přesunutí, ale dostali jsme z magistrátu odpověď ve smyslu, že sledují vyšší cíle," řekl Nosek. Domnívá se, že by trasa pro cyklisty mohla vést například přes Vítkov nebo po nábřeží podél Vltavy.

Podle Bezděkovského předal magistrát cyklostezky na starost Ústavu dopravního inženýrství (ÚDI).

Karlínská část je podle Jiřího Medka z ÚDI součástí základního systému cyklistických tras. "Zcela ji zrušit by bylo velmi problematické, protože byla vyprojektována jako součást celého systému, který vede napříč Prahou. Před osmi nebo devíti lety, kdy vznikla, tam však nebyl tak silný provoz," řekl Medek. Je podle něj možné, že se trasa částečně změní při současné přestavbě Karlína. Dodal, že radnice Prahy 8 může jednání o těchto změnách vyvolat.

Cyklotras je podle něj v metropoli 180 kilometrů, pouze třetina však vede po klidných komunikacích. 

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pavla Dandová potřebuje každé tři týdny sehnat 96 tisíc korun, aby mohla...
Žena musí prodat byt. Pojišťovna jí odmítla proplatit lék na rakovinu

Zdravotní pojišťovna odmítla zaplatit matce dvou tříletých dětí cílenou biologickou léčbu, která by jí pomohla v boji s rakovinou. Léčbu doporučili i lékaři,...  celý článek

Až 7000 lékařů a 400 lékáren se ve středu zapojilo do protestu proti návrhu...
Lékaři na protest zavřeli ordinace. Peníze nejsou, zopakoval ministr

Až 7 000 praktických a dětských lékařů a ambulantních specialistů ve středu neotevřelo ordinace. Několik stávkujících lékařů ale ošetřuje alespoň akutní...  celý článek

Předseda lidovců Pavel Bělobrádek po jednání celostátního výboru KDU-ČSL (18....
Peníze, které necháme rodinám, nikdo nevytuneluje, říká Bělobrádek

Máme své návrhy na pomoc rodinám s dětmi spočítané na šedesát miliard, říká předseda KDU-ČSL Pavel Bělobrádek. „Tyto peníze zůstanou v rodinách, nikdo je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.